Väitättekö että edes vuokratyöfirmoista ei löydy työtä?
Noista nykyään työnantajat ensisijaisesti työvoimaa hakevat, koska rekrytointi on niin raskas prosessi. Jos homma toimii, niin myöhemmin solmitaan sitten työsopimus.
Varsinkin taantuman aikaan ei uskalleta solmia työsopimuksia, kun markkinat ovat epävarmat.
Kommentit (132)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tottakai aina joku löytää, muttei se tarkoita, että kaikki löytävät.
Kaupat, kiskat ym tarvitsevat jatkuvasti tuuraajia. On käytännössä mahdotonta ettei töihin pääse jos haluaa. Vakikuiseen työsuhteeseen tarvitsee ansaita luottamus.
Vielä voisi vähän ehkä alentuvammin ja päähänpotkien neuvoa, että marssii sisälle esittäytyy, sanoo kuuluvasti tulevansa töihin, niin työtä löytyy kyllä tekevälle. Näinhän sitä on ennenkin työllistytty. Aloitettiin juoksupoikana (nykyään ehkä juoksuhenkilönä) ja lopulta eläkkeelle toimitusjohtajana.
Nykyisin pitäisi aloittaa jokaisten potkujen jälkeen uudestaan juoksuhenkilönä. Aina vaan uudestaan pohjalle anelemaan työtunteja. Vaikka työkokemusta olisi kuinka paljon. Todella nöyryyttävää.
Vierailija kirjoitti:
Ihan uskomaton ajatus, että vuokrafirma ottaisi kaikki hakijat listoilleen! Kyllä sinnekin pääsevät vain parhaat.
Ei kaikkia otetakaan. Eikös täälläkin kerrottu, etteivät välttämättä edes vastaa.
Vierailija kirjoitti:
Yksinkertainen ihminen tarvitsee niin yksinkertaisen mantran että se osaa itse hokea sitä somessa.
Hyvin kiteytit perussuomalaisuuden.
Vaikea mennä töihin mitään kautta, kun töitä ei vain ole. Työpaikka edellyttää työnantajan tarvetta työntekijöille ja lisäksi halua maksaa TES:n mukaista palkkaa. Yhtään työpaikkaa ei synny niin, että kaikki lähes 300 000 työtöntä marssivat jonossa eri työpaikkoihin vaatimaan päästä töihin. Vaikka mielenilmauksena se olisikin aika kiinnostava, marssia porukalla johonkin isoon EK:n jäsenyritykseen ja kahlita itsensä sinne kiinni heilutellen työsopimusta, jossa on valmiiksi oma allekirjoitus.
Ehkä jopa persu tajuaisi siinä kohtaa, että ai juu, tarvitaankin työnantajan suostumus.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaupat, kiskat ym tarvitsevat jatkuvasti tuuraajia. On käytännössä mahdotonta ettei töihin pääse jos haluaa. Vakikuiseen työsuhteeseen tarvitsee ansaita luottamus.
Vielä voisi vähän ehkä alentuvammin ja päähänpotkien neuvoa, että marssii sisälle esittäytyy, sanoo kuuluvasti tulevansa töihin, niin työtä löytyy kyllä tekevälle. Näinhän sitä on ennenkin työllistytty. Aloitettiin juoksupoikana (nykyään ehkä juoksuhenkilönä) ja lopulta eläkkeelle toimitusjohtajana.
Nykyisin pitäisi aloittaa jokaisten potkujen jälkeen uudestaan juoksuhenkilönä. Aina vaan uudestaan pohjalle anelemaan työtunteja. Vaikka työkokemusta olisi kuinka paljon. Todella
Tämä. Etenet uralla jonnekin asiantuntija tai esimiestehtäviin taikka muuten olet tosi taitava ja kokenut eaim putkiasentaja. Sit kappas työt loppuu syystä X. Samassa hetkessä kun työttömyys alkaa, työkokemus nollaantuu ja olet jätettä joka ei kelpaa mihinkään. Sitten pitää mennä kotisiivoojaksi harjoittelijapalkalla tai työkokeiluun henkilökohtaiseksi avustelijaksi, vaikka niitäkin paikkoja hankala saada, koska koulutettuhan lähtee heti muualle tai sitten on muuten epäilyttävä esim ei osaa herätä aamulla tai muuta outoa. Koska kyllähän ihmisessä jotain on pahasti vialla kun työtön on. Menis töihin siitä!
Persulla on pelisäännöt vähän hakusassa niin työsuhteen kuin seksisuhteenkin kohdalla.
Olen saanut vuokrafirmoista ihan hyvin erilaisia hommia. Otan vastaan lähes mitä tahansa, että soittelevat jatkossakin. Mutta kyllä tämä oikeasti alkaa olla henkisesti todella raskasta, kun aina työpaikat ja ihmiset vaihtuvat. Alan olla ihan loppu. Haluaisin edes puoli vuotta olla ettei tarvitse taas stressata työnhakua. Työpätkät ovat olleet kaikkea parista päivästä kolmeen kuukauteen.
äärimmäisen stressaavaa.
Vierailija kirjoitti:
Ihan uskomaton ajatus, että vuokrafirma ottaisi kaikki hakijat listoilleen! Kyllä sinnekin pääsevät vain parhaat.
