Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Väitättekö että edes vuokratyöfirmoista ei löydy työtä?

Vierailija
08.01.2025 |

Noista nykyään työnantajat ensisijaisesti työvoimaa hakevat, koska rekrytointi on niin raskas prosessi. Jos homma toimii, niin myöhemmin solmitaan sitten työsopimus.

Varsinkin taantuman aikaan ei uskalleta solmia työsopimuksia, kun markkinat ovat epävarmat.

Kommentit (132)

Vierailija
61/132 |
08.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Parissa vuokrafirmassa olen käynyt sentään haastattelussa. Mutta ei ole sen jälkeen kuulunut. Kyllä niillä välillä töitä on tarjolla, mutta hakijoita on paljon. Ja minulla ei ole kokemusta kun kesällä valmistuin. Vaikka piti olla varma ala. Muunkin alan työt kyllä kelpaa, mutta ei niitäkään saa. 

Noissa on niin paljon työnhakijoita, ettei suurelle osalle riitä mitään.

Vierailija
62/132 |
08.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei löydy niistäkään. Huvittaa vieläkin yksi tapaus, kun vuokrafirma ihan kauhuissaan tiedotti, että jos heiltä tulee työtarjous, niin kyseessä on huijaus :D

:D

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/132 |
08.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Avustajan duuneja taitaa löytyä naisille. Ja siivoojan, jos eivät ole menneet jo mamuille.

Avustajuus oli mulle aivan epäsopivaa duunia. Koiran hommaa ja pitää vain hymyillä ja olla positiivinen, vaikka lievät mt:t sekoilee ja komentelee.

Yksi soittamassa yöllä. Tappoi itsensä sitten hieman myöhemmin.

Eräs keva oli aika tööt. Äitinsä hoiteli asioitaan. Olin jo lopettanut niin tämä soitteli mulle että mitä hän tämän kevan kanssa tekisi. Jätin vastaamatta.

Vierailija
64/132 |
08.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Parissa vuokrafirmassa olen käynyt sentään haastattelussa. Mutta ei ole sen jälkeen kuulunut. Kyllä niillä välillä töitä on tarjolla, mutta hakijoita on paljon. Ja minulla ei ole kokemusta kun kesällä valmistuin. Vaikka piti olla varma ala. Muunkin alan työt kyllä kelpaa, mutta ei niitäkään saa. 

Noissa on niin paljon työnhakijoita, ettei suurelle osalle riitä mitään.

Keikkaduuneissa kokemus on todella valttia, etenkin sotealalla. Ei siellä ketään hätäapuria aleta koulimaan ja opettamaan, vaan tarvitaan hankaliin tilanteisiin rutinoitunutta ja itseosaavaa apua vakkareille.

N52

Vierailija
65/132 |
08.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tässäkin ketjussa on loputtomiin selityksiä miten töitä ei saa. Kyse on kuitenkin siitä, että ei haluta mennä 15€/h "paskaduuniin" kun on maisterinpaprut taskussa. Totuus kuitenkin on, että tässä maassa on koulutettu niin paljon korkeakoulutettuja ettei heille kaikille millään riitä hyväpalkkaisia asiantuntijatöitä.

Miksi sitten matalapalkka-alojen työpaikkoihin on lähes poikkeuksetta satoja hakijoita, jopa yli tuhat??? Monesta maksetaan 11-13 euroa /tunti, jopa tuota vähemmänkin. Hakijoita kyllä on.

Vierailija
66/132 |
08.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ottakaa nyt työttömät heti yhteys kaikkiin vuokrafirmoihin ja vastatkaa viikon päästä miten kävi.

Vierailija
67/132 |
08.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi aloittaja haluaa jankuttaa näitä asioita? Miksi työttömät ei sitä tai miksi työttömät ei tätä...

Vierailija
68/132 |
08.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voi lässynlää, harvoin sieltä mitään oikeita pitkäaikaisia töitä saa. Pääset ehkä listalle ja sit joku ehkä joskus tarjoa sieltä jotain hajavuoroja. 

Miksi niitten pitäisi olla pitkäaikaisia? Ottaa mitä löytyy ja jaksaa, eikä tarvitse Kelan kanssa tapella.

Eikös silloin just joudu Kelan kanssa tappelemaan jos on jotain silpputöitä? 

Alkaako jokaisen työvuoron jälkeen uusi omavastuuaika (jolloin ei saa työttömyystukea)? Tietääkö kukaan?

Vierailija
69/132 |
08.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi aloittaja haluaa jankuttaa näitä asioita? Miksi työttömät ei sitä tai miksi työttömät ei tätä...

Jankuttaa? Tulin juuri töistä ja kysyin tämän yhden kysymyksen. Jos asia tuntuu jankuttamiselta, niin kannattaa miettiä mistä se johtuu. En minä pahalla tätä kysy, vaan ihmettelen miksi osa ei työllisty kun itse törmään näihin pätkätöihin jatkuvasti työpaikallani. Niitä on vaikka muuten tiukkaa onkin.

Vierailija
70/132 |
08.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tottakai aina joku löytää, muttei se tarkoita, että kaikki löytävät.

