Eikö mies kestä ilman seksiä vauvavuotta?
Kysymys tukikin otsakkeessa, eli eikö mies kestä vauvavuotta ilman sek**ä? Entä jos ei huvita aiemmin?
Kommentit (465)
Onneksi palvelua saa reilulla satasella tsekkitytöiltä... Saa muija pihdata rauhassa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Jos on pieni vauva hoidettavana ja imetykset ym niin on siinä muutakin tekemistä kun vemputtaa ukkoa. "
Kummasti jaksetaan kyllä hoitaa jokainen asia sen päivän aikana mutta viisi minuuttia huomiota miehelle on sitten liikaa vaadittu? Mielummin pilataan parisuhde ja erotaan kuin käytetään tämä pieni aika siihen että mieskin tuntee itsensä tärkeäksi. Ihme asenne nykyään.
Ja jos on niin väsynyt että ei tätä millään jaksa niin silloin on korkea aika lykätä se vauva säännöllisesti miehelle ja ottaa itse päiväunet.
Huh huh mitä asenteita. Vai että oikein päiväunien ajan mies hoitaa omaa lastaan ja on sillä oikeutettu omaan nautintoon keskittyviin sessioihin. Hyi yäk.
Nainen tosiaan antanut oman
Parisuhde = että kumpikin saa seksiä ja muutakin läheisyyttä, vaikkapa niitä niskahierontoja. Ei pitäisi olla hankala ymmärtää paitsi ikuisten vanhojenpiikojen.
Mies voisi kertoa etukäteen jos itsekkyyteensä taso on sitä, että lapsivuoteella vaaditaan seksiä vaikka nainrn ei olisi valmis. Kyllä minulle naisena pikkuvauvan kanssa parisuhde oli hyvin tärkeä ja meillä meni hyvin. Seksiä ei ollut.
Sen sijaan mies hoiti sekä minua että vauvaa hellästi. Järjesti meille treffejä heti kun mahdollista. Kehui miten on ylpeä minusta kun synnytin kauniin lapsen. Puhui ja pussasi. Hieroi.
Kas, nyt on kummasti seksiä, ilman minkäänlaisia ongelmia.
Nainen lopettaa seksin -> käskee miehen hoitaa homman itse runkkaamalla
Mies lopettaa laskujen maksamisen ja kotityöt -> käskee naisen maksaa laskut itse ja tarttua moppiin
Molemmat ilmeisesti ihan ok?
Vierailija kirjoitti:
Mies lopettaa laskujen maksamisen ja kotityöt -> käskee naisen maksaa laskut itse ja tarttua moppiin
Miten nämä liittyvät toisiinsa?
Nainen on synnyttänyt lapsen ja sinä pidät hänestä huolta ellet ole paha ihminen, piste.
Ei kestä, tasan vuosi on lasten ikäero.
Vierailija kirjoitti:
Jos mies ei maksa puhelinlaskujaan tai omissa nimissä olevan auton vakuutuslaskuja, niin ne napsahtaa miehen omaan nilkkaan. Ihan samoin käy, kun miehen kaikki vaatteet on likaisia eikä jääkaapissa ole mitään syötävää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Monet tuntuu käyvän hierontamestoissa oloaan helpottamassa vauvavuotena. Alle satasella nopea suuhoito ja takaisin töihin.
Just näin. Perhesopu säilyy ja kaikki ovat tyytyväisiä.
Miksi sitten mies haluaa elää tuollaisessa perheessä? Sehän on vain haitta miehelle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
LouLou kirjoitti:
Mun tädin lapsilla on ikäeroa 1v ja 6vko. Hän sanoi, ettei hän voinut käsittää, että milloin tämä kuopus sai alkunsa, kun hän oli esikoisen ensimmäiset kuukaudet kuolemanväsynyt, kun se oli koliikkivauva. Hänellä ei siis ole mitään muistikuvaa siitä, että olisi harrastanut seksiä miehensä kanssa mutta kyllä hän oli raskaaksi tullut.
Kuulostaa pahalta, jos harrastaa seksiä naisen kanssa, joka ei ole tietoinen tapahtumasta. Sille on ihan oma sanansa.
