Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Minun peruskoulu aikana pinaattilettujen kanssa oli vain hilloa

Vierailija
07.01.2025 |

Ja nykyään on perunamuusia ja jopa jauhelihakastiketta ? 

Koulu ruoka on parantunut huomattavasti.

Kommentit (24)

Vierailija
1/24 |
07.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä mun aikaan (kasarilla - ysärin alussa) oli pinaattilättyjen kanssa perunamuusia. Mutta ei jauhelihakastiketta sentään.

Vierailija
2/24 |
07.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samoin meillä, keitettyjä kumipottuja ja puolukkasurvosta. Siksi en tänäpäivänäkään pidä niistä letuista, kun olivat kouluruokailussa aina niin kuivia. Söin kyllä, enkä sorsinut kouluruokaa muuten ysärillä ikinä, mutta lettupäivä oli sellainen *äh, eikai tätä - ei maistu millekään* -päivä. Muuten oikeastaan kaikki ruoka oli ysärillä herkkua.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/24 |
07.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä mun aikaan (kasarilla - ysärin alussa) oli pinaattilättyjen kanssa perunamuusia. Mutta ei jauhelihakastiketta sentään.

Tämä varmaan ollut jotenkin koulu kohtaista. Meillä oli tosiaan vain letut ja puolukkahillo. Oli monien suosikki. 

Vierailija
4/24 |
07.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä varmaan ollut jotenkin koulu kohtaista. Meillä oli tosiaan vain letut ja puolukkahillo. Oli monien suosikki. 

Mä olen käynyt koulua kolmella eri ala-asteella kahdella eri paikkakunnalla eri puolilla Suomea + yläaste ja kaikissa näin.

Vierailija
5/24 |
07.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä olen käynyt koulua kolmella eri ala-asteella kahdella eri paikkakunnalla eri puolilla Suomea + yläaste ja kaikissa näin.

Minä kävin kouluni Uudellamaalla pienellä paikkakunnalla.

Vierailija
6/24 |
07.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Perunamuusi oli kyllä ysärilapsilla hemmottelupäivä. Todella harvoin oli muusia tarjolla.

Vierailija
7/24 |
07.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pinaattiletut, napolinsalaatti ja puolukkahillo.

kalapuikot, perunamuusi ja tartar-kastike.

Vierailija
8/24 |
07.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parhaat ruuvat oli aikana kun maito oli 2dl metallikansisissa milk! -maitotölkeissä.

Vierailija
9/24 |
07.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Silloin oli varmaan yhdyssanatkin opittuna.

Vierailija
10/24 |
07.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kasarilla/ysärillä meillä oli pinaattilettujen kanssa makaronisalaattia. Aivan äly hyvää. Siitä tykkäs kaikki 👍

-Siellä missä Länskäri tulee

Vierailija
11/24 |
07.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Parhaat ruuvat oli aikana kun maito oli 2dl metallikansisissa milk! -maitotölkeissä.

Kyl. Ruuvattiin ne kiinni nenään.

Vierailija
12/24 |
07.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mene muualle iloa pilaamasta, moikka !

Vierailija
13/24 |
07.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä oli pastasalaattia pinaatilettujen ja puolukkasurvoksen kanssa. Kaikki todella mautonta paitsi edelleen inhoan sitä hapanta haisevaa puolukan makua. Ihanat makumuistot. Mautonta tai pahaa. 

Vierailija
14/24 |
07.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyl. Ruuvattiin ne kiinni nenään.

Leukas lonksuttaa 

Vierailija
15/24 |
07.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pohjanmaalla koulussa pinaattilättyjen kanssa oli aina jauhelihakastiketta. 

Vierailija
16/24 |
07.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mene muualle iloa pilaamasta, moikka !

No anteeksi. Ei ollut tarkoitus masentaa.

Vierailija
17/24 |
07.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kasarilla/ysärillä meillä oli pinaattilettujen kanssa makaronisalaattia. Aivan äly hyvää. Siitä tykkäs kaikki 👍

-Siellä missä Länskäri tulee

Meillä oli sama. Se oli yksi mun lempiruoista, vaikka kaikki oli hyvää. Tämä Helsingissä.

Vierailija
18/24 |
08.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä oli kasarilla pottuja ja valkokastiketta lisäksi. Verilättyjen kanssa pelkkä valkokastike ja puolukkasurvos. Voi toki olla, että on perunaaki ollu, mutta en syöny. 

Vierailija
19/24 |
08.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pohjanmaalla koulussa pinaattilättyjen kanssa oli aina jauhelihakastiketta. 

Koskaan en ole kuullu tai syöny.

vm-71 

Vierailija
20/24 |
08.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä oli aina pastasalaattia pinaattilettujen kanssa. Ainoan kerran kun ruoka loppui kokonaan ennenkuin itse pääsin ottamaan oli pinaattilettupäivänä. Muistan kun joillakin pojilla oli kaksi lautasta: yksi täynnä pinaattilettuja ja toinen täynnä sitä pastasalaattia. Onneksi oli näkkileipää