Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

^^**HUHTIsten maaliskuu**^^

28.02.2007 |

Tervis!

Juu, tiedän, että tänään on helmikuun viimeinen päivä, mutta kun vihdoin on aikaa kirjoitella kuulumisia, ajattelin jo aloittaa maaliskuun pinkan samalla. Kun se sitten huomenissa olis edessä kuitenkin...

HUHTIHURMUREIDEN TIEDOT:

Syntyneet hurmurit:

5.12.06 Net-ta sai pienen pojan rv 23+2 (klo 14.55, 592g, 32 cm)

Lasketut ajat:

30.3. violet82

19.4. Eikka99

21.4. annme

22.4. kesä1999 ja Possukka

24.4. jepuli

25.4. Blue80

26.4. pimpula2

27.4. Avellana81

28.4. kevyt1

Nimimerkki: annme

Oma ja miehen ikä: 27 ja 28 Lasten lukumäärä: 0

Laskettu aika: 21.4. Synnytyssairaala:

Taustat: Ehkäisy lopetettu noin vuonna 2000... Ukon kanssa oltu yhdessä jouluna 9 vuotta. Lapsettomuudesta kärsitty vajaa 7 vuotta... Huhtikuussa 2006 ensimmäinen ICSI. Tuoresiirto ->nega, 1.PAS ->kemiallinen raskaus ja nyt 2. PAS -> +.

Nimimerkki: Avellana81

Oma ja miehen ikä: 25 ja 28 Lasten lukumäärä: 0

Laskettu aika: 27.4. Synnytyssairaala: Hyvinkään aluesairaala

Taustat:Yhdessä ollaan oltu 7 vuotta ja lapsia on yritetty yli 3 vuotta. Kohdunulkoinen raskaus toisesta yrityskierrosta, joka jouduttiin leikkaamaan sisäisten verenvuotojen takia. Lääkäri epäili keväällä endometrioosia ja meille tehtiin perustutkimukset silloin. Jatkotutkimuksiin lähete oli jonossa siitä asti.

Nimimerkki: Blue80

Oma ja miehen ikä: 26 ja 28 Lasten lukumäärä: 1

Laskettu aika: 25.4. Synnytyssairaala: KYS

Taustat:Lapsettomuutta takana melkein kolme vuotta. Syynä kunnallisella puolella selittämätön lapsettomuus, yksityiselle siirryttäessä syyksi ilmeni liian ohuet limakalvot ja ekasta inssistä (tuettuna lugeilla rv11 asti) nappasi. Edellisestä suhteesta minulla 8v poika. (yksi km takana).

Nimimerkki: Eikka99

Oma ja miehen ikä: 25 ja 25 Lasten lukumäärä: 0

Laskettu aika: 19.4. Synnytyssairaala: KYS

Taustat:Lasta yritetty 8/04 lähtien. Hoidoissa oltu reilu vuosi, takana inssi, 2 ivf ja 2 pas:a, nyt hoitotauolla yksityiseltä julkiselle siirryttäessä luomuplussa yllätti.

Nimimerkki: jepuli

Oma ja miehen ikä: 28 ja 28 Lasten lukumäärä: 1

Laskettu aika: 24.4. Synnytyssairaala: TAYS

Taustat:Lapsettomuutta takana vuosia ja mieskin vaihtui matkan varrella. Esikoisemme lähti pelkällä clomikuurilla, kolmannesta kierrosta. Clomipoika syntyi 02/01/05 ja 12kuukautta ehdittiin toivoa pikkukakkosta. Toisesta clomikierrosta (mukana myös menogon ja pregnyl) tämä tärppi nyt sitten tuli.

Nimimerkki: kesä1999

Oma ja miehen ikä: 22 ja 22 Lasten lukumäärä: 0

Laskettu aika: 22.4. Synnytyssairaala:

Taustat:Opiskelut ovat vielä kesken, toki valmistun jouluksi. Mulla todettiin kans kolme kuukautta sitten lievä PCO. Ja annettiin Terolutit, mutta kapinallisena ajattelin, että en vielä niitä ala... eli ilman mitään lääkkeitä olen nyt raskaana.

Nimimerkki: kevyt1

Oma ja miehen ikä: 39 ja 30 Lasten lukumäärä: 1

Laskettu aika: 28.4. Synnytyssairaala:

Taustat:Yritettiin vuoden verran raskautta tuloksetta kunnes tärppäsi. Tutkimusajat oli varattu sekä kunnalliselle että yksityiselle puolelle. Yksi lapsi meillä jo on tullut luomuna ja ekasta kierrosta nappasi hän. Ihmetys oli siis kovin suuri kun en vuoden yrityksen jälkeen tullut raskaaksi.

