Väitättekö että edes vuokratyöfirmoista ei löydy työtä?
Noista nykyään työnantajat ensisijaisesti työvoimaa hakevat, koska rekrytointi on niin raskas prosessi. Jos homma toimii, niin myöhemmin solmitaan sitten työsopimus.
Varsinkin taantuman aikaan ei uskalleta solmia työsopimuksia, kun markkinat ovat epävarmat.
Kommentit (132)
Ne on osa-aikatöitä. Aika harvassa on kokoaikatyöt.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No eipä ole ottaneet yhteyttä kun olen hakenut.
Outoa.. onko sulla kuitenkin joku koulutus?
Voi kuule, ihan maisteritason paperit on taskussa, siihen päälle vielä vaikka mitä koulutuksia.
Ei ne voi tarjota työtä, kun sitä ei ole.Kai sä kuitenkin otat kaikkea työtä vastaan? Itse olen insinööri ja olen raksalla töissä parhaillaan. Sitä työtä on tehtävä mitä tarjolla on.
Oletpas vitsiniekka. Kyllä kaikkea työtä. Myös sitä jota ei näköjään missään ole.
Kyllä mä teen työtä ja vain vuokrana. Mä tykkään kun voin itse valita, että montako tuntia teen kuussa, eikä kukaan urputa. Loka-marraskuussa painoin menemään 200 tuntia ja sitten joulukuussa 120 tuntia. Nyt tammikuun lomailen. Ei tarvii perustaa yritystä ja silti olen oman itseni herra.
Ravintola-ala, pystyn tekemään kokin (keittäjän tms.), tarjoilijan, baarimikon ja siivojan/tiskarin hommia. Kyllä pkseudulla duunia piisaa. Helmi-Huhtikuut teen Lapissa tuurauksia. Toukokuussa huilin ja taas kesän ravaan festareilla ja kesätapahtumissa hommissa.
N26
Vierailija kirjoitti:
Nyt olet kyllä ulkona kuin lumiukko, jos työnantajat hakevat työvoimaa vuokratyöfirmpjen kautta.
Miksi maksaa ylihintaa työvoimasta, kun vapaata työvoimaa on pilvinpimein.
Vuokratyövlima on arvonlisäverollista, lisäksi tule vuokrafirman kate ja tlimituskulut ja lisäksi päälle vielä työntekijän palkan sivukulut.
Jos yritys tarvitsee nopeasti työvoimaa, sitä löytyy TE- toimistosta, jotka tekevät yhteistötä työnantajien kanssa.
Miksi maksaa ylihintaa?
1. korruptio
2. YT-menettelyiden kiertäminen
3. osaamattomuus ja laiskuus
4. yritys haluaa keskittyä ydintoimintoihin
Vierailija kirjoitti:
Ei löydy niistäkään. Huvittaa vieläkin yksi tapaus, kun vuokrafirma ihan kauhuissaan tiedotti, että jos heiltä tulee työtarjous, niin kyseessä on huijaus :D
Repesin :D Suomi 2025 ja huutava työvoimapula.
Ongelma on se että ei sinne töihin oikeasti haluta kun voi joutua tekemään töitä.
Voi lässynlää, harvoin sieltä mitään oikeita pitkäaikaisia töitä saa. Pääset ehkä listalle ja sit joku ehkä joskus tarjoa sieltä jotain hajavuoroja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lopeta ap toi typerä lässytys. Vaikutat yksinkertaiselta.
Häh? Ihan normaali kysymys. Miksi haukut kun kysytään asiallinen kysymys? Vai osuuko tämä arkaan paikkaan?
Se, että pidät työttömiä yksiselitteisesti typerinä idiootteina ei ole asiallista. - Jos työttömyys poistuisi vain vuokratyösoppareilla niin se olisi murto-osa nykyisestä.
Eri
Vierailija kirjoitti:
Vuokrafirmat itse on pahimpia feikkityöpaikkojen ilmoittelijoita, ilmoittelevat työpaikkoja joita ei ole olemassakaan, pelkkiä "yleisilmoituksia" joilla ei ole mitään virkaa, kunhan "työvoimapula" -näytelmän vuoksi ilmoittelevat näitä tyhjää täynnä olevia ilmoituksia ja boomerit uskoo tämän valheen ilman mitään kritiikkiä.
Onko sulla näyttöä tästä? Miksi he haluisivat näytellä yhtään mitään?
