Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Toimeentulo tuki uudistetaan, näitä toimia työryhmä ehdottaa

Vierailija
08.01.2025 |

Nonni, jopa perusosaa alennetaan ja monelta osin muutenkin tehdään ihmisten elämää hankalammaksi. 

https://www.verkkouutiset.fi/a/toimeentulotuki-uudistetaan-naita-toimia…

Kommentit (535)

Vierailija
181/535 |
08.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enpäs kuule olekaan. Siivous ja varastotöitä tehnyt läpi elämäni. Ja kaiken kukkaraksi yleensä myös toista työtä lisäksi. Omaisuutta on niilläkin töillä kertynyt. Inhottaa nämä laiskat,haisevat, työtä vieroksuvat lapamadot. 

Vierailija
182/535 |
08.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rikollisuus nousuun!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
183/535 |
08.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin siis tuota, tämä 50% on oikeastaan lievennys toimeentulotukeen. Katsos kun  Pöljä Petteri, nyt tällä hetkellä sitä toimeentulotukea ei saa lainkaan jos ei ilmottaudu työttömäksi tai ole hakenut ensisijaista etuutta ennen toimeentulotukea. Joten sinä itseasiassa NOSTIT toimeentulotukimenoja ja kiitos siitä. Ensimmäinen inhimillinen teko.

Vierailija
184/535 |
08.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuka Suomessa tulevaisuudessa haluaa asua? Pienituloiset ja köyhät ei ainakaan. Varakkailla on talot ja autot, lomamatkat ja mökit ja varmaan kiva elää täällä. Sairaana ja pienituloisena ei niinkään. Suomessa ainoa houkutin asumiseen on ollut hyvinvointivaltio, en tarkoita vain etuuksia. Ilmasto on huono ja haastava. 

Varakkaat joutuu yhä enemmän hankkimaan turvallissuspalveluita, kansa jakaantuu yhä pahemmin.

Hyvinvointivaltiossa on tähän asti ollut kyse myös yhteiskuntarauhasta.

Vierailija
185/535 |
08.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lupasivat ettei heikoimmassa asemassa olevilta leikata, mutta nyt kuritetaan sitten jopa köyhiä sairaita. Todellisuushan on ollut Suomessa jo vuosia sitä että toimeentulotuen alikäyttö on ongelma ja maamme on saanut toistuvia moitteita perusturvan liian alhaisesta tasosta  Euroopan neuvoston sosiaalisten oikeuksien komitealta. Olen sanaton ja surullinen siitä mihin jamaan Suomea ollaan nyt viemässä. T. Sossutäti

Sossutätinä olet varmasti myös tietoinen ongelmasta, jossa te-palveluista karenssin saanut jää suosiolla alennetulle toimeentulotuelle, koska "kuntouttavaan työtoimintaan osallistuminen ei kiinnosta"? Olethan? Etkä näe siinä mitään ongelmaa? Jääkööt kotiin vaan.

Ja jos te sossutädit (ja työkkärintädit) vihdoin huomaisitte itse sen, että t

Mua yrittivät kerran kuntouttavaan. Sanoin että kuka näin on päättänyt ja millä valtuuksilla ja vaadin lääkärin tarkastusta että olenko kuntoutuksen tarpeessa. Valitin oikeusasiamiehelle. Eivät ole sen jälkeen yrittäneet. Omat oikeudet pitää tietää. Työkkäri kiusaa ihmisiä jotka omia oikeuksiaan eivät tiedä.

Joillain meistä sattuu olemaan sairauksia. Viranomaiset käyttävät sitä aseena työtöntä vastaan. Eikä niitä kiinnosta, vaikka terveytesi romahtaisi "kuntouttavassa" työtoiminnassa. Ei siinä mistään oikeasta kuntouttamisesta ole kyse.

Vierailija
186/535 |
08.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletteko te kaikki itse samassa ammatissa kuin isänne? Jos ette niin miksi ei?

Vierailija
187/535 |
08.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No mitäs äänestitte persuja?

Täytyy muistaa, ettei persut yksin muodosta hallitusta tai harjoita nykyistä politiikkaa. Yhtä lailla siellä ovat päättämässä myös Kokoomus, Rkp ja Kd. 

Vierailija
188/535 |
08.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuleekohan Niinistön pojastakin presidentti?

Vierailija
189/535 |
08.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jatkossa et voi olla kotihoidontuella ja saada toimeentulotukea. Pitää hakea työmarkkinatukea ja sen takia pitää hakea työpaikkoja. Voi tulla monelle muualta tulleelle kovana paikkana. Ei voi enää ketkutella töitä vältellen kotona.

