Huomenna töihin kahden viikon loman jälkeen ja sanoinkuvaamattoman paha olla
Itken vain. Vihaan työtäni niin paljon. Työllistyminen muualle on vaikeaa, koska minulla on kaikenlaisia ongelmia, sosiaalisten tilanteiden pelkoa, oppimisvaikeuksia sun muuta. Näiden takia ei eläkkeelle pääse, joten työelämässä on sitkuteltava. Mutta en jaksaisi enää, kun se on tällaista, että ainoa vaihtoehto on kamala työ, jota vihaan :(
Vertaistukea?
Kommentit (146)
Vierailija kirjoitti:
Saitko palkallisen loman kuitenkin?
No en, nollasopimuksella olen joten kaikki pyhät ja tällaiset ekstralomat palkattomia. Se onkin ainoa hyvä puoli työssäni, että (palkatonta) lomaa voi pitää halutessaan milloin vain, jos lompakko vain kestää.
Ap
En ole AP mutta täällä on kyllä ilkeitä ihmisiä. Älä välitä, löydät vielä sen oman paikkasi. Ala hakemaan heti uutta työtä tai jää saikulle. Älä irtisanoudu sillä uutta työtä on vaikea löytää. Ja sitten vielä numero 34 ja 35 vastauksille. Te vaikutatte mulkuilta työpaikkakiusaajilta. Toivottavasti karma iskee teihin ja sairastutte burnouttiin tai työkyvyttömyyteen terveydellisistä syistä.
Sulla on sentään ollut kahden viikon loma. Itse palvelualalla ja vihaan työtäni eikä voi unelmoidakaan, että pyhienkään aikaan tuollalailla vaan oltaisiin pitkillä lomilla. Ellei käytä lomapäiviään siihen. Toisin kuin toimistotyