Väitättekö että edes vuokratyöfirmoista ei löydy työtä?
Noista nykyään työnantajat ensisijaisesti työvoimaa hakevat, koska rekrytointi on niin raskas prosessi. Jos homma toimii, niin myöhemmin solmitaan sitten työsopimus.
Varsinkin taantuman aikaan ei uskalleta solmia työsopimuksia, kun markkinat ovat epävarmat.
Kommentit (132)
Väitän. Yhteenkin puljuun ei valittu ketään kys rekryfirman kautta ja olivat vaan muka kiireisiä. Jännä kiire ku ek omaa rekryään ehdi hoitaa loppu. Työnantajaa ei mikään velvoita. Oon saanu r firmojen kautta 1 keikan/n. Vuoden aikana! Muut oon hommannut itse.
No niissä 25-vuotiaat tradenomityttöset etsii helpdeskiin nuorta porukkaa opintojen ohelle. Ei niissä oikeita töitä välitetä eikä kukaan asiantunteva yritys niitä käytä, koska ei niissä ole ammattikohtaista osaamista. En ole työtön vaan päättänyt itse työntekijästä. Ei todellakaan vuokrafirman kautta. Hyvin onnistui ihan itse eikä se ollut kovin haastavaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tottakai aina joku löytää, muttei se tarkoita, että kaikki löytävät.
Kaupat, kiskat ym tarvitsevat jatkuvasti tuuraajia. On käytännössä mahdotonta ettei töihin pääse jos haluaa. Vakikuiseen työsuhteeseen tarvitsee ansaita luottamus.
Luulet vain. Ne paikat menee niitä töitä aikaisemmin tehneille. Jos sellaisia ei ole, niin nuorille, esim. opiskelijoille. Olen 61-vuotias työtön, eikä yksikään vuokrafirma ole tarjonnut yhtään mitään.
Totta kyllä, että esim. lähikaupassani väki vaihtuu yhtenään, mutta ei siellä päältä kolmikymppisiä näe.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tottakai aina joku löytää, muttei se tarkoita, että kaikki löytävät.
Kaupat, kiskat ym tarvitsevat jatkuvasti tuuraajia. On käytännössä mahdotonta ettei töihin pääse jos haluaa. Vakikuiseen työsuhteeseen tarvitsee ansaita luottamus.
Vielä voisi vähän ehkä alentuvammin ja päähänpotkien neuvoa, että marssii sisälle esittäytyy, sanoo kuuluvasti tulevansa töihin, niin työtä löytyy kyllä tekevälle. Näinhän sitä on ennenkin työllistytty. Aloitettiin juoksupoikana (nykyään ehkä juoksuhenkilönä) ja lopulta eläkkeelle toimitusjohtajana.
Nykyisin pitäisi aloittaa jokaisten potkujen jälkeen uudestaan juoksuhenkilönä. Aina vaan uudestaan pohjalle anelemaan työtunteja. Vaikka työkokemusta olisi kuinka paljon. Todella nöyryyttävää.
Minulla on vähän toinen kokemus. Jos on pitkä työkokemus ja sitä vastaava koulutus, niin ei niihin ihan toisen alan pohjahommiin oteta. Ei minulla olisi sellaisten tekemistä vastaan, mutta kun en kelpaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ne on osa-aikatöitä. Aika harvassa on kokoaikatyöt.
Tekee 2-4 osa-aikatyötä niin saa saman palkan kuin kokopäivätyöstä.
Näin minäkin tein, aamulla olin kaupassa, iltapäivällä ravintolassa ja illalla siivojana.
Vierailija kirjoitti:
Ei ole nyt yli kahteen vuoteen tarjonneet sieltäkään.
M54
Oletko hakenut siivoojaksi? MacDonaldsiin tai vastaavaan?
40-vuotiaalle kouluttamattomalle ihmiselle ilman merkittävää työkokemusta ei tästä maasta löydy mitään työtä.
Ja jos löytyisikin joku parin kuukauden pätkä niin ei sellaista kannata ottaa vastaan, koska hyötysuhde on niin huono tai jopa negatiivinen.
Vierailija kirjoitti:
Tässäkin ketjussa on loputtomiin selityksiä miten töitä ei saa. Kyse on kuitenkin siitä, että ei haluta mennä 15€/h "paskaduuniin" kun on maisterinpaprut taskussa. Totuus kuitenkin on, että tässä maassa on koulutettu niin paljon korkeakoulutettuja ettei heille kaikille millään riitä hyväpalkkaisia asiantuntijatöitä.
Ja paskat. Mulla on ne maisterinpaperit taskussa, entä sitten? Kyllä voin tehdä jotain simppeliä duunia 15 euron tuntipalkalla ihan hyvin. Ei vaan ole sellaista tarjottu ja mitä itse olen hakenut niin eipä ole kuulunut mitään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
M54
Olen eri ja vähän vanhempi. Useampaa siivoojan paikkaa olen hakenut, niistä ei ole kuulunut yhtään mitään. En mäkkäriin hakenut mutta Heselle, kun heillä piti olla se huutava työvoimapula - ei mitään vastausta sieltäkään.
