Oletko nähnyt enkelin?
Minä näin tänä talvena ensimmäisen kerran.
Oli aika pelottava ja hämmentävä kokemus.
Kommentit (82)
koskien enkeleitä mutta se oli poistunut.
Eli ei siitä sen enempää.
sinä olet erehtynyt.Yliluonnollisia asioita ei ole olemassa.
Yliluonnollisia asioita ei olekaan olemassa, ne ovat vaan sellaisia ilmiöitä mitä ihmiset eivät vielä ymmärrä.
Joskus 500 vuotta sitten, ihmisille olisi ollut todella yliluonnollista nykyään monet ihan normaalit asiat. Autot, sähkö, antiobiootit.
Mullakin on "yliluonnollisia" kokemuksia.
Jopa tällainen enkeli,- tai henkiopaskokemus.
Meillä oli alkava tulipalo, heräsin siihen kun joku käski herätä ja ravisteli mua.
En herännyt heti, sitten ravisteltiinkin tosi rajusti ja heräsin.
Sitä herättäjää ja ravistelijaa ei enää ollut kun heräsin, mutta kokemus oli tosi fyysinen ja tiesin heti mihin huoneeseen pitää mennä.
En usko, minä tiedän.
koska joku on sinulle niin kertonut.
Saa uskoa tai olla uskomatta, mutta älkää pilatko hyvää ketjua.
ihmeellisintä siinä on se, että kaikki paikalla olevat 10 ihmistä näkivät saman enkelin. Sillä oli miekka kädessä ja käsi tanassa.
mutta haluaisin ainakin tuntea enkelin läheisyyden. Miten saisin itseni kokemaan sen?
Jos enkelin näkeminen on pelottava tai ahdistava kokemus, on luultavasti kyseessä saatanan enkeli. Varsinkin jos kyseisellä enkelillä ei ollut mitään sanomaa sinulle. Enkelit ovat Jumalan sanansaattajia, mutta Jumala voi kyllä niitä ihmisille muutenkin näyttää. Mutta tässä täytyy olla tarkkana että kummalta puolelta kyseinen enkeli on. Pelkoa voi kyllä esiintyä mutta yleensä kyllä tuntee Jumalan läsnäolon.
makasin teholla todella ison ja vaativanleikkauksen jälkeen, josta selviytyminen oli ihme.
ekan kerran siellä herättyäni tunsin enkelin, enkeli oli aivan yläpuolellani, noin puolen metrin päässä, tinsin hänet, tunsin rauhaa ja turvallisuutta, tunsin hänen läsnäolon aina, kun vähänkin havahduin hereille
ilmeisesti on hyvältä tuoksuva enkeli aina mukanani :-).
Olen käynyt luontaishoidoissa ja eräs niistä on myös jokin enkelihoitaja. En siis käynyt enkelihoidossa, mutta hän on tyyppinä sellainen herkkä hörhö.
Hän sanoi minulle kerran haistavansa voimakkaan kukkaistuoksun, aivan ihanan, ja se kertoo siitä, että paikalla on enkeli.
No, minusta tämä oli hyvä tarina muiden hyvien tarkinoiden joukossa.
Sitten olin eräässä toisessa hoidossa, tarkemmin sanottuna ryhtiä tarkistamassa. Se hoitaja, jolla on myös ns. herkkiä ammatteja, totesi että aivan ihana hajuvesi sinulla, siis kertakaikkisen ihana!
Siinä vaiheessa ajattelin, että minulla ilmeiseti ON hyväntuoksuinen enkeli. Olen nimittäin allerginen hajusteille, ja en käytä missään tuotteissa hajusteissa (en shampoossa, en hoitoaineessa, en saippuassa, en naamarasvoissa, en pyykinpesuaineessa...).
Koska en ole enkeliä omin silmin nähnyt, niin en voi sanoa, että uskon niiden olemassaoloon. Mutta mikä minä olen sanomaan, ettei jonkun toisen ihmisen kokemus olisi totta? Käsittämätöntä ylimielisyyttä ylläolevilta, että asettavat itsensä sellaiseen ylivertaiseen asemaan, että tietävät elämästä kaiken.
makasin teholla todella ison ja vaativanleikkauksen jälkeen, josta selviytyminen oli ihme.
ekan kerran siellä herättyäni tunsin enkelin, enkeli oli aivan yläpuolellani, noin puolen metrin päässä, tinsin hänet, tunsin rauhaa ja turvallisuutta, tunsin hänen läsnäolon aina, kun vähänkin havahduin hereille
Ei voi muuten selittää tapahtumaa.