Nimimerkki: Net-ta

Oma ja miehen ikä: 26 ja 26 Lasten lukumäärä: 1

Laskettu aika: 1.4. Synnytyssairaala: Keski-Suomen keskussairaala

Taustat:Viime vuoden toukokuussa mentiin naimisiin ja yhdessä on oltu 8 vuotta. Marraskuussa 2005 jätettiin lopullisesti ehkäisy, pillerit jo 8/05. Maaliskuussa PCO-diagnoosi ja toukokuussa saatiin Lugesteronit (ilmeisesti = Terolut) kiertoa tasaamaan/tuomaan. Syyskuulle suunnitteluaika. Periaatteessa kai lasketan ihan luomuksi tämä meidän raskaus.

Nimimerkki: pimpula2

Oma ja miehen ikä: Lasten lukumäärä: 1

Laskettu aika: 26.4. Synnytyssairaala:

Taustat:Meillä 1 tyttö, joka lähemmäs 3v. eikä olla minkäänlaista ehkäisyä käytetty sen jälkeen, kun tyttö syntyi. Tytön +:ssat tuli tosi nopeasti 3kk pillereiden lopetuksen jälkeen.

Nimimerkki: Possukka

Oma ja miehen ikä: - Lasten lukumäärä: 0

Laskettu aika: 22.4. Synnytyssairaala: -

Taustat:Vauvaa yritetty elokuusta 2004, 1. ivf helmi-maaliskuussa 2006 -> hcg 104 pp14, meni kesken. Passiin ei päästy, saatiin vain kolme alkiota ja yksi siirrettiin, kaksi pakastettuja oli huonoja eikä selvinneet sulatuksesta. Nyt sitten 2. icsi tuoresiirrosta plussa. Kaksi alkiota siirrettiin.

Nimimerkki: violet82

Oma ja miehen ikä: 24 ja 29 Lasten lukumäärä: 1

Laskettu aika: 30.3. Synnytyssairaala: Tays

Taustat:Ollaan oltu naimisissa 5 vuotta ja meillä siis 8,5kk ikäinen suloinen tyttönen. Vauvaa alettiin toivoa 08/02, minulla pco ja sanottiin että ilman hoitoja ei lasta tule. Hoitona 4xclomifen, 2xclomifen+menogon, 1xIUI -> kaikista negaa. Clomeilla ei saatu edes ovista aikaan. Tulin raskaaksi syksyllä 04, mutta se meni kesken rv7+. Melkein heti sen jälkeen tulin uudelleen raskaaksi ja aloin odottaa meidän tyttöä, joka syntyi 12/05. Synnytyksen jälkeen ehti yhdet menkat tulla ja sitten... +++ Eli meille olisi kaikesta huolimatta tulossa toinen luomuvauva!!

Listasta puuttuvat tiedot:

Synnytyssairaala: annme, kesä1999 ja kevyt1 (jollakin oli tosin muutto vielä edessä)

Synnytyssairaala + oma ja miehen ikä: pimpula2

Kommentit (46)

Vierailija
1/46 |
17.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Auts, vauva on selvästi alkanut kinnittymään.

Mulla on vielä kotiintulohaalari ostamatta, vaipat, rintaliivit ja suojat hankkimatta. Pakasteessa ei ole mitään vararuokaa, eikä pullaakaan, pinnikseenkin pitää uudet pehmusteet ommella kun poika rikkoi jo tekemäni.

olisko mitään hyviä reseptejä? Ananas rahkapiirakka kuulosti hyvältä!

T. K1 34rv

Vierailija
2/46 |
17.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kevyt1: Toi rahkapiirakka ei tietty oikein sovellu pakastukseen, meillä meni kolmessa päivässä herkutellessa piirakka. Voin laittaa suklaamuffinssien ohjeen, kaikki kehuvat näitä ja haluavat itselle ohjeen, ovat todella hyviä. Itse pidänkin näitä aina pakkasessa vierasvarana.

125 g margariiniä

1 1/2 dl sokeria (laitan vähän vähemmän)

2 munaa

100 g taloussuklaata

1 tl vanilliinisokeria

2 tl leivinjauhetta

3 1/2 dl vehnäjauhoja

2 dl piimää tai kermaviiliä (teen kermaviilistä)

Vatkaa rasva ja sokeri vaahdoksi. Lisää munat yksitellen hyvin vatkaten. Sulata suklaa vesihauteessa tai leikkaa paloiksi ja lisää taikinaan. ( Leikkaan suklaan paloiksi.) Sekoita kuivat aineet keskenään ja lisää ne yhdessä kermaviilin kanssa. Sekoita taikina tasaiseksi ja jaa taikina pieniin paperivuokiin. Paista 175 asteisessa uunissa keskitasolla noin 15 min.

Teen taikinan aina kaksinkertaisena niin saa kerralla enemmän, siitä tulee kaksi muffinipellillistä reilun kokoisina.

Lauantaita. Mies katsomassa jääkiekkopeliä, itse suihkussa ja lenkillä käyneenä, suht virkkuna iltaa viettelen koiran kanssa. Minulla masu vielä ihan ylhäällä. Totesin just peilin edessä itsekseni, että masu kasvanut parin päivän sisään ihan silmin pistävästi. Itsellä olo että yliaikaiseksi synnytys menee, mies sanoo että ennen laskettua aikaa tulee, saas nähdä.

