Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Väitättekö että edes vuokratyöfirmoista ei löydy työtä?

Vierailija
08.01.2025 |

Noista nykyään työnantajat ensisijaisesti työvoimaa hakevat, koska rekrytointi on niin raskas prosessi. Jos homma toimii, niin myöhemmin solmitaan sitten työsopimus.

Varsinkin taantuman aikaan ei uskalleta solmia työsopimuksia, kun markkinat ovat epävarmat.

Kommentit (132)

Vierailija
121/132 |
09.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

kyllä väitän. Tarjoudun Seureen keikkalaiseksi, kaikki luvat ym. kunnossa, sieltä tuli tyly vastaus, ettei ole tarjota mitään. Vuokratyövoiman käyttö on kallista ja sitä kai nyt yritetään välttää viimeiseen saakka. Onneksi on työpaikka muualla.

Seurella on nyt rekry auki, sote keikkoihin...

Vierailija
122/132 |
09.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

On mua vuokrafirmojen kautta tarjottu pariin paikkaan, mutta aina sen lopullisen haastattelun tekee asiayrityksen edustaja. Siihen ne sitten ovat kaatuneet. Viimeksi valehtelivat, että valitsivat kokeneemman. Satuin saamaan selville kuka tämä palkattu henkilö on ja linkkarin mukaan 3v kokemusta. Itselläni yli 20v. Kyllä se ikä näissä valitettavasti ratkaisee.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/132 |
09.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen myös Seuren listoilla edelleen vuodesta 2004. Eipä ole keikkoja nyt tarjolla, koska pahoinvointialue ei palkkaa kuin pakosta hoitajia säästösyistä.

Viime vuonna 4 keikkaa, mutta ei haittaa.

Vierailija
124/132 |
09.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On mua vuokrafirmojen kautta tarjottu pariin paikkaan, mutta aina sen lopullisen haastattelun tekee asiayrityksen edustaja. Siihen ne sitten ovat kaatuneet. Viimeksi valehtelivat, että valitsivat kokeneemman. Satuin saamaan selville kuka tämä palkattu henkilö on ja linkkarin mukaan 3v kokemusta. Itselläni yli 20v. Kyllä se ikä näissä valitettavasti ratkaisee.

Samoja kokemuksia. Ensin asiakasfirman ihminen sanoi, että mä en viihtyisi heillä riittävän pitkään. Oli ilmeisesti ennustaja, tai tietää firmassa olevan sen tason ongelmia, ettei aikuinen sellaisia alkaisi katsomaan. Toisella kertaa ne kysymyksetkin oli niin lapsellisia, että se tyyppi ei tajunnut työelämstä mitään. "Mihin töihin tähäät tulevaisuudessa?" ja vastaavia. Että sellainen alle kolmikymppinen tyttö kyselee vakavalla naamalla 57-vuotiaalta, että tuleeko musta isona poliisia tai palomiestä. Itselläni oli muutama kysymys itse työstä, niin ei osannut sanoa mitään. Koitti vältellä aihetta ja sanoi selvittävänsä ja palaavansa asiaan. No arvaatte varmaan palasiko. Ei-kiitos viesti tuli pari päivää tuon jälkeen.

Vierailija
125/132 |
09.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No eipä löydy. Olin vuokrafirmassa vakkarina ja nyt irtisanomisajalla, koska asiakasyirtys ei tarvinut enää vuokratyövoimaa eikä vuokrafirmalla ole tarjota töitä. 

Vierailija
126/132 |
09.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osa saa. Osa ei.

Samaa duunipaikkaa tarjotaan 4 eri firmassa. Paikkakunnalla on yksi pieni firma.

Yhdestäkään ei oteta yhteyttä.

Yhdessä välissä sama rekryfirma 2 paikkaa auki. Ens viikolla 2 paikkaa auki. Listoilla 100 tyyppiä. Miksi haetaan vain uusia.

Ja kaiken huippu. 2 vuotta hakemuksen jälkeen soitetaan ja kysytään. Lähdetkö 150 km päähän reissuhommiin. Käyvät kuulemma kaikki läpi. Tuohon paikkaan.

Olisiko helpoin mennä lähempää kysymään. Jos vieressä on kaupunki 50 km päässä.

Vierailija
127/132 |
09.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon saanu kerran vaan kuukauden pestin, ei me palkkaa ketään töihin joka tarttee perehdytystä eli kauppaan yms ei pääse ilman kokemusta

Vierailija
128/132 |
09.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilman muuta vuokratyötä löytyy, vaikka Suomen kaikki yritykset olisivat menneet jo konkkaan...

Vierailija
129/132 |
09.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oon saanu kerran vaan kuukauden pestin, ei me palkkaa ketään töihin joka tarttee perehdytystä eli kauppaan yms ei pääse ilman kokemusta

siitäpä meijän työnhakijoiden ongelma onkin, helpot nopeasti opittavat työt. Siihen otetaan aina joku kenellä on kokemusta vaikka olisit miten kiinnostunut 

Vierailija
130/132 |
09.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tottakai aina joku löytää, muttei se tarkoita, että kaikki löytävät.

Kaupat, kiskat ym tarvitsevat jatkuvasti tuuraajia. On käytännössä mahdotonta ettei töihin pääse jos haluaa. Vakikuiseen työsuhteeseen tarvitsee ansaita luottamus.

Vai mahdotonta. Miksei mua sitten ole kutsuttu töihin?

Vierailija
131/132 |
09.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Peruskoulumatematiikalla tuo selviää: jos työpaikkoja on alle 10 prosentille työttömistä, avoimista työpaikoista vielä usein samaan paikkaan on useampi ilmoitus (eli todellisuudessa alle 10 prosentille), ei vuokratyö ole mikään ratkaisu. Ongelma on se, että joka neljäs työskentelee tuottamattomilla byrokratian ym. aloilla ja kun heitä on jo lähes miljoona, yksikään poliitikko ei siihen uskalla puuttua. Ainoa tapa korjata tilanne on täydellinen romahdus.

Vierailija
132/132 |
09.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tottakai aina joku löytää, muttei se tarkoita, että kaikki löytävät.

Kaupat, kiskat ym tarvitsevat jatkuvasti tuuraajia. On käytännössä mahdotonta ettei töihin pääse jos haluaa. Vakikuiseen työsuhteeseen tarvitsee ansaita luottamus.

Vai mahdotonta. Miksei mua sitten ole kutsuttu töihin?

:) huuto naurua, Luottamus, vitut. hakijoita on vuokrafirmojen oven takana satoja per 1 kohden! haastatteluun pääsee jos pääsee vaikka olisit miten 20v työtä tehnyt! olen itse päässyt muutamaan erittäin kiinnostavaan paikkaan haastatteluun ja aina siihen joku muu on valittu. en sitten tiedä mistä on kiinni. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yksi seitsemän