Kaupat, kiskat ym tarvitsevat jatkuvasti tuuraajia. On käytännössä mahdotonta ettei töihin pääse jos haluaa. Vakikuiseen työsuhteeseen tarvitsee ansaita luottamus.

Tarvii osata ne eri kassajärjestelmät, veikkaukset sun muut. Ne saa töitä, tuuraustakin, ketkä osaa. Jos et jo valmiiksi osaa, ei kukaan sua opeta ja SÄ et saa töitä vaikka naapurin Mirkku 10 vuotta eri kassoilla työskennellyt heti saakin.  

Vierailija
71/132 |
08.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voi lässynlää, harvoin sieltä mitään oikeita pitkäaikaisia töitä saa. Pääset ehkä listalle ja sit joku ehkä joskus tarjoa sieltä jotain hajavuoroja. 

Miksi niitten pitäisi olla pitkäaikaisia? Ottaa mitä löytyy ja jaksaa, eikä tarvitse Kelan kanssa tapella.

Eikös silloin just joudu Kelan kanssa tappelemaan jos on jotain silpputöitä? 

Alkaako jokaisen työvuoron jälkeen uusi omavastuuaika (jolloin ei saa työttömyystukea)? Tietääkö kukaan?

Ei ala. Saat soviteltua työttömyysrahaa kulloisenkin kuukauden jakson palkkatulojen mukaan. Kela saa palkkatiedot suoraan verottajalta.

- keikkaduunari jo 6 vuoden ajan

Vierailija
72/132 |
08.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jankuttaa? Tulin juuri töistä ja kysyin tämän yhden kysymyksen. Jos asia tuntuu jankuttamiselta, niin kannattaa miettiä mistä se johtuu. En minä pahalla tätä kysy, vaan ihmettelen miksi osa ei työllisty kun itse törmään näihin pätkätöihin jatkuvasti työpaikallani. Niitä on vaikka muuten tiukkaa onkin.

Ok. Täällä vaan on jo kuukausien ajan jankutettu eri aloituksissa näitä työttömyysasioita ja se tympäisee.

Vierailija
73/132 |
08.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä sain vuosi sitten parin kk pätkän yhdestä firmasta vuokrafirman kautta. 

Ei siellä ollut mitään tekemistä, mut olisivat silti halunneet palkata mut kokoaikavakkariksi itselleen. En suostunut, koska mun mielestä töihin mennään tekemään töitä eikä pyörittelemään peukaloita ja pelaamaan korttia. 

Nyt tuo firma meni konkkaan. Siis ei se vuokraaja vaan se jossa "tein töitä".

Elämäni karseimmat pari kuukautta. Työpaikka ja työtehtävät oli kyl muuten mielekkäitä, mut ku ei siellä oikeasti mitään tekemistä ollut. 

Vierailija
74/132 |
08.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koska palstalla mustamaalataan ja haukutaan työttömiä jatkuvasti. Koska jokaisen voisi jo olettaa tietävän työttömiä olevan moninkertainen määrä avoimiin työpaikkoihin nähden ja työnantajien suosivan työpaikan vaihtajia. Helppoa matematiikkaa. -eri

Vierailija
75/132 |
08.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ottakaa nyt työttömät heti yhteys kaikkiin vuokrafirmoihin ja vastatkaa viikon päästä miten kävi. 

:) voi jumalauta! luuletko tosiaan että siellä ei ole muita hakijoita 1 paikkaa kohden? vuokrafirmoille ei tule joka päivä uusia teollisuuden paikkoja auki joihin on eniten mahdollisuuksia työllistyä. Aika harva työtön duunari haluaa kotona istuskella. Ja näihin rekryihin ei viikko riitä. 

Vierailija
76/132 |
08.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aloittaja kadehtii työttömiä ja on niin vellihousu ettei tohdi itse kokeilla työttömänä olemista.

Vierailija
77/132 |
08.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tottakai aina joku löytää, muttei se tarkoita, että kaikki löytävät.

Kaupat, kiskat ym tarvitsevat jatkuvasti tuuraajia. On käytännössä mahdotonta ettei töihin pääse jos haluaa. Vakikuiseen työsuhteeseen tarvitsee ansaita luottamus.

Vielä voisi vähän ehkä alentuvammin ja päähänpotkien neuvoa, että marssii sisälle esittäytyy, sanoo kuuluvasti tulevansa töihin, niin työtä löytyy kyllä tekevälle. Näinhän sitä on ennenkin työllistytty. Aloitettiin juoksupoikana (nykyään ehkä juoksuhenkilönä) ja lopulta eläkkeelle toimitusjohtajana. 

Vierailija
78/132 |
08.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suurin osa avoimista on noiden firmojen kautta. Yli 10 vuoden ajan olen hakemuksia lähetellyt, varmaan tuhansia, eivät enää edes kutsu haastatteluun.

Vierailija
79/132 |
08.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Väitän kyllä: ei löydy edes sieltä

Koska olet viimeksi kysellyt siltä töitä kun noi  väität että edes niiden kautta ei saa töitä?

-eri

Vierailija
80/132 |
08.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan uskomaton ajatus, että vuokrafirma ottaisi kaikki hakijat listoilleen! Kyllä sinnekin pääsevät vain parhaat.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yksi neljä