Parissa vuokrafirmassa olen käynyt sentään haastattelussa. Mutta ei ole sen jälkeen kuulunut. Kyllä niillä välillä töitä on tarjolla, mutta hakijoita on paljon. Ja minulla ei ole kokemusta kun kesällä valmistuin. Vaikka piti olla varma ala. Muunkin alan työt kyllä kelpaa, mutta ei niitäkään saa.
Vierailija kirjoitti:
Nyt olet kyllä ulkona kuin lumiukko, jos työnantajat hakevat työvoimaa vuokratyöfirmpjen kautta.
Vuokratyövlima on arvonlisäverollista, lisäksi tule vuokrafirman kate ja tlimituskulut ja lisäksi päälle vielä työntekijän palkan sivukulut.
Jos yritys tarvitsee nopeasti työvoimaa, sitä löytyy TE- toimistosta, jotka tekevät yhteistötä työnantajien kanssa.
Olen töissä pk-seudulla rakennusalan yrityksessä ja sinne ainakin otetaan vuokratyövoimaa jatkuvasti. Työsopimuksia ei haluta solmia, kun ei ole varma miten työt jatkuu. On sitä työtä kuitenkin jatkuvasti, ei Suomi pysähtynyt ole.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tottakai aina joku löytää, muttei se tarkoita, että kaikki löytävät.
Kaupat, kiskat ym tarvitsevat jatkuvasti tuuraajia. On käytännössä mahdotonta ettei töihin pääse jos haluaa. Vakikuiseen työsuhteeseen tarvitsee ansaita luottamus.
Nämä paikat menee opiskelijoille
No ei löydy kun ei ole niiden asiakkaillakaan töitä. Työpaikkailmoituksia niillä kyllä on paikoista jotka on ehkä-mahdollisesti- joskus-jos-asiakas-saa-jonkun-projektin.
Vierailija kirjoitti:
Voi lässynlää, harvoin sieltä mitään oikeita pitkäaikaisia töitä saa. Pääset ehkä listalle ja sit joku ehkä joskus tarjoa sieltä jotain hajavuoroja.
Ei saa, mutta pääset tekemään töitä eikä tarvitse olla rahattomana. Meille ainakin on moni palkattu lopulta töihin, kun on ensin nähty että vuokratyöläinen osaa hommat.
Vierailija kirjoitti:
Väitän kyllä: ei löydy edes sieltä
PK-seudulla saat painaa keikkaa just niin paljon kuin jaksat ja haluat.
- sotekeikkari 52v, 30 vuoden kokemus alasta
58v konttorirotta raksalle töihin. Joopa joo.
Tässäkin ketjussa on loputtomiin selityksiä miten töitä ei saa. Kyse on kuitenkin siitä, että ei haluta mennä 15€/h "paskaduuniin" kun on maisterinpaprut taskussa. Totuus kuitenkin on, että tässä maassa on koulutettu niin paljon korkeakoulutettuja ettei heille kaikille millään riitä hyväpalkkaisia asiantuntijatöitä.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä mä teen työtä ja vain vuokrana. Mä tykkään kun voin itse valita, että montako tuntia teen kuussa, eikä kukaan urputa. Loka-marraskuussa painoin menemään 200 tuntia ja sitten joulukuussa 120 tuntia. Nyt tammikuun lomailen. Ei tarvii perustaa yritystä ja silti olen oman itseni herra.
Ravintola-ala, pystyn tekemään kokin (keittäjän tms.), tarjoilijan, baarimikon ja siivojan/tiskarin hommia. Kyllä pkseudulla duunia piisaa. Helmi-Huhtikuut teen Lapissa tuurauksia. Toukokuussa huilin ja taas kesän ravaan festareilla ja kesätapahtumissa hommissa.
N26
Ihmettelen miksi nämä työttömät tee samaa kuin sinä. Minä jopa harkitsen irtisanoutumista ja vuokratyöläiseksi menemistä. 😀 Voisi valita mielen mukaan duunit mitkä kiinnostaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vuokrafirmat itse on pahimpia feikkityöpaikkojen ilmoittelijoita, ilmoittelevat työpaikkoja joita ei ole olemassakaan, pelkkiä "yleisilmoituksia" joilla ei ole mitään virkaa, kunhan "työvoimapula" -näytelmän vuoksi ilmoittelevat näitä tyhjää täynnä olevia ilmoituksia ja boomerit uskoo tämän valheen ilman mitään kritiikkiä.
Onko sulla näyttöä tästä? Miksi he haluisivat näytellä yhtään mitään?
Etkö ymmärrä? Antaa ulkopuolelle hyvän kuvan yrityksestä, kun on mukamas töitä tarjolla.