Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Petolliset kausi 3 Official - keväällä 2025 Nelosella

Vierailija
08.01.2025 |

Osallistujia ja tarkempaa aloitusajankohtaa ei ole vielä julkistettu. Ketä toivotte tai veikkaatte osallistujiksi?

Iltapulu TV-opas Katso lähetysajat : Petolliset - Iltapulu.fi TV-opas

Kommentit (1737)

Vierailija
1201/1737 |
17.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan superraivostuttavaa se Tiinan nariseva ääni yhdistettynä krokotiilin kyyneliin... 🤦 Todella petollinen ihmistyyppi, että pystyy jopa itkemään esittäessään sutena lammasta, niin kuin joku Maisa Torppa. Joo, tämä oli peliä, mutta nuo kyyneleet paljasti kyllä hänestä liikaa irl.

Oli hienoa katsoa kuinka Tiinan koko olemus ja ääni terävöityi rautaisen lujaksi Mandin äänestämisen jälkeen, siihen loppui vapina ja nyyhkytys. 

Vierailija
1202/1737 |
17.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse ihmettelin jo 1. kaudella miksi niin moni katsoja piti välttämättömänä, että uskolliset kääntyy jossain vaiheessa toisiaan vastaan ja toitotettiin, että joku on pakko uhrata (tuolloin Porkka). Minä olin jo tuolloin samoilla linjoilla kuin Janne G, Tiina ja Marjo, että pelaamalla loppuun asti yhdessä petolliset on vahvempia, voittaminen on  helpompaa ja matemaattisesti todennäköisempää. Eri asia tietysti, jos himoitsee isompaa voittopottia itselleen, mutta mielestäni tällainen jaettu voitto ja yhteistyö on paljon kunniaallisempaa ja mielekkäämpää. Hienoa työtä tämän kauden petollisilta.

Janne sanoi podcastissa, että kun oli muiden maiden kausia selvitellyt, niin tämä heidän voittonsa oli nyt ensimmäinen sellainen, jossa kaikki alkuperäiset petolliset ovat voittaneet pitämällä yhtä ihan loppuun asti. Aina on jossain kohtaa petetty. Totesi, että toki tässä myös Amelie oli alunperin, mutta hän nyt putosi melkein jo ennen kuin mitään ehti alkaakaan (ja ihan oli oma mokansa, toim. huom.)

Ei se siis sillä tavoin ole yllättävää, jos on katsottu muualta mallia ja ajateltu, että niin väistämättä yleensä käy, että joku pettää. Ja ajateltu, että pitää toimia ensin, etten se kohde ole minä itse. Ensimmäisellä kaudella jo ainakin Sita oli perehtynyt.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1203/1737 |
17.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen nyllä niin tyytyväinen tästä finaalin lopputuloksesta ja koko kaudesta. Loppuun asti sai jännätä luottaako petolliset toisiinsa ja äänestävätkö ns. oikein. Olin ihan varma, että Janne tippuu ja ehkä vielä Marjokin. Todella ihanaa, että kaikki menikin juuri niin kuin toivoin.

Myös Petolliset-podcastin viimeinen jakso oli loistava (etenkin petollisten haastattelu), sille suuri suositus. Mielenkiintoisia yksityiskohtia ja behind the scenes -paljastuksia.

Miten Mandimai kommentoi Tiinan petollisuutta?

Yhdessä klipissä aika pitkästi kommentoi juttua. Ei näköjään vieläkään ymmärtänyt pelin kulkua, että se menetettiin kun äänesti Saaraa, eikä sillä olisi ollut merkitystä, jos olisi tarkastanut Tiinan uskollisuuden. Pikkusen itkuakin raukka tuhersi. 

Toisaalta ei tiedä, miten siinä olisi käynyt, jos olisi sen tehnyt ja tosiaan romahtanut tiedosta täysin, eikä olisi pystynyt edes siihen pöytään tulemaan tai olisi parkunut siinä täysillä... Olisihan se ainakin siinä petollisille selvinnyt, että Mandimai tietää, Marjon suhteen pystyi pokan pitämään. Eihän se olisi ylivoimakuviota muuttanut, mutta olisiko joku petollisista silloin päättänyt toimia toisin.  

Vierailija
1204/1737 |
17.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Epäilen, että ohjelma on käsikirjoitettu, miten koskaan ei Petolliset tipu heti alussa pois, no ohjelmahan loppuis lyhyeen.