Väsyneenä jos touhuaa niin on helppo unohtaa.
Minä veikkaan, että se nainen oli silloin umpiunessa eikä tiennyt, mitä ukkonsa touhuaa.
"Mies voisi kertoa etukäteen jos itsekkyyteensä taso on sitä, että lapsivuoteella vaaditaan seksiä "
Lapsivuode ei kestä vuotta, ei edes puolta.
Mulla ei olisi edes keho kestänyt uutta raskautta ennen kuin vanhasta selvitty. Synnytyskin niin vaikea etten minkäänlaista riskiä uudesta raskaudesta halunnut.
Jos mies olisi alkanut vaatia aviollisia iloja ymmärtämättä että hänellä on kotona rättiväsynyt vaimo jolla ei aikaa selviytyä traumoistaan kovin nopeasti, olisi lentänyt ulos kuin leppäkeihäs. Mulla olisi onneksi mahdollisuus mennä vanhempieni luokse pienen kanssa eli en jäisi yksin leppäkeihäättä.
Sen sijaan mies puheli hellästi miten mennään minun tahtiini. Hoiti mahdollisimman paljon mitä töiltään ehti.
Parisuhteelle meillä ei käytännön syistä juuri ollut aikaa mutta vauvavuonna se oli molempien oletuskin. Turha kasata suuria paineita jos vauvan kanssa menee kaikki energia.
Jos on helppo synnytys, seksi onnistuu ja molemmilla haluja niin tottakai silloin eri tilanne.
"Huh huh mitä asenteita. Vai että oikein päiväunien ajan mies hoitaa omaa lastaan ja on sillä oikeutettu omaan nautintoon keskittyviin sessioihin. Hyi yäk."
Sanoinko noin? No en. Sanoin että jos nainen ei jaksa enää mitään niin on ihan sen naisenkin jo syytä tajuta että se tila ei ole normaali ja jakaa vastuuta miehen kanssa.
Sen sijaan moni glorifioi tätä äidin väsymystä ja syyllistää miehiä jotka ihan oikein tajuavat että ei sen muunkaan elämän tai parisuhteen pitäisi täysin loppua lapsen tulon myötä.
Vierailija kirjoitti:
"Väsymys voi olla valtava, vaikka olisi osallistuva isä. "
No ihan poikkeustapauksissa äiti on niin uupunut että isän isosta osallistumisesta huolimatta ihan kaikki ylimääräinen on liikaa. Ei se mikään pääsääntö ole että äiti ei koskaan ikinä vauvavuoden aikana jaksa olla miehensä kanssa edes viittä minuuttia.
En usko, että mieskään on innoissaan, että kun nainen sanoo, että nyt on sinulle varattu viisiminuuttinen käsihoitoa varten, muna esiin ja äkkiä. Sitten nainen vemputtaa munaa vauhdikkaasti, katsoo kelloa ja sanoo, että pistähän vauhtia, pitää päästä nukkumaan ennen kuin lapsi herää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Monet tuntuu käyvän hierontamestoissa oloaan helpottamassa vauvavuotena. Alle satasella nopea suuhoito ja takaisin töihin.
Just näin. Perhesopu säilyy ja kaikki ovat tyytyväisiä.
Perhe-elämä oli siinä, mutta saipahan mies tyydytyksensä. Luulisi pääsevän helpommalla, kun pidättäytyisi alun alkaenkin vain niissä hierontamestoissa. Ei tarvitsisi huolehtia kenestäkään muusta, olisi todellakin vain ne omat tarpeet elämän keskiössä. Parisuhde ja lisääntyminen ei ole mitenkään pakollista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No ihan poikkeustapauksissa äiti on niin uupunut että isän isosta osallistumisesta huolimatta ihan kaikki ylimääräinen on liikaa. Ei se mikään pääsääntö ole että äiti ei koskaan ikinä vauvavuoden aikana jaksa olla miehensä kanssa edes viittä minuuttia.
