Syksyn tullessa ihmiset katoaa lenkkipoluilta
Eikö sitä uskalleta lenkkeillä pimeällä vai mikä siinä on. Kesällä eri asia.
Kommentit (18)
Ai mun mielestä lisääntyy. Ja ylempään kommenttiin olen eri mieltä, ihmiset hakevat energiaa liikkumisesta etenkin syksyllä kun on pimeetä kokoajan.
Pikku pakkanen on paras mahdollinen lenkkeilyilma.
Vierailija wrote:
Pikku pakkanen on paras mahdollinen lenkkeilyilma.
Just näin, ai kuinka ihanasti juoksu kulkee kun on viileää! Itsellä vaan haittaa pimeänäön heikkeneminen iän myötä, ison silmäleikkauksen jälkeen. Tekee mieli pysyä parhaiten valaistuilla kadunvarsilla, jos yhtään lenkki ajoittuu pimeään aikaan. Kävellen ei haittaa vaikkei ihan joka monttua tai kiveä näekään, mutta juostessa ei tee mieli kompuroida.
Vierailija wrote:
On tavallaan luonnollista, että pimeällä ja kylmällä ihminen jää mielellään töiden jälkeen kotinurkkiin.
Siis lenkille mennään aamulla ennen töitä. Joka aamu hiukan päälle 16 km. Herääminen tasan klo 05.00. Hyvin helppoa kun siitä on muodostunut rutiini kuluneen neljännesvuosisadan aikana. Edelleen hivenen alipainoinen, syödä voi mitä haluaa, veriarvot täydellistä paremmat.
Mut tietenkään tällainen ei onnistu, jos on pentua ja koiraa ja muuta sekavuustekijää tullut haalittua. Elämä on valintoja.
Onneksi skuutitkin katoaa jalkakäytäviltä. Ihanan rauhallista kävellä kun hullut pyöräilijät ja skuuttajat pysyvät poteroissaan.
Pimeällä en mene juuri koskaan ulos, lenkkeilen päivällä jos mahdollista muuten saa olla.
En oo kyllä tuollaista huomannut. Ite ainakin tykkään lenkkeillä syksyllä iltaisin. Ihanan raikas ilma ja jotenkin rauhoittavaa kävellä hämärässä. Kesällä taas on hankala löytää sopivaa hetkeä lenkkeilyyn, on niin valoisaa ja lämmintä eikä se houkuta mua liikkumaan.
Pimeys ja kylmyys lannistaa. Ei tee mieli lähteä mihinkään.
Pikkupakkanen parasta, käyn koiran kanssa joka ilta klo 21 parin kilometrin lenkin pikkutiellä jossa ei mitään valaistusta. Koiran pannassa on pieni valo suoraan alaspäin. Otsalamppu mukana mutta yleensä pimeänä.
Mä en edes lenkkeille lenkkipoluilla, vaan omassa metsässä, hiekkateillä jne. Talvella juoksen omalla juoksumatolla.
Kuka kyttää edes tuollaista kuin ap?
No ei kai, itse paahdan syksylläkin...kaatosade rajoittaa,en lähde silloin. Mutta hyvin tuolla näkyi lenkkeilijöitä viimeksi olevan itseni lisäksi.
Minä siirryn talveksi juoksumatolle.
Katoaa lenkkipoluilta?
Kuka kidnappaa?
Oletko virkavallalle ilmoittanut, ei ole leikkiä tälläinen.
Kyllä lenkkeilijöitä piisaa ainakin lumentuloon asti.
Vierailija wrote:
Mä en edes lenkkeille lenkkipoluilla, vaan omassa metsässä, hiekkateillä jne. Talvella juoksen omalla juoksumatolla.
Kuka kyttää edes tuollaista kuin ap?
Miten niin kyttää? Minusta tuo ap:n väite oli pelkkä huvittunut toteamus. Jos harrastaa lenkkeilyä ihan tosissaan, niin silloin lenkkeilee toki ympäri vuoden. Juoksumatolla on varmasti useimpien mielestä miellyttävämpi juosta silloin, kun ulkona sataa, tuulee, on liukasta ja pilkkopimeää.
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
On tavallaan luonnollista, että pimeällä ja kylmällä ihminen jää mielellään töiden jälkeen kotinurkkiin.
Siis lenkille mennään aamulla ennen töitä. Joka aamu hiukan päälle 16 km. Herääminen tasan klo 05.00. Hyvin helppoa kun siitä on muodostunut rutiini kuluneen neljännesvuosisadan aikana. Edelleen hivenen alipainoinen, syödä voi mitä haluaa, veriarvot täydellistä paremmat.
Mut tietenkään tällainen ei onnistu, jos on pentua ja koiraa ja muuta sekavuustekijää tullut haalittua. Elämä on valintoja.
Niin on. Valitsin hyvän työpaikan, mutta se tarkoittAa jo klo 5 töihin lähtöä.
Älä viitsi yleistää sulle sopivia tapoja ainoaksi oikeaksi.
Syksyllä/talvella lenkkeilyä ihanan raikkaassa ilmassa, kesällä pyöräilyä ja uimassa käyntiä.