Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

TE-toimiston virkailija piti pitkän konsultti-tyylisen monologin - mutta ei yhtään neuvonut mitä minun kannattaisi tehdä

Vierailija
07.01.2025 |

Monta kertaa toisti monologissaan, että olen vielä suht nuori ja minulla olisi vielä paljon mahdollisuuksia. Tämä oli näitä, kun uudistuksen myötä joillakin työttömillä vaihtuu virkailija, niin ensimmäistä kertaa tapasin tämän. Pitkässä monologissaan kävi läpi koulutus- ja työhistoriani, vaikka osaan ne ulkoa. Vaikka monet kerrat toisti, että minulla olisi mahdollisuuksia vielä monenlaiseen, niin loppujen lopuksi en saanut mitään konkreettisia ehdotuksia, että mitä voisin vielä opiskella tai minne hakea töihin. Mikähän näiden virkailijoiden tehtävä on loppujen lopuksi? Itsekin olisin osannut pitää vastaavanlaisen monologin. Itselläni on korkeakoulututkinto. 

Kommentit (49)

Vierailija
41/49 |
07.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei nykyään enää ole te-toimistoja. 

Vierailija
42/49 |
07.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä, alkaako ne taas uudestaan ne haastattelut, kun systeemi vaihtui? En ymmärrä miksi siellä pitää ravata. Onhan keksitty kuvalliset yhteydetkin. Haluaako ne haistella, tai maistella minua.

Sillai, jollai Teamsilla, ne vois samalla vakoilla, että millaista asiakkaan kotona on. Näkyykö taustalla viinapulloja, tai huumeruiskuja. 

Minä menen mieluummin käymään kuin taistelen tuon vammaisen sähköisen asioinnin kanssa. Entisessäkin oli kirjoitus- ja asiavirheitä (jotka on nyt suvereenisti siirretty uuteen Työmarkkinatorin alla toimivaan sähköiseen asiointiin), mutta entinen sentään pelitti teknisesti.

Taitaa olla ajan ja hallituksen henki, että sähköisten järjestelmien ei pidäkään toimia, kun työttömyysetuudesta on kyse. Järjestelmäkehityksessä ei ilmeisesti juridisia seikkoja huomioida.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/49 |
07.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei nykyään enää ole te-toimistoja. 

Käytännössä aivan samat toimistot kuin ennenkin. Nimellä tai vastuutaholla ei asiakkaan kannalta ole merkitystä. Työkkäri on työkkäri tästä ikuisuuteen.

Vierailija
44/49 |
07.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Työmarkkinatorin Asiointi-osiossa voi esiintyä virhetilanteita uudistuksen takia. Jos et pysty hoitamaan asiaasi virheen vuoksi, olethan yhteydessä alueesi työvoimaviranomaiseen. Virhetilanteiden takia hoitamatta jääneet asiat voidaan korjata jälkikäteen. Lue lisää"

Joo, virhetilanne on ollut nyt monta viikkoa, ja yhteydenottoja ei pääse jättämään tai jos pääseekin, niihin ei vastata. Hyvin menee.

Vierailija
45/49 |
07.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmoittauduin heinäkuussa työttömäksi. Olen tehnyt duunia vuodesta 1989 alkaen. Minulle soitti työkkäristä joku nuori mies ja lässytti täysin turhaa pas....... . Kuuntelin hetken ja totesin että voit poistaa minut systeemistä. Sitten alkoi änkytys että miten tulet toimeen......älä huoli poika, onneksi on tässä iässä säästöjä sen verran että muutaman kuukauden selviää. Täysin hyödyttömiä koko työkkärit.

Vierailija
46/49 |
07.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ilmoittauduin heinäkuussa työttömäksi. Olen tehnyt duunia vuodesta 1989 alkaen. Minulle soitti työkkäristä joku nuori mies ja lässytti täysin turhaa pas....... . Kuuntelin hetken ja totesin että voit poistaa minut systeemistä. Sitten alkoi änkytys että miten tulet toimeen......älä huoli poika, onneksi on tässä iässä säästöjä sen verran että muutaman kuukauden selviää. Täysin hyödyttömiä koko työkkärit.

Kai heidän täytyy työnsä puolesta tietyt asiat sanoa. Oma kokemukseni on, että työvoimaneuvojat tekevät parhaansa. Se on systeemi, joka ei toimi. Ja siihen vastuulliset löytyvät ylempää. On aika laittaa heidät kuriin, koska heidän vastuuttomuudestaan kärsivät paitsi työttömät, myös työvoimaneuvojat. Tässä sairastuu kohta kaikki noiden takia.

Vierailija
47/49 |
07.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis systeemi ei toimi, ei lainsäädäntö- eikä tekniset uudistukset. Se kyllä toimii, että työvoimaneuvojat tekevät parhaansa. Tarkennus epäselvään ilmaisuun.

Vierailija
48/49 |
07.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oletko koskaan edes harkinnut töihin menemistä?

Oletko koskaan edes harkinnut aivojesi käyttämistä? 

Vierailija
49/49 |
07.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mites nyt nämä ns. pajat sitten? Vieläkö kaikki palkkatuet pyörii ja pitkäaikaistyöttömät hyörii pajoilla? Omalla paikkakunnalla oli niin sanottuja vapaita duunipaikkoja ennen yli kolmekymmentä jatkuvasti auki. Nyt enää viisi. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kuusi kaksi