Toimeentulo tuki uudistetaan, näitä toimia työryhmä ehdottaa
Nonni, jopa perusosaa alennetaan ja monelta osin muutenkin tehdään ihmisten elämää hankalammaksi.
https://www.verkkouutiset.fi/a/toimeentulotuki-uudistetaan-naita-toimia…
Kommentit (535)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nyt on yritetty työntää, potkia, aktivoida melko pehmein ottein. Nyt vain potkitaan rajummin ja leikataan herkemmin. Näin minä sen ymmärsin. Annetaan tiukemmin jo se vanha viesti, että jotain pitää tehdä tai ainakin yrittää että tukea ei leikata.
Työttömiä potkimalla ei tule lisää työpaikkoja.
Ei tämän tarkoituskaan ole luoda työpaikkoja vaan tämän tarkoitus on se että työtön nostaisi sen perheen ylös sohvalta ja edes yrittäisi työllistyä ja edes yrittäisi kehittää itseään että saisi taitoja josta joku haluaa maksaa. Ei työttömälle ne leikkurit iske jos ei saa töitä, ne leikkurit iskee jos ei edes yritä työllistyä joka on aivan oikein.
Aikuisella terveellä ihmisellä on velvollisuus elättää itse itsensä hankkimillaan tuloilla. Suomessa on aivan liikaa lurjuksia jotka ei edes yritä niin tämä aiheuttaa sen että oikeasti tarvitsevillekin hyväksytään leikkaukset tukiin.
Tässä on logiikkana täsmälleen sama logiikka kuin ajatuksella että kaikki miehet ei ole väkivaltaisia raiskareita mutta liian moni on niin tästä syystä ihan kaikkia miehiä syytetään väkivaltaiseksi raiskariksi vaikka se mies ei olisi koskaa väkivaltaa käyttänyt eikä olisi koskaan ketään raiskannut
Suomessa on aivan liikaa lurjuksia jotka ei edes yritä niin tämä aiheuttaa sen että oikeasti tarvitsevillekin hyväksytään leikkaukset tukiin.
Tässä on logiikkana täsmälleen sama logiikka kuin ajatuksella että kaikki miehet ei ole väkivaltaisia raiskareita mutta liian moni on niin tästä syystä ihan kaikkia miehiä syytetään väkivaltaiseksi raiskariksi vaikka se mies ei olisi koskaa väkivaltaa käyttänyt eikä olisi koskaan ketään raiskannut
Vain muutaman lurjuksen tähden?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Järkkyä, ei kannata ainakaan ihmetellä suomen surkeita mt- ja im- tilastoja, eikä kyllä vauvakatoakaan, eihän tänne pelkästään orjaksi kannata syntyäkään, tämä siis siitä huolimatta että itse olen töissä, mutta eihän sitä tiedä nykyään että kuinka kauan!
Maissa joissa on huonompi sosiaaliturva kuin Suomessa tai jopa ei sosiaaliturvaa lainkaan on huomattavasti paremmat mt tilastot. Ei siellä ihmisillä ole aikaa murehtia ilmastokriisejä, kokea olevansa vastakkaista sukuouolta/eläin yms ahdistua ja masentua. Työ vapauttaa ja pienistäkin asioista osataan iloita.
Et sitten liikuskele netissä hirveästi amerikkalaisten seurassa, jotka joutuvat kerjäämään rahaa tuntemattomilta ruokaan, bensaan ja sairauskuluihin, kun sosiaaliturvaa ei ole ja työllisyys on alle 70%
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin että jatkossako sitten otetaan joka saakelin sentti huomioon jos jostain ylimääräistä tilille tulee? Kauppojen bonuksetkin joka kuukausi? PKO maksaa myös toukokuussa aina ylijäämänpalautusta koko vuoden ostoista s-ryhmissä.Tai just ne 9 euron korvaukset? Ahterista koko homma.
Ei saa enään tulla sitä mikä on ollut Max 50e kuussa mitä ei huomioida jos vaikka sukulainen laittaa. Nyt ei saa laittaa ollenkaan tai menetät sen seuraavassa kuussa.