Huomenna onkin kummipojan synttärit, täyttää kaksi vuotta. Miehen kaverin lapsen kummeja ollaan. Yhteensä 3 kummilasta, onkin päätetty ettei lisää oteta kuin siskoni lapsi sitten joskus kun hän niitä saa. Alkaa muuten olla jo liikaa kummitettavia.

-Eikka ja nöpönenä 35+2-

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/46 |
18.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

..mutta en ole ikinä tehnyt muffineja. Pelkään että ne menee pieleen. Enköhän jotain keksi. Kuivakakut on mulle tutumpia. Saahan tuolta kaupastakin kaikkea. jos vaikka sitten myöhemmin väännän jotain fiinimpää.

K1

Vierailija
4/46 |
18.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

toi maha on mulla aika alhaalla, mutta voi tässä ihan helposti kk mennä. olen kuitenkin päättänyt ottaa itseäni niskasta kiinni ja hoitaa vaadittavat kauppa-asiat huomenna. Sitten kaikkea muuta, kuten kukkien istuttamista. Nythän on sentään Kevät, hommaa piisaa!

K1

Vierailija
5/46 |
18.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kevyt1- mullakin masu on muljahtanut alas..jo usempi viikko sitten. Närästys helpotti ja liikkeet muuttui.

Oli aikas rankka päivä. Saatiin pojan synttärit pidettyä. Huokasin helpotuksesta kun kaikki vieraat oli ulkona ja astiat koneessa. Noi vieraat naureskelikin tuolle mun valahtaneelle mahalle, kun itekkään huomaamatta sitä istuessa yritin " nostaa" välillä ylöspäin. Kävely on välillä aika hankalaa kun vaavi tuntuu olevan jalkojen välissä. No mut ei sitä tiiä vaikka tässä kitkutellaan yliaikaiseksi.

Jokos muilla on kaikki valmiina tulokkaalle?

Nyt pitää iltapäivälepo ottaa.

Blue 34+4

Vierailija
6/46 |
18.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

mulla ei ole närästys vielä helpottanut ja keuhkojakin painaa. Närästys voi johtua tosta vatsa taudista jota pdettiin tämä viikko. Mulla oli kuumetta 38 ja kamalia vatsan väänteitä. Poika oksensi 5 pv. ja ripuloi edelleen jonkin verran.

Kauhea tauti, tuli sitten meille myös.

K1

Vierailija
7/46 |
19.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja uutta viikkoa vaan kaikille!

Täällä häpyliitoskivut vaivaavat yötä päivää ja kävely aivan hirveetä vaappumista tehden niin kipeää että ei juuri huumori kuki. Supistaa kun liikun. Lauantaina hankin oikein mojovat supparit haravoimalla takapihaa 1,5h ja kaatamalla yhden puunkin tontin reunalta. Huhkimisesta makselin sitten kyllä koko loppuviikonlopun... Mutta jospa nuo sais alakerrassa aikaan jotain.

Se aika synnytystapa-arvioon tuli vihdoin ja on 4.4. Hieman myöhemmin kuin oletimme neuvolalääkärin kanssa, mutta ihan ok, rv37+0. Siellä mahkut sitten saada ehkä päätös jo etenemisestä ellei tämä viikari lähde sitä ennen itsestään syntymään. Mihin en kyllä suoraan sanoen usko vaikka kipeä tekeekin ja vatsa roikkuu. Mut jos se istukka (joka marginaalisesti etinen) alkaa kiusata eli alkaa verinen vuoto, pitää mennä viivana samantien heti päivystykseen.

Viikonloppu oli muutenkin kiva, olimme miehen kanssa kahdestaan. Poika oli mummilassa. Leffoja tuli tiirattua ja la-iltana oltiin ystävien kanssa ravintelissa oikein pitkällä kaavalla syömässä ja vielä pubissakin poikettiin. PIIIIIIIIIITKÄSTÄ aikaa.

Sunnuntaina syötiinkin sitten mummilassa kun haettiin poika kotiin ja illalla vielä eräiden ystävien luona kahviteltiin.

Huomenna on neuvola ja lääkäriaika varmaan tulee ensi viikolle. Vauvalle kaikki nyt valmiina vaatteita myöten, joten tervetuloa vaan.

Mukavaa viikkoa ja aurinkoa toivoen, jepuli rv35

Vierailija
8/46 |
20.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään oli neuvola pitkästä aikaa (3 vkoa). Eipä ollut vauva alkanut kiinnittymään. Supparit on välilä niin napakoita että oksettaa. Mut mukavastihan tämä aika menee mahan kanssa, sitten sitä hommaa riittää myöhemmin.

Ostoksest sain tehtyä. hoitopöytä varastosta vielä ja pinnasuojat sekä yhteen patjaan päällinen , niin homma on siinä.

Eipä muuta löpinää tänään.

K1 34+3

Vierailija
9/46 |
21.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään oli sitten kauan odotettu lääkärineuvola, vauva on raivotarjonnassa, paino tällä hetkellä noin 3 kiloa, eli iso kokoinen vauva taitaa olla tulossa. Kohdunkaulaa jäljellä käsikopeloin noin 2 cm, jonkin verran kuulemma pehmennyt. Muutenkin kaikki neuvolassa hyvin.

Minua on alkanut vaivata yöheräämiset, tällä viikolla olen valvonut joka yö tunnin tai puoli toista. Kiva kuunnella kun mies tuhnuttaa vieressä sikeästi nukkua, ihan kateeksi käy. Onneksi aamulla ei ole ollut kuitenkaan kovin väsynyt olo, päikkäreitäkään ei ole joka päivä tullut nukuttua.

Eipä tässä muuta kuin odotella milloin pikkuinen antaa merkkiä itsestään.

-Eikka ja nöpönenä 35+6-

Vierailija
10/46 |
21.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, minä se taas sain tuta lisää tämän homman ihanuuksia. Ma-ti-välisenä yönä alkoi yhtäkkiä verinen vuoto ja kun soittelin synnytysvastaanottoon, kätilö sanoi, että sinne ja kiireesti. Taksilla ajelin sitten näytille ja lääkäri tuli samantien. Onneksi ei ollut ruuhkaa.

Ultrassa selvisi, että istukka vuotaa ja vauva on kaiken lisäksi perätilassa. Osastolle tuli käsky. Siellä lepäilin sitten tähän iltaan saakka. Synnytystapa päätettiin samalla reissulla tänään ja uusi erittäin tarkka ultraus ja kolmen lääkärin yhteistutkimus vahvisti sen, että etinen istukkani ei olekaan marginaalinen vaan täydellinen mikä siis estää alatiesynnytyksen kokonaan. Istukka on noin 5cm kohdunsuun edessä. Niinpä synnytystapa on siis sektio. Vauva oli pyörähtänyt poikittain ja lääkäri sanoi, että istukka onkin niin pahasti siellä alhaalla tiellä, että vauva ei tulekaan kiinnittymään kun ei pysty.

Sektiopäivä päätetään 3.4. äippäpolilla SIKÄLI kun sinne saakka selvitään. Istukan reuna näyttää ärtyneeltä ja pääsinkin kotiin vain koska asumme näin lähellä TAYS:aa (5km). Joudun osastolla heti takaisin jos vuoto alkaa uudelleen. Ja jos sinne joudun, lääkäri sanoi, että aika herkästi sitten aletaan pohtia sitä leikkauksen ajankohtaa jos alan ravata siellä yhtenään.

Että kivaa. En jaksaisi enää yhtään enempää stressiä. Onneksi nyt edes tiedän miten homma menee, nyt on enää auki se, että koska. Laskettuapäivää en kuitenkaan vauva mahassa näe vaan viimeistään rv38 tämä leikataan.

Nyt siis enemmän kuin rauhassa täytyy ottaa. Siivoaminen ja seksi on kielletty, samoin haravointi yms touhut. Kävellä saa mutta ei muuta. Nostaminen kielletty kokonaan.

Vauvalla kuitenkin kaikki hyvin. Sydänkäyrää otettiin neljästi päivässä ja kaikki oli hyvin, supistuskäyrään sain muutaman napakan aikaan, mutta muuten masussa rauhallista. Painoarvio lasketunajan tietämissä on noin 4kg joten ei tee pahaa vaikka etuajassa sitten otetaankin.

Nyt sohvalle taas ja toivomaan, ettei vuoto ala uudelleen...

Mukavaa viikon jatkoa kaikille ja vointeja!

Jepuli rv36

Vierailija
11/46 |
21.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jepuli: aika selkeältä kuulosti sinun tilanne, selittää varmasti jo monta vaivaa mitä on ilmennyt. Tsemppiä loppuun asti! H-hetki siis vajaan 2 vkon kuluttua.

Meillä synnytystapa-arvio 4.4. Muuten tasapaksusti menee ja ei enää pelota vaikka menisi yliajalle, kun mulla muuten on ollut jännäämistä tuon pojan kanssa, että kuinka pärjätään loppuun asti. yllätksiä kun järjestyy joka päivälle... Hyvin on pärjätty, vaikka sitten yhdellä kädellä :0))

K1

Vierailija
12/46 |
22.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eilen alkoi virallisesti äitiyslomakin vaikka eihän se mun arkea suuremmin järisyttänyt. :) Siskon LA oli ja meni viime lauantaina eikä vauveli halua vieläkään tulla pois masusta. Oli tuloillaan liian aikaisin, mut taisi päättää et siellä onkin paljon mukavampaa. Tänään ollaan menossa siskon luo kylään pariksi yöksi ja täytyy toivoa ettei synnytys nyt sit käynnistyisi juuri kun ollaan kylässä. No eihän sille mitään voi jos niin käy ja päästäänhän me näkemään sit muita sukulaisia ja mahdollisesti vauvelinkin. :)

jepuli: Oi otahan sit rauhallisesti siellä! Onneksi asia on nyt sitten ainakin selvä eikä istukan sijaintia tarvi enää miettiä. Meilläkin alkaa olemaan kaikki vauvaa varten jo valmiina, mut mulla on vointi oikeastaan parempi kuin pari kuukautta sitten että en usko mitään tapahtuvan lähiaikoina. Tiistaina on neuvolalääkäri joka osaa varmaan kertoa tarkemmin missä mennään. Ihana kun miehesi on palannut ja tulin niin hyvälle tuulelle kun luin teidän jälleennäkemisen riemusta ja yhteisestä onnesta.

Eikka: Minullakaan ei tarjonnasta ole täyttä selvyyttä vaikka raivotarjontaa veikkaavat. Hikka tuntuu minullakin alavatsalla ja potkut navan korkeudella pääosin. No jos ne ei oo täysin varmoja mielestään niin ne kuulemma tarkastavat tiistaina vielä ultralla asian. Supistuksista en ole varma kun tuntuvat minusta niin vaatimattomilta. Vatsaan tulee vaan ehkä sellanen hassu tunne ja se kovettuu, mut en oo siltikään varma onko ne supistuksia. Neuvolatäti kyllä kysy et tuntuuko maha sillon tälläseltä kun se veikkas et mulla supisti kun maha kovettu, mut miltään se ei kyllä tuntunut enkä olis edes huomannu asiaa ellei terkka ois käskeny kokeilee mahaa. Pitkiä matkoja en jaksa kyl enää kävellä kun alkaa särkemään alaselkää ja vatsaa että rauhallisesti oon ottanu. Noissa vaipoissa joutuu vissiin kokeilee eri merkkejä kun taitaa eri lapsille istua eri merkit erilailla. Minä siis aion käyttää myös kertakäyttövaippoja vaikka ajattelin kokeilla kestovaippojakin. Toi muffinssiohje kuulosti hyvältä! Voiskin tehdä niitä pakkaseen vierasvaraksi ja synnytyksen jälkeen minäkin saan herkutella kun kehon insuliinituotanto ei ole enää niin kuormitettuna. :) Kiitos ohjeesta! Minäkin herään joka yö vessaan ja yhtenä yönä en saanut uudestaan unta niin nousin 2.30 ylös ja menin 6.00 takas nukkuu kun alko taas väsyttää. :)

kevyt: Voi ei kun käsikin joutui kipsiin ja kuulosti melkoiselta joo tuo oksennusten siivoushomma. Onneksi se käsikipsi on tietty lisäsyy että mies vähän passaa ja voi ottaa ite vähän rauhallisemmin. :) Mutta koeta jaksaa! Minäkään en oikeastaa ekologisista syistä kestovaippoja kokeile vaan näin kaverilla niin kivan näköisiä kestovaippoja että ajattelin hankkia niitä söpöjä vaippoja siltä varalta että on yhtä kuuma kesä kun viime vuonna eikä viiti laittaa vauvelille kun vaipan päälle. :) No luovuin pikkuhousun suojista kun ärsyttivät ihoa ja hajoilivatkin vielä, mut mulla tulee oikeasti valumalla sitä vuotoa. Tein sit kokeeksi kankaasta muutaman pikkuhousunsuojan ja on parempi olla vaikka vuoto ei mielestäni olekaan vähentynyt. Ajauduin siis melkeinpä olosuhteiden pakosta itse kestositeiden käyttäjäksi, vaikka aikaisemmin en olisi voinut ajatellakaan että sellaisia käyttäisin. :)

Blue: Joo sitä pyykkäystä olen miettinyt minäkin että voipi tyssätä minullakin siihen ja alkuun on kertakäyttövaippoja jo valmiiksi hankittu äp:ssa tulleiden näytteiden lisäksikin. Juu minulla tuntuu liikkeet myös tehokkaasti ja silittelyyn vastataan. :) Kyllä ne liikkeet saa mut niin hyvälle tuulelle. Olen haaveillut niin kauan isosta mahasta että aivan meinaa pakahtua välillä onnesta kun masua silittelee. Viime yönä näin unta että me oltiin saatu pieni poika. :) Mulla ei siis ole tietoa kumpi on tulossa eikä mitään ¿olojakaan¿ ole ollut. Paljon onnea teille isomman pojan synttäreiden johdosta!

Täytyypi yrittää siivota ja pakata että päästään matkaan kun mies tulee töistä ja ollaan syöty. Onneksi vointi on niin hyvä että vielä uskaltaa tuon 250 km matkan tehdä edestakaisin. :)

Avellana 34+6

Vierailija
13/46 |
22.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja kiitos Avellana ja muutkin tsempistä!

Laittelinkin tuossa synnytyspuolelle vähän kyssäriä kun olisi kiva lukea erilaisista sektiokokemuksista. Meidän ystäväpiirissä ei nimittäin kenellekään ole tehty sektiota joten ihan läheltä ei löydy ketään kenen kanssa turista tästä asiasta.

Eka yö täällä kotona meni mallikkaasti mutta nyt on taas supistellut ikävästi. Supistukset sinänsä ei haittaa ellei niitä ala tulla säännöllisesti. Ja tietty vuotoa tulee herkemmin jos on supistuksia, joten supistukset ei kaikkineen ole hyvästä.

Poika on päiväunilla ja talo rauhoittui viimein kun kodinhoitaja lähti. Ihanan tehokas tyyppi joka tulee hyvin toimeen pojan kanssa. Mutta aivan raivostuttavan kova puhumaan ja kovaääninen. Meinaa ihan mennä hermot kun se puhua pajattaa aivan solkenaan ja niin kovaa, että ei meinaa ajatuksiaan kuulla. No, aika harvoin tuo meillä käy, joten ehkä jaksan :o) Ainakin imuroi koko talon, pyyhki kivilattiat ja oli pojan kanssa ulkona yli kaksi tuntia!

Nyt menen masun viereen päiväunille minäkin. Mukavaa viikon jatkoa, johan tässä olaan torstaissa taas ja viikendi on pian käsillä!!!!

jepuli rv36

Vierailija
14/46 |
22.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensinnäkin Jepulille eritoten paljon voimia loppu ajaksi. Toivotaan, ettei enää vuotoja tulisi. Minulla edellinen syntyi sektiolla perätilan takia. Oli tosi nopea toimenpide. Puoli tuntia saliin menon jälkeen vauveli parkaisi eka parkaisunsa. Epiduraalin laitto ei ollut minusta mikään mukava homma. Siinä ison mahan kanssa kun pitää kippurassa kyljellään olla. No, onnistu sitten kolmannella tökkäsyllä. Olihan se sitten kipee kun puudutteet alko häviämään ja piti liikkeelle lähteä. Kädellä roikku mahaa pidellen sitten pikku hiljaa. Ei ainakaan mitään kammoa kuitenkaan jäänyt. Maanantaina selviää tuleeko tämä sektiolla vai normaalisti.

Avellanalle oikein mukavaa reissua! Kuvasit sopivasti tuota pakahduttavaa onnen tunnetta masun silittelystä. On se niin ihanaa!

Tänään kävin taas nokan huuhtelusta. Yritin kysellä että miten toi synnytys onnistuu jos on niin tukossa ettei saa nielastua kunnolla, mutta ei tuohon saanu mitään selkoa. Sanoi vaan et pitää sit synnytyksen lähestyessä vaan huuhdella useammin..Nyt jo kerta viikkoon...tai välillä useammin. Seuraava kerta ma:na...sitten vaan sano et kun vaan tietäs et millon syntyy...niimpä! Jospa ne siellä äippäpolilla ottasivat vähä kantaa. Ärsyttää kun isäntä ei halua lähtee mukaan. Vaikka eihän se oo pakko, mut sitä kun nyt pahottaa mielesä millon mistäkin tässä tilassa.

Täällä kärsitään kovista liitoskivuista. Meinaa välillä tippa silmäkulmaan tulla kun pitää nousta istumasta tai sängystä tai kääntää kylkeä. Ja ei toi autolla ajo ainakaan helpota asiaa. Tonne sairaalalle kun matkaa.

Pitäs vääntäytyä ruokaa laittamaan. Mukavaa viikonloppua kaikille!

Blue 35+1

Vierailija
15/46 |
26.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olipas mielenkiintoista lukea sektiostasi Blue! Jos millään viitsit niin kertoisitko seikkaperäisemmin miten koko " projekti" meni... miten toivuit ja millä viikoilla tehtiin, ihan niitä käytännön juttuja niin tarkkaan kun nyt viitsit/jaksat! Olisin kiitollinen!

Täällä oli rauhallinen viikonloppu vaikka aloittelinkin sen perjantaina taas vaihteeksi svo:lla. Käyriä ja verikokeita otettiin ja lääkärissä kävin ja onneksi pääsin illalla pois. Epäilivät mulla hepatoosia tai vaihtoehtoisesti jotain tulehdusta. Mut kaikki oli ok. Muuten vkl meni kotona hiljaksiin touhutessa, vähän jopa haravoin. Rauhallisesti. Keli on niin upea, että olen lähinnä istuksinut pihassa ja nautiskellut. Ja naureskellut esikoista joka pistää ulkona ihan ranttaliksi nyt kun on vettä ja sohjoa ja lämmin ja hiekkalaatikko auki ja pääsee kiipeämään kiville ja ties mitä...! Kivaa! Ei tulisi sisälle ollenkaan...

Eilen kävin lastenvaatekirppiksen kanta-asiakasillassa ja kyllä kannatti!!! Sain aivan mahtavassa kunnossa olevia vaatteita esikoiselle kaksi isoa muovikassillista. Saaliina kahdet kävelykengät (bogi, kuin uudet), kahdet olohousut, kuusi teepaitaa (kuin uusia nekin!), toppaliivin (bogi), kaksi hupparitakkia (exit) ja makeen farkkulippiksen. Kaikki tämä yhteensä 22¿. Nuo kengät jo pelkästään ovat kaupassa uutena ovh 50-60euroa pari!!!! Olen ihan fiiliksissä kun kävi säkä, on esikoiselle nyt kevätvaatteet kaikki kaapissa odottamassa :D!