Kyllä ne sinun yhteystietosi ynnä muut jää vuokrafirman käyttöön, vaikka eivät sinuun yhteyttä otakaan. Miksi luulet, että ne hakemukset ovat täynnä osaamista kartoittavia rasti ruutuun -listoja? Luuletko, että ne vastauksesi jotenkin heti hävitetään sieltä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nykyisin pitäisi aloittaa jokaisten potkujen jälkeen uudestaan juoksuhenkilönä. Aina vaan uudestaan pohjalle anelemaan työtuntej
Tämä ärsyttää ihan helvetisti! ensin olet vuosia ollut samassa firmassa! ja sitten kun työt loppuu YT takia ja saat kenkää, niin sillä työhistorialla ei tunnu olevan mitään arvoa seuraavassa työn haussa! olet pelkkä nolla ja aloitat alusta! hyi helvetti tätä nykypäivän suomea!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yksinkertainen ihminen tarvitsee niin yksinkertaisen mantran että se osaa itse hokea sitä somessa.
Hyvin kiteytit perussuomalaisuuden.
Vaikea mennä töihin mitään kautta, kun töitä ei vain ole. Työpaikka edellyttää työnantajan tarvetta työntekijöille ja lisäksi halua maksaa TES:n mukaista palkkaa. Yhtään työpaikkaa ei synny niin, että kaikki lähes 300 000 työtöntä marssivat jonossa eri työpaikkoihin vaatimaan päästä töihin. Vaikka mielenilmauksena se olisikin aika kiinnostava, marssia porukalla johonkin isoon EK:n jäsenyritykseen ja kahlita itsensä sinne kiinni heilutellen työsopimusta, jossa on valmiiksi oma allekirjoitus.
Ehkä jopa persu tajuaisi siinä kohtaa, että ai juu, tarvitaankin työnantajan suostumus.
Kyllähän sitä aina löytyy osallistujia mielenosoituksiin ja ties mihin Prideihin.
Nyt vaan masinoimaan Mennään Töihin -marssia. Vaikka joka kaupunkiin oma ja sitten kierrellään porukalla firmoja esitäytettyjä sopimuksia heilutellen.
Mä oon mukana heti!
Oon jonkun kahdeksan vuokrafirman listoilla ja haen jatkuvasti töitä mutta ei ole kuulunut mitään
Vierailija kirjoitti:
Ovatko siis nämä jotenkin heikompaa ainesta vai?
No ei saa töitä! Olkaa onnellisia jos teillä on älkääkä mollatko työttömiä. Saattaa teilläkin olla joskus sama kohtalo edessä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vuokrafirmat itse on pahimpia feikkityöpaikkojen ilmoittelijoita, ilmoittelevat työpaikkoja joita ei ole olemassakaan, pelkkiä "yleisilmoituksia" joilla ei ole mitään virkaa, kunhan "työvoimapula" -näytelmän vuoksi ilmoittelevat näitä tyhjää täynnä olevia ilmoituksia ja boomerit uskoo tämän valheen ilman mitään kritiikkiä.
Onko sulla näyttöä tästä? Miksi he haluisivat näytellä yhtään mitään?
Sähköpostiviestit on tallessa jossa tämä "yleisilmoittelu" on kerrottu ihan suoraan. Olen myös käynyt haastattelussa jossa haettua työpaikkaa ei sitten ollutkaan olemassa, mutta en tullut tallentaneeksi tätä keskustelua.
Vierailija kirjoitti:
Ei ole kertaakaan vastattu vuokratyöfirmasta, kun olen hakemuksen lähettänyt. Ei myöskään pojalleni.
Me taas pojan kanssa päädyttiin jatkuvasti samoihin paikkoihin vuokrafirman kautta. Poika oli intissä ja sinnekin soittelivat, että olisko mahdollista töihin mennä, mutta eihän se voinut puoleen vuoteen mitään luvata. Syksyllä saatiin vakituiset työpaikat samasta paikasta. Tehdään onneksi pääsääntöisesti eri vuoroa.
Eipä niistä mitään kuulunut kun olin viime vuonna tähän aikaan työttömänä. Tai no, itse asiassa olin tammikuun saikulla leikkauksen jälkeen. Mutta ei kuuulunut helmikuussakaan. SItten sain töitä maaliskuussa ihan muualta.
Tosi huonosti.
T tamperelainen laitoshuoltaja
Vierailija kirjoitti:
No ei saa töitä! Olkaa onnellisia jos teillä on älkääkä mollatko työttömiä. Saattaa teilläkin olla joskus sama kohtalo edessä.
Itse säästän työttömyyden varalle, muidenkin kannattaa tehdä samoin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse säästän työttömyyden varalle, muidenkin kannattaa tehdä samoin.
Mä oon säästäny jo reilu 10 vuotta. Ja sijoittanut. Nyt oon työtön ja haen vain oman alan töitä ja muita jotka edes vähää kiinnostaa. Pienet työttömyystuet saan ja pääomatuloja. Itse pääomaa ei onneksi tartte ns. syödä.
sosiaaliturvan idea on, että sairauden tms. paskan mäihän osuessa omalle kohdalle, se ongelma ei kaadu vain omaan tai lähipiirin niskaan, vaan yhteiskunta jeesaa. Eli kyllä, se on sunkin vastuulla miten muilla menee, mutta sä maksat siitä veroina etkä henkilökohtaisesti käy jeesaamassa. Toki tää systeemi on reikäinen kuin mikä, että paljon paskaa kaatuu vielä sukulaisten jne. niskaan, mutta vähemmän kuitenkin kuin maissa joissa ei ole mitään yhteiskunnan apua.