Entäs jos ei ole hakenut toimeentulotukea joka kuukausi? Esim. itsellä nyt tammikuussa tilapäinen toimeentulotuen tarve.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nyt on yritetty työntää, potkia, aktivoida melko pehmein ottein. Nyt vain potkitaan rajummin ja leikataan herkemmin. Näin minä sen ymmärsin. Annetaan tiukemmin jo se vanha viesti, että jotain pitää tehdä tai ainakin yrittää että tukea ei leikata.
Työttömiä potkimalla ei tule lisää työpaikkoja.
En kyllä kannatta kenenkään potkimista. Mutta jotain toimia selvästi tarvitaan,koska nykyisellään ihmiset voivat liikaa valita huvittaako vai ei. Töitä kyllä on, mutta niitä ei suostuta tekemään kun ei ole pakko. Silloin on vain luotava pakko, ei voi mitään. Kun rahaa ei ole, ei sitä ole. Nyt ei kelpaa matalapalkkatyöt kun saman rahan saa muutenkin. Mutta kun ei tämä maa toimi niin, että kun en halua tuota työtä tehdä, voin valita, et
Mistä töistä saa 500€ kuussa? Jos toimeentulotuen kokoinen palkka on sinusta hyvä, voit pyytää pomoasi pienentämään palkkaasi sille tasolle. Sehän riittää erinomaisesti elämiseen.
Kato, ei kukaan yksittäinen mahtihenkilökään edes ulkomailta voi määrätä, että tuo tuolta (sormella osoittaen), tuo Suomen kansalainen Suomessa, tuo juuri, TEHDÄÄN SIITÄ poliitikko/merkittävässä asemassa oleva/poliitikko/valtionhallinnon sihteeri tms.
Ei ketään tehdä, eikä laiteta ilman omaa tahtoa.
Vierailija kirjoitti:
Monen silti pakko olla toimeentulotuella, jos syö paljon lääkkeitä. Vaikka toimeentulotukea leikataan 50%, kalliit lääkkeet saa maksusitoomuksella. Muuten ei ole varaa hankkia niitä lääkkeitä.
Lääkkeissä on maksukatto. Se on vähän päälle 600€ vuodessa eli tuon enempää ei kukaan maksa lääkkeistä. Se on noin 50€/kk eli ei kovin paljon.
🇺🇦🇮🇱
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No mitäs äänestitte persuja?
Siis kulut ja leikkaukset johtuvat siitä, kun tänne on tuotu liikaa elätettiviä ympäri maailmaa, lähinnä vihreiden ja vasemmiston toimesta.
Persut näitä toivat 2015 reippaalla kädellä ja edelleen ovat tuomassa paikkaamaan Suomen hirmuista työvoimapulaa. Jos siis olet yhtään seurannut uutisia ja kokpersujen politiikkaa viimeisen 1,5 vuoden ajan ja vuonna 2015.
Tämä siitä seuraa, kun vuosikymmenestä toiseen palkataan vain sukulaisia virkoihin ilman CV:tä ja naidaan myös.
Vierailija kirjoitti:
Kaffebulla kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tarja 49 v on yksinhuoltaja ja ollut työtön pari vuotta, nyt jäämässä sairaseläkeelle tukes oireiden vuoksi. Hänellä on kaksi lasta, 10 ja 13 v joiden lähihoitaja hän on. Lapset tapaavat isäänsä säännöllisesti valvotuissa tapaamista ja isä maksaa minimielatustuen. Tarjan ja lasten kaksion vuokra on 980 e kk. Tarja saa siaraspäivärahaa, asumistukea ja lasten tuet sekä toimeentulotukea.
Jos tuki poistetaan, miten Tarjan pitäisi elää lastensa kanssa? Lapsille äiti on rakas vaikka yhteiskunnan silmissä roska ja kuluerä.
No jos Tarja jää sairaseläkkeelle, kuten kerroit, niin sittenhän hänellä on tulona se eläke. Tuohon päälle elarit, lapsilisät, ja asumistuki. Pitäisi pärjätä.
Eläke on liian pieni lasten elättämiseen. Joutuu hakemaan edelleen toimeentulotukea.
No sitten hakee ja saa. Eipä siinä sitten mitään.