Tällä viikolla ajattelin vielä käydä kaupungillakin pariin otteeseen ja vieraitakin on tulossa kahtena iltana. Lisäksi on neuvola ke. Joten jospa tämä viimeinen maaliskuun viikko ja kuun vaihde menisi nopeasti tästä.

Meidän oman armaan huhtikuun odotusta vaan kaikille, on se aika vaan kuitenkin mennyt todella nopeasti!

Jepuli rv36

Vierailija
16/46 |
27.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jepuli: mulla oli myös sektio joka haavaa tarkistellaan 4.4.

Kipeä en ollut sen jälkeen ollenkaan. Vinkkinä antaisin kuitenkin, että nouse heti ylös sängystä kun saaat luvan kävellä. paranet nopeammin. Mulla viereisessä sängyssä oli v. 69 syntynyt nainen joka valitti aivan koko sairaalassa oloaikani. Hän ei ollut noussut ylös sängystä ja jouduttiin tekemään sektiohaavan avaus kun sinne tulee helposti hematooma jos ei liiku. Hän joutui olemaan sairaalassa pari viikkoa ja oli muutenkin tosi omituinen, poikansa haki vaan rinnalle joskus syömään ja vei takaisin hoitajien huoneeseen. Pumppaili maitoa myös yöksi jne. Tosi huonosti alkoi siis hällä. Varmaan joku masennus.

Mulla ei ollut vaivoja, muutakuin että kakalla käynti oli hankalaa kun ponnistaisesta ei ollut mitään hyötyä. Siinä vaan odottelet että putoaa...

Morfiinilääkitys sektion jälkeen kutisti aivan vimmatusti iholla kun lääke poistui elimistöstä.

Muuta en juuri osaa kertoa. Katetrin laittoivat ja sen jälkeen eka vessakäynti oli hankala mutta meni heti ohi sitten.

(.) enää 2 pvää kipsin kanssa, taidan juoda pullakahvit kun se on poistettu.

k1

Vierailija
17/46 |
27.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jepuli- Liikkumisesta Kevyt1 jo mainihtikin. eli kannattaa liikkua heti mahdollisuuksien mukaan. Tosin alkuun voi olla kipeää. Muistan ne ekat kerrat kun pääs ylös sängystä, niin ei sitä sänkyä pidemmälle päässy. Pudutuksen häviäminen oli jännä tunne, kun oli liikuttavinaan jalkoja eikä ne kuulema liikkuneet. Ja kun hoitajat nosti jalkaa polvesta vissiin, niin tuntui jalka ihan spagetilta. Edellisenä päivänä mentiin sairaalaan ja antovat illalla ja aamulla peräruiskeet..aika eto tunne kun alkaa vaikuttamaan pian ja piti paikoillaan olla jonkun aikaa. oisko ollu 10-15 minsaa. Ite sektio oli niin nopea homma ettei siinä kerennyt paljon mitään ajattelemaankaan kun vauva oli jo ulkona. Lääkäri kysyi puudutuksen laiton jälkeen verhon takaa että tuntuuko mitään, niin sanoin ettei tunnu. Sano että no hyvä, kun on jo maha auki. Oikean puolen hartiaan alko siinä vaiheessa koskemaan aikaslailla kun vauva saatiin ulos ja siihen koskikin sitten monta tuntia. Siinäpä nyt jotain mitä mieleen tulee. Kaikin puolin positiivinen kokemus. Ai niin sektion jälkeen oli usea pissatulehdus, et en tiiä oliko katetroinnilla vaikutusta vai ei..

kevyt1 - On varmaan helpotus kun saat kipsin pois. Toivottavasti käsi on parantunut kunnolla.

Meidän vauveli päätti vähän säikytellä viikonloppuna. Oli tosi hiljaista ja sunnuntaina sitten menimme varmistamaan tilanteen kysille. Kaikki oli onneksi hyvin. Etg oli loistava ja virtaukset hyvät. Oli vaan kääntynyt vähän hassusti, kädet ja jalat oli istukan takana, joten kaikkia liikkeitä ei edes tunne kuulema. Nyt pitää sit laskeskella päivittäin liikkeitä. Lapsivettä oli riittävästi ja painoa 2,5 kg. Teki samalla synnytystapa-arvion kun äitipolin aika olisi ollut ma:na. Ja tämä vesseli syntyy ainakin näillä näkymin normaalisti alakautta. Lantio kuulema luinen, mutta vauva ei ole iso, joten mahtuu tulemaan.

Oi ihanaa, kohta on se kauan odotettu huhtikuu! On niin ihania ilmoja, että tuo ulkoilma houkuttaa päivittäin kävelemään, vaikka tuskallista onkin.

