Petolliset kausi 3 Official - keväällä 2025 Nelosella
Osallistujia ja tarkempaa aloitusajankohtaa ei ole vielä julkistettu. Ketä toivotte tai veikkaatte osallistujiksi?
Katso lähetysajat : Petolliset - Iltapulu.fi TV-opas
Kommentit (1737)
Vierailija kirjoitti:
Itse ihmettelin jo 1. kaudella miksi niin moni katsoja piti välttämättömänä, että uskolliset kääntyy jossain vaiheessa toisiaan vastaan ja toitotettiin, että joku on pakko uhrata (tuolloin Porkka). Minä olin jo tuolloin samoilla linjoilla kuin Janne G, Tiina ja Marjo, että pelaamalla loppuun asti yhdessä petolliset on vahvempia, voittaminen on helpompaa ja matemaattisesti todennäköisempää. Eri asia tietysti, jos himoitsee isompaa voittopottia itselleen, mutta mielestäni tällainen jaettu voitto ja yhteistyö on paljon kunniaallisempaa ja mielekkäämpää. Hienoa työtä tämän kauden petollisilta.
Haha! Olisitkohan tuota mieltä, kun yksi petollisista (vaikkapa Janne) olisi äänestänyt MINÄ? Sitten itkisit tietysti, kuinka "katala" Janne olisi ollut, vaikka hän olisi toiminut viimeisessä petollisten dilemman äänestyksessä niin kuin sääntöjen mukaan voi tehdä.
Itse en koskaan äänestäisi ME tuollaisessa äänestyksessä, vaan olisin tyytyväinen, jos kukaan ei saisi mitään, tai jakaisin potin yhden petollistoverin kanssa, taikka jopa kahmisin potin yksin itselleni.
Tietenkin on taktisesti selvää, ettei taitava petollinen jää kahden muun petollisen kanssa tuohon vaikeasti ennakoitavaan loppuäänestykseen. On taituruutta pudottaa ainakin yksi kolmesta petollisesta pois ennen loppua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kun Janne mainitsi Puhakan loppusanoissaan, tiesikö tuolloin että Puhakka on oikeasti kuollut? Vai oliko vielä aikaa kun henkirikosta ei ollut tapahtunut.
Niin ajattelit että muuten vaan mainitsi just Puhakan että "terveisiä sinne jonnekin"... On sulla hyvä päättelykyky.
Ja ääni väristen vielä, kyllä ihan ilmiselvästi tiesi tuossa vaiheessa Puhakan kuolemasta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse ihmettelin jo 1. kaudella miksi niin moni katsoja piti välttämättömänä, että uskolliset kääntyy jossain vaiheessa toisiaan vastaan ja toitotettiin, että joku on pakko uhrata (tuolloin Porkka). Minä olin jo tuolloin samoilla linjoilla kuin Janne G, Tiina ja Marjo, että pelaamalla loppuun asti yhdessä petolliset on vahvempia, voittaminen on helpompaa ja matemaattisesti todennäköisempää. Eri asia tietysti, jos himoitsee isompaa voittopottia itselleen, mutta mielestäni tällainen jaettu voitto ja yhteistyö on paljon kunniaallisempaa ja mielekkäämpää. Hienoa työtä tämän kauden petollisilta.
Haha! Olisitkohan tuota mieltä, kun yksi petollisista (vaikkapa Janne) olisi äänestänyt MINÄ? Sitten itkisit tietysti, kuinka "katala" Janne olisi ollut, vaikka hän olisi toiminut viimeisessä petollisten dilemman äänestyksessä niin kuin sääntöjen mukaan voi tehdä.
Tuotanto on totta kai päättänyt tuonkin asian miten kukin petollinen lopussa äänestää. Nämähän ovat niin käsikirjoitettuja sarjoja, että ei siinä kilpailijalla ole juurikaan päätäntävaltaa sen suhteen mitä suustaan päästelee.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Missä oli Tiinan tunneäly ja ihmistuntemus, että vedätti noin törkeästi nuorta, herkkää ja naiivia nuortanaista, Mandia? Meni ihan yli itkuineen päivineen. Tuossa kävi justiin niin, kuin Mandi sanoikin, että vaikuttaa häneen syvästi myös tosielämässä kyvyssään luottaa ihmisiin.
