Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Työtarjous, bruttopalkka 1600 e

Vierailija
08.01.2025 |

Olen kahden lapsen yh ja nyt on haastattelu työhön jossa bruttopalkka on 1600 e kk. Vaatimuksena kolmen kielen sujuva taito, työkokemus ja koulutus. Jos saan nettona n 1300 e kk,matkalippu on 100 e,vuokra 920 e kk ja lasten tuet ( isänsä maksaa elatustukea 350 e kk ja lapsilisä on 300 e kk). Joudun silti hakemaan asumistukea ja toimeentulotukea!!! Työpaikan sijainti on sellainen ettemme voi muuttaa kauemmas kuk nyt jo 8 ja 10v joutuvat olemaan keskenään kello 18 asti. 

Mitä tekisin? Ainoa työ jossa olen päässyt haastatteluun.

Kommentit (59)

Vierailija
21/59 |
08.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ottaisitteko tuon työn? Ns suhteita tai kokemusta en tarvitse lisää niitä on jo.

T: ap

Ei sulla kovin kummoisia suhteita ole, jos et ole työllistynyt vuosiin. 

Vierailija
22/59 |
08.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ottaisin tuon ja sillä välin järjestäisin jotain muuta. Pidätkö lapsista, minkä kokoinen asunto sinulla on? Onko ylimääräistä huonetta, voivatko lapsesi jakaa yhden huoneen, niin että jäisi ylimääräinen huone? Sanon jonkun mielestä härskisti (erään toisen ketjun mielestä) että ryhdy tukiperheeksi. Hoitamalla muiden lapsia joka viikonloppu tienaat enemmän kuin tuon 1600 ja saat olla arkisin kuitenkin kotona, sinullahan on pikkukoululaiset. Viikonlopputyö kotona, miltä kuulostaisi. 

Sillä välin kun sinut hyväksytään tukiperheeksi, (siihen on lyhyt kurssi) voit tehdä tuota nälkäpalkkatyötä. 

Tukiperhe on lastensuojelun avohuollon tukitoimi, siinä ei riistetä kenenkään lapsia kotoaan vaan se auttaa vanhempia jaksamaan. (Aina kun olen tätä jollekin ehdottanut on tullut alapeukkua, ehkä nytkin. Ilmeisesti tukiperheeksi ei saa haluta. :) )

Alapeukuissa on kyse siitä, että jotkut kokevat tuon huonona ehdotuksena. Ei alapeukku tarkoita etteikö tuota työtä saisi haluta tehdä. Että nyt se marttyyrin viitta harteilta pois.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/59 |
08.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työpaikan saa helpoiten työssä ollessa. Monet työnantajat vierastavat pitkäaikaistyötöntä. Ajattelevat henkilössä olevan vikaa, koska ei ole muille työnantajille kelvannut. Eli suositan ottamaan paikan vastaan ja samalla voi etsiä parempaa paikkaa.

Vierailija
24/59 |
08.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen tehnyt töitä tuollaisella palkalla eli varmaan ottaisin ja hakisin parempaa

Vierailija
25/59 |
08.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jollet ole työllistynyt vuosiin, kuten sanoit, niin kannattaa ottaa työ vastaan, vaikka palkka kuulostaakin tosi pieneltä.

Saat omanarvontuntoa ja työssä ollessa voit hakea parempaan paikkaan. Olet uskottavampi työnhakija, kun on olet työsuhteessa.

Vierailija
26/59 |
08.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja vielä ap tässä lisää että olen 47 vuotias ja työkokemusta runsaasti myös ulkomailta. Mietin vain sitä että älytöntä kun kokopäivätyössä on noin pieni palkka ja se tt tuen haku on raskasta. Toisaalta en ole työllistynyt vuosiin ja tuo olisi ns siisti sisätyö. 

Ikääkin alkaa olla sen verran (sorry), että paras ottaa se työ, jonka saa ja etsiä sitten parempaa. Ikäsyrjintä on tuttua.

Vierailija
27/59 |
08.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä olen tehtaassa tuotannon töissä ja bruttopalkka 2000-2200 € kuussa ja päivätyö. Itselläni yksineläjänä ei olisi varaa tienata vähempää. Tukiaisia en saa.

