Raamattua ymmärtävät
Jos leikitään ajatuksella, että raamattu on kirjoitettu jumalallisessa johdatuksessa, niin minulle herää pari kysymystä.
Miksi kyseiseen kirjaan ei kirjoitettu suoraan miten suhtautua homoihin, aborttiin, naispappeihin, avoliittoihin, irtosuhteisiin yms, vaan asiat esitettiin kierrellen kautta rantaen niin, että vielä vuosituhansia myöhemmin joudutaan miettimään, että mitähän tällä on tarkoitettu. Eikö olisi ollut helpompaa jos olisi selkeästi vaikka ranskalaisilla viivoilla laitettu mikä on sallittua ja mikä ei?
Tietenkään tuohon maailman aikaan noita termejä ei tunnettu mutta kyllähän ne nyt toki yläkerrassa oli tiedossa. Olisi ne voitu kirjaan silti kirjata. Aikalaiset olisi vain ihmetelleet, että mitä ihmettä se kirjuri taas on johdatuspäissään kirjoitellut.
Kommentit (664)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Galatalaiskirje:
1:1 Paavali, apostoli, virkansa saanut, ei ihmisiltä eikä ihmisen kautta, vaan Jeesuksen Kristuksen kautta ja Isän Jumalan, joka on hänet kuolleista herättänyt,
2:1 Sitten, neljäntoista vuoden kuluttua, minä taas menin ylös Jerusalemiin Barnabaan kanssa ja otin Tiituksenkin mukaani.
minä menin sinne ilmestyksen johdosta ja esitin heille sen evankeliumin, jota julistan pakanain keskuudessa.2:7 vaan päinvastoin, kun näkivät, että minulle oli uskottu evankeliumin julistaminen ympärileikkaamattomille, samoin kuin Pietarille sen julistaminen ympärileikatuille -
Paavali kirjoitti galatalaiskirjeet.
2. Pietarin kirje 3:14-16
14Rakkaat ystävät! Kun te tätä kaikkea odotatte, pyrkikää siihen, että Herra aikanaan voisi havaita teidät puht
Tarkennuksena siis, että 2 Pietarin kirjeessä vahvistetaan se, että Paavalin kirjoitukset ovat pyhiä kirjoituksia. Jos jollekulle tuossa ylempänä ei kelvannut Paavalin itsensä kirjoittama Galatalaiskirje todisteeksi Paavalin asemasta apostolina.
Vierailija kirjoitti:
Naisten vapautumisen karmeita hedelmiä Nyt nautitaan, on käytännössä mahdotonta löytää sellaista naista vaimoksi ja perustaa perhettä, jota ei olisi usean kymmenen miehen toimesta höylätty. Sellaisen kanssa pitäisi sitten perhe perustaa ja lapsia tehdä, kiitos ei.
Muistathan kuitenkin, että Raamattu ei aseta naista ja miestä erilaiseen asemaan mitä seksuaalisuuteen tulee. Maailma ja ihmisen perinteet ovat ne, joiden mukaan naisten tulee olla neitsyitä naimisiin mennessään mutta miehillä on enemmän vapautta. Raamattu ei anna miehille tällaista vapautta. Ehkä tämä on sinulle selvä asia mutta viestistäsi se ei välity, joten siksi tarkennus - ettei keskustelua seuraaville tule väärä käsitys Jumalan tahdosta.
Miehet ovat rypeneet seksisynneissä yhden maailman sivun, mutta nyt tämä naisten vapautuminen on avannut naisillekin tämän saman sikalan oven ja rypevät, suorastaan piehtaroivat samassa saastassa kuin miehetkin.
Ennen saattoi löytää itselle kunnollisen vaimon, nyt lähes kaikki ovat lumppuja jo hyvin nuoresta alkaen.
Miesten pitäisi löytää kristillinen selkäranka ja jättää nämä lumput yksin, muutos tapahtuisi aika nopeasti kun naiset alkaisivat kunnioittaa omaa arvoaan eikä sitä jaettaisi koko maailmalle
Oletko fyysinen, fyysisessä maailmassa?
Ei kai kukaan Jumalan valitsema ole?
"Minun kuninkuuteni ei ole tästä maailmasta; jos minun kuninkuuteni olisi tästä maailmasta, niin minun palvelijani olisivat taistelleet, ettei minua olisi annettu juutalaisten käsiin; mutta nyt minun kuninkuuteni ei ole täältä".
"Älkää rakastako maailmaa älkääkä sitä, mikä maailmassa on. Jos joku maailmaa rakastaa, niin Isän rakkaus ei ole hänessä. "
"Sillä niinkuin ihmiset olivat niinä päivinä ennen vedenpaisumusta: söivät ja joivat, naivat ja naittivat, aina siihen päivään asti, jona Nooa meni arkkiin, eivätkä tienneet, ennenkuin vedenpaisumus tuli ja vei heidät kaikki; niin on myös Ihmisen Pojan tulemus oleva."