Uskoi, ja sanoikin monesti, että ei usko mitenkään, että Tiina voisi pettää hänet, kun vaikuttaa niin aidolta ja vilpittömältä, ja on kuin hän itse. No ei ollut. Petollinen oli. Mandi-raukkahan oli niin aito, ettei osannut pelata tai valehdella yhtään, vaan naamasta näkyi kaikki tunteet, eikä pystynyt enää Marjoa katsomaan silmiin, hänen puhuessa hänelle, kun oli saanut tietää Marjon petollisuudesta.
Tämä ohjelma ei ole ollenkaan tehty Mandin kaltaisille, sillä itse en herkkänä, umpirehellisenä autistisena viisikymppisenä naisena pysty yhtään lukemaan tätä peliä, vaikka ohjelmaa onkin ki
Joo, mutta pelisilmää olisi pitänyt olla siinä kohtaa, kun parikymppinen tyttö on ihan rikki, itkee, ja tukeutuu sinuun vannoen uskomusta vilpittömyyteesi, niin kyllä viisikymppisenä aikuisena pitäisi vähän suojeluvaisto herätä lasta kohtaan, eikä lähtä märisemään mukana ja vannomaan luotettavuuttaan...
Tuo edellinen lainaus siis tuolle, joka puolusteli Tiinaa, että hän toimi ihan oikein pelatessaan. Sääntöjen mukaan joo, mutta moraalisesti ei; lapsi vs. aikuinen.
"Mutta tämähän on viihdeohjelma, jossa jokainen pelaa niin hyvin kuin osaa. Mielestäni tässä ei saisi mennä ohjelman ulkopuolella oleviin ihmissuhteisiin. Peli on peli ja jokainen tullessaan peliin tietää sen. En ihan ymmärrä Mandimain vuodatusta, hän hävisi pelin."
Tottakai Mandi sen käsitti ja ymmärsi myös, miksi Tiina teki niin kuin teki. Järki ei vain pysty aina vaientamaan tunteita. Siitä voi tulla epäluottamusta myös jatkossa omaan itseen, että enkö minä kykenekään näkemään, milloin joku valehtelee minulle, milloin on vilpitön. Voinko luottaa itseeni ja arviooni muiden tarkoitusperistä, kun olin noin sokea, vaikka nyt olin jopa tilanteessa, jossa ihan tarkoituskin oli koko ajan miettiä, puhuuko tuo toinen totta.
Ihan hyvä, että Mandi huomasi oman naiviutensa. Auttaa normi elämässä, jottei usko ihan kaikkea.
Hyvin Tiina vedätti Mandimaita. Mandimai oli Tiina sätkynukke. Ilman Mandimain tyhmiä äänestyspäätöksiä uskolliset olisivat voittaneet.
Hyvä oppitunti Mandimaille, joka ei ainakaan tässä pelissä ollut penaalin terävin kynä ja jota keski-ikäinen Tiina-täti veti kölin alta huolella - ja monta kertaa. Ihan pahaa teki tätä katsoa. Viidettä kai tämäkin 😂😂😂
Toivottavasti Mandimaille ei jää kovin pahat ja pitkäaikaiset traumat 🤕
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No tässä ei ollut sellaista taituruutta. Janne koki ihmepelastumisia lopussa ja siitä ansiosta, että Marjo ja Tiina valitsivat olla uskollisia hänelle. Tämä päätös oli hänen kiitoksensa siitä, että edes pääsi siihen potinjakamisvaiheeseen.
Ja jos Tiina olisi ajatellut, että ei aio jakaa pottia, ei hänen olisi edes kannattanut ottaa sitä riskiä, että auttaa Jannen ensin loppuun asti ja sitten vasta yrittää, että saisiko muidenkin rahat.
Niin,tämä oli peli ja sitä pelataan pelin säännöillä. Petollisiksi valittujen on pakko vetää roolinsa läpi, sillä muutenhan homma lässähtäisi alkuunsa. Varmasti oli esim. Tiinalla todella raskasta henkisesti ja kyyneleet tod. ihan aitoja, sillä herkkä ihminen, kovassa paineessa, itkee helposti. Samalla se teki Tiinasta mitä sopivimman petollisen. Ei tätä peliä pidä sekoittaa oikeaan elämään. Jokainen nyt uskollisena ollut, olisi pelannut ihan eri tavalla, jos olisikin ollut petollinen. Eli ihan hyvin Mandimai olisi voinut olla "Tiina" ja Tiina "Mandimai".