Wau, mistään mitään tajuamattomat kertomassa varmoja totuuksia on aina parasta ;D Edes sen vertaa et ohjelmaa tunne että vähiinkäyvien petollisten suorittama uskollisen värväys on sinulle tuntematon asia?

Vierailija
1205/1737 |
17.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olis paljon mielenkiintoisempi, joa kaikki olisivat ei-julkkiksia. Nythän tuolla osa jengistä tunsi toisensa jo etukäteen. Tai no olihan tuollakin "julkkikksia", josita en ollut ikinä kuullutkaan. 

Vierailija
1206/1737 |
17.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos Saara olisi saanut Mandin mukaan äänestämään Jannea. Jos Mandi olisi tarkistanut Tiinan petollisuuden. Aineksia voittoon oli mutta katsojana ei tarvinnut jännittää lopputulosta sillä Mandi oli Tiinan ohjailtavissa vaikka pyöreässä pöydässä muuta väitti.

Ei sillä olisi ollut merkitystä, jos Mandi olisi saanut tietää Tiinan petollisuudesta. Uskolliset olivat siinä vaiheessa tappiolla 3 -2.

Tuossahan kirjoitettiin, että jos Saara olisi saanut Mandin mukaan äänestämään Jannea. Silloin tilanne olisi ollut toisinpäin 3- 2 ja jos sen jälkeen Mandi olisikin tarkastanut Tiinan. Muutenhan vaarana olisi ollut, että Mandi olisi silti loppuun asti pitänyt kiinni Tiinasta, kun Saara ja Aleksanteri olisivat halunneet Tiinan pois ja jos Marjo olisi äänestänyt

Voi todella olla niin, että ei olisi petollisasiaan enää apua annettu, jos määrä olisi jo vähentynyt yhdellä. 

Vierailija
1207/1737 |
17.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siitä vähän yllätyin, että Tiina ja Marjo eivät näyttäneet tietävän lopussa, että potin voittajista tulee luottamustesti vielä kerran, jos jää jäljelle kolme petollista. Eivät näemmä olleet etukäteisläksyjä niin hyvin tehneet. 

Vierailija
1208/1737 |
17.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Janne on julkisuuden henkilö.

Jo työkuvioiden takia hänen oli "pakko" kirjoittaa "me". Muutoin hänet olisi siolattu ja loppuelämänsä saanut siitä kuulla. Lapset olisivat koulukiusattuja jne.

Vierailija
1209/1737 |
17.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuli sinä viime hetkilläkin pieni jännityksen momentti, kun Marjo viimeisessä pöydässä alkoi puhua, että taitaa hänkin epäillä tuota Jannea. Olihan siinä aiemmin näytetty kaikenlaisia neuvotteluja ja Jannekin sanoi Marjolle, että vaikka koko päivän kuulisitkin minun sanovan, että äänestän sinua, niin en oikeasti sitä tee ja asioista oli ilmeisesti päästy yhteisymmärrykseen. Silti mielestäni Jannen naama siinä ihan aidosti venähti, että mitä ihmettä tuo Marjo nyt tekee, eikö sopimus pidäkään, tämä ei nyt kyllä kuulu käsikirjoitukseen. 

Vierailija
1210/1737 |
17.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En vain sitten mitenkään voi käsittää,miksei Janne vienyt pottia yksin. Miksi hän kaiken hienojen muuvien jälkeen äänestää ME?

Tuota mysteeriä mietin varmaankin loppuikäni. Jannen olisi pitänyt ryöstää koko potti ja nauraa päälle!!!

No et vissiin käsittänyt sitäkään että muut petolliset eivät nähneet toistensa kylttejä kirjoittiko ME vai MINÄ. Täysin sattumaa että kaikki kirjoitti ME. 

Niin,  jos kaikki olisivat kirjoittaneet MINÄ, ei kukaan olisi saanut mitään.

Vierailija
1211/1737 |
17.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun Janne mainitsi Puhakan loppusanoissaan, tiesikö tuolloin että Puhakka on oikeasti kuollut? Vai oliko vielä aikaa kun henkirikosta ei ollut tapahtunut.

Niin ajattelit että muuten vaan mainitsi just Puhakan että "terveisiä sinne jonnekin"... On sulla hyvä päättelykyky. 

