Väitättekö että edes vuokratyöfirmoista ei löydy työtä?
Noista nykyään työnantajat ensisijaisesti työvoimaa hakevat, koska rekrytointi on niin raskas prosessi. Jos homma toimii, niin myöhemmin solmitaan sitten työsopimus.
Varsinkin taantuman aikaan ei uskalleta solmia työsopimuksia, kun markkinat ovat epävarmat.
Kommentit (132)
Ne on osa-aikatöitä. Aika harvassa on kokoaikatyöt.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No eipä ole ottaneet yhteyttä kun olen hakenut.
Outoa.. onko sulla kuitenkin joku koulutus?
Voi kuule, ihan maisteritason paperit on taskussa, siihen päälle vielä vaikka mitä koulutuksia.
Ei ne voi tarjota työtä, kun sitä ei ole.Kai sä kuitenkin otat kaikkea työtä vastaan? Itse olen insinööri ja olen raksalla töissä parhaillaan. Sitä työtä on tehtävä mitä tarjolla on.
Oletpas vitsiniekka. Kyllä kaikkea työtä. Myös sitä jota ei näköjään missään ole.
Kyllä mä teen työtä ja vain vuokrana. Mä tykkään kun voin itse valita, että montako tuntia teen kuussa, eikä kukaan urputa. Loka-marraskuussa painoin menemään 200 tuntia ja sitten joulukuussa 120 tuntia. Nyt tammikuun lomailen. Ei tarvii perustaa yritystä ja silti olen oman itseni herra.
Ravintola-ala, pystyn tekemään kokin (keittäjän tms.), tarjoilijan, baarimikon ja siivojan/tiskarin hommia. Kyllä pkseudulla duunia piisaa. Helmi-Huhtikuut teen Lapissa tuurauksia. Toukokuussa huilin ja taas kesän ravaan festareilla ja kesätapahtumissa hommissa.
N26
Vierailija kirjoitti:
Nyt olet kyllä ulkona kuin lumiukko, jos työnantajat hakevat työvoimaa vuokratyöfirmpjen kautta.
Miksi maksaa ylihintaa työvoimasta, kun vapaata työvoimaa on pilvinpimein.
Vuokratyövlima on arvonlisäverollista, lisäksi tule vuokrafirman kate ja tlimituskulut ja lisäksi päälle vielä työntekijän palkan sivukulut.
Jos yritys tarvitsee nopeasti työvoimaa, sitä löytyy TE- toimistosta, jotka tekevät yhteistötä työnantajien kanssa.
Miksi maksaa ylihintaa?
1. korruptio
2. YT-menettelyiden kiertäminen