Lopun äänestys meni juuri niin kuin sen pitikin mennä. Kaikenlaisista koukeroista ja epäilyksistä huolimatta petolliset pitivät yhtä ja tuo yhtenäisyys vei heidät voittoon. Petollisilla on kyllä erittäin raskas rooli vedettävänä ja nostan hattua Tiinalle, joka pystyi tuon roolin loppuun asti vetämään. Uskollisilla on henkisesti paljon helpompaa. Juuri siksi ja juuri tässä ohjelmassa, sympatiat voivat kääntyä petollisten puolelle, koska joutuvat taistelemaan ikään kuin ylivoimaa vastaan.
Vierailija kirjoitti:
Niin,tämä oli peli ja sitä pelataan pelin säännöillä. Petollisiksi valittujen on pakko vetää roolinsa läpi, sillä muutenhan homma lässähtäisi alkuunsa. Varmasti oli esim. Tiinalla todella raskasta henkisesti ja kyyneleet tod. ihan aitoja, sillä herkkä ihminen, kovassa paineessa, itkee helposti. Samalla se teki Tiinasta mitä sopivimman petollisen. Ei tätä peliä pidä sekoittaa oikeaan elämään. Jokainen nyt uskollisena ollut, olisi pelannut ihan eri tavalla, jos olisikin ollut petollinen. Eli ihan hyvin Mandimai olisi voinut olla "Tiina" ja Tiina "Mandimai".
Lopun äänestys meni juuri niin kuin sen pitikin mennä. Kaikenlaisista koukeroista ja epäilyksistä huolimatta petolliset pitivät yhtä ja tuo yhtenäisyys vei heidät voittoon. Petollisilla on kyllä erittäin raskas rooli vedettävänä ja nostan hattua Tiinalle, joka pystyi tuon roolin loppuun asti vetämään. Uskollisilla on henkisesti paljon helpompaa. Juuri siksi ja juuri tässä ohjelma
Ei oo aitoa nähnykkään... hirviä tietty ku koittaa olla jotain mitä ei oo..
Petollisilla raskas rooli vedettävänä?Jannella täys vetovastuu, se jos joku ois saanu itkiä ja huolella tuossa paineessa ja vastuussa.
Janne on voittaja, onnea janne!
Hyvä kausi!
Vierailija kirjoitti:
Tuo edellinen lainaus siis tuolle, joka puolusteli Tiinaa, että hän toimi ihan oikein pelatessaan. Sääntöjen mukaan joo, mutta moraalisesti ei; lapsi vs. aikuinen.
Onko parikymppinen mielestäsi lapsi?! Tiinanko olisi pitänyt paljastaa olevansa petollinen? Tuolla on kaiken ikäisiä ja kuka tahansa voi olla petollinen ja tulla huijatuksi uskollisena jne. Et taida oikein sisäistää ohjelman pointtia... Tiinahan sanoi että jaksossa että ei halua olla tämän jälkeen enää missään petollinen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Missä oli Tiinan tunneäly ja ihmistuntemus, että vedätti noin törkeästi nuorta, herkkää ja naiivia nuortanaista, Mandia? Meni ihan yli itkuineen päivineen. Tuossa kävi justiin niin, kuin Mandi sanoikin, että vaikuttaa häneen syvästi myös tosielämässä kyvyssään luottaa ihmisiin.
Uskoi, ja sanoikin monesti, että ei usko mitenkään, että Tiina voisi pettää hänet, kun vaikuttaa niin aidolta ja vilpittömältä, ja on kuin hän itse. No ei ollut. Petollinen oli. Mandi-raukkahan oli niin aito, ettei osannut pelata tai valehdella yhtään, vaan naamasta näkyi kaikki tunteet, eikä pystynyt enää Marjoa katsomaan silmiin, hänen puhuessa hänelle, kun oli saanut tietää Marjon petollisuudesta.
Tämä ohjelma ei ole ollenkaan tehty Mandin kaltaisille, sillä itse en herkkänä, umpirehellisenä autistisena viisikymppisenä naisena pysty yhtä
No niimpä!
