^^**HUHTIsten maaliskuu**^^
Tervis!
Juu, tiedän, että tänään on helmikuun viimeinen päivä, mutta kun vihdoin on aikaa kirjoitella kuulumisia, ajattelin jo aloittaa maaliskuun pinkan samalla. Kun se sitten huomenissa olis edessä kuitenkin...
HUHTIHURMUREIDEN TIEDOT:
Syntyneet hurmurit:
5.12.06 Net-ta sai pienen pojan rv 23+2 (klo 14.55, 592g, 32 cm)
Lasketut ajat:
30.3. violet82
19.4. Eikka99
21.4. annme
22.4. kesä1999 ja Possukka
24.4. jepuli
25.4. Blue80
26.4. pimpula2
27.4. Avellana81
28.4. kevyt1
Nimimerkki: annme
Oma ja miehen ikä: 27 ja 28 Lasten lukumäärä: 0
Laskettu aika: 21.4. Synnytyssairaala:
Taustat: Ehkäisy lopetettu noin vuonna 2000... Ukon kanssa oltu yhdessä jouluna 9 vuotta. Lapsettomuudesta kärsitty vajaa 7 vuotta... Huhtikuussa 2006 ensimmäinen ICSI. Tuoresiirto ->nega, 1.PAS ->kemiallinen raskaus ja nyt 2. PAS -> +.
Nimimerkki: Avellana81
Oma ja miehen ikä: 25 ja 28 Lasten lukumäärä: 0
Laskettu aika: 27.4. Synnytyssairaala: Hyvinkään aluesairaala
Taustat:Yhdessä ollaan oltu 7 vuotta ja lapsia on yritetty yli 3 vuotta. Kohdunulkoinen raskaus toisesta yrityskierrosta, joka jouduttiin leikkaamaan sisäisten verenvuotojen takia. Lääkäri epäili keväällä endometrioosia ja meille tehtiin perustutkimukset silloin. Jatkotutkimuksiin lähete oli jonossa siitä asti.
Nimimerkki: Blue80
Oma ja miehen ikä: 26 ja 28 Lasten lukumäärä: 1
Laskettu aika: 25.4. Synnytyssairaala: KYS
Taustat:Lapsettomuutta takana melkein kolme vuotta. Syynä kunnallisella puolella selittämätön lapsettomuus, yksityiselle siirryttäessä syyksi ilmeni liian ohuet limakalvot ja ekasta inssistä (tuettuna lugeilla rv11 asti) nappasi. Edellisestä suhteesta minulla 8v poika. (yksi km takana).
Nimimerkki: Eikka99
Oma ja miehen ikä: 25 ja 25 Lasten lukumäärä: 0
Laskettu aika: 19.4. Synnytyssairaala: KYS
Taustat:Lasta yritetty 8/04 lähtien. Hoidoissa oltu reilu vuosi, takana inssi, 2 ivf ja 2 pas:a, nyt hoitotauolla yksityiseltä julkiselle siirryttäessä luomuplussa yllätti.
Nimimerkki: jepuli
Oma ja miehen ikä: 28 ja 28 Lasten lukumäärä: 1
Laskettu aika: 24.4. Synnytyssairaala: TAYS
Taustat:Lapsettomuutta takana vuosia ja mieskin vaihtui matkan varrella. Esikoisemme lähti pelkällä clomikuurilla, kolmannesta kierrosta. Clomipoika syntyi 02/01/05 ja 12kuukautta ehdittiin toivoa pikkukakkosta. Toisesta clomikierrosta (mukana myös menogon ja pregnyl) tämä tärppi nyt sitten tuli.
Nimimerkki: kesä1999
Oma ja miehen ikä: 22 ja 22 Lasten lukumäärä: 0
Laskettu aika: 22.4. Synnytyssairaala:
Taustat:Opiskelut ovat vielä kesken, toki valmistun jouluksi. Mulla todettiin kans kolme kuukautta sitten lievä PCO. Ja annettiin Terolutit, mutta kapinallisena ajattelin, että en vielä niitä ala... eli ilman mitään lääkkeitä olen nyt raskaana.
Nimimerkki: kevyt1
Oma ja miehen ikä: 39 ja 30 Lasten lukumäärä: 1
Laskettu aika: 28.4. Synnytyssairaala:
Taustat:Yritettiin vuoden verran raskautta tuloksetta kunnes tärppäsi. Tutkimusajat oli varattu sekä kunnalliselle että yksityiselle puolelle. Yksi lapsi meillä jo on tullut luomuna ja ekasta kierrosta nappasi hän. Ihmetys oli siis kovin suuri kun en vuoden yrityksen jälkeen tullut raskaaksi.
Nimimerkki: Net-ta
Oma ja miehen ikä: 26 ja 26 Lasten lukumäärä: 1
Laskettu aika: 1.4. Synnytyssairaala: Keski-Suomen keskussairaala
Taustat:Viime vuoden toukokuussa mentiin naimisiin ja yhdessä on oltu 8 vuotta. Marraskuussa 2005 jätettiin lopullisesti ehkäisy, pillerit jo 8/05. Maaliskuussa PCO-diagnoosi ja toukokuussa saatiin Lugesteronit (ilmeisesti = Terolut) kiertoa tasaamaan/tuomaan. Syyskuulle suunnitteluaika. Periaatteessa kai lasketan ihan luomuksi tämä meidän raskaus.
Nimimerkki: pimpula2
Oma ja miehen ikä: Lasten lukumäärä: 1
Laskettu aika: 26.4. Synnytyssairaala:
Taustat:Meillä 1 tyttö, joka lähemmäs 3v. eikä olla minkäänlaista ehkäisyä käytetty sen jälkeen, kun tyttö syntyi. Tytön +:ssat tuli tosi nopeasti 3kk pillereiden lopetuksen jälkeen.
Nimimerkki: Possukka
Oma ja miehen ikä: - Lasten lukumäärä: 0
Laskettu aika: 22.4. Synnytyssairaala: -
Taustat:Vauvaa yritetty elokuusta 2004, 1. ivf helmi-maaliskuussa 2006 -> hcg 104 pp14, meni kesken. Passiin ei päästy, saatiin vain kolme alkiota ja yksi siirrettiin, kaksi pakastettuja oli huonoja eikä selvinneet sulatuksesta. Nyt sitten 2. icsi tuoresiirrosta plussa. Kaksi alkiota siirrettiin.
