Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Treffailen 50 v miestä jolla ei mitään omaisuutta

Vierailija
08.01.2025 |

Elänyt pienipalkkaisena vuokralla ja lapsiinsa uhrannut aikansa ja rahansa. Hieno mies, hyvä luonne. Rahasta ei saisi välittää. Silti, olen itsekin 50v ja sentään mulla on asunto-osake ja hieman sijootuksia. Tuntuu ettei mitään yhteistä elämää voi suunnitella koska toisella ei ole varaa toteuttaa mitään unelmia. Kamala tunne, että tämmöinen vaikuttaa. Miten toimia? Pääseekö tästä yli?

Kommentit (196)

Vierailija
41/196 |
08.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En usko,että tänne kukaan rikas kirjoittaa. Aloitus on Provo.

onko osakkeen omistava rikas? sun mielestä

mulla vuokralla osake itse asun omakotitalossa vaimon kanssa auto vanha paska no vene sentään uusi.en ole rikas vaa normaali työssäkäyvä

velat sain maksettua vapunaikoihin pois.

Vierailija
42/196 |
08.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten tuollainen mies edes kehtaa treffailla? 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/196 |
08.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä minusta voi vaatia ettei toinen elä kädestä suuhun ja on varaa tehdäkin kaikkea. Ei tässä nyt olla nuoria enää, elämänkatsomus on sellainen.

Voiko mies vaatia naiselta samaa?

Sinähän voit vaatia vaikka aasialaista, parikymppistä instabeibeä viisikymppisenä setämiehenä, eri asia on saatko sitä. Totta helvettissä vaatia voi!

Vierailija
44/196 |
08.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tsemppiä ap! Ei sinun tilanteesi kovin epätavallinen ole. Ihan etsimättä tulee mieleen tapaus, josta pari vuotta sitten edesmennyt mummoni usein kertoi.

Mummon lapsuudenkodin lähistöllä eleli uusperhe, jossa oli pariskunta, miehen lapsia, naisen lapsia ja yksi yhteinenkin tenava. Tämän perheen äiti (äitipuoli) keitteli usein suuressa kattilassa keittoa.

Mummo kertoi, että keittoa syömään saivat tulla he naapurin mukulatkin perheen lasten lisäksi. Keitto oli ihan kelvollista, varsinkin silloiset sodanjälkeiset olosuhteet huomioon ottaen.

Siinä talon liepeillä liikkui paljon kulkukissoja ja kerran se nainen lipsautti, että niitä hän loukuilla pyydysti ja niistä hän ne keittonsa keitti. Mummo sanoi, että ei se keitto sinänsä siitä huonommaksi muuttunut, mutta kyllä hän alkoi vähän vältellä sitä paikkaa, kun tiesi, mistä liha niihin keittoihin tulee.

Se liitto oli alkanut uskottomuudesta (mummo tosin käytti siitä rumempaa sanaa), mutta alkoholia se pariskunta ei käyttänyt pisaraakaan. Eikä käyttänyt mummokaan ja mistä hän olisi sitä voinut saadakaan, kun oli vasta lapsi.

Kaikenlaista voi siis sattua ja joka kuuseen kurkottaa, se katajaan kapsahtaa, kuten mummo aina opetti.

Vierailija
45/196 |
08.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minun unelmani on kun lapset lähtevät, matkustella paljon. Hänen kanssaan siihen ei pysty koska ei ole tilillä pätäkkää kun kaikki on eletty.

Miksi et tarjoa hänelle matkoja? Sehän olisi perusoletuksena, jos asetelma olisi rikas mies - köyhä nainen. Tasa-arvoa peliin vaan.

Tämä. Vai onko AP vain rahanahne kullankaivaja jolle omat rahat ovat omia ja miehen rahat ovat yhteisiä.