Ainut hyvä uudistus.

Kotihoidontuki on raha siitä, että hoidat itse lapsesi, etkä hoidata sitä kunnalla (joka maksaa n. 1500 e/ kk/ lapsi). Eihän silloin voi saada toimeentulotukea. Sitä paitsi puolison tulot yleensä torppaa muutenkin toimeentulotuen saamisen. Jotenkin ihmiset kuvittelee, että kuka vaan voi noin vaan saada sitä toimeentulotukea. Esim. minulla ei ole koskaan ollut mitään mahdollisuuksia, vaikka tiukkaa taloudellisesti onkin välillä ollut. 

Vierailija
190/535 |
08.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta minä joka olen tehnyt koko elämäni töitä ha lähes koko ajan sivutöitäkin pystyn jeesaamaan lapsiani ja myös lapsenlapsiani. Sitä saa mitä tilaa!

Vierailija
191/535 |
08.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin siis tuota, tämä 50% on oikeastaan lievennys toimeentulotukeen. Katsos kun  Pöljä Petteri, nyt tällä hetkellä sitä toimeentulotukea ei saa lainkaan jos ei ilmottaudu työttömäksi tai ole hakenut ensisijaista etuutta ennen toimeentulotukea. Joten sinä itseasiassa NOSTIT toimeentulotukimenoja ja kiitos siitä. Ensimmäinen inhimillinen teko.

Kyllä saa. Teet itse itsestäsi pöljän. Lue nykyinen toimeentulotukilaki. 

Vierailija
192/535 |
08.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onkohan kaikkien nykyisten kansanedustajien vanhemmat ja isovanhemmat olleet kansanedustajia?

Vierailija
193/535 |
08.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen yli 55v ja yritän kuumeisesti etsiä kokopäivätyötä, ei vain löydy. Nyt roikun kynsin hampain kiinni pienipalkkaisessa osa-aikatyössäni. Mutta ilmeisesti sekin on Orpon hallituksen mielestä väärin toimittu?

Vierailija
194/535 |
08.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Petterillä ja Pialla on verta käsissään.

Vierailija
195/535 |
08.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei toimeentulotukeen mitään perusosaa tarvita. Jos ihmisellä on satasen vajaus budjetissa, annetaan se satanen, ei enempää.

Juuri noinhan tt-tuki toimii. Harvalle koko summaa maksetaan tt-tukena (koska se on viimesijainen tuki). Maksetaan vain summa x, joka laskelman (tulot+varat-sallitut menot) mukaan jää puuttumaan. Perusosa merkitään laskelmaan sallituksi menoksi.

Vierailija
196/535 |
08.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä saa. Teet itse itsestäsi pöljän. Lue nykyinen toimeentulotukilaki. 

No ei saa paitsi jos on alle 25v ilman ammatillista koulutusta ja sekin on vain siksi, että työvoimatoimisto ei hyväksy sellaista kirjoilleen, jotta maksaisi työttömyyskorvausta. Kyllä kaikki muut joutuu tekemään ne entiset jumpat.

Vierailija
197/535 |
08.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja mitä näillä tempuilla säästettäisiin? 70 miljoonaa. 

sama raha jonka kansanedustajat jakoivat joulun alla budjetin lisäksi periaatteella sulle-mulle-sulle-mulle?

Jonkun kaisajuuson kotikylän tiehankkeeseen jossain hevonv.tussa? Ym.

Vierailija
198/535 |
08.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toimeentulotukea saavat eivät ole taloudellisesti heikoimmassa asemassa, vaan ne ensisijaisilla etuuksilla kitkuttelevat, joilla olisi muutaman kympin tai satasen verran oikeutta tt-tukeen. He maksavat kaiken itse.

Vierailija
199/535 |
08.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi se 150e:n suojaosa pitää poistaa? Se voi olla se viimeinen oljenkorsi, ettei ihminen vaivu täyteen epätoivoon. Haluammeko me tästä epätoivoisten köyhien maan? Sellainen maa ei ole kenellekään hyvä.

Vierailija
200/535 |
08.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja mitä näillä tempuilla säästettäisiin? 70 miljoonaa. 

sama raha jonka kansanedustajat jakoivat joulun alla budjetin lisäksi periaatteella sulle-mulle-sulle-mulle?

Jonkun kaisajuuson kotikylän tiehankkeeseen jossain hevonv.tussa? Ym.

Sen tien voisi kaivaa auki, Kaisa näyttää sen verran lihavalle, että joutaa kävelemään,

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kaksi neljä