Työtarjous, bruttopalkka 1600 e
Olen kahden lapsen yh ja nyt on haastattelu työhön jossa bruttopalkka on 1600 e kk. Vaatimuksena kolmen kielen sujuva taito, työkokemus ja koulutus. Jos saan nettona n 1300 e kk,matkalippu on 100 e,vuokra 920 e kk ja lasten tuet ( isänsä maksaa elatustukea 350 e kk ja lapsilisä on 300 e kk). Joudun silti hakemaan asumistukea ja toimeentulotukea!!! Työpaikan sijainti on sellainen ettemme voi muuttaa kauemmas kuk nyt jo 8 ja 10v joutuvat olemaan keskenään kello 18 asti.
Mitä tekisin? Ainoa työ jossa olen päässyt haastatteluun.
Kommentit (59)
Ottaisitteko tuon työn? Ns suhteita tai kokemusta en tarvitse lisää niitä on jo.
T: ap
Ottaisin tuon ja sillä välin järjestäisin jotain muuta. Pidätkö lapsista, minkä kokoinen asunto sinulla on? Onko ylimääräistä huonetta, voivatko lapsesi jakaa yhden huoneen, niin että jäisi ylimääräinen huone? Sanon jonkun mielestä härskisti (erään toisen ketjun mielestä) että ryhdy tukiperheeksi. Hoitamalla muiden lapsia joka viikonloppu tienaat enemmän kuin tuon 1600 ja saat olla arkisin kuitenkin kotona, sinullahan on pikkukoululaiset. Viikonlopputyö kotona, miltä kuulostaisi.
Sillä välin kun sinut hyväksytään tukiperheeksi, (siihen on lyhyt kurssi) voit tehdä tuota nälkäpalkkatyötä.
Tukiperhe on lastensuojelun avohuollon tukitoimi, siinä ei riistetä kenenkään lapsia kotoaan vaan se auttaa vanhempia jaksamaan. (Aina kun olen tätä jollekin ehdottanut on tullut alapeukkua, ehkä nytkin. Ilmeisesti tukiperheeksi ei saa haluta. :) )
Mä olen laitoshuoltaja. Peruspalkka vähän yli 2200, lisät päälle. Joku tienaa siis siivoojaakin huonommin.
Vierailija kirjoitti:
Ottaisitteko tuon työn? Ns suhteita tai kokemusta en tarvitse lisää niitä on jo.
Siisti sisätyö, niin ota työ. saat kaikki työpaikan edut, terveydenhuollon, ehkä vakuutuksia, työsuhde-etua smartumiin tms ja todennäköisesti palkka tuosta tulee kuitenkin joitain satoja nousemaan seuraavan 2-3 vuoden aikana. Voi nousta enemmänkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siisti sisätyö, niin ota työ. saat kaikki työpaikan edut, terveydenhuollon, ehkä vakuutuksia, työsuhde-etua smartumiin tms ja todennäköisesti palkka tuosta tulee kuitenkin joitain satoja nousemaan seuraavan 2-3 vuoden aikana. Voi nousta enemmänkin.
Siis pelkkä työterveys hyvä syy ottaa työ, nykyään on niin mahdoton päästä lääkäriin ja saada mihinkään hyvää hoitoa.
mene töissä mukaan aktiivisesti kaikkeen toimintaan, tulee ehkä etenemismahdollisuuksia. Ja voit päästä koulutuksiin, seminaareihin..ala vaikka luottamushenkilöksi tms . Otat kaiken irti
Palkan pitäisi korreloida työn vaativuuden kanssa. Ei tunnu todelta tuo työ, ellei ole hengellinen yhdistys. Niissä on näkynyt osaamattomuutta rekryissä. Palkalla pitäisi tulla toimeen, siksi sitä kutsutaan palkkatyöksi eikä taskurahapaikaksi.
Eiköhän palkka tuosta nouse. Tosin onhan tuo aivan älyttömän huono palkka.
Itselläni n. 5v sitten oli alkupalkka tuon 1600e/kk, nyt 2100e/kk. Olen siivooja.
No olisi tuon netto parempi kuin nykyisen työn brutto.
"Mitä tekisin" no niitä töitä tietenkin.
Itselläni paljon pienempi palkka, koulutusta ja kokemusta on vaikka kuinka.
No, sinuna lähtisin takaisin ulkomaille, kun ei edes kumppanin töistä ja mielipiteestä tartte huolta kantaa. Riippuen tietysti siitä, millaisia työmahdollisuuksia sulla olisi.
Vierailija kirjoitti:
Mä olen laitoshuoltaja. Peruspalkka vähän yli 2200, lisät päälle. Joku tienaa siis siivoojaakin huonommin.
Kunnalla kesäisin määräaikaisessa työsuhteessa alkaen 2016 1800€ kuukaudessa
Vierailija kirjoitti:
Jos ei ole vuosiin saanut töitä hakemisesta huolimatta, niin ei ole varaa sanoa noin. Muuten olisit noilla avuilla työllistynyt jo ajat sitten.
Vaikka vanha kulunut provohan tää vain on.
Mä olen tehtaassa tuotannon töissä ja bruttopalkka 2000-2200 € kuussa ja päivätyö. Itselläni yksineläjänä ei olisi varaa tienata vähempää. Tukiaisia en saa.
Sinä ap varmasti pärjäisit tuolla mainitsemallasi palkalla. Te yh:t saatte kuitenkin tukia. Sinuna ottaisin työn vastaan, koska olet vuosikaudet ollut pois työelämästä, ja nyt on aika kantaa kortensa kekoon tässä yhteiskunnassa. Voit samalla hakea muita töitä, jos tuo alkaa tympimään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kunnalla kesäisin määräaikaisessa työsuhteessa alkaen 2016 1800€ kuukaudessa
Mä olen pahoinvointialueella.
Mene sinne jos ei ole muuta tiedossa. Sitten samalla haet parempia töitä kun se on helpompaa työssäkäyvän statuksella ja mukavampaa kun ei ole paineita ottaa vastaan mitä tahansa.
Vierailija kirjoitti:
Ottaisin tuon ja sillä välin järjestäisin jotain muuta. Pidätkö lapsista, minkä kokoinen asunto sinulla on? Onko ylimääräistä huonetta, voivatko lapsesi jakaa yhden huoneen, niin että jäisi ylimääräinen huone? Sanon jonkun mielestä härskisti (erään toisen ketjun mielestä) että ryhdy tukiperheeksi. Hoitamalla muiden lapsia joka viikonloppu tienaat enemmän kuin tuon 1600 ja saat olla arkisin kuitenkin kotona, sinullahan on pikkukoululaiset. Viikonlopputyö kotona, miltä kuulostaisi.
Sillä välin kun sinut hyväksytään tukiperheeksi, (siihen on lyhyt kurssi) voit tehdä tuota nälkäpalkkatyötä.
Tukiperhe on lastensuojelun avohuollon tukitoimi, siinä ei riistetä kenenkään lapsia kotoaan vaan se auttaa vanhempia jaksamaan. (Aina kun olen tätä jollekin ehdottanut on tullut alapeukkua, ehkä nytkin. Ilmeisesti tukiperheeksi ei saa haluta. :) )
Tukiperheen peruspalkkio on 60 euroa päivässä yhtä lasta kohden ja kulukorvaus vastaavasti 23 euroa päivässä lasta kohden.
Monestako viikonloppu-tukilapsesta puhut, jos siitä tienaa enemmän kuin 1600e/kk? Aika pirun monesta.
On kyllä umpisurkea palkka jos kyseessä on kokoaikatyö. Ota tuo palkka puheeksi, onkohan jopa laittoman pieni?
Veroa ei todennäköisesti mene 300 euroa. Soita ja kysy.
Ennen vanhaan toimeentulotuessa sai pienen hyvityksen, kun oli töissä. Nyt on kaikkia kiristetty.
Ja vielä ap tässä lisää että olen 47 vuotias ja työkokemusta runsaasti myös ulkomailta. Mietin vain sitä että älytöntä kun kokopäivätyössä on noin pieni palkka ja se tt tuen haku on raskasta. Toisaalta en ole työllistynyt vuosiin ja tuo olisi ns siisti sisätyö.