"Mutta ne, jotka on arvollisiksi nähty pääsemään toiseen maailmaan ja ylösnousemukseen kuolleista, eivät nai eivätkä mene miehelle."
"Sillä ylösnousemuksessa ei naida eikä mennä miehelle; vaan he ovat niinkuin enkelit taivaassa."
"Ei hän ole kuolleitten Jumala, vaan elävien."
-------------------Milloin sitten muutut astraalihahmoksi maailmassa?
Mä en oikein löydä sitä punaista lankaa näiden ihmisten kirjoituksista jotka kopioivat "koko" Raamatun ja lihavoivat "parhaat" palat.
Näillä copy paste miehillä ei ole itsellä oikein mitään sanottavaa ja kokemukseni mukaan lainatut tekstitkin on pääasiassa ymmärretty väärin.
Se on mielestäni juuri vääränlaista öyhöttämistä oksennetaan pitkiä pätkiä raamatusta eikä niitä oikein tahdo jaksaa edes lukea.
Vierailija kirjoitti:
Mä en oikein löydä sitä punaista lankaa näiden ihmisten kirjoituksista jotka kopioivat "koko" Raamatun ja lihavoivat "parhaat" palat.
Näillä copy paste miehillä ei ole itsellä oikein mitään sanottavaa ja kokemukseni mukaan lainatut tekstitkin on pääasiassa ymmärretty väärin.
Se on mielestäni juuri vääränlaista öyhöttämistä oksennetaan pitkiä pätkiä raamatusta eikä niitä oikein tahdo jaksaa edes lukea.
Ei kai nyt kukaan voi ymmärtää Raamattua väärin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No avaa minulle keskustelu Jeesuksen ja kirjanoppineiden välillä, jossa Jeesukselta kysyttiin verojen maksamisesta
Vierailija kirjoitti:
Miehet ovat rypeneet seksisynneissä yhden maailman sivun, mutta nyt tämä naisten vapautuminen on avannut naisillekin tämän saman sikalan oven ja rypevät, suorastaan piehtaroivat samassa saastassa kuin miehetkin.
Ennen saattoi löytää itselle kunnollisen vaimon, nyt lähes kaikki ovat lumppuja jo hyvin nuoresta alkaen.
Miesten pitäisi löytää kristillinen selkäranka ja jättää nämä lumput yksin, muutos tapahtuisi aika nopeasti kun naiset alkaisivat kunnioittaa omaa arvoaan eikä sitä jaettaisi koko maailmalle
Mistä sitten kunnollinen neitsytnainen löytää kunnollisen neitsytmiehen, jos miehet ovat maailman sivu rypeneet synnissä? Taidat olla mies, jolla on itsellesi eri moraali kuin naisille?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mistä sitten kunnollinen neitsytnainen löytää kunnollisen neitsytmiehen, jos miehet ovat maailman sivu rypeneet synnissä? Taidat olla mies, jolla on itsellesi eri moraali kuin naisille?
Kyllä niitä hyviäkin miehiä on aina ollut, rypeminen on ollut huomattavasti yleisempää ennen miehillä, naisilla lähes olematonta lukuunottamatta sitä porttojen porukkaa.
Nyt naiset on lähes kaikki pilalla, lähes kaikki kelvottomiksi käyneet.
Vierailija kirjoitti:
Oletko fyysinen, fyysisessä maailmassa?
"Minun kuninkuuteni ei ole tästä maailmasta; jos minun kuninkuuteni olisi tästä maailmasta, niin minun palvelijani olisivat taistelleet, ettei minua olisi annettu juutalaisten käsiin; mutta nyt minun kuninkuuteni ei ole täältä".
"Älkää rakastako maailmaa älkääkä sitä, mikä maailmassa on. Jos joku maailmaa rakastaa, niin Isän rakkaus ei ole hänessä. "
"Sillä niinkuin ihmiset olivat niinä päivinä ennen vedenpaisumusta: söivät ja joivat, naivat ja naittivat, aina siihen päivään asti, jona Nooa meni arkkiin, eivätkä tienneet, ennenkuin vedenpaisumus tuli ja vei heidät kaikki; niin on myös Ihmisen Pojan tulemus oleva."
"Mutta ne, jotka on arvollisiksi nähty pääsemään toiseen maailmaan ja ylösnousemukseen kuolleista, eivät nai eivätkä mene miehelle."
"Sillä ylösnousemuksessa ei naida eikä mennä miehelle; vaa
-------------------Milloin sitten muutut astraalihahmoksi maailmassa?