🇺🇦🇮🇱
Vierailija kirjoitti:
Niin että jatkossako sitten otetaan joka saakelin sentti huomioon jos jostain ylimääräistä tilille tulee? Kauppojen bonuksetkin joka kuukausi? PKO maksaa myös toukokuussa aina ylijäämänpalautusta koko vuoden ostoista s-ryhmissä.Tai just ne 9 euron korvaukset? Ahterista koko homma.
Kun ei Orpolla eikä Purralla mene hissi muualle kuin alakertaan. Missä ovat vaikutusarvioinnit? Eivät tietenkään missään! Ja Orpohan ei kuuntele mitään eikä ketään muuta kuin korkeintaan muodon vuoksi: hänen pitää saada sanella. Paikallinen sopiminen?! Pyh!
Vierailija kirjoitti:
Miksi tämä kohdistuu aina pienituloisimpiin ja ahdistuneisiin, jopa sairaisiin?
Koska eivät pysty puolustautumaan. Heidät lisäksi mustamaalataan, jottei kukaan muukaan heitä puolustaisi. Vähän kuin noitavainot aikoinaan. "Katsokaa, paha noita! Se tulee ja syö teidän lapset, jos ei hukuteta sitä! Ja ei se huku, jos ei ole oikea noita!" (Ei oikeasti sairailta leikata, pahoilta loisilta vain, jotka kuppaa teidän verorahat, jos ei rangaista jne.)
Ja ihan sattumalta ilmestyi nettiin TÄNÄÄN työpaikka Stukkiin. Kuka vttu haluaa tuollaisella työnantajalle töihin? Karsee ala ja niin on karsea työnantajakin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No mitäs äänestitte persuja?
Siis kulut ja leikkaukset johtuvat siitä, kun tänne on tuotu liikaa elätettiviä ympäri maailmaa, lähinnä vihreiden ja vasemmiston toimesta.
Persut näitä toivat 2015 reippaalla kädellä ja edelleen ovat tuomassa paikkaamaan Suomen hirmuista työvoimapulaa. Jos siis olet yhtään seurannut uutisia ja kokpersujen politiikkaa viimeisen 1,5 vuoden ajan ja vuonna 2015.
Ja Urpo yllättyi jo silloin ollessaan sisäministerinä.
Saa työmarkkinatukea ja asumistukea Saigonissa mun halpaan kämppään? Täällä ei tarvi ainakaan palella ja ihana solakka vietkomimmi pitää mua hyvänä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämän maan taloudella on sittenkin toivoa kun pummeille ei enää jaeta vastikkeetonta rahaa niin paljoa. Se on ihan oma valinta jos ei edes yritä työllistyä kun ne leikkurit iskee vasta silloin kun itse ei edes yritä työllistyä. Ne leikkurit ei iske silloin kun yrittää työllistyä hakemalla töitä ja ei saa töitä vaan ne iskee jos ei edes hae töitä
Se ei mene niin, että kädet nostetaan pystyyn ja todetaan yhteiskunnan vika, kun ei työllisty. Jokaisen omalla vastuulla olla hyödyllinen yhteiskunnalle, työllistymistä ei voi ulkoistaa sille. Ryhtyy yrittäjäksi ja myy vaikka sitruunavettä myyntikojussa, jos muuta työtä ei löydy tai keksi.
Tällaisten ajatusten tovanien elämä tuntuu pyörivän vielä 1800-luvun yhteiskunnassa. Työskentelen yritysten kanssa ja autan heitä pitämään yritykset pystyssä. Yrittäjä tarvitsee muutakin kuin hyvän liikeidean. Pääomaa pitää olla säästössä vähintään 3 vuodeksi ennen kuin yritys tavallisesti alkaa tuottaa tulosta ja siinäkään tapauksessa tulos ei välttämättä ole ruusuinen.
Yrittäjän on osattava itse tai palkattava seuraavat asiat:
- yritysstrategia
- markkinointi ja myynti
- viestintä ja sosiaalinen media, sekä niiden analytiikka. Nykyisin kasvavissa määrin tekoäly.