Nimimerkki: violet82
Oma ja miehen ikä: 24 ja 29 Lasten lukumäärä: 1
Laskettu aika: 30.3. Synnytyssairaala: Tays
Taustat:Ollaan oltu naimisissa 5 vuotta ja meillä siis 8,5kk ikäinen suloinen tyttönen. Vauvaa alettiin toivoa 08/02, minulla pco ja sanottiin että ilman hoitoja ei lasta tule. Hoitona 4xclomifen, 2xclomifen+menogon, 1xIUI -> kaikista negaa. Clomeilla ei saatu edes ovista aikaan. Tulin raskaaksi syksyllä 04, mutta se meni kesken rv7+. Melkein heti sen jälkeen tulin uudelleen raskaaksi ja aloin odottaa meidän tyttöä, joka syntyi 12/05. Synnytyksen jälkeen ehti yhdet menkat tulla ja sitten... +++ Eli meille olisi kaikesta huolimatta tulossa toinen luomuvauva!!
Listasta puuttuvat tiedot:
Synnytyssairaala: annme, kesä1999 ja kevyt1 (jollakin oli tosin muutto vielä edessä)
Synnytyssairaala + oma ja miehen ikä: pimpula2
Kommentit (46)
Hei!
Olen kyllä tosi nolona nyt :( kun en ole päässyt kirjoittelemaan. Meillä on ollut kone rikki, eikä vain olla saatu aikaiseksi hankkia uutta. Nyt sitten kirjastossa nopeasti kirjoitan pari riviä (inhottavaa kun porukkaa kulkee selän takaa...)...
Meillä kaikki huippuhienosti :). Eli menossa rv 38, kolmisen viikkoa laskettuun aikaan, eli la 20.4.
Olen voinut todella hyvin, mitä nyt närästystä, liitoskipuj,a hieman suonikohjuntynkää :) :) ja pikkasen turvotusta. Eli ei juuri mitään :D.
Ihana oli päästä lukemaan teidän kaikkien kuulumisia - vointeja kaikille ja tullaanhan ilmoittamaan kun vauvelit ovat syntyneet!!!
Minä en pääse koneelle kuin ihan satunnaisesti, joten toivon vain kaikille oikein hyvää jatkoa ja meille kaikille tsemppiä synnytykseen! Jepulille onnea matkaan - sektiohan voi olla meillä kaikilla edessä - eihän sitä koskaan tiedä...Kaikkeen voi kai himpun verran varautua...
IHANAA kun aurinko paistaa ja meillä kaikilla on kohta nyytti sylissä!!
Aurinkoisin terveisin Annme (joka on juuri aloittanut vasta äippäloman)
Itsellä kans alkaa liitosvaivat, joinakin päivinä tuntuu että vauva painaa hyvinkin paljon alas, kävellessä huomaa.
Tänään oli neuvola, vauvan pää on alhaalla ja kiinnittyneenä, eli lähtö voi tulla koska vain. Supistelut ovat vähentyneet loppua kohden, jännä kun noiden takia just saikulla ollaan oltu. Sf mitta oli huimat 36, viime viikon 32 verrattuna. On aina ollu keskilinjan hiukka yläpuolella, nyt pomppas jo ylälinjankin yli. Viime vkon mitan tietty mittasi lääkäri, eikä terkkari kuten aina ennen, joten mitta saattoi olla jo tuolloin isompi. Terkkari tuumasi, että katsotaan ensi vkon arvo ja sen mukaan tarvittaessa painoarvioon. Itse kerkesin jo mielessäni kauhukuvia maalata tosi isosta lapsesta. Liekkö tuohon vaikuttaa mitenkään oma koko? Pitää varmaan alkaa rajoittaa tuota makean syöntiä, on nimittäin maistunut vähän liiankin hyvin, mutta minkäs teet.
Kuinka teidän muiden mitat?
Alkoi sitten vettä sataa, kylmät ilmat tulossa, ankeeta. Kerkesi jo tottua aurinkoon. Kävin tänään ostoksilla, ostin itselle kaksi paitaa ja miehelle yhden, sekä kesähameen itselle. Arvelin, että paree nyt ostaa kun kerkee vielä ostoksille. Ja muutenkin kun mieleisen löytää niin kiva ostella jotain, piristää arkea. Tänään oli sopivasti palkkapäiväkin.
Mies menee vkolopuksi töihin, tulee onneksi ajoissa päivän viettoon, pääsee jo klo 13 töistä. Minä ruoka valmiina odotan. Su tulee virpojiakin, ostelin pieniä karkkijuttuja lapsille. Naapureissa lapsia riittää nimittäin.
Hyvää viikonlopun alkua.
-Eikka ja nöpönenä 37+1-
Miten musta tuntuu, että yksi kokonainen kuukausi on kadonnut jonnekin??? Juurihan aloitin maaliskuun pinon ja nyt on jo maaliskuun viimeinen päivä! Huimaa!
Mä en jaksa enää edes nalkuttaa tästä olosta joten tyydyn vain toteamaan, että torstaina jouduin sitten osastolle ja tänään pääsin kotilomalle sunnuntai-iltaan saakka. Silloin takaisin taas ja alkaa vähän näyttää siltä, että joko joudun olemaan siellä sektioon saakka tai sitten mulle täytyy kehittää jotkut tyrmäävät dropit tänne kotiin. Supistuksen estolääkettä olen jo saanut ja kipulääkkeitä liitoskipuihin. Jospa saisivat maanantaina päätettyä sen sektiopäivän niin voisi sitten alkaa elää sen mukaan. Joko osastolla tai kotona.
Onneksi aurinko paistaa ja saan edes tän vuorokauden olla tässä kotona välillä. Mies ja poika kotiutuu mummulasta tuossa kohta ja saamme olla vähän porukalla ennenkuin taas sairaala kutsuu.
Kaikille kovasti voimia viimeisiin viikkoihin ja tsemppiä. Niin -ja hyvää meidän omaa kuuta jos en pääse tässä alkupäivinä linjoille.
jepuli rv37
Kirjottelen nyt tähän pinoon, kun en uutta osaa alottaa kaikkine esittelyiden laittoineen jne.. Eli vihdoinkin on meidän oma kuu!!! On tätä odotettukin kuin kuuta nousevaa! Enää ei oo kauan kun saadaan nyytit kainaloon! Ilmakin on taas niin aurinkoinen, et tuli käytyä jo kävelemässä. Ehkäpä illalla uudestaan.
Yhtään virpojaa ei ole käynyt. :( Muistin jopa varautua niiden tuloon, mut ei ole näkynyt.
Tämä aamu toi tullessaan kamalan turvotuksen. Sormet on taas ihan patukat ja kädet puutuneet. Nilkatkin on ensimmäistä kertaa turvoksissa ja verenpaine oli hiukan äsken koholla. Täytyy seurailla sitä. Onneksi huomenna on taas neuvola. Sielläpä nuo tämän hetken mitatkin selviää. Pikkusen yli keskikäyrän on toi kohdunmitta ollu ja luulisinpa että niitä luokkia mennään. Painoa on kyllä tullu jo...APUA...n.17kg! Kyllä odotan että pääsee kunnolla lenkkeilemään!