Vierailija
46/196 |
08.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tsemppiä ap! Ei sinun tilanteesi kovin epätavallinen ole. Ihan etsimättä tulee mieleen tapaus, josta pari vuotta sitten edesmennyt mummoni usein kertoi.

Mummon lapsuudenkodin lähistöllä eleli uusperhe, jossa oli pariskunta, miehen lapsia, naisen lapsia ja yksi yhteinenkin tenava. Tämän perheen äiti (äitipuoli) keitteli usein suuressa kattilassa keittoa.

Mummo kertoi, että keittoa syömään saivat tulla he naapurin mukulatkin perheen lasten lisäksi. Keitto oli ihan kelvollista, varsinkin silloiset sodanjälkeiset olosuhteet huomioon ottaen.

Siinä talon liepeillä liikkui paljon kulkukissoja ja kerran se nainen lipsautti, että niitä hän loukuilla pyydysti ja niistä hän ne keittonsa keitti. Mummo sanoi, että ei se keitto sinänsä siitä huonommaksi muuttunut, mutta kyllä hän alkoi vähän vältellä sitä paikkaa, kun tiesi, mistä liha niihin keittoihin tulee.

Se liitto oli alkanut uskottomuudesta (mummo tosin käytt

hö hööö hullukin heränny.

Vierailija
47/196 |
08.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos asetelma olisi toisinpäin, niin ei kukaan, ei suhteen mies eikä nainen eikä ulkopuoliset varsinkaan, ressaisi jos köyhällä naisella ei ole omaisuutta. Pääasia ettö luonne on kiva ja asenne elämään oikea :)

Annas olla kun mies onkin se köyhä..

Ei tämä mikään yllätys ole, mutta jotenkin valitettavasti entisestään korostaa miten pinnallisia naiset lopulta ovat. Itse olen, sanotaan nyt omillani toimeentuleva mies, ja miksei uusi parisuhde voisi olla mahdollinen. Näköjään täytyy pitää varat ns. vakan alla kunnes on tutustuttu paremmin.

Toiselle tarjoaminen ei ole mikään ongelma, mutta jos suhde pohjimmiltaan tuntuu perustuvan miehen taloudelliseen asemaan niin forget it

Miksi heti oletat että miehen pitäisi tarjota? Siitähän tässä ketjussa ei ole kyse, vaan siitä että on mahdollista tehdä yhdessä myös asioita jotka maksavat, ja kummallakin on kykyä maksaa oma osansa. 

Vierailija
48/196 |
08.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos sun täytyy edes tuota kysyä, niin ei varmaan ole tulevaisuutta. Ei sillä, että miehessä olisi todellakaan yhtään mitään vikaa, eikä sinussakaan, elämänfilosofiat ja ilmeisesti unelmat, vaikket niistä kertonutkaan, on liian erilaisia (kun kerran sanot, että "ei ole varaa toteuttaa mitään unelmia" - entä, jos hänellä ei ole mitään unelmia, joihin vaadittaisiin isoja rahoja?).

Itseäni ei haittaisi ollenkaan. En minä ole miehiä ikinä omien unelmieni toteuttamiseen kaivannut, toteutan niitä ihan itse. Eli siis toisen varallisuutta siihen ei tarvita, eikä siis haittaisi pätkääkään jos miehellä ei sellaista ole. Mulle riittäisi hyvin, että on työelämässä tai halu päästä sinne (ellei ole esim. sairaseläkkeellä), toisen omaisuudet ja varat ja tulot ei kiinnosta ollenkaan. Mutta monia kiinnostaa, eikä siinä mitään, silloin vaan täytyy etsiä semmoinen puoliso, jolla on myös samanlainen ajatusmaailma ja ehkä samanlaisia aineellisia toiveita joita voi yhdessä toteuttaa.

Vierailija
49/196 |
08.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmettelen miksi mies edes treffailee oman ikäisten naisten kanssa. Tuossa iässä naisen pitää olla huomattavasti nuorempi.

Vierailija
50/196 |
08.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minun unelmani on kun lapset lähtevät, matkustella paljon. Hänen kanssaan siihen ei pysty koska ei ole tilillä pätäkkää kun kaikki on eletty.

Onko varmaa, että hänenkin unelmansa olisi matkustella? Mikset matkustele yksin tai ystävien kanssa, ei siihen välttämättä miestä tarvita. Yksin reissuista saa enemmän irti kun voi tehdä just niinkuin tykkää.

Niin rakas kuin mies mulle onkin, niin meillä ainakin tuntuu joku kränä tulevan aina kun yhdessä reissataan. Mielestäni hänestä tulee jossain vaiheessa kiukutteleva kakara, enkä tajua miksi, (ehkä alkoholi aiheuttaa kun sitä pitää aina reissussa juoda. En edes puutu siihen kun ei kuitenkaan vedä övereitä, mut känkkäränkkä löytyy herrasta jossain vaiheessa).

Matkustankin nykyisin enemmän ystävien kanssa ja sooloreissuja.

Vierailija
51/196 |
08.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä ne sun unelmat on ap, joihin ilmeisesti tarvitset myös miehen taloudellista panosta, kun kerran sanot ettei tuollaisen miehen kanssa olisi varaa niitä toteuttaa? Etkö voisi toteuttaa niitä ihan itse? Toki, onhan niitä varmasti paljonkin pariskuntia joilla osa yhteen menemisen intressiä on ollut, että pystyvät yhdessä rakentamaan elintason johon kummallakaan ei yksin olisi varaa, hienot talot ja ehkä mökit ja veneet jne. Mutta kuinkahan todennäköistä noin 50-vuotiaiden ikäluokassa on sellaista löytää, joka olisi riittävän sopiva ihmisenä, ja haluaisi alkaa tällaista aineellisten tavoittelua yhdessä harrastaa.

Vierailija
52/196 |
08.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos 50-vuotias ihminen ei vielä tiedä mitä elämältään haluaa, niin sellaisella ihmisellä ei ole mitään merkitystä.

Vierailija
53/196 |
08.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No mikset tarjoa hänelle matkoja? Itse tienaan noin tuplat mieheeni nähden, ja meillä on yhteiset rahat. Sieltä ne yhteiseltä tililtä maksetaan niin matkat kuin muutkin, eikä mietitä mikä on kenenkin rahoja. Ne on meidän rahoja kaikki. Tai jos et halua jakaa omastasi, niin matkustele yksin tai kaverien kanssa.

Vierailija
54/196 |
08.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi et tarjoa hänelle matkoja? Sehän olisi perusoletuksena, jos asetelma olisi rikas mies - köyhä nainen. Tasa-arvoa peliin vaan.

Ei minulla ole varaa ketään matkoille maksaa, korkeintaan lapseni. Haluan kumppanin joka pystyy tekemään mun kanssa, en maksa siitä että saan seuraa :D. Eikä minua tarvi maksaa minnekään.

Kyllä minä puolisolleni olen maksanut matkoja enemmän kuin hän minulle. Minä haluan matkustaa, hänellä pienemmät tulot kuin mulla. 

Ymmärrän AP:ta siinä mielessä, että suhde ei ilmeisesti vielä ole vakiintunut, mutta jos tosissaan yhdessä ollaan, niin silloin ihmettelen kiveen hakattua sun ja mun rahat asennetta.

N53

Vierailija
55/196 |
08.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ihmiset yleensä säästöillä matkustele, vaan palkkatuloilla. Ettekö voi matkustella jossain, mihin hänen rahansa riittävät? Itse olen kyllä aikoinani maksanut köyhemmän kumppanin osuuden matkoista, mutta en nyt ehdota tätä, koska mitä ilmeisimmin ei ole sulle vaihtoehto. Onko sulla omia lapsia? Matkusta heidän kanssaan kauempana ja kumppanin kanssa jossain löhempänä tai halvemmissa paikoissa.