Sinä ap varmasti pärjäisit tuolla mainitsemallasi palkalla. Te yh:t saatte kuitenkin tukia. Sinuna ottaisin työn vastaan, koska olet vuosikaudet ollut pois työelämästä, ja nyt on aika kantaa kortensa kekoon tässä yhteiskunnassa. Voit samalla hakea muita töitä, jos tuo alkaa tympimään.

Mutta eikö olekin vinksahtanut systeemi, että työntekijä tekee työnantajalle kokopäivätyön mutta työnantaja maksaa vain osan palkasta? Lopun palkan maksavat veronmaksajat työnantajan puolesta. Sekä työnantajat että veronmaksajat sitten haukkuvat työntekijän kelarotaksi. Jotain outoa?

Vierailija
28/59 |
08.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä mistä työstä saa vain 1600 brutto??? Siivoojatkin tienaa paremmin.

Vierailija
29/59 |
08.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos palkka korreloi työn vastuun kanssa, niin ottaisin. Lapset kuitenkin vaativat vielä osansa äidistään, joten painottaisin vähän sitä.

Olen itse ollut käytännössä yksin vastuussa kahdesta lapsesta - isästä tuli eron jälkeen yks riippa, mutta ei siitä sen enempää - ja vakituinen tulo oli parempi kuin jatkuva epävarmuus. Tein välillä kahta työtä ja heitin keikkaa, kummasti se euro vaan venyi elämiseen.

Tosin näin jälkikäteen voin kertoa, että töissä ei aina tullut keskityttyä työn tekoon, kun rahahuolet painoi mieltä ja yritti laskea mistä repii rahat uusiin talvikenkiin tai SannaMikaelin synttärilahjaan. Yleensä viimeinen viikko ennen tilipäivää säästin omista syömisistä niin töissä sai sentään kahvia/teetä ja hyvässä lykyssä palaverista jääneet pullat/voileivät tai muut tarjottavat.

Vierailija
30/59 |
08.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Puutarhoilla luultavasti ainakin. Parivuotta sitten täällä oli paikka auki ja palkka oli jotain 1300-1400e brutto. Katsoin tesistä että voiko olla totta ja ihan oikein se oli. Jotain korotuksia lienee sittemmin tullut mutta tuskin kummoisia.

Vierailija
31/59 |
08.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ottaisitteko tuon työn? Ns suhteita tai kokemusta en tarvitse lisää niitä on jo.

Suvun ankkalammella ovat lisäksesi yhtä ylimieliset isä-ankka, äiti-ankka, kummisetä-ankka, kummitäti-ankka, eno-ankka, setä-ankka, ankka-täti, papan kollega-ankka, mamman kollega-ankka. Koko suvun ankkalammen lisäksi toinen ankkalammellinen sponsori-ankkoja. Jne. Niille lammille ei ole ulkopuolisten lupa laskeutua räpiköimään.

Vierailija
32/59 |
08.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen etsinyt toimistotyötä.

Niiden palkkahaarukka vaihtelee 1200 eurosta neljään tonniin. Riippuen sisällöstä, mutta nämä mitä olen katsellut ovat kokoaikaisia hommia.

Mutta keskitytään niihin halvemman palkkaluokan hommiin - vaaditaan intohimoa (mihin? toimistotarvikekaapin järjestämiseen?) ja odotetaan, että olisi koulutus ja jo jonkin verran kokemusta vastaavasta työstä. Tarjotaan nuorekas työilmapiiri ja tosi mukavat työkaverit.

Ihan kuin ihmisellä pitäisi olla säästöt, joilla elättää itsensä työntekoa harrastaessaan tai sitten puoliso, joka elättää ja itse tienaa vaan kivasti taskurahaa ja on jotain tekemistä päivisin.

Vierailija
33/59 |
08.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koo kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suvun ankkalammella ovat lisäksesi yhtä ylimieliset isä-ankka, äiti-ankka, kummisetä-ankka, kummitäti-ankka, eno-ankka, setä-ankka, ankka-täti, papan kollega-ankka, mamman kollega-ankka. Koko suvun ankkalammen lisäksi toinen ankkalammellinen sponsori-ankkoja. Jne. Niille lammille ei ole ulkopuolisten lupa laskeutua räpiköimään.

Eli ei ole kovin kummoisia suhteita, kuten jo sanottu tuossa.