En usko, että mieskään on innoissaan, että kun nainen sanoo, että nyt on sinulle varattu viisiminuuttinen käsihoitoa varten, muna esiin ja äkkiä. Sitten nainen vemputtaa munaa vauhdikkaasti, katsoo kelloa ja sanoo, että pistähän vauhtia, pitää päästä nukkumaan ennen kuin lapsi herää.
Tuoko on ainoa skenaario joka sinulle tulee mieleen? Meillä ainakin mentiin nukkumaan kylki kyljessä toisiamme silitellen. Joskus se saattoi johtaa muuhunkin jos kumpikin pysyi hereillä, useimmiten ei.
Miksi tästä halutaan tehdä niin rumaa ikäänkuin kaikki läheisyys, hellyys ja varsinkin toisesta välittäminen loppuisi kun lapsi tulee ja se olisi ihan ok.
" Ei tarvitsisi huolehtia kenestäkään muusta, olisi todellakin vain ne omat tarpeet elämän keskiössä."
Tarve parisuhteeseen, hellyyteen ja seksiin ovat aika perustavaa laatua olevia tarpeita eikä pelkkää itsekkyyttä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuoko on ainoa skenaario joka sinulle tulee mieleen? Meillä ainakin mentiin nukkumaan kylki kyljessä toisiamme silitellen. Joskus se saattoi johtaa muuhunkin jos kumpikin pysyi hereillä, useimmit
Ainakin minulla vauvavuoden nukkumaanmenoajan määräsi se vauva. Mies ei jaksanut valvoa niin myöhään enkä minä suostunut heräämään aamulla kesken unien, kun oli valvonut aamuyöllä pari, kolme tuntia.
Vierailija kirjoitti:
Onkohan naisten haluttomuus ja suoranainen inho seksiä kohtaan oikeasti niin yleistä, kuin tämän palstan perusteella saa käsityksen?
Minulla ainakin raskaus ja synnytys herättää haluja, ei vie niitä.
En mitenkään pystyisi olemaan vuotta ilman seksiä, vaikka olen itsekin värkkini repinyt synnytyksessä. Kyllähän ne ekat kerrat jännittää. Ja kyllä kai seksi tekee ihan hyvääkin alapäälle, korvien välille ainakin.
Mullakin lapsille tuli ikäeroa vuosi ja 2 kuukautta.
Kivat sulle, useimmilla naisilla kuitenkin synnytyksen jälkeiset ja imetyksen aiheuttamat muutokset hormonitoiminnassa sekä univaje laskevat niitä haluja, monilla vievät ne pois kokonaan pitkäksikin aikaa. Luonnon keino varmistaa, ettei heti tule uutta jälkeläistä ja aiemmin syntynyt jää huonommalle hoidolle - ihmiselle biologisesti normaali lisääntymisväli olisi noin 4 vuotta. Tuskin kukaan nyt kiusallaan seksistä kieltäytyisi jos sitä tekisi mieli vaan kun ei tee.
Seksiä voi harrastaa muulloinkin kuin yöllä, vuoden aikana luulisi olevan yhteistä vapaata aikaa muulloinkin öisin. Minusta on suurta itsekkyyttä sanoa toiselle, että nyt oket vaikka puolikin vuotta ilman seksiä. Jotain on pahasti pielessä jos vauvan synnyttyä ei ole kuin psykoosin partaalla hoippuva äiti.
"Mies voisi kertoa etukäteen jos itsekkyyteensä taso on sitä, että lapsivuoteella vaaditaan seksiä vaikka nainrn ei olisi valmis. Kyllä minulle naisena pikkuvauvan kanssa parisuhde oli hyvin tärkeä ja meillä meni hyvin. Seksiä ei ollut.
Sen sijaan mies hoiti sekä minua että vauvaa hellästi. Järjesti meille treffejä heti kun mahdollista. Kehui miten on ylpeä minusta kun synnytin kauniin lapsen. Puhui ja pussasi. Hieroi.
Kas, nyt on kummasti seksiä, ilman minkäänlaisia ongelmia."
Itsekkyyden taso? Kyllä itsekäs on se joka yksipuolisesti lopettaa parisuhteessa seksin.
Ja kauankos se seksittömyys teillä kesti?
Ku naisen tissit kasvaa niin luultavasti panettaa enemmän.