Vierailija
1212/1737 |
17.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen nyllä niin tyytyväinen tästä finaalin lopputuloksesta ja koko kaudesta. Loppuun asti sai jännätä luottaako petolliset toisiinsa ja äänestävätkö ns. oikein. Olin ihan varma, että Janne tippuu ja ehkä vielä Marjokin. Todella ihanaa, että kaikki menikin juuri niin kuin toivoin.

Myös Petolliset-podcastin viimeinen jakso oli loistava (etenkin petollisten haastattelu), sille suuri suositus. Mielenkiintoisia yksityiskohtia ja behind the scenes -paljastuksia.

Miten Mandimai kommentoi Tiinan petollisuutta?

https://www.ruutu.fi/video/4735816 Tuolta voi katsoa ilmaiseksi Mandin podcast-haastattelun.

On nyt jutellut Tiinan kanssa asiat selviksi ja välit ihan hyvät/ok, mutta taisi jäädä jonkinlainen luottamuspula ja epäusko ihmisiin, mihin olikin saanut apua ohjelman psykologilta. Tuntui vähän p

Mutta tämähän on viihdeohjelma, jossa jokainen pelaa niin hyvin kuin osaa. Mielestäni tässä ei saisi mennä ohjelman ulkopuolella oleviin ihmissuhteisiin. Peli on peli ja jokainen tullessaan peliin tietää sen. En ihan ymmärrä Mandimain vuodatusta, hän hävisi pelin.

Vierailija
1213/1737 |
17.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kun Janne mainitsi Puhakan loppusanoissaan, tiesikö tuolloin että Puhakka on oikeasti kuollut? Vai oliko vielä aikaa kun henkirikosta ei ollut tapahtunut.

Niin ajattelit että muuten vaan mainitsi just Puhakan että "terveisiä sinne jonnekin"... On sulla hyvä päättelykyky. 

Ohjelma oli kuvattu lokakuussa 2024 ja tuotanto sai tietää Jannen kuolemasta ohjelman teon aikana.

Vierailija
1214/1737 |
17.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olis paljon mielenkiintoisempi, joa kaikki olisivat ei-julkkiksia. Nythän tuolla osa jengistä tunsi toisensa jo etukäteen. Tai no olihan tuollakin "julkkikksia", josita en ollut ikinä kuullutkaan. 

Tätä olen sanonut alusta asti. Mutta kuten niin moni asia - Ei Toimi Suomessa. Formaatti on niin kiinnostava jo sinänsä että turhat julkkikset menneisyyksineen ja keskinäisine tuntemisineen on vain rasite. Taviksia valittaessa voitaisiin valita ties mitä psykologeja, näkijöitä, nojatuolidekkareita, nyt jo PETOLLISET-TOSIFANEJA kisaamaan, heistä kyllä tulisi erittäin kiinnostavia hahmpja ohjelman edetessä, voisimme saada jopa uusia julkkiksia tähtitaivaallemme - mutta ei. Ei. Pakko marssittaa ne samat vähän väsyneet hasbeenit ja nevöhöödit ohjelmasta toiseen.

Vierailija
1215/1737 |
17.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä oli Tiinan tunneäly ja ihmistuntemus, että vedätti noin törkeästi nuorta, herkkää ja naiivia nuortanaista, Mandia? Meni ihan yli itkuineen päivineen. Tuossa kävi justiin niin, kuin Mandi sanoikin, että vaikuttaa häneen syvästi myös tosielämässä kyvyssään luottaa ihmisiin.

Uskoi, ja sanoikin monesti, että ei usko mitenkään, että Tiina voisi pettää hänet, kun vaikuttaa niin aidolta ja vilpittömältä, ja on kuin hän itse. No ei ollut. Petollinen oli. Mandi-raukkahan oli niin aito, ettei osannut pelata tai valehdella yhtään, vaan naamasta näkyi kaikki tunteet, eikä pystynyt enää Marjoa katsomaan silmiin, hänen puhuessa hänelle, kun oli saanut tietää Marjon petollisuudesta.

Tämä ohjelma ei ole ollenkaan tehty Mandin kaltaisille, sillä itse en herkkänä, umpirehellisenä autistisena viisikymppisenä naisena pysty yhtään lukemaan tätä peliä, vaikka ohjelmaa onkin kiva seurata, sillä en käsitä, miten ihmeessä joku voi valehdella toiselle, edes pakotettuna 😁

Vierailija
1216/1737 |
17.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En vain sitten mitenkään voi käsittää,miksei Janne vienyt pottia yksin. Miksi hän kaiken hienojen muuvien jälkeen äänestää ME?

