Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Huomenna töihin kahden viikon loman jälkeen ja sanoinkuvaamattoman paha olla

Vierailija
06.01.2025 |

Itken vain. Vihaan työtäni niin paljon. Työllistyminen muualle on vaikeaa, koska minulla on kaikenlaisia ongelmia, sosiaalisten tilanteiden pelkoa, oppimisvaikeuksia sun muuta. Näiden takia ei eläkkeelle pääse, joten työelämässä on sitkuteltava. Mutta en jaksaisi enää, kun se on tällaista, että ainoa vaihtoehto on kamala työ, jota vihaan :(

Vertaistukea?

Kommentit (146)

Vierailija
21/146 |
06.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täsmälleen sama tilanne täällä. Tuntuu pahalle ja raskaalle. 

Vierailija
22/146 |
06.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä niiiin tiedän mitä toi on. Siis kun vatsaa vääntää, jännittää, uni tule...

Mä vaihduin hetkessä pomon uskotusta alakastiin, en vieläkään tiedä, mitä tapahtui...

Oi ihanuus, kun pääsin eläkkeelle, pois 

Tsemppiä sulle

Ootko katsellut uusia töitä, onko nykytyössäsi mitään muutosta mahdollista tehdä?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/146 |
06.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomenna Päiväkotiin töihin. Vtuttaa jo valmiiksi jatkuvasti valittavat vanhemmat työntekijät. Kaikki on aina valituksen ja juoruilun aihetta. Olisivat iloisia, että on edes työpaikka!!!! Yritän itse hiljaa jaksaa löytää ilon aiheita ja olen aika puhumaton, sillä elämässä on pitkittyneesti raskaita asioita. Katson välillä hyvin surullisena noita jotka juoruilee ja valittaa suu vaahdossa kaikesta!!!!

Vierailija
24/146 |
06.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuulostaa kivalta työpaikalta, jos joulun aikaan saa kaksi viikkoa lomaa. Meillä ei saanut yhtään päivä. 

Itse lomaillut kuukauden, torstaina töihin. Hiihtolomaa kohti.

Vierailija
25/146 |
06.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuulostaa kivalta työpaikalta, jos joulun aikaan saa kaksi viikkoa lomaa. Meillä ei saanut yhtään päivä. 

Pitkät vapaat yhdistettynä talvilomaan sai helposti 2vkon vapaan.

Vierailija
26/146 |
06.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnistuisko alan vaihto? Mä tein niin kun alkoi vanne kiristää liikaa. Olen tyytyväinen päätökseeni vaikka nyt olenkin työtön. 

Vierailija
27/146 |
06.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eipä tässä riemusta kiljuta. Asiakkaat ärsyttää joilla ei ole käytöstapoja. Kannattaisi opetella. Olen ollut myös pari viikkoa lomalla ja huomenna paluu töihin. Toisaalta kiva mennä, mutta toisaalta ei. Lomalla sai tehdä niitä asioita jotka on oikeasti mielekkäitä. Rahan takia tätä tekee, en jaksa välittää muusta töissä, en asiakkaista tai työkavereista tai pomosta. Työkaveritkin niin negatiivisia ja naama aina näkkärillä. 

Asiakkaat ärsyttää, eli he, jotka maksavat loppujen lopuksi sinulle palkan, ilman asiakkaita olisit kilometritehtaalla. Hauskaa asiakaspalvelua huomenna!

Vierailija
28/146 |
06.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sympatiseeraan. 💕 Itsekin olen joutunut olemaan työpaikoissa, joissa en viihdy ja joihin mennessä olen jopa itkenyt. Nykypaikassa on ajoittain karmeaa ja ihan surkea palkka, josta ei jää juurikaan edes säästöön. Ilot on siis varsin vähissä. Hankin silti aina välillä itselleni jotain pientä, joka ilostuttaa itseäni. Mistä kukin saa edes hetken iloa, siihen kannattaa satsata, että pysyy mieli parempana.

Onhan se työaika kumminkin aika nopeasti ohi. Sen jälkeen koko loppuvuorokausi on omaa vapaa-aikaa. Se vapaa-aika kannattaa tietysti käyttää mahdollisimman hyvin eli mielekkäitten asioitten parissa joka päivä, ettei koko vuorokausi kulu samanlaisessa kurjassa olotilassa kuin se työ. Painopiste siis kannattaa laittaa siihen aikaan, kun et ole työssä. Siten itse jaksan paremmin.

Koitan myös helpottaa työaamuja. Tänäänkin, kun perunat kiehuivat kattilassa, tein niitä odotellessa valmiiksi aamupalan jääkaappiin huomiseksi. Tykkään siitä, että on söpö aamupalapöytä ja aamiainen valmiina, kun herään. On paremmalla tuulellakin, kun ei tarvi aamulla nysvätä mitään, vaan kaikki on valmiina. Myös työlaukun laitan heti töistä tultua kuntoon seuraavaa päivää varten ja kaiken muunkin niin paljon kuin suinkin, ettei sellaiset vie illastani ja työaamusta aikaani.