Jos enkelin näkeminen on pelottava tai ahdistava kokemus, on luultavasti kyseessä saatanan enkeli. Varsinkin jos kyseisellä enkelillä ei ollut mitään sanomaa sinulle. Enkelit ovat Jumalan sanansaattajia, mutta Jumala voi kyllä niitä ihmisille muutenkin näyttää. Mutta tässä täytyy olla tarkkana että kummalta puolelta kyseinen enkeli on. Pelkoa voi kyllä esiintyä mutta yleensä kyllä tuntee Jumalan läsnäolon.
ja pääsiäiskertomuksen enkelit, joita kumpiakin ihmiset pelästyivät. Eli raamatun pohjalta voisi päätellä, että enkelin näkeminen voi hyvinkin olla pelottavaa, ainakin aluksi.
on toki vapaassa maassa oikeus uskoa noin.En usko, minä tiedän.
Todista sinä tiede vääräksi niin perun sanani.
esim. Jumalaa tai enkeleitä ei ole. Ei se (tietenkään) pysty myöskään todistamaan, että niitä olisi, mutta kaikki ei ole varmasti tarkoitettukaan tieteellisin kokein todistettavaksi. Jumalan kohdalla kyse on uskosta ja sen on tarkoitettukin olevan.
Mielestäni on jo aika hyvä todiste tämä koko maapallomme sen suhteen, että on joku alullepaneva voima ja suunnitelma. En millään jaksa uskoa, että nykyinen maailmamme on syntynyt bakteerimutaatioiden kautta sattumalta.
[quote author="Vierailija" time="13.11.2013 klo 23:17"]Ainakin näin unessa läheiseni kuoleman jälkeen. Toisen läheisen kuoleman jälkeen heräsin yöllä ja vieressäni oli jokin vaalea hahmo, joka haihtui pois ylöspäin. Mutta en sitten tiedä olinko niin unen pöppörössä, että kuvittelin.
[/quote]
Mäkin oon nähnyt ja valveilla. Isäni henkenä käveli kirkossa (!)
Tiesin että isäni tulee sinne.
Kaverin mies kuoli ja yhtenä iltana tuli "käymään".
Mä olen saanut niin paljon apua pyytämällä enkeleiltä, että enpä usko kaiken olleen sattumaa. Enkeli on itseltäni toistaiseksi näkemättä. Luotan kuitenkin siihen, että heitä on ja että minullakin on oma suojelusenkelini ja sillä ihmisellä, josta olen huolissani sekä rakkaimmillani, perheenjäsenilläni.
Mieheni, joka on ns. sydämen ja sielunsivistynyt ihminen, uskoo myös henkimaailman olemassaolon mahdollisuuteen. Hän tietää, ettemme tiedä kaikkea maailmasta vielä, kuten ei 200 vuotta sittenkään tiedetty kaikkea, mitä nyt.
[quote author="Vierailija" time="13.11.2013 klo 23:00"]
Älkää jokaista henkeä uskoko. Jeesus on se jonka puoleen voi aina kääntyä jos pelottaa.
[/quote]
Asia on niin, että tuonpuoleinen on asia jota emme täysin ymmärrä. Jos itse menettää läheisen ja uskoo silti Jeesukseen tajuaa, että ymmärrämme ihan vähän mistään. Itsellä kokemus enkelistä, mutta samalla koin, että enkelit monesti juuri tulevat lohduttamaan kun joku lähtee taikka tuovta vielä tervehdyksen menneestä läheisestä. Vaikea asia, mutta vaikka ei jokaista henkeä pidä uskoa myöskään pelossa eläminen ei ole hyvä.
Ihminen joka ei ole itse kokenut enkeli kokemusta taikka vastaavaa alkaa helposti peloista käsin laatimaan sääntöjä.
En ole nähnyt enkeliä. En usko moisiin. Jos näen sellaisen, menen aivojen magneettikuvaukseen ja toivon parasta. En rukoile. Vain ja ainoastaan toivon.
Mihin tämä maa ja maailma on menossa? ! Nähdään enkeleitä, puhutaan enkeleill, juodaan savea, hoetaan joogamatroja. Järjetöntä!!! Pelottaa, että tuollaisia ihmisiä liikkuu täällä kaduilla ihan vapaana. Ties kuinka moni vastaantulija onkin joku enkelihörhö... hrrrrr, puistattaa.
[quote author="Vierailija" time="14.11.2013 klo 05:36"]
En ole nähnyt enkeliä. En usko moisiin. Jos näen sellaisen, menen aivojen magneettikuvaukseen ja toivon parasta. En rukoile. Vain ja ainoastaan toivon.
[/quote]
Niinpä. Kasvain päässä voi olla syynä enkeliharhoihin.
En usko, minä tiedän.
Todista sinä tiede vääräksi niin perun sanani.