Lapseni (alle 2v) perhepäivähoitaja
ei anna hänen syödä itse. Sotkee kuulemma ja kestää liian kauan. Miten muilla toimii päiväkodissa/perhepäivähoidossa?
Kommentit (62)
Kun töissä on käytävä ja haluaa käydä niin kyllä ne hoitopäivät määräytyy tasan se mukaan. Eipä meidän 2v ainakaan seonnut ole vaikka välillä hoidossa 8-9h
Miksi antaa kotinsa hoitopaikaksi jos se on niin arka pissavahingoille ja muulle sotkulle. Tottahan lapsen pitää saada harjoitella ja sitäkin siivottavaa
tulee.
että äiti joka ei yhtään ymmärrä, että sotku ja pissailu häiritsee, voivat sitten itse hoitaa ne vauvansa siihen asti, että osaavat syödä ja ovat sisäsiistejä...
Ei kaksivuotias vielä _tarvitse_ hoitopaikkaa tai kavereita.
Viime viikolla meidän piti mennä elokuviin. Menin hakemaan häntä 17.30 ja kas kummaa,hoitolasta ei oltu haettu. Piti hakea heti viiden jälkeen. Ystäväni naurahti,että taitaa mennä vähä yli kuuden. Vitsiksi oli tarkoitettu. No,kuudelta soitti lapsen isälle missä mahtaa viipyä,hoitoaika jo loppu. Tuli hakemaan 18.15 ja me emme ehtineet elokuviin. Vanhemmat joiden lapset pph:lla,ovat tosi törkeitä.
sellaisiksi, että ylimääräistä työtä ei tule.
Paitsi että ainakaan kaikki pph:t eivät voi valita tulevia hoidettaviaan.
vaan päivittäisestä sottaamisesta. Ja kyllä on lapsen kasvatuksessa jotain mättänyt, jos 2-vuotias ei osaa syödä suht siististi. Vahingot ja tipahtelut on eri asia kuin se, että äiti ei ole antanut lapsen harjoitella - tuohon ikään mennessä ja runsaasti yli vuotta - ja lapsi oppinut jo kotona tuon vaiheen. On tainnut äiti vaalia oman kotinsa siivoa syöttämällä lapsen tuohon asti ja nyt itkee, kun perhepäivähoitaja ei teekään likaista työtä hänen puolestaan.
jättävät vaipat pois vaikka lapsi ei ole siihen valmis.
Pitää kyllä lusikkaa kädessä mutta toisella lusikalla syötän häntä. Nyt ymmärrän että itse olen toiminut väärin. ap
Yleensä lapset alkaa syödä itse tuossa 10 - 12 kuukauden iässä... Eli on kyllä tasan oma mokasi.
Kyllä se siitä ja juttele pph:n kanssa että edes vähän antaisi lapsen itse harjoitella. Tuo aikaisemmin syömään ottaminen, jonka joku täällä vinkkasi, on hyvä idea.
Miten ihmeessä tuommoista voi tapahtua?
laitetaan jo 1 vuotiaat syömään itse, ei syötetä, autetaan jos tarvis.
tottakai 2v vielä voi " sotkea" syödessään, 5 vuotiaallakin välillä kiisselit puserolla kun tulee pk:sta..voissivat suurustaa vähän enemmän että pysyisi lusikassa, varsinkin nuo mustikka kiisselit...
mutta se ei sulle riitä vaan haluat hänen näkevän enemmän vaivaa lapsen opettamiseksi? Minusta pph on pikemminkin aika joustava kun suostuu syöttämään juuri hoidon aloittanutta lasta vaikka tämä on siihen jo vähän turhan vanha. Julmempaa olisi jos hän valittaisi ettei lapsi osaa edes syödä kunnolla ja antaisi lapsen jäädä nälkäiseksi tai kärsiä hitaudestaan esim. koska ei pääse pöydästä pois vaikka muut jo menevät leikkimään.
mitä hän moisesta ajattelee....Päivähoidon tehtävä kun on tukea koteja kasvatustehtävissä, joten hieman oudolta kuulostaa, jos pph ei ehdi antaa lapsen harjoitella syömistä. Ja kaikille teille, joiden Liisa-Elisabethit ja Ulrike-Eleonoorat osaavat jo 1-vuotiaana syödä itse sotkematta, kaikki muut lapset eivät ole yhtä taitavia...Itseasiassa suurin osa lapsista sotkee aikamoisesti vielä 1v 10 kk ikäisenä.
36: ei ne neuvolassa välttämättä kysele. Langon perheessä syöttävät 3v lasta ja kuopus menossa samaa rataa.
kun pk :n henkilökunnalla, viitaten päivähoito suosituksiin ym, opettaa lasta omatoimisesksi, ottaisi sitten vaan isoja lapsi hoitoon, jos ei jksa sitä mitä kuuluu pienten kanssa tehdä.
Syöminen ja vaipat on ne oleellisimmat asiat kun mennään hoitoon.
Kyllä meillä on kyselty molempien kanssa tarkkaan kaikki tuollaiset.
oli sattunut pissa vahinko pph:n omaan sänkyyn. Voi luoja sitä marinaa. Ei se lapsi opi kuivaksi jos ei saa olla ilman vaippaa. Ja miksi ei laittanut alustaa jos omassa sängyssä nukuttaa.