Mut nyt ulkoilemaan!

Blue 35+6

Vierailija
18/46 |
27.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos siis kun viitsitte kertoa kokemuksistanne, niitä on kiva lukea vaikka tiedostankin, että kaikkien tilanne on sitten yksilöllinen. Pikkuisen jännittää tuo homma, mutta kun ei vaihtoehtoja ole, kyllä siihen alkaa ajatuksen tasolla jo tottua.

Sektion hyviä puolia olen listannut, jotta pääsisin asian kanssa sinuiksi. Ainakin se on hyvä, että sektiossa istukkakin irroitetaan kunnolla ja nähdään sen tilanne -esikoisesta kun mut houduttiin kaapimaan 8vk synnytyksestä kun istukkaa oli vieläkin kohdunkaulankanavassa. Lisäksi se on hyvää, että pystyn istumaan -esikoisesta en voinut istua kuin renkaalla kahteen viikkoon! Se oli aika työlästä se. Hyviä puolia lisäksi se, ettei mene yliajalle ja se, että pääsen itse vaikuttamaan kaikkeen ensi viikon kontrollissa.

No, kaipa se tästä. Vähän alkaa uniin vaikuttaa tämä loppuaika ja ehkä lievä jännitystilakin. Unen saaminen on ihan mahdotonta ja eilenkin otin unilääkettä sitten puolenyön aikaan jotta sain edes vähän nukuttua. Puoli yhdeksään sitten nukuttiin ja kodinhoitaja täällä keitteli kahveeta :o) Joinakin öinä taas saan unen päästä kiinni helpommin mutta sitten saatan herätä yöllä vessaan enkä nukahda enää takaisin. Se on ärsyttävää.

Kelit hellii niin ihanasti, että ulkona olemme olleet paljon. Minä olen haravoinutkin ihan pienesti ja muuten vaan nauttinut auringosta. Tänään ajateltiin lähteä huviksemme Teivon raviradalle katsoon " eppoja" esikoisen kanssa ja nauttimaan keväisestä ilmasta.

Loppuviikolle olen myös ohjelmoinut itselleni tekemistä silläkin uhalla, että joudun perumaan ne. Mut jos en joudu, onpa vähän ajan kulua sitten. Huomenna on neuvola ja torstaina tapaan hyvän ystäväni kaupungilla ja perjantaina mennään ystäväperheen kanssa muumilaaksoon aamupäivällä.

Nyt mämmin kimppuun ja odottelemaan että esikko herää päikyiltä. Mukavaa viikon jatkoa, jakselkaahan kaikki vielä muutama hetki... pian se on meitin oma kuu ja porukka alkaa jakautua :D!

Jepuli rv36

Vierailija
19/46 |
28.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taidan pidellä pinoa pystyssä ihan keskenäni :o) No väliäkö hällä.

Tänään oli neuvola ja kaikki oli ihan ok. Vauva on aika hiljainen ja liikelaskentaa tulikin sitten reseptiksi. Lisäksi eilisestä iltapäivästä asti on vuotanut tuo istukka taas pikkuisen. Lasken tässä piakkoin liikkeitä ja mietin sitten, että tuleeko taas lähtö synnärille... Toivottavasti liikkeitä tulee tarpeeksi ja vuoto asettuu, aika pientä se on ollut. Ei jaksaisi millään lähteä taas sinne makoilemaan...!

Sf oli 29, vauva poikittain ja sä:t 125-130. Taisi lepäillä. Julmetut liitoskivut vaivaa ja kävely neuvolaan ja takaisin olikin aika tyrmäävää. Poika onneksi käveli niin oli helppo työntää tyhjiä rattaita ja nojailla niihin!

Eilen illalla käytiin Teivon raviradalla katsomassa heppoja ja tietty rataa lanaavaa traktoria ja rataa kastelevaa kuorma-autoa. Ja makkaraa syötiin trip-mehun kanssa. Poika oli ihan sippi kun kotiin päästiin.

Aurinkoista keskiviikkoa vaan kaikille ja voimia!

jepuli rv37

Vierailija
20/46 |
28.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

JEPULI: Ikävä toi sun vuoto juttu, toivottavasti asettuu, eikä tartte sairaalaan lähteä.

Oma vointi menee samaa rataa. Kaipa tuo masu on ihan kivasti kasvanut kun yhdet äippähousut jo puristaa, tyytyminen toisiin housuihin. Vaivoja ei ihmeemmin ole. Syöminen maittaa vähän liiankin hyvin.

Itse olen kanssa liikkeitä pyrkinyt vähän laskeskelemaan, päivällä vähemmän pikkunen liike kannalla, illalla sitten reippaampi ollut. Ajoittain tuntuu et kai siel masus kaikki on hyvin.. Tänään enää 3 vkoa laskettuun aikaan, eli 5 vkoa suunnilleen korkeintaan odotusta. Äkkiä aika mennyt.

-Eikka ja nöpönenä 36+6-

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kuusi seitsemän