Eipä tässä muuta. Ihanaa kun on niin pirteä olo tuon ilman takia! Ja jepulikselle ennen kaikkea jaksamista!
Blue 36+4
HUHTIHURMUREIDEN TIEDOT:
Syntyneet hurmurit:
5.12.06 Net-ta sai pienen pojan rv 23+2 (klo 14.55, 592g, 32 cm)
Lasketut ajat:
30.3. violet82
19.4. Eikka99
21.4. annme
22.4. kesä1999 ja Possukka
24.4. jepuli
25.4. Blue80
26.4. pimpula2
27.4. Avellana81
28.4. kevyt1
Nimimerkki: annme
Oma ja miehen ikä: 27 ja 28 Lasten lukumäärä: 0
Laskettu aika: 21.4. Synnytyssairaala:
Taustat: Ehkäisy lopetettu noin vuonna 2000... Ukon kanssa oltu yhdessä jouluna 9 vuotta. Lapsettomuudesta kärsitty vajaa 7 vuotta... Huhtikuussa 2006 ensimmäinen ICSI. Tuoresiirto ->nega, 1.PAS ->kemiallinen raskaus ja nyt 2. PAS -> +.
Nimimerkki: Avellana81
Oma ja miehen ikä: 25 ja 28 Lasten lukumäärä: 0
Laskettu aika: 27.4. Synnytyssairaala: Hyvinkään aluesairaala
Taustat:Yhdessä ollaan oltu 7 vuotta ja lapsia on yritetty yli 3 vuotta. Kohdunulkoinen raskaus toisesta yrityskierrosta, joka jouduttiin leikkaamaan sisäisten verenvuotojen takia. Lääkäri epäili keväällä endometrioosia ja meille tehtiin perustutkimukset silloin. Jatkotutkimuksiin lähete oli jonossa siitä asti.
Nimimerkki: Blue80
Oma ja miehen ikä: 26 ja 28 Lasten lukumäärä: 1
Laskettu aika: 25.4. Synnytyssairaala: KYS
Taustat:Lapsettomuutta takana melkein kolme vuotta. Syynä kunnallisella puolella selittämätön lapsettomuus, yksityiselle siirryttäessä syyksi ilmeni liian ohuet limakalvot ja ekasta inssistä (tuettuna lugeilla rv11 asti) nappasi. Edellisestä suhteesta minulla 8v poika. (yksi km takana).
Nimimerkki: Eikka99
Oma ja miehen ikä: 25 ja 25 Lasten lukumäärä: 0
Laskettu aika: 19.4. Synnytyssairaala: KYS
Taustat:Lasta yritetty 8/04 lähtien. Hoidoissa oltu reilu vuosi, takana inssi, 2 ivf ja 2 pas:a, nyt hoitotauolla yksityiseltä julkiselle siirryttäessä luomuplussa yllätti.
Nimimerkki: jepuli
Oma ja miehen ikä: 28 ja 28 Lasten lukumäärä: 1
Laskettu aika: 24.4. Synnytyssairaala: TAYS
Taustat:Lapsettomuutta takana vuosia ja mieskin vaihtui matkan varrella. Esikoisemme lähti pelkällä clomikuurilla, kolmannesta kierrosta. Clomipoika syntyi 02/01/05 ja 12kuukautta ehdittiin toivoa pikkukakkosta. Toisesta clomikierrosta (mukana myös menogon ja pregnyl) tämä tärppi nyt sitten tuli.
Nimimerkki: kesä1999
Oma ja miehen ikä: 22 ja 22 Lasten lukumäärä: 0
Laskettu aika: 22.4. Synnytyssairaala:
Taustat:Opiskelut ovat vielä kesken, toki valmistun jouluksi. Mulla todettiin kans kolme kuukautta sitten lievä PCO. Ja annettiin Terolutit, mutta kapinallisena ajattelin, että en vielä niitä ala... eli ilman mitään lääkkeitä olen nyt raskaana.
Nimimerkki: kevyt1
Oma ja miehen ikä: 39 ja 30 Lasten lukumäärä: 1
Laskettu aika: 28.4. Synnytyssairaala:
Taustat:Yritettiin vuoden verran raskautta tuloksetta kunnes tärppäsi. Tutkimusajat oli varattu sekä kunnalliselle että yksityiselle puolelle. Yksi lapsi meillä jo on tullut luomuna ja ekasta kierrosta nappasi hän. Ihmetys oli siis kovin suuri kun en vuoden yrityksen jälkeen tullut raskaaksi.
Nimimerkki: Net-ta
Oma ja miehen ikä: 26 ja 26 Lasten lukumäärä: 1
Laskettu aika: 1.4. Synnytyssairaala: Keski-Suomen keskussairaala
Taustat:Viime vuoden toukokuussa mentiin naimisiin ja yhdessä on oltu 8 vuotta. Marraskuussa 2005 jätettiin lopullisesti ehkäisy, pillerit jo 8/05. Maaliskuussa PCO-diagnoosi ja toukokuussa saatiin Lugesteronit (ilmeisesti = Terolut) kiertoa tasaamaan/tuomaan. Syyskuulle suunnitteluaika. Periaatteessa kai lasketan ihan luomuksi tämä meidän raskaus.
Nimimerkki: pimpula2
Oma ja miehen ikä: Lasten lukumäärä: 1
Laskettu aika: 26.4. Synnytyssairaala:
Taustat:Meillä 1 tyttö, joka lähemmäs 3v. eikä olla minkäänlaista ehkäisyä käytetty sen jälkeen, kun tyttö syntyi. Tytön +:ssat tuli tosi nopeasti 3kk pillereiden lopetuksen jälkeen.
Nimimerkki: Possukka
Oma ja miehen ikä: - Lasten lukumäärä: 0
Laskettu aika: 22.4. Synnytyssairaala: -
Taustat:Vauvaa yritetty elokuusta 2004, 1. ivf helmi-maaliskuussa 2006 -> hcg 104 pp14, meni kesken. Passiin ei päästy, saatiin vain kolme alkiota ja yksi siirrettiin, kaksi pakastettuja oli huonoja eikä selvinneet sulatuksesta. Nyt sitten 2. icsi tuoresiirrosta plussa. Kaksi alkiota siirrettiin.
Nimimerkki: violet82
Oma ja miehen ikä: 24 ja 29 Lasten lukumäärä: 1
Laskettu aika: 30.3. Synnytyssairaala: Tays
Taustat:Ollaan oltu naimisissa 5 vuotta ja meillä siis 8,5kk ikäinen suloinen tyttönen. Vauvaa alettiin toivoa 08/02, minulla pco ja sanottiin että ilman hoitoja ei lasta tule. Hoitona 4xclomifen, 2xclomifen+menogon, 1xIUI -> kaikista negaa. Clomeilla ei saatu edes ovista aikaan. Tulin raskaaksi syksyllä 04, mutta se meni kesken rv7+. Melkein heti sen jälkeen tulin uudelleen raskaaksi ja aloin odottaa meidän tyttöä, joka syntyi 12/05. Synnytyksen jälkeen ehti yhdet menkat tulla ja sitten... +++ Eli meille olisi kaikesta huolimatta tulossa toinen luomuvauva!!
