Hallitus leikkaa kaikkein köyhimmiltä
HS: Hallitus aikoo leikata viimesijaista tukea: Työryhmän esitykset julki.
Työttömyys|Hallituksen havittelemia säästöjä toimeentulotuesta saavutettaisiin leikkaamalla tukea nykyistä herkemmin ja enemmän, työryhmä katsoo.
Kommentit (146)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eli jos ei saa karenssia niin tuki ei tipu. Karenssia ei ole koskaan tullut kun aina on noudattanut ohjeita=)
Kun tehdään tarpeeksi paljon karenssi ansoja niin kyllä niihin jää ties kuinka paljon köyhiä.
Ja kaikista tulee sihteerejä valtiolle?
Kunnille ainakin. Näyttäisi olevan paikkoja haussa työttömien kaitsintaan, mutta sitä ei varmaan lasketa julkisen sektorin paisuttamiseksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kauhuhallitus kaatuu omaan mahdottomuuteensa. Miksi vain köyhiltä leikataan, en ymmärrä.
40000e tienaada duunari ei saa sosiaalitukia mutta veroja maksaa riittävästi,vieläkö lisää verotetaan vai tukia nipistetään,minulle asia on kristallinkirkas.T töimies.
Ei saa reilu satatonnia tienaavakaan (eikä tarvi) ja maksaa veroja tolkuttomasti enemmän. Palkasta jää noin 60% Itselle, joten ei tarvii täältäkään enempää nyppiä.
Mitä multa leikataan? Ei ole tiedossa vielä mitään.
Niiltä voi leikatakin, joilla on enemmän kuin mulla.
Vierailija kirjoitti:
Itse tienaan bruttona n. 80 000€ vuodessa. Mitä tukia haluaisit minulta leikata?
Miettikää, että aika moni julkiselle puolella tienaa yli 80 000 e. Näitä palkkoja me tuemme verovaroin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse tienaan bruttona n. 80 000€ vuodessa. Mitä tukia haluaisit minulta leikata?
Miettikää, että aika moni julkiselle puolella tienaa yli 80 000 e. Näitä palkkoja me tuemme verovaroin.
Ministeriöissä, virastoissa, hyvinvointialueilla jne
Pahansuopuuttako tuo on vai mitä? Eikö tämä sirkkelihallitus ymmärrä että leikkaamalla nyt kaikista köyhimpien rahoista he aiheuttavat vain lisää syrjäytymistä, rikollisuutta, alkoholismia ja huumeriippuvuuksia joiden lasku yhteiskunnalle tulee olemaan huomattavasti paljon kalliimpi kuin nämä kaavaillut säästöt.
Pistäisivät samantien julkisen sosiaali - ja terveydenhuollon alas niin ei ne köyhät pääse sitä kautta kuormittamaan sitten jatkossa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ministeriöissä, virastoissa, hyvinvointialueilla jne
Tuloksina leikkauksissa, että irtisanotaan matalapalkkaiset hoitajat ja alaportaiden oikeasti tuottavat työt
Vierailija kirjoitti:
Kauhuhallitus kaatuu omaan mahdottomuuteensa. Miksi vain köyhiltä leikataan, en ymmärrä.
Kyllä kuule meiltä hyvätuloisiltakin leikataan, se on nimeltään verotus.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä kuule meiltä hyvätuloisiltakin leikataan, se on nimeltään verotus.
Ja ihan itse ansaituista vievät.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toimeentulotuesta leikkaussäästöä jopa 70 miljoonaa.🤡🤡🤡🤡🤡
Tukien suuruusluokka 800 miljoonaa euroa.
Köyhä pörriäinen sai tukea 500 miljoonaa.
Vierailija kirjoitti:
Koska oikeisto TEKEE niin. Se oli tiedossa jo etukäteen, koska AINA on tehty niin. Vaaleissa äänestettiin valtaan Kokoomus ja sen avuksi persut. Eli saitte, mitä äänestitte. Se on oikein. Ensi kerralla viisaammin, eiks jeh?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oletko köyhä? 🤡
Kysymys kuului mitä tukia leikkaat.
Et siis ole köyhä, joten et saa toimeentulotukea.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä EU tähän sanoo, kun sieltä on jo aiemminkin ihmetelty pieniä sosiaalitukia köyhille?
Milloin EU:ssa on mitään ihmetelty Suomen sosiaaliturvaan liittyen?
No kun Suomi oli lähes ainoa maa joka antoi järjestöille edes mahdollisuuden valittaa sosiaalituista ja sen jälkeen pari välkkyä täällä alkoi hokea "Suomen sosiaaliturvan heikkoutta" koko ajan.EU ei tässä edes ota huomioon Suomen päällekkäin maksettavia eri tukia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oletko köyhä? 🤡
Kysymys kuului mitä tukia leikkaat.
Et siis ole köyhä, joten et saa toimeentulotukea.
Ja pointti oli, että hyvätuloiset ei saa mitään tukia eikä itse tienattuja rahoja voi loputtomasti kupata. Ymmärsitkö nyt?
Vierailija kirjoitti:
Valtion budjetissa sosiaalituet ovat merkittävässä roolissa ja sosiaalitukia saavat eniten köyhimmät. Mikäli halutaan karsia menoja, niin isoin rahallinen säästö on saatavissa sosiaalituista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä EU tähän sanoo, kun sieltä on jo aiemminkin ihmetelty pieniä sosiaalitukia köyhille?
Kolme kertaa on Suomi saanut moitteita.
Köyhät on tyhmiä ja siksi niiltä voi leikata. Tässä maassa ei kukaan vasttusta köyhiltä leikkaamista joten voi vapaasti leikata. Köyhä käyttää rahaa tupakkiin ja viinaan paljon joten niitä rahoja voi leikata.
Lukutaito olisi kiva. Miksi pitää maksaa kotiin kenellekään jos itse ei edes yritä ? Ainoa vaatimus on että hakee kokopäivätöitä, jos ei edes hakemuksia saa tehtyä, niin ihan oikein että leikataan. Yhteiskunta ei pyöri niin että osa vain oleskelee edes yrittämättä tehdä mitään