Tosin eipä se omaisuus tai hyvät tulot takaa sitä, että toisesta saa matkakaverin. Kaikki eivät tykkää matkustamisesta tai eivät enää 50+ ikäisenä jaksa innostua. Jotkut ovat sitten kokeneet reissanneensa jo tarpeeksi ja ymnpäristösyistä eivät enää halua.

Vierailija
56/196 |
08.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos 50-vuotias ihminen ei vielä tiedä mitä elämältään haluaa, niin sellaisella ihmisellä ei ole mitään merkitystä.

Mä ainakin tiedän: tavallista, rauhallista elämää, en mitään ihmeellistä. Useimmat taitaa olla tällaisia. Monella on nuorempana ollut ties mitä unelmia työn, asuinpaikan, matkojen, auton, talon, mökin jne suhteen, mutta yleensä keski-iässä ulkoisen tavoittelun merkitys vähenee ja elämä tavallaan henkistyy ja pelkistyy. Itsellenikin on käynyt näin. Se on oikein hyvää elämää, ei tarvitse tempoa tavoitteiden perään, vaan voi asettua nykyhetkeen ja nauttia siitä täysillä, ilman halua tai tarvetta muuttaa sitä mitenkään.

Vierailija
57/196 |
08.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei minulla ole varaa ketään matkoille maksaa, korkeintaan lapseni. Haluan kumppanin joka pystyy tekemään mun kanssa, en maksa siitä että saan seuraa :D. Eikä minua tarvi maksaa minnekään.

Kannattaa sitten matkustaa niiden lasten kanssa.

Vierailija
58/196 |
08.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kyse on tosiaan vain jostain matkustelusta, niin eiköhän se mies pysty palkastaan kuitenkin matkoihin säästämään, varsinkin jos yhteen muutatte ja sinä ap ilmeisesti isotuloisempana ja varakkaampana varmaan maksat isomman osan asumis- yms. yhteisistä menoista.

Vierailija
59/196 |
08.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos asetelma olisi toisinpäin, niin ei kukaan, ei suhteen mies eikä nainen eikä ulkopuoliset varsinkaan, ressaisi jos köyhällä naisella ei ole omaisuutta. Pääasia ettö luonne on kiva ja asenne elämään oikea :)

Annas olla kun mies onkin se köyhä..

Ei tämä mikään yllätys ole, mutta jotenkin valitettavasti entisestään korostaa miten pinnallisia naiset lopulta ovat. Itse olen, sanotaan nyt omillani toimeentuleva mies, ja miksei uusi parisuhde voisi olla mahdollinen. Näköjään täytyy pitää varat ns. vakan alla kunnes on tutustuttu paremmin.

Toiselle tarjoaminen ei ole mikään ongelma, mutta jos suhde pohjimmiltaan tuntuu perustuvan miehen taloudelliseen asemaan niin forget it

Miksi heti oletat että miehen pitäisi tarjota? Siitähän tässä ketjussa ei ole kyse, vaan siitä että on mahdollista tehdä yhdessä myös asioita jotka maksavat, ja kummallaki

Miksi tuo on tärkein asia suhteessa? Siis se, että voidaan tehdä maksullisia asioita ja kummallakin on rahaa. Toki jos näin on, on ap tehnyt elunperinkin virheen kun on alkanut deittailla miestä, joka ei täytä tätä kriteeriä. Ap:n pitäisi etsiä kumppania tulotaso edellä.

Vierailija
60/196 |
08.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Ei minulla ole varaa ketään matkoille maksaa, korkeintaan lapseni. Haluan kumppanin joka pystyy tekemään mun kanssa, en maksa siitä että saan seuraa :D. Eikä minua tarvi maksaa minnekään."

Oletko varma, että tuota miestä edes kiinnostaa matkustelu? 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kaksi seitsemän