Työtarjous, bruttopalkka 1600 e
Olen kahden lapsen yh ja nyt on haastattelu työhön jossa bruttopalkka on 1600 e kk. Vaatimuksena kolmen kielen sujuva taito, työkokemus ja koulutus. Jos saan nettona n 1300 e kk,matkalippu on 100 e,vuokra 920 e kk ja lasten tuet ( isänsä maksaa elatustukea 350 e kk ja lapsilisä on 300 e kk). Joudun silti hakemaan asumistukea ja toimeentulotukea!!! Työpaikan sijainti on sellainen ettemme voi muuttaa kauemmas kuk nyt jo 8 ja 10v joutuvat olemaan keskenään kello 18 asti.
Mitä tekisin? Ainoa työ jossa olen päässyt haastatteluun.
Kommentit (59)
Koeajalla voi lähteä ilman että tarvii perustella ja voi irtisanoutua välittömästi ilman irtisanomisaikaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ottaisitteko tuon työn? Ns suhteita tai kokemusta en tarvitse lisää niitä on jo.
T: ap
Siisti sisätyö, niin ota työ. saat kaikki työpaikan edut, terveydenhuollon, ehkä vakuutuksia, työsuhde-etua smartumiin tms ja todennäköisesti palkka tuosta tulee kuitenkin joitain satoja nousemaan seuraavan 2-3 vuoden aikana. Voi nousta enemmänkin.
Siis pelkkä työterveys hyvä syy ottaa työ, nykyään on niin mahdoton päästä lääkäriin ja saada mihinkään hyvää hoitoa.
mene töissä mukaan aktiivisesti kaikkeen toimintaan, tulee ehkä etenemismahdollisuuksia. Ja voit päästä koulutuksiin, seminaareihin..ala vaikka luottamushenkilöksi tms . Otat kaiken irti
Meillä työterveys kattaa vain työtapaturmat ja ammattitaudit. Flunssalaput, antibiootit, verikokeet yms pitää hakea julkiselta samasta jonosta työttömien kanssa. Eikä ole smartumia yms, joululahjana saadaan kyllä 50e lahjakortti. Moni työpaikka tarjoaa edelleenkin lakisääteisen minimin eikä noita keskiluokalle itsestäänselviä etuja.
Jos sulla ei ole työtä, ota tuo työ vastaan ja hae uusia töitä. Teet sitten 1600e edestä kuussa töitä etkä yhtään enempää hikoile.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ottaisitteko tuon työn? Ns suhteita tai kokemusta en tarvitse lisää niitä on jo.
Siisti sisätyö, niin ota työ. saat kaikki työpaikan edut, terveydenhuollon, ehkä vakuutuksia, työsuhde-etua smartumiin tms ja todennäköisesti palkka tuosta tulee kuitenkin joitain satoja nousemaan seuraavan 2-3 vuoden aikana. Voi nousta enemmänkin.
Veroprosenttikin on varmaan mitätön eli ota.
Vierailija kirjoitti:
Eiköhän palkka tuosta nouse. Tosin onhan tuo aivan älyttömän huono palkka.
Itselläni n. 5v sitten oli alkupalkka tuon 1600e/kk, nyt 2100e/kk. Olen siivooja.
7v sitten mulla oli brutto 1780. Samalla alalla samoissa hommissa nyt 3950 . Kokemus tuo lisää palkkaa ja erilaista vastuuta
Noilla sekseillä veroprosentti 1,5%. Ota! Lapsilisät ja elatustuet saat joka tapauksessa. Työmatkakulut ovat verotuksessa vähennyskelpoisia kuluja.
Verottajan sivuilla on laskuri.
En oikwin ymmärrä, miten luulet, että sinulla on varaa valita, kun mikään muukaan paikka ei palkkaa sinua ja olet pitkäaikaistyötön.
Saisit kuukaudessa nettona 1576 euroa, lisäksi elarit 350 + lapsilisät 300, yhteensä 2226 euroa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ymmärrä mistä työstä saa vain 1600 brutto??? Siivoojatkin tienaa paremmin.
Puutarhoilla luultavasti ainakin. Parivuotta sitten täällä oli paikka auki ja palkka oli jotain 1300-1400e brutto. Katsoin tesistä että voiko olla totta ja ihan oikein se oli. Jotain korotuksia lienee sittemmin tullut mutta tuskin kummoisia.
No mutta tässä pitää olla kokemusta,koulutus ja 3 kieltä osata. Mulla n. 2400e peruspalkka jossa mukana kokemuslisät,laitoshuoltajan ammattitutkinto, en osaa edes ruotsia.
No jaa. Mulla kaksivuotinen amiska ja ruotsin opiskelua ei tuntiakaan. Tk eläke on 2470€/kk. Mutta jostakin on aloitettava jokaisen. Mulla oli tuo 1600 kk palkka mutta markkoina.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ottaisin tuon ja sillä välin järjestäisin jotain muuta. Pidätkö lapsista, minkä kokoinen asunto sinulla on? Onko ylimääräistä huonetta, voivatko lapsesi jakaa yhden huoneen, niin että jäisi ylimääräinen huone? Sanon jonkun mielestä härskisti (erään toisen ketjun mielestä) että ryhdy tukiperheeksi. Hoitamalla muiden lapsia joka viikonloppu tienaat enemmän kuin tuon 1600 ja saat olla arkisin kuitenkin kotona, sinullahan on pikkukoululaiset. Viikonlopputyö kotona, miltä kuulostaisi.