Tuota mysteeriä mietin varmaankin loppuikäni. Jannen olisi pitänyt ryöstää koko potti ja nauraa päälle!!!

No et vissiin käsittänyt sitäkään että muut petolliset eivät nähneet toistensa kylttejä kirjoittiko ME vai MINÄ. Täysin sattumaa että kaikki kirjoitti ME. 

Niin,  jos kaikki olisivat kirjoittaneet MINÄ, ei kukaan olisi saanut mitään.

No niinhän se ohjelmassa sanottiin. Mitä sitten? Sattumaahan se oli mitä kyltteihinsä laittoivat. Joko ymmärsit? 

Vierailija
1217/1737 |
17.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä sekoilet? Tietenkin oli selvää,että kukaan ei näe petollisista, kuinka toinen äänestää. Sehän koko petollisten dilemman idea on. Koska et voi tietää, kuinka muut äänestävät, on LOOGISESTI järkevintä äänestää MINÄ.

Jos kaikki petolliset toimivat loogisesti, kukaan heistä ei saa mitään palkintoa, koska kaikki äänestäisivät MINÄ.

Vierailija
1218/1737 |
17.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hieno jakso tää viimeinen. Täydellinen petollisten juoni. Toivottavasti jatkossa joku uskaltaa pelata vielä rohkeamminkin omaan pussiin. 

Vierailija
1219/1737 |
17.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Janne on julkisuuden henkilö.

Jo työkuvioiden takia hänen oli "pakko" kirjoittaa "me". Muutoin hänet olisi siolattu ja loppuelämänsä saanut siitä kuulla. Lapset olisivat koulukiusattuja jne.

No ei nyt sentään! Onhan kaikenlaista näissä leikkiohjelmissa ennenkin tapahtunut, esim. joku Selviytyjät on ollut kaikkea muuta kuin nättiä peliä ja mitä näitä nyt on. Suurin osa ihmisistä kyllä osaa erottaa oikean rikollisuuden tai petollisuuden ja tv-viihteen roolit. Ja ne muutamat hullut, jotka eivät erota ja eivät muutoinkaan tällaisista asioista pääse yli, keksivät kyllä vainoamisen ja kiusaamisen syyn ihan tyhjästäkin. Ja yleensä syyksi riittää ihan vain, että joku henkilö ärsyttää heitä ja että he itse ovat katkeroituneita ja heidän elämässään ei ole mitään muuta sisältöä ja tarkoitusta kuin purkaa omaa pahaa oloaan muihin. Vai yritätkö sinä nyt itse oikeuttaa tällaista täysin suhteetonta toimintaa sillä, että kohteen vika, mitäs on sellainen?

Vierailija
1220/1737 |
17.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Missä oli Tiinan tunneäly ja ihmistuntemus, että vedätti noin törkeästi nuorta, herkkää ja naiivia nuortanaista, Mandia? Meni ihan yli itkuineen päivineen. Tuossa kävi justiin niin, kuin Mandi sanoikin, että vaikuttaa häneen syvästi myös tosielämässä kyvyssään luottaa ihmisiin.

Uskoi, ja sanoikin monesti, että ei usko mitenkään, että Tiina voisi pettää hänet, kun vaikuttaa niin aidolta ja vilpittömältä, ja on kuin hän itse. No ei ollut. Petollinen oli. Mandi-raukkahan oli niin aito, ettei osannut pelata tai valehdella yhtään, vaan naamasta näkyi kaikki tunteet, eikä pystynyt enää Marjoa katsomaan silmiin, hänen puhuessa hänelle, kun oli saanut tietää Marjon petollisuudesta.

Tämä ohjelma ei ole ollenkaan tehty Mandin kaltaisille, sillä itse en herkkänä, umpirehellisenä autistisena viisikymppisenä naisena pysty yhtään lukemaan tätä peliä, vaikka ohjelmaa onkin kiva seurata, sillä en käsitä, miten ihmeessä joku

Missä oli Tiinan tunneäly... 

Tiinahan oli petollinen jonka piti valehdella, jokainen peliin lähtenyt sen taatusti tiesi minkälaiseen leikkiin lähtee mukaan. Todella typerää Tiinaa täällä nyt lytätä kun pelasi sääntöjen mukaan. Tämä on peli, siis PELI jolla ei ole todellisuuden kanssa mitään tekemistä. Aika mielensäpahoittaja pitää olla jos ei osaa peliä katsoa pelinä.