Mulla on kaksi pahaa rajoitetta. Toinen on ikä ja toinen liika koulutus. Ajokortittomuus sitten kolmantena, se on pienempi mutta kyllä joitakin mahdollisuuksia rajaa pois.
Uskon että vuokrafirmojen kautta voi saada töitä, jos on sopivan alan koulutus ja/tai työkokemus. Kyllähän tässäkin ketjussa sote-alan kokenut henkilö ja ravintola-alan duunari kertovat keikkaa saavansa, enkä usko että valehtelevat. Opetusalalla jos on onnistunut saamaan jalan oven väliin niin saattaa keikkaa niinikään järjestyä, vaikkei olisi edes pätevä. Lisäksi ehkä nuoret ja riuskat pääsee raksalle ja nuoret ja nätit kaupan kassalle ja mäkkäriin. Siivoojaksi kai pitää olla joko pätevä tai ulkkari.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
M54
Olen eri ja vähän vanhempi. Useampaa siivoojan paikkaa olen hakenut, niistä ei ole kuulunut yhtään mitään. En mäkkäriin hakenut mutta Heselle, kun heillä piti olla se huutava työvoimapula - ei mitään vastausta sieltäkään.
Mulla on kaksi pahaa rajoitetta. Toinen on ikä ja toinen liika koulutus. Ajokortittomuus sitten kolmantena, se on pienempi mutta kyllä joitakin mahdollisuuksia rajaa pois.
Uskon että vuokrafirmojen kautta voi saada töitä, jos on sopivan alan koulutus ja/tai työkokemus. Kyllähän tässäkin ketjussa sote-alan kokenut henkilö ja ravintola-alan duunari kertovat keikkaa saavansa, enkä usko että valehtelevat. Opetusalalla jos on onnistunut saamaan
Ulkkari. Me ammattilaiset ja/tai konkarit ollaan liian kalliita.
Vierailija kirjoitti:
Tässäkin ketjussa on loputtomiin selityksiä miten töitä ei saa. Kyse on kuitenkin siitä, että ei haluta mennä 15€/h "paskaduuniin" kun on maisterinpaprut taskussa. Totuus kuitenkin on, että tässä maassa on koulutettu niin paljon korkeakoulutettuja ettei heille kaikille millään riitä hyväpalkkaisia asiantuntijatöitä.
Älkää pliis tulko maisterit mun kentälle. Olen jo monta vuotta saanut tehdä keittiöalalla töitä keikkana, mutta tarjoukset ovat selvästi vähentyneet laman, tai mikä nyt onkaan päätetty, että nyt vallitsee, takia. Jos keikkailijoiksi tunkee vielä enemmän ihmisiä kilpailu on vielä kovempaa. Ei ole töitä täälläkään.
Vierailija kirjoitti:
No niissä 25-vuotiaat tradenomityttöset etsii helpdeskiin nuorta porukkaa opintojen ohelle. Ei niissä oikeita töitä välitetä eikä kukaan asiantunteva yritys niitä käytä, koska ei niissä ole ammattikohtaista osaamista. En ole työtön vaan päättänyt itse työntekijästä. Ei todellakaan vuokrafirman kautta. Hyvin onnistui ihan itse eikä se ollut kovin haastavaa.
Tää nyt on ihan valetta, ihan normaalit koulutetut ihmiset siellä on. Samaa työvoimaa kuin muuallakin. Maailma on muuttunut, koita sinäkin perehtyä miten maailma toimii nykyään.
kyllä väitän. Tarjoudun Seureen keikkalaiseksi, kaikki luvat ym. kunnossa, sieltä tuli tyly vastaus, ettei ole tarjota mitään. Vuokratyövoiman käyttö on kallista ja sitä kai nyt yritetään välttää viimeiseen saakka. Onneksi on työpaikka muualla.
Työtä ehkä, mutta löytyykö palkanmaksajaa jolla tulee toimeen?
Mua ei otettu ravintola-alalle vuokratyöfirmaan edes haastatteluun, vaikka on kymmenen vuoden kokemus ja pelkkiä suosituksia entisiltä työnantajilta
En voi arvostaa näitä yrittäjiä jotka omistavat orjafirman. He vetävät vaan välistä eivätkä todellakaan ole työntekijän puolella. Ei löydy mitään ammattitaitoa näiltä yrittäjiltä.
Vierailija kirjoitti:
En voi arvostaa näitä yrittäjiä jotka omistavat orjafirman. He vetävät vaan välistä eivätkä todellakaan ole työntekijän puolella. Ei löydy mitään ammattitaitoa näiltä yrittäjiltä.
Nämähän tuli muotia sillon 2000 alussa kun niitä haluttiin välttää ja inhottiin, nyt ne on joka puolella, ja heidän kautta saatu työ on yrityksille hyvä diili YT neuvottelut voidaan ulkoistaa ja tuotantopalkkiot ei joka paikassa kuulu työntekijän saada koska ne on talon omille työntekijöille! vihaan työelämää
Vierailija kirjoitti:
Keitä tarkotat? Kerro esimerkki.
Tän palstan modeksi pääsee ainakin vähillä osaamisilla.
Miksi tämäkin ketju tuli täyteen persuista öyhöttämistä? Eikö näillä ole muu mielessä kuin persut?