Eri

Vierailija
34/59 |
08.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Puutarhoilla luultavasti ainakin. Parivuotta sitten täällä oli paikka auki ja palkka oli jotain 1300-1400e brutto. Katsoin tesistä että voiko olla totta ja ihan oikein se oli. Jotain korotuksia lienee sittemmin tullut mutta tuskin kummoisia.

No mutta tässä pitää olla kokemusta,koulutus ja 3 kieltä osata. Mulla n. 2400e peruspalkka jossa mukana kokemuslisät,laitoshuoltajan ammattitutkinto, en osaa edes ruotsia.

Vierailija
35/59 |
08.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ottaisin tuon ja sillä välin järjestäisin jotain muuta. Pidätkö lapsista, minkä kokoinen asunto sinulla on? Onko ylimääräistä huonetta, voivatko lapsesi jakaa yhden huoneen, niin että jäisi ylimääräinen huone? Sanon jonkun mielestä härskisti (erään toisen ketjun mielestä) että ryhdy tukiperheeksi. Hoitamalla muiden lapsia joka viikonloppu tienaat enemmän kuin tuon 1600 ja saat olla arkisin kuitenkin kotona, sinullahan on pikkukoululaiset. Viikonlopputyö kotona, miltä kuulostaisi. 

Sillä välin kun sinut hyväksytään tukiperheeksi, (siihen on lyhyt kurssi) voit tehdä tuota nälkäpalkkatyötä. 

Tukiperhe on lastensuojelun avohuollon tukitoimi, siinä ei riistetä kenenkään lapsia kotoaan vaan se auttaa vanhempia jaksamaan. (Aina kun olen tätä jollekin ehdottanut on tullut alapeukkua, ehkä nytkin. Ilmeisesti tukiperheeksi ei saa haluta. :) )

Sit saa leikkiä 12v kouluampujien kanssa ihan omassa kodissaan joka viikonloppu <3

Vierailija
36/59 |
08.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No mutta tässä pitää olla kokemusta,koulutus ja 3 kieltä osata. Mulla n. 2400e peruspalkka jossa mukana kokemuslisät,laitoshuoltajan ammattitutkinto, en osaa edes ruotsia.

Mä kyllä ihmettelen kuinka moni sorsii näitä hommia. Ehkä se on se jokaisen kokemus jostain riistokesätyösiivouksesta. Onhan tämäkin nykyään naurettavaa, mutta sentään palkka on ihan ok ilman mitään pohjakoulutusvaatimuksia. Meillä Pirpalla pitää jossain kohtaa sitoutua kouluttamattomaan alalle, mutta edellään siellä on huideltu vuosia ilman. -se toinen

Vierailija
37/59 |
08.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä kyllä ihmettelen kuinka moni sorsii näitä hommia. Ehkä se on se jokaisen kokemus jostain riistokesätyösiivouksesta. Onhan tämäkin nykyään naurettavaa, mutta sentään palkka on ihan ok ilman mitään pohjakoulutusvaatimuksia. Meillä Pirpalla p

Huoh, oikoluku jäi taas.*kouluttautumaan ja *edelleen

Vierailija
38/59 |
08.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työnantajalla ei kyllä ole oikeutta vaatia kolmen kielen sujuvaa taitoa, kun se ei näy palkassa mitenkään! Lisäksi vielä koulutus ja kokemus. Tässä ei nyt kaikki täsmää..

Vierailija
39/59 |
08.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikös esim. koulunkäyntiavustajat yms. 

Vierailija
40/59 |
08.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Työnantajalla ei kyllä ole oikeutta vaatia kolmen kielen sujuvaa taitoa, kun se ei näy palkassa mitenkään! Lisäksi vielä koulutus ja kokemus. Tässä ei nyt kaikki täsmää..

Kuulostaa puhelinasiakaspalveluiden tessiltä. Enkusta saa pienen kielilisän, mutta ruotsista ei mitään, kun se ei ole vieras kieli vaan toinen kotimainen. (Tai näin työnantaja ainakin tessiä tulkitsi.) Pohjapalkka on pieni, koska sen päälle on ajateltu maksettavan provikoita, mutta kaikki puhelinpalvelutyöt eivät ole myynnillisiä eikä niistä saa provikoita. Lisäksi työssä on aika paljon opeteltavaa, jos tekee ulkoistetussa asiakaspalvelukeskuksessa monen eri firman asiakaspalvelua. Vaihdoin siivoukseen, tienaa paremmin ja asiakkaat huutavat vähemmän.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi viisi viisi