Suomen Petollisissa minusta ongelmallista (vaikka pidin kaudesta!) on seuraavat asiat:
-Julkkikset tuntevat toisensa, heillä on siis ennakkokäsitykset toisistaan, mahdollisesti ovat jopa kavereita keskenään. Tälläkin kaudella toisilleen täysin tuntemattomat olisivat ehkä epäilleet toisella tavalla/eri ihmisiä, mitä nyt kun moni tunsi toisensa (esim. Sauli ja Marjo) hyvin ennestään.
-Väitän että em. vaikuttaa myös siihen, että kilvistä ja tikareista sun muista höpötetään heti 'kavereille' kun ollaan niin tuttavallisia, mikä pilaa pelin kulkua.
-Voittopotti on pieni, ja koska julkisuudesta tuttuja, on typerää 'pilata' oma maine 'muutaman tonnin' (verojen jälkeen) vuoksi. Pitäisi olla taviksia jolloin ei vanhat tuttavuudet olisi rasitteena, ja voisi huoletta jokainen ajatella vain omaa etuaan.
Tuo voittopotin suuruus tekisi myös sen, että ihmiset pelaisivat kovempaa, koska tavallisella opiskelijalle, kotiäidille, eläkeläiselle tai nk. normaalipalkkaiselle esim. 200K on raha minkä perään moni tekisi kaikkensa vs. pienemmät summat.
Tiina oli taitava petollinen ja saatiin hyvää viihdettä. Nyt hän kertoo lehdissä ettei ole petollinen. No, itse asiassa hän juuri näytti sen mihin kykenee kun haluaa olla petollinen. En ymmärrä miksi hänen pitää tätä tässä vaiheessa lähteä kiistämään, kun on ensin voitto tullut.
Toki ymmärrän että kyseessä on peli. Ja ettei se ole tosielämää. Mutta se osoitti myös sen että halutessaan Tiina kykenee olemaan petollinen.
Ihan oikeasti. Pitäisikö kesken pelin paljastaa itsensä ettei pelikaverilla tule paha mieli. Voisi mennä juoni uusiksi.
Ohjelman nimi voisi olla Rehellinen Petollinen eikä siinä saisi valehdella ollenkaan.
Aika ristiriitaset fiilikset jäi Tiinasta, kertoi podcastissa vielä.olevansa erityisherkkä, kukapa ei olisi, oli muotidiagnoosi ennen näitä kirjainyhdistelmä diagnooseja. Mäkin olen diagnosoinut itseni erityisherkäksi. Tuntuu että nuorempana on ollut joku adhd tyylinen impulsiivisuus ( vai onko ollut vaan tyhmä ja äkkipikanen kun on tehnyt huonoja päätöksiä). Onko Tiinan pillaaminen herkkyyttä vai heikkoutta ja hysteriaa? Ehkä ei kannattas liikaa mennä noiden diagnoosien/luonteenpiirteitten taakse, tätä seuraa nuoret ihmiset jotka saattaa kuvitella että tommonen itkeminen on normaalia ja joutuvat kiusatuiksi/hyväksikäytetyiksi. Kyllä aikuisella pitää pelissä pitää kuuppansa kasassa. Elämässä on ihan todellisia itkun paikkoja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yhden petollisen pudottaminen pois olisi onnistunut helpoimmin siinä vaiheessa, kun enää Alex oli jäljellä uskollisista. Olisi edellyttänyt etukäteen sopimista. Mutta lisävoitto olisi ollut vain viistonnia miinus verot, joten ei olisi kannattanut sen takia mainettaan pilata.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko parikymppinen mielestäsi lapsi?! Tiinanko olisi pitänyt paljastaa olevansa petollinen? Tuolla on kaiken ikäisiä ja kuka tahansa voi olla petollinen ja tulla huijatuksi uskollisena jne. Et taida oikein sisäistää ohjelman pointtia... Tiinahan sanoi että jaksossa että ei halua olla tämän jälkeen enää missään petollinen.
On viiskymppiseen verrattuna.. mutta silti tjo oli vaan peliä, täytyy muistaa
No tärkeintä oli että Fatim ymmärsi Jannen petolliseksi ratkaisevassa äänestyksessä.Miisan avulla.