- taloushallinto
- henkilöstöhallinto
- johtaminen
- tietotekniikka ja data-analytiikka
- asiakaspalvelu
- HR
- työterveys, työturvallisuus ja siihen liittyvät asiat
- yrittämiseen, yrittäjyyteen, työhön ja työntekijöiden oikeuksiin liittyvät lakisääteiset asiat
- graafinen osaaminen
- verkkosivut, niiden suunnittelu ja analytiikka
- mahdollinen työkalusto, niiden hankinta ja ylläpito
- valmistusprosessit ja niihin kuuluvat kaikki asiat suunnittelusta valmiiseen tuotteeseen saakka
Muutama mainitakseni.
Kotona tehtyä sitruunavettä tien varrella voivat myydä lapset taskurahojen toivossa parilla eurolla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi tämä kohdistuu aina pienituloisimpiin ja ahdistuneisiin, jopa sairaisiin?
Koska eivät pysty puolustautumaan. Heidät lisäksi mustamaalataan, jottei kukaan muukaan heitä puolustaisi. Vähän kuin noitavainot aikoinaan. "Katsokaa, paha noita! Se tulee ja syö teidän lapset, jos ei hukuteta sitä! Ja ei se huku, jos ei ole oikea noita!" (Ei oikeasti sairailta leikata, pahoilta loisilta vain, jotka kuppaa teidän verorahat, jos ei rangaista jne.)
Ja sitten alkaa heti kauhea mustamaalaus ja trollaus netissä kun ei ole hakenutkaan valtiolle sihteeriksi ja tätä trollausta jatketaan aamusta yöhön 24/7 7 päivää viikossa VUOSIKYMMENIÄ.
Siis, hyi hitto, miten kauhea työnantaja!
Leikatkaa jo sen merja ylöanttilan 30 000 euron palkasta iso viipale. Hyh hyh
Meillä on paljon kortistossa ihmisiä, joiden terveys ja työkyky ei mitenkään riitä nykyajan töihin, mutta heitä ei päästetä saiaseläkkeelle. Se on epäinhimillistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oma kokemus työttömänä mielenterveysongelmaisena viimeisten viiden vuoden aikana:
Lukuisia palavereja työkkärin kanssa, joissa osassa uhkailtiin leikata etuuttani. Samaan aikaan tiedostettiin mielenterveysongelmieni vaikutus, ja oltiin empaattisia niistä. Kokonaisuutta tai näiden kahden asian välistä yhteyttä ei hahmotettu.
Olin itse aktiivisesti yhteydessä mm. Kelaan, saadakseni kuntoutustutkimuksen jota työkkärikin kaipasi. Kela totesi ettei ole ajankohtaista, koska vointini oli huono (en päässyt edes saikulle). Samana vuotena psykiatrian poliklinikka päätti asiakkuuteni, koska en nähnyt järkeä käydä neljättä vuotta juttelemassa mukavia hoitajalle, vaan vaadin mm. testejä sekä terapiaa.
Menin sitten kuntouttavaan työtoimintaan omasta ehdotuksestani. Se oli älyllisesti niin tylsämielistä, että oli vaikea motivoitua hommaan- liimaa itse etikettejä puss
Mitä jos vaikka aloittaisi itse tekemään jotain asioiden parantumisen eteen että odottaisi käsi ojossa muilta ratkaisuja ja rahaa samalla kun itse vain uhriudut kuinka minulla on niin vaikeaa että muiden on palveltava minua enkä mistään mitään itse suostu maksamaan
Hän on tehnyt ja paljon onkin. Valitettavasti itseään ei voi terapoida, koska siinä tarvitaan vuorovaikutusta. Sinäkin varmaan, jos loukkaannut onnettomuudessa teet itsellesi hätäleikkauksen? Jokainen huolehtikoon itsestään, eiks niin?
Toimeksiantona on ollut tietenkin saada yksittäinen henkilö valtionhallintoon töihin sihteeriksi ja tai politiikkaan ja tai Brysseliin.
Kuulostaa muuten vahvasti ihmisk, aupalta ja parittamiselta.
Plus että henkilö ei itse halua millään tavalla politikkkaan, valtionhallintoon eikä Brysseliin.
Eikä tämä tule totetumaan koskaan.