Sillä välin kun sinut hyväksytään tukiperheeksi, (siihen on lyhyt kurssi) voit tehdä tuota nälkäpalkkatyötä.
Tukiperhe on lastensuojelun avohuollon tukitoimi, siinä ei riistetä kenenkään lapsia kotoaan vaan se auttaa vanhempia jaksamaan. (Aina kun olen tätä jollekin ehdottanut on tullut alapeukkua, ehkä nytkin. Ilmeisesti tukiperheeksi ei saa haluta. :) )
&nb
"Alapeukuissa on kyse siitä, että jotkut kokevat tuon huonona ehdotuksena. Ei alapeukku tarkoita etteikö tuota työtä saisi haluta tehdä. Että nyt se marttyyrin viitta harteilta pois."
Huoh. Kyllä mä olen joka ikisen kerran sen tajunnut. Se oli sarkasmia, hymiö perässä, etkö huomannut? Mut kiitos hei spleinaamisesta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ottaisin tuon ja sillä välin järjestäisin jotain muuta. Pidätkö lapsista, minkä kokoinen asunto sinulla on? Onko ylimääräistä huonetta, voivatko lapsesi jakaa yhden huoneen, niin että jäisi ylimääräinen huone? Sanon jonkun mielestä härskisti (erään toisen ketjun mielestä) että ryhdy tukiperheeksi. Hoitamalla muiden lapsia joka viikonloppu tienaat enemmän kuin tuon 1600 ja saat olla arkisin kuitenkin kotona, sinullahan on pikkukoululaiset. Viikonlopputyö kotona, miltä kuulostaisi.
Sillä välin kun sinut hyväksytään tukiperheeksi, (siihen on lyhyt kurssi) voit tehdä tuota nälkäpalkkatyötä.
Tukiperhe on lastensuojelun avohuollon tukitoimi, siinä ei riistetä kenenkään lapsia kotoaan vaan se auttaa vanhempia jaksamaan. (Aina kun olen tätä jollekin ehdottanut on tullut alapeukkua, ehkä nytkin. Ilmeisesti tukiperheeksi ei saa haluta. :) )
"Tukiperheen peruspalkkio on 60 euroa päivässä yhtä lasta kohden ja kulukorvaus vastaavasti 23 euroa päivässä lasta kohden.
Monestako viikonloppu-tukilapsesta puhut, jos siitä tienaa enemmän kuin 1600e/kk? Aika pirun monesta."
Kaikki ei maksa noin vähän. Voisit laittaa, kenen toimijan hintaesimerkkiä käytät, niin ap voi välttää ainakin sitä. Onko PeLa?
Yhdestä tukilapsesta maksetaan meidän hva:lla muistaakseni kaikkiaan noin 240 euroa viikonlopussa. Jos lapsia on useampia, kyllä siitä kertyy. Esim kolmen lapsen sisarussarja, niin viikonlopun "palkka" on noin reilu 700. (Miinus verot, miinus kulut)
Tunnen eräänkin naisen, jolla on kymmenen tukilasta kaikkiaan, kuukauden aikana. Mutta se ei ole siltikään hänen päätyö. Toki lapsista täytyy tykätä ja täytyy olla hyvin tilaa, jos pitää useampia lapsia yhtäaikaa.
Jos vaaditaan 3 kielen sujuvaa taitoa niin palkan pitää olla 2500 euroa vähintään. En ottaisi tuollaista työtä jossa on noin huono palkka. Olen itse vaativa työntekijä ja osaan paljon ja vaadin myös sitten että palkan pitää olla kohtuu hyvä.
Olisikohan kannattanut opiskella, vai itkeä paskaa elämää nyt keski-ikäisenä?
Vierailija kirjoitti:
Olisikohan kannattanut opiskella, vai itkeä paskaa elämää nyt keski-ikäisenä?
Missä kukaan itki paskaa elämäänsä? Vai yritätkö lukea rivien välistä, siinä onnistumatta?
Vierailija kirjoitti:
Olet vasta menossa haastatteluun. Jos sinut valitaan niin mieti sitten vasta.
Vierailija kirjoitti:
Työtä se on paskakin työ.
Hei, veit jalat suustani.
Jos työ on osa-aikaista tai mahdollista tehdä edes osittain etänä, ottaisin työn. Onko tämä jotain yhdistystyötä, sitä pitkäaikaistyöttömille usein tarjotaan ja palkka on tätä luokkaa. Jos on yhdistyksessä,varmista että työterveyshuolto kuuluu.
1600 brutto, veroprosentti korkeintaan viisi, verotukseen tulonhankkimisvähennys jne. Töihin sieltä tuohan ei ole edes kokopäivätyön palkka missään
Todella huono palkka. Onko kokopäivätyö? Eihän tuolla pärjää.
Tämä on nykypäivän oikea ongelma, palkanmaksuhalukkuus puuttuu, työnantajat ulkoistavat osan palkanmaksusta veronmaksajille.