Kun vähän miettii, miten sitä omaa arkeaan saa parannettua työpäivän ulkopuolella, niin sen työajankin kestää paremmin, kun on jotain mukavaa odotettavaa sen jälkeen.

Vierailija
29/146 |
06.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Irtisanot itsesi heti aamulla, niin olo helpottuu heti. Kuka kumma viitsii itseään kiusata menemällä työåaikkaan jota vihaa??

Vierailija
30/146 |
06.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huomenna Päiväkotiin töihin. Vtuttaa jo valmiiksi jatkuvasti valittavat vanhemmat työntekijät. Kaikki on aina valituksen ja juoruilun aihetta. Olisivat iloisia, että on edes työpaikka!!!! Yritän itse hiljaa jaksaa löytää ilon aiheita ja olen aika puhumaton, sillä elämässä on pitkittyneesti raskaita asioita. Katson välillä hyvin surullisena noita jotka juoruilee ja valittaa suu vaahdossa kaikesta!!!!

Vaikutat vihan kätkevältä ja rapistuneelta tyypiltä, annat varmaan kauhean ikävän työpanoksen !

Vierailija
31/146 |
06.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ota lopputili, tuskin helpottaa valittamalla täällä !

Vierailija
32/146 |
06.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vaikutat vihan kätkevältä ja rapistuneelta tyypiltä, annat varmaan kauhean ikävän työpanoksen !

Hohhoijakkaa...

Vierailija
33/146 |
06.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokeile, mikäli raha kasvaisi puussa !

Vierailija
34/146 |
06.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nimesi alkukirjaimet A.N.

Työterveys kutsuu.

Vierailija
35/146 |
06.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itke nyt,a

Vierailija
36/146 |
06.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hohhoijakkaa...

Arvostelet muita ja kehut itseäsi, hoh hoijjakkaa, tosiaan !

Vierailija
37/146 |
06.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Irtisanot itsesi heti aamulla, niin olo helpottuu heti. Kuka kumma viitsii itseään kiusata menemällä työåaikkaan jota vihaa??

Tätä en kyllä suosittelisi. Tuttavapiirissä on irtisanomisia ollut oikealla ja vasemmalla. Siinä ei vuosikymmenten työpanos paina. Ja uutta työtä on t o s i  vaikea saada.

Saikkua? Jos oikeasti on niin paha olla. Onko hoitosuhde kunnossa, lääkitys?

Vierailija
38/146 |
06.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Usein helpottaa kun ensimmäinen työpäivä loman jälkeen on ohi. 

Voimia Ap!

Vierailija
39/146 |
06.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oon huomannut tänään että ilmassa on jotain pahaa oloa ihmisillä ja jopa kummaa käytöstä. Ja pakkasta. Paksu ilma. Jotenkin ankeuttavia juttuja kollektiivissa ja ympäristössä. Ihmiset jotenkin jyräävät kaiken päätöksillään ja autoillaan, ruuhkalla, turhalla kiireellä, kaupassa kauhea paistopisteen tuoksu vielä päälle. Parempaa toivoen. Mikä voisi parantaa ympäristön raikkkautta ja ihmisten oloa?

Itse olen myös havahtunut tähän outoon käytökseen omassa työyhteisössä. Sellaista passiivis-aggressiivista v*ttuilua, toisinaan jopa huutamista. Nyt muutama viikko sitten pikkujouluissa olivat juopotelleet toimistolla työaikana pomon siunauksella, mikä on meidän työpaikalla siis aiemmin ollut aivan ennenkuulumatonta ja kiellettyä. Onneksi olin sairaana ja en pystynyt osallistumaan.

Jään tänä keväänä työttömäksi, koska olen määräaikaisessa työsuhteessa. Toisaalta olen helpottunut että pääsen tuolta pois, mutta kyllähän sen tietää että en tule enää ikinä työllistymään kun ikä alkaa kolmosella ja olen nainen.

Vierailija
40/146 |
06.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi on etätyö, kello soi vähän ennen kuin työt alkaa ja saa olla yöpuvussa vaikka koko päivän. Nautin tästä vielä, kun voin. Nykyään niin epävarmaa joka paikassa, että jo huomenna voin olla työtön. Huonojakin puolia tässä työssä on, mutta en valita pienistä. Tässä työssä huomaa mm. asiakkaiden pahan olon, jota purkavat meihin työntekijöihin, mutta paksunahkaisena en välitä. Tää on kuitenkin vain työ josta mulle maksetaan ja asiakkaiden kiukuttelua ei pidä ottaa itseensä. Terveisin, entinen pitkäaikais työtön eikä työttömyys enää kiinnosta