Milloin, edellyttää aikaa, eikä aikaa ole. Aika on vain tunne, kuten rakkaus, eikä rakkaudessa ole ajan tunnetta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No avaa minulle keskustelu Jeesuksen ja kirjanoppineiden välillä, jossa Jeesukselta kysyttiin verojen maksamisesta
Tarkoitin, että Raamattua voi vain ymmärtää tai sitten ei. Väärin ymmärtäminen on mahdotonta, koska se ei ole ymmärtämistä.
Muistakaapa sitten, ettei ole olemassa mitään _yhtä kirjaa_, vaan Raamattu on hyvin monista lähteistä kokoon kyhätty sepustus, jolla ei ole juuri mitään tekemistä minkään todellisuuden kanssa.
"Milloin, edellyttää aikaa, eikä aikaa ole. Aika on vain tunne, kuten rakkaus, eikä rakkaudessa ole ajan tunnetta."
Kyllä aurinko ja kuu ,päivä ja yö asettettiin näyttämään aikaa.
Kuukaudet ja niiden juhlat, kylvö ja elonkorjuu. 6 päivää työtä ja 1 lepopäivä.
Vasta uudessa taivaassa ja maassa ei ole aikaa ilmestyskirjan mukaan.
Saarnaaja 3
3:1 Kaikella on määräaika, ja aikansa on joka asialla taivaan alla.
3:2 Aika on syntyä ja aika kuolla. Aika on istuttaa ja aika repiä istuttaa.
3:3 Aika on surmata ja aika parantaa. Aika on purkaa ja aika rakentaa.
3:4 Aika on itkeä ja aika nauraa. Aika on valittaa ja aika hypellä.
3:5 Aika on heitellä kiviä ja aika kerätä kivet. Aika on syleillä ja aika olla syleilemättä.
3:6 Aika on etsiä ja aika kadottaa. Aika on säilyttää ja aika viskata pois.
3:7 Aika on reväistä rikki ja aika ommella yhteen. Aika on olla vaiti ja aika puhua.
3:8 Aika on rakastaa ja aika vihata. Aika on sodalla ja aika rauhalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tarkoitin, että Raamattua voi vain ymmärtää tai sitten ei. Väärin ymmärtäminen on mahdotonta, koska se ei ole ymmärtämistä.
Ja tämä on Raamatun ydin.
1. Moos. 3:6
Ja vaimo näki, että siitä puusta oli hyvä syödä ja että se oli ihana katsella ja suloinen puu antamaan ymmärrystä; ja hän otti sen hedelmästä ja söi ja antoi myös miehellensä, joka oli hänen kanssansa, ja hänkin söi.
Room. 3:11
"ei ole ketään ymmärtäväistä, ei ketään, joka etsii Jumalaa"
Omasta mielestänä raamattu on kirjoitettu aikalaistemsa elämänohjeeksi. Oli helpompi sanoa asiaa synniksi, kun ihmisillä ei ollut tieto esim siitä, mitkä asiat ovat vaarallisia ja epäterveellisä.
Mitä homoihin tulee, niin tarkoitus oli täyttää maa ihmisillä ja homothan eivät voi sen ajan tietämyksen mukaan saada jälkeläisiä.
Miksi ei saa paneskella lähisukulisia: senhän nykyään tietää jokainen.
Miksi piti miehet ympärileikata: ihan silloisten hygieniasyitten vuoksi.
Miksi ei saasyödä sianlihaa.: silloin ei pysytty löytämään trikiiniä lihasta.
Yms.
Se minua kyllä ihmetyttää, että joku on nämä tiedot saanut jostakin. Se tietolähde on minulle Jumala. Jos näitä ohjeita ei olisi noudatettu, niin kansan lisääntyminen ei olisi ehkä toteutunut.🙏
Raamattu kirjoitettu 2000 vuotta sitten, ihmisiä kuiten ellelly varmaan 200 000 vuotta pallolla?
Vierailija kirjoitti:
Raamattu kirjoitettu 2000 vuotta sitten, ihmisiä kuiten ellelly varmaan 200 000 vuotta pallolla?
Ihmisiä on elellyt maapallolla noin 8.000 - 10.000 vuotta. Hyvin harva usko enää evoluutioon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihmisiä on elellyt maapallolla noin 8.000 - 10.000 vuotta. Hyvin harva usko enää evoluutioon.
Evoluutioon uskoakseni pitää tehdä ensin täysi älyllinen itse*urha, vasta sitten evoluutioon uskominen on mahdollista
"Sillä ylösnousemuksessa ei naida eikä mennä miehelle; vaan he ovat niinkuin enkelit taivaassa."
"Ei hän ole kuolleitten Jumala, vaan elävien."