Listasta puuttuvat tiedot:
Synnytyssairaala: annme, kesä1999 ja kevyt1 (jollakin oli tosin muutto vielä edessä)
Synnytyssairaala + oma ja miehen ikä: pimpula2
[/quote]
Eli reissusta on kotiuduttu, pojalla meni viikko mummulassa että heilahti ja minäkin viihdyin toki hyvin sen neljä päivää. Ruokaa tuotiin eteen ja poika hoidettiin ulkoiluja myöten niin, että enpä juuri muuta tehnyt kuin olin :o)
Eilen oli neuvola ja kaikki ihan ok. SF-mitta 29 ja masujumppari poikittain. Vähän pää alempana kuin perä, joten jospa pikkuhiljaa kääntymässä oikeaan asentoon. Maha on ihan täynnä vauvaa ja liikkeet tuntuvat kovasti, kipeästikin. Hemppa 120 ja painoa tullut nyt lähdöstä 7,5kg (kiitos sairaalassa makailun ja viiden päivittäisen aterian!).
Ensi viikon perjantaina on lääkäri ja sieltä lähtee sitten lähete TAYS:n äitipolille istukkakontrolliin ja synnytystapa-arvioon. Se tehdään ihan kokonaistilanteen vuoksi ja toki siksikin kun esikoisen syntymä ei ollut ihan normaali (imukuppi ja pitkittynyt ponnistusvaihe + istukan irtoamisongelmat).
Olo on aika tukala, lonkat paukkuu ja häpyluun alue on ihan tulessa. Aamuisin ja aamupäivön ajan olen ihan vedossa mutta iltaa kohden tuntuu kuin olisi jyrän alle jäänyt. Nivelet ovat löystyneet ja kroppa selkeästi valmistautuu synnytykseen paljon aiemmin kuin esikoisesta. Toivon sen tarkoittavan, että syntyy helpommin eikä mielellään mene kovasti yliajalle.
Nyt olen ajatellut alkaa hioa pinnasänkyä kuntoon ja maalatakin meinasin ennenkuin mieskulta palaa matkalta. Äitini lupasi ommella äitiyspakkauslootaan uuden kankaan ja myös pinnikseen suojan, joten kangaskaupoille lähden viikonloppuna. Ideaparkissa pitäisi poiketa...
Eipä muuta kummaa. Mukavaa maaliskuun alkua ja tokavikan kuukautemme kulkua :D!!!
Jepuli rv33
Laitan minäkin nyt kerrankin nämä neuvolakuulumiset ja ihan tuoreeltaan. Elien oli käynti. Sf- mitta 30, vauva pää alaspäin ja kiloja ei ole alusta tullut vielä kymmentäkään lisää. Ekassa tuli 18, olin aika hoikassa kunnossa silloin. ..Meillä myös synnytystapa-arvio 4.4., katsotaan kestääkö sektiohaava ponnistuksen. Rakenneultrassa tutkija sanoi kyllä näkevänsä siistin arven muistaakseni, mutta parempi varmaan tarkistaa asia, ettei käy aivan köpelösti. Virtsan jätin oli varmaan ok kun ei terkka perään soittanut.
Muuten on vaihtelevalla menestyksellä edetty. Väsyttää, yöllä on nälkä ja välillä potuttaa. Lueskelin tuolla odottajien huhtikuista pinoa ja siellä oli myös tätä samaista potutusta liikkeellä. Monella on parivuotias myös hoidettavana, niin ettei hetken rauhaa tunnu saavan. Sitä vaan yrittää selviytyä. Mulla potutus iskee parhaiten jossain epäoikeudenmukaisissa tilanteissa. siis oikeasti ei tapahdu mitään dramaattista alkaa vaan jonkun tyypin käytös alkaa risoa suunnattomasti. Mitäpä näistä kun ei teitä tunnu vaivaavan.
Mut en taaskaan ehdi enempää, pitää mennä potan pesuun.
Ai, poika järjesti mulle sellaisen n. 100 m pikajuoksun eilen , olipa vaikea saada henkeä sen jälkeen... Tosissaan haukoin henkeä. Pätti kaveri lähteä omille teilleen. Ei ymmärrä vielä että ei voi päättää kaikesta tässä perheeessä. Kotona jäi vielä jumiin sohvan takse ja mietin että pitääkö odotella miehen paluuta (useampi tunti) että saan sen pois, sain kuitenkin sohvaa siirrettyä ja pojan pois pinteestä. Mulla on lisäksi jännetupentulehdus, tämä meidän pikku kaveri painaa edelleenkin sen reilu 21kg..
Aurinkoista kevään alkua !
K1 31+4
Väsymys meinaa viedä voiton. Yöt saa nukuttua hyvin, mitä nyt vessassa käy pari kertaa, mutta pääsen hyvin uneen takaisin. Nyt viimeisen viikon ajan väsyttänyt aikaisin jo illalla ja päikkärit päivällä tullut nukuttua. Nukkumaanmeneaika ollut yhdeksältä melkein joka ilta. Muuten vointi hyvä. Ei kipuja, muuten paitsi yöllä lonkat puutuu.
Pe oli neuvola. SF oli 30. Painoa tullut jo 13 kiloa. Välillä nälkä vain ei lähde millään. Tänäkin aamuna heräsin puol kuusi nälkään, ruisleivällehän siitä oli lähdettävä. Terkkari meinas, että pienokainen olisi perätarjonnassa, nyt vain toivotaan että kääntyilee, jos ei niin vkolla 36 lähete ultraan. Olen jo ajatellut tuota kääntämistäkin ja sektiota, jos niihin joudutaan. Tietty alatiesynnytys olisi siitä parempi, ettei ole niin kipeä sitten synnytettyä.
Ensi kuussa jokaisella jo pienokaiset syntyneenä, mahtavaa, aika mennyt suht nopeaan. Nyt viimeiset masun kasvu spurtit.
-Eikka ja nöpönenä 32+6-
Meilläkin on kärsitty flunssasta jo pidemmän aikaa ja veto ollu aika lopussa. Aamupäivästä tulee nukuttua aika usein ja sit on loppupäivän pökerryksissä eikä mitään saa aikaseksi. Miehelläkin on flunssa jatkunu jo 2 vko vaikka saikulla ei malttanu ollakaan kun 3 päivää. Nyt sillä on niin paha pitkittyny yskä et pohti jo itekin et pitäisköhän mennä perjantaina tutkituttaa ettei oo mitään pahempaa. Ei mee aikasemmin ettei taas tuu saikkua. On ne miehet välillä itsepäisiä. Ite oon onneks päässy helpommalla ja ajattelin tänään taas uskaltautua sinne mammajumppaankin. Saan muuten mahdollisesti puoleksitoista viikoksi töitä ennen äitiysloman alkua. Asian pitäisi selvitä lähiaikoina ja asian ratkaisee kai että saako ne työmaalla kustannusarvion ja tietokoneohjelmat valmiiksi ajoissa että ehdin aloittamaan sen laskujen seurannan. Työ olisi siis ihan toimistotyötä ja pelkkä tieto ilahdutti että ne haluaa nimenomaan mut sinne uudellekin työmaalle töihin. Mun ex-pomo soitteli et se projektin johto oli soitellu ja kyselly olisinko mä vielä päässy sinne töihin kun eivät muistaneet laskettua aikaakaan. Sit opastan vielä seuraajan niihin hommiin jos ne löytää jonkun sopivan.
Eikka: Ei mullakaan enää oo oikein mukava selällään ja asennon hakeminen on välillä jo aika työlästäkin. Tyynyjä olen ottanut avuksi vaikka niitä en normaalisti ole käyttänyt kuin yhtä pään alla. Mies naureskelee mun asettautumisille kun järjestelen tyynyjä tukemaan asentoa mukavammaksi.
jepuli: Kiitokset maaliskuun pinosta. Sulla taitaa olla jo aika epämukava olla kaikkine vaivoine ja murheineen. Kuulosti kyllä mukavalta toi mummolaviikko. Toivottavasti miehesi palaa ajoissa ja synnytyksesi sujuisi nyt normaalisti! Minullakin on potkut alkaneet välillä tosiaan sattua ja täytyy varmaan ottaa asia puheeksi huomenna neuvolassa. Minulla tosin on vatsan alaosassa jossain kohdun alla tosi kipeä kohta hieman vasemmalla puolella. Kerran ihan kirjaimellisesti tipahdin polvilleni kivun takia kun vauva potkaisi sitä kohtaa. Välillä kohdun painokin särkee ja asennon vaihtaminen makuulla vihlaisee välillä tosissaan. En tiedä onko siellä se kysta joka ei sit oiskaan lähteny pois vaan painunu piiloon niinku lääkäri sano sillon vikassa kontrollissa. Mulla on kans iltasin kurja olo kun niveletkin kipeytyy et ota rauhallisesti sen pinnasängyn kanssa. Mulla se otti aika koville ja kivut eivät tulleet heti tekemisen aikana vaan yltyivät pikkuhiljaa iltaa kohti koviksi.
Kevyt: Minä olen ainakin huomannut takertuvani pieniin huomautuksiin joita ei todennäköisesti ole tarkoitettu pahalla mutta olen kuitenkin pahoittanut mieleni vaikka järki käskee toisin. Toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos eikös vaan, mutta ei se vaan oo niin helppoa. Sukulaisillekaan ei haluis äksyillä, mutta ainakin äitin kanssa ollaan riidelty välillä kovastikin. Hänelläkin tosin vaihdevuosien takia hormonit heittää eikä kahta hormonimylläkkää pitäis laittaa samaan tilaan. :) Siskon kanssa on kuitenkin sujunut sopuisasti vaikka hänkin on raskaana. Minä olen suurimman osan päivästä yksin kotona joten pääsen paljon helpommalla varmasti kuin työssäkäyvät ja pienten lasten kanssa kotona olevat. Tsemppiä ja jaksamista teille!
Eikka: Minäkin olen taas alkanut ravata vessassa öisin, mutta se ruokavalio pitää onneksi olon kylläisenä eikä nälkä ole vielä yllättänyt. Aika monella on mahdollisesti tulossa tuo synnytystapatutkimus, mutta toivottavasti vauvelit vielä kääntyilee oikein päin ja kaikki pääsisi synnyttämään normaalisti. Aika on tosissaan mennyt nopeasti ja täytyy toivoa ettei meillä loppukuisilla mene yliajalla toukokuun puolelle. En haluaisi kovin isoksi kasvatella vauvelia ennen synnytystä kun se insuliinintuotantokaan ei ollu mulla ihan parhaimmillaan kuitenkaan.
Jaksamisia kaikille!
Avellana 31+6
Kiva että työpaikka löytyi. Nykyisin on kaiken kaikkiaan vaikeaa löytää työtä ja mukavaa tönantajaa, sun tuleva pomo/t kuullosti tosi mukavilta. Its olen ollut rahoitusalalla ja siellä on hauskaa, mutta ei aina niin mukavaa.
Välilläon parempia päiviä pojan kanssa ja välillä hirvittää. Tumasin että ei varmaan lopuajasta enää voida pihasta kauas poistua ettei satu mitään. Ei ollut se eilinen juoksu mikään kevyt rupeama. Sen jälkeen oli sellainen olo kuin olis kovemmankin treenin tehnyt.
Tänään on taas väsyttänyt hirveästi. Nukuttiin päiväunetkin, molemmat.
Laitan tähän gyssäriä, niin pysytte hereillä ;)
G1: onko teillä ruuan suhteen mitään erityishimoja. Mun tekee mieli lättyjä ja pannaria ja kokista. Kokista en hirvästi uskalla juoda kun siinä on kofeiinia.
G2: menettekö synnytykseen yksin vai onko seuraa tulossa? Mun on varmaan mentävä tällä kertaa yksin. Mies jää pojan kanssa kotiin. Täytyy sitä suunnitella vielä.
3:n viikon kuluttua on kevätpäivän seisaus. Aivan mahtavaa!
K1 31+5
Neuvolassareissu oli tänään. Kaikki oli ok. Painoa tullut jo 14kg! Sormet on kun nakkimakkarat. Tuntuu että paisun kun pullataikina. Vauva edelleen oikein päin ja hoitaja epäilikin ettei enää käänny väärinpäin. Toivottavasti vauvelit muillakin kääntyilis oikein päin pikkuhiljaa. Edellistä yrittivät perätilasta kääntää juuri ennen sektioon menoa, mutta teki ihan helkutin kipeää, ja onneksi ei kätilö jatkanu. Selvis leikkauksen jälkeen että napanuora oli niin lyhyt, ettei pystynyt kääntymään. Muutenkin olin aika järkyttynyt kätilön toiminnasta, kun olin jo tunnin sisään menossa leikkaussaliin, niin tuli väenväkisin sähläämään siihen. Sanoi vaan että kyllä niitä suunnitelmia voi aina muuttaa! Minulla tuon arven kestävyys katotaan sitten synnytystapaarviossa. Mitään siitä ei ole sanottu. Enkä oo kyllä oikeestaan älynny kysyäkään, kun se ei ole temppuillu ja aikaa on monta vuotta.
Samanlaisia tuntuu tämän hetken tunnelmat monella olevan...vessareissuja, jomotusta, kolotusta ja väsymystä. Yöllä tosiaan saa ravata yleensä sen 4 kertaa vessassa. Minulla tullut kipu lantioon. En oikein osaa paikantaa, mutta hankala on liikkua ja nukkua. Vauva on jo tosi alhaalla, että varmaan painaa ja sitten paikat valmistautuu tulevaan koitokseen.
Ruokahimoista oli kyssäri. Ei oikeestaan ole ollut mitään erityistä. Ne on ennemminkin hetkittäisiä. Välillä pitää saada porkkanaa, appelsiiniä ja pahin on suklaa. Ja kohta meen kaivelemaan kaapista kyllä ananastölkin. Menee vähän aiheen vierestä, mutta se mikä ei kiinnosta pätkän vertaa on sänkyhommelit. Mites muilla?
Synnyttämään on lähdössä mukaan tuleva isukki.
Tulee vähän töks loppu, mut pitää keretä kattoo telkkua. Kerrankin satun olemaan hereillä vielä tähän aikaan!
Blue 32+1
Kivaa kun pinoudutte :D!
Heti kun ehdin kehua, että iltaa kohti olo pahenee ja aamuisin olen vetreä niin johan eilen aamulla heräsin kolotuksiin :o(. Ja tänään sama juttu. Ei siis asetu edes yön aikana tuo helvetin lonkkasärky vaan on riesana kokoajan. Onneksi saan edes nukuttua kun mulle se on nyt niiden sairaalareissujen ja unettomuuksien takia ehdottoman tärkeää.
Juttelin eilen ystäväni kanssa joka on kaksi lasta saanut ja kanssa kärsinyt ties mistä vaivoista ja hän oli kyllä sitä mieltä, että on ihan järjen köyhyyttä kiduttaa mua laskettuun aikaan asti jos olo on tällainen koko ajan ja jos vauva kerran kehittyy hyvin ja on iso. Hänellä itsellään toinen lapsista käynnistettiin rv37 kun jalat meni kertakaikkiaan alta ja pyörätuolilla olis pitänyt liikkua! Joten aion kyllä minäkin vaatia ainakin kunnon keskustelun tilanteestani kun sinne äippäpolille parin viikon päästä menen.
Pinnis on työn alla ja hitaasti mutta varmasti valmistuu. Tänään tuli aamupäivä siivoiltua pojan auttamana. Pölyt pyyhittiin, vessat pestiin ja tasot+kirjahylly siistittiin, pyykkiä pestiin ja niin päin pois. Äitini poikkeaa meillä iltapäivällä ja imuroi ja pesee lattit sekä kantaa puita sisälle lisää. Ei tartte mun noita pahimpia tehdä siis.
Illalla tulee viikonlopun viettoon kaksi rakasta ystävääni ja se piristää jo ajatuksena!!! Saunomme, syömme ja juttelemme koko viikonlopun, lauantaiaamupäivällä käymme Ideaparkin katsomassa jos mun vointi sallii. Poika menee mummilaan, joten saan vaan nauttia rennosti minäkin.
Ja gyssäreihin... ruokahimoja ei juuri ole irtokarkkien ja appelsiinimehun lisäksi. Kaikki menee ja raikkaat salaatit parhaiten!
Mies tulee synnytykseen mukaan! Ilman en suostu edes harkitsemaan. Olemme jo sopineet kolme eri varasuunnitelmaa pojan hoidon suhteen. Toivon, että syntyisi viikonloppuna niin mummi hoitaisi poikaa mutta jos syntyy viikolla, niin on parit ystävät tuossa valjastettu ottamaan poika lennossa hoiviinsa...
Ei muutakun mukavata viikonloppua kaikille! Minä painun sohvalle lepuuttaan tuota juilivaa lonkkaa kun poikakin nukkuu.
Jepuli rv33 ja Super-S tasan 2v2kk
Ai kun on kivat kelit ulkona, meidän katu tyhjenikin asukkaista kun hiihtoloma alkoi, perheet läksivät matkoille. Naapuri kävikin tuomassa avaimen, että käymme ruokkimassa heidän kanin. Kesällä on meidän perheen vuoro sitten lomailla. Ensimmäinen loma taitaakin olla jussina, mökille olisi viimeistään silloin tarkoitus suunnata. Loppu kesästä lähdemme sitten kiertelemään etelä suomen sukulaisiin.
Vointi ihan ok, välillä päähän edelleen jyskyttää ja ajoittain lenkillä supistaa niin että vauhti etanan vauhdiksi hiljenee. Yksi päivä oli lenkillä niin kepeä jalka et ihan kuin ei olisi raskaana ollutkaan. To kävin ystävän kanssa kaupungilla, niin 3 tunnin reissu laittoi jo jalat ihan kipeäksi, lähinnä jalkapohjat. Jos oisin töissä ollut vielä niin äippäloma olisi alkanut 13.3, eipä olisi tullut seisomatyöstä mitään tänne asti. Pari kolme tuntia jaloilla alkaa johon hiukan tuntua.
Kuopion sokkarilla oli to Suvi Tiilikainen esittelemässä tuotteita ja antoi meikkausvinkkejä. Ostinkin pari tuotetta niin sain kivat meikkivinkit. Kaunis ja laiha oli entinen missimme.
Blue80: Kerroit, että sormesi turvoksissa. Minulla ei ole vihki/kihlasormukset mahtuneet kanssa moneen viikkoon, harmi, niitä kun haluisi pitää. Muuten ei juurikaan turvotusta ole. Ananasta olen itsekin apuun ottanut.
G: Ruokahimoja ei tiettyjä ole, makeaa vain tekee paljon mieli. Olenkin yrittäny taltuttaa sitä aina rahkalla tai hedelmäsalaatilla, hedelmillä..
G: Makkarin puolella tapahtuu aina välillä, jos ennen oli pari kertaan viikko niin nyt on pari kertaa kuussa. Jotenkin huomaa ettei mies ole niin kiinnostunut puuhailemaan, itsellä taitaisi enemmän haluja olla, tosin mies on useasti töissä kun itsellä vireys korkeimmillaan päivällä.
G: Mies lähtee mukaan synnytykseen, yhteinen kokemushan tää on.
-Eikka ja nöpönenä 33+2-
Täällä viikonloppu meni että heilahti kun oli kaksi rakasta ystävää kylässä. Näemme aika harvoin, 2-3 kertaa vuodessa, mutta tapaamisemme ovat sitäkin riemukkaampia! Poika oli mummilassa la-su joten saimme jutella ja relata ihan kaikessa rauhassa. Tuli saunottua, syötyä erittäin hyvin ja touhutttua kaikenlaista.
Tämä viikko onkin enää tässä edessä ja sitten sunnuntaina mies ihana palaa matkaltaan! Ikävä on jo kova niin täällä päässä kuin Floridassakin. Mummi oli askarrellut pojan kanssa " aamukamman" josta voidaan nyt katsoa montako yötä on vielä siihen, että isi on kotona. Vastaan lähdemme kentälle jos vaan vointi sen sallii.
Täällä tasan kaksi viikkoa äitiysloman alkuun ja se tuntuu oudolle... Näin nopeastiko se aika meni!?
Omassa olossa ei muutosta, kipuja ja vaivaa on riittämiin. Mutta onneksi vähän jaksaa touhuillakin ja yöt ovat menneet hyvin. Joten eiköhän tästä hengissä selvitä.
Mukavaa talvista viikkoa kaikille ja vointeja!!!!
jepuli rv33
Tuossa lueskelin viime viikolla noita teidän kirjoituksia ja ajattelin, että onpas teille jo vaivoja tullut. Niin enköhän heti seuraavana yönä minäkin kärsinyt lonkkakivuista ja seuraavana päivänä turposi vasemman käden sormet. Supistellutkin on noin harjoituksen omaisesti jo viime viikosta. Vaihdossa laitan teille suonikohjuja! ~~~~~~~~~~~
Olkaa hyvä!
Vaihtelevasti edetään, välillä väsyttää niin ettei tajuissaan meinaa pysyä. Yöllä on herättävä kääntämään kylkeä. Köntti olo, joka vaikuttaa myös seksiin latistavasti (G). Ei tässä enää mihinkään lokoisiin asentoihin vääntäydytä. Tylsää!
Kattelin myös että kaikilla meillä lopuilla näyttäisi olevan LA:t siellä loppukuun puolella. Kuka on eka kuka on vika, nyt jänskättää! Yritetäänkö laittaa kuulumiset myös synnytyksen jälkeen?
Meillä taitaisi taas muuttoa pukata eteen. Vaatii taas järjestelyä ja junailua.
Vointeja kaikille! En varmaan tässä enää kovasti jaksa pinoutua. Yritän kuitenkin.
Kevyt1 rv 32ja 2
Ei se nyt onnistunukkaan se työhomma, mut kun soiteltiin niitten työmaamestareitten kaa ni sovittiin et saan nyt sit keskittyä perheenlisäykseen ja otan sit yhteyttä jos haluan jatkaa noita hommia myöhemmin. Ne ottaa mut mielellään sit äitiyslomien jälkeen takas töihin jos ite vaan haluan. Mulla on kuitenkin eri alan koulutus. No olo alkaa iltasin oleekin jo aika kankea ja nyt on ollu ihan kiva keskittyä vaan itteni hemmotteluun ja vauvan tulon valmisteluun. Äitiyslomakin alkaa 21.3 et nopeesti se aika vaan kuluu. Ystäviä ja sukulaisia on ollu kiva kans tavata usein ja olen yrittänyt opiskella noita kestovaippajuttuja jos niitä vaikka kokeilisi. Ootteko te muut ajatellu käyttää kesto- vai kertakäyttövaippoja vai molempia?
Kevyt: Joo ne on tosi mukavia ne mun entiset pomot ja työ oli äärettömän joustavaa joten opiskelu oli mahdollista työn ohella. Fyysisesti raskasta se työ oli välillä mutta sain vaikuttaa omaan työhöni todella paljon.
G1: Salmiakki maistuisi. :) No saahan sitä vähän syödä ja niissä karkkiaskeissa saa hyviä pieniä määriä ostettua. Sokerittomanakin niitä löytyy ja viikonloppusin on kiva olla edes jotain herkkuja kun muut sokeriherkut on rajotuslistalla. Hedelmäsokerilla makeutettua rahkaa olen tehnyt välillä suurempaan makeanhimoon. AplePear-limu on kans maistunu, mut muuten mun himot on terveellisen puolelta. Jotain raikasta on ihana syödä usein. Kurkku, porkkana, kirsikkatomaatit, salaatti ja muut vihannekset maistuu.
G2: Mies on lupaillut tulevansa mukaan ja ens keskiviikkona pitäis mennä synnytysvalmennukseenkin.
Blue: Hienoa että vauveli on jo oikeinpäin! Toivottavasti arpi kestää ja synnytyskin sujuu sitten hyvin. Mulla ei neuvolassa osattu sanoa kumminpäin on mut ei ainakaan ollu enää poikittain. :) Turvotuksiakaan ei onneksi oo vielä pahemmin ollu, mutta eiköhän sitäkin ehdi vielä tulla. Mulla ei oikeastaan varsinaiset halut oo kadonnu, mut tosi runsas valkovuoto jotenkin ärsyttää limakalvoja niin että yhdyntä tekee kipeää. Pideesuihku onkin ollut ahkerammin käytössä ja siteitä pitää vaihtaa tiuhaan. Olen tarvittaessa käyttänyt myös Bepanthenia ja vauvojen talkkia. :) Olen pitänyt miestä muuten tyytyväisenä ja mies vastaavasti pitäny mua kainalossa ja helitelly paljon. :)
jepuli: Joo mun kaverilla oli kivuliaita supistuksia pitkään kolmannen odotuksen loppupuolella. Supistuksien takia hänkin ravasi sairaalassa ja aina lähetettiin kotia muutaman pääivän jälkeen. Lopulta kaverini ei saanut enää nukuttua supistuksilta ja päivisin oli kaksi isompaa hoidettavana. Sairaalassa auttoi vasta raivostuminen kun kaverini oli jo niin väsynyt että pelkäsi ettei jaksa enää kohta synnyttääkään. Joku toinen lääkäri oli sitten huomannut että kohdunsuulla olikin tapahtunut muutoksia. Hänellä synnytys käynnistettiin lopulta ennen laskettua aikaa eli kannattaa pitää puolensa. Mukavaa että äitisi voi olla noin paljon apuna ja miehesikin palailee pian!
Aika on menny tosi nopeesti ja siskollanikin on laskettu aika jo viikon päästä. Vauveli on jo jonkun aikaa ollu lähtökuopissaan ja valmistautunu tulemaan ulkopuoliseen maailmaan. Jänskättää et koska musta tulee sit täti!
Mukavaa viikonloppua kaikille!
Avellana 33+0
Perjantai ja siis viimeinen viikko takana ennen kuin mies palaa työmatkaltaan. Kerrassaan ihanaa! Sunnuntaita ootellessa siis.
Tänään oli vihdoin lääkäri ja uutiset oli odotetun kaltaisia. Kohdunsuu on pehmeä ja auki, kanavaa 1cm. Lonkka- ja häpyluukivut ovat sitä luokkaa, että jos kaikki muuten natsaa, laskettuun aikaan asti ei tarvitse kärvistellä. Vauva on hyvän kokoinen ja lähete synnytystapa-arvioon lähti aamulla. Vauveli on lisäksi poikittain...
Edessä siis näillä näkymin joko käynnistys ennen laskettua aikaa tai sitten sektio -riippuen siitä, mitä sanoo se istukka (joka siis ollut etinen tähän asti ja voi estää alatiesynnytyksen kokonaan) ja mitä sanoo muu kokonaistilanne. Voimat mulla on sen verran vähissä, että jokatapauksessa jotain tapahtuu ennen laskettua aikaa. Hyvässä lykyssä siis enää kuukausi edessä!!!! Huh! Arviossa sitten varmentuu ja jotain selviää, sen pitäisi olla parin viikon sisällä. Aion kuunnella lääkäriä kyllä herkällä korvalla ja suostun sektioon jos hän sitä suosittelee. Mutta jos saan itse täysin päättää, ehkä käynnistys kuitenkin olisi parempi... en tiedä vielä...
Täällä pinnis maalattu ja kokoamista vailla ja kankaat sekä pinnissuojaan että äitiyspakkauksen lootaan ovat äidilläni ommeltavina. Pikkuhiljaa siis koti siinä kunnossa että tervetuloa vaan vauva!
Kaiken karmean jälkeen olen vain iloinen että tähän asti on selvitty ja että loppuaikakin menee tässä kyllä kun vaan saan ukkokullan kotiin. Elämä voittaa!
Mukavaa viikonloppua kaikille ja vointeja!
Jepuli rv34
ps. niin, meillä tarkoitus käyttää noita kertakäyttövaippoja kuten esikoisellakin. Tsemppiä kestoilijoille!
Eilen oli neuvola. Terkkari ei ollut vieläkän varman lapsen tarjonnasta, pyysi toista kaverikseen, jonka mielestä vauva on raivotarjonnassa. Itse olen samaa mieltä, koska hikka tuntuu alamahalla ja potkut ylämähalla. Kahden viikon päästä läkärineuvola, jolloin mahdollisesti ultraan lähete, jos pienikin epäily lapsen tarjonnasta. Terkkari sanoi, että kys suosittaa ensisynnyttäjillä sektiota, eivät välttämättä yritä kääntää.
Oireista sen verran, että nivussärkyä jonkin verran ollut. Kävellessä ajoittaa kipeitäkin supistuksia, ainakin voimakkaita kivuttomia. Alkuviikosta parina yönä masu oli puhkeamaisillaan, selälleen ollessa tuntui pahalta, kylkiasennot oli ok, unen läpi tunsin olot, liekkö olivat sitten supisteluja vai mitä, jatkoin vain unia.
Mies ilmoitti, että lähtee kaverinsa kanssa iltaa istumaan. Minä se olen semmoinen että herään klo 1-2 jos mies ei ole kotona ja valvon niin kauan että kotiutuu, toivoinkin että tulee ajoissa kotiin kunhan matkaan lähtee. Kivahan se on kaydä tuulettumassa kun vielä pystyy menemään ja haluu mennä kerta. Tokkopa sitten on menossakaan kun pienokainen syntyy.
G: Kertakäyttövaippoja suunnitelmissa käytellä. Olenkin kavereilta tiedustellut että mitkä ovat hyvin. Ajattelin ostaa liberoa aluksi.
Minulla v-mäinen päivä, kela ilmoitti että haluaa kaikki 2005 opintotuet takaisin, perii 1500 e. En sitten tajunnut kuinka noi menee valmistumisvuonna noi rajat. Joka vuonna muuten laskin tarkaan ettei rajat ylity, tein kouluaikana aika paljon töitä ja en ottanut kaikkia tukia vastaan. Ei auta kun maksaa. Ihan kuin muutenkin ei olisi rahamenoja. Onneksi tuota tukea tukee ihan hyvin nyt kotona ollessa, kerkesin töissä puol toista vuotta olla niin saa palkan mukaisen tuen.
Itse en ole vaatelahjoituksia saanut, jokaisella perheen perustaminen vielä sen verran kesken. Neuvolan seinällä näin ilmoituksen, olenkin menossa katsomaan su minkälaisia vaatteita myyjällä tarjota, joitakin ajattelin ostaa jos itseä miellyttää.. Muuten olen kaupasta vaatteet uutena ostanut, en usko kirppareita kiertäväni myöhemminkään.
Kauppoihin tullut kevät vaatteita, kovasti tekisi itselle mieli ostella, mutta ei voi kunnolla sovittaa niin ostelu jää keväämmälle.
Hyviä viikonloppuja..
-Eikka ja nöpönenä 34+1-
No voi p- Avellana sen työn kanssa, ekaksi lupasivat ja sitten peruivat *kauniiden korulauseiden kera*. Sorry vaan olen tällainen kriittinen keski-ikää lähestyvä hlö. (hehheh)
Eikka, mulle kävi ihan samalla tavalla vikana opiskeluvuonna, yhtäkkiä vaan unohdin ne tulorajat vaikka aiemmin huolehdin niidtä ihan hyvin.
Jepuli: Onnea matkaan! Eihän tuota tiedä koska lähtö tulee.
Oma napa:olen sitten minäkin pakkolomalla: käsi murtui ja on 3 vkoa kipsissä. Siivoukset hoitaa nyt mies!
G: kertakäyttöä, sorry vaan kestoilijat ja tulevat sukupolvet..
Aika vaikeaa tämä kirjoittaminen;-)
K1 rv32+6
jepuli - Mikä määrä sulle sanottiin ohjeeksi vauvan liikkeille? Toivottavasti vuoto on asettunut.
Täällä vointi samanlaista. Tai taitaa käydä just niinkun arvelin, et loppu lähestyy ja supistukset vähenee. Liitoskivut on sitten siitäkin edestä. Tänään lupasin poitsun kanssa lähteä käymään kaupungissa vähän synttärirahoja törsäämässä. Tietää mitä illalla odottaa...tosi kipeät paikat. No, mutta ei varmaan pääse enää käymään ennen vauvan syntymää.
Pitikin sunnuntaina ääneen sanoa, että astma ollut paljon parempana koko ootos ajan. Nyt on toinen aamu, kun köhittää. Liekö tuo ilmassa oleva pöly syypää. Onko muilla teistä astmaa?
Tuossa kattelin ekan sivun esittelyjä ja siellä on tosi monta henkilöä, joista ei ole kuulunut mitään. Ois kiva kuulla teistäkin!
Vauveli on taas hiljainen. Voi että saa olon levottomaksi. Pitää lähteä laskeskelemaan liikkeitä.
Aurinkoista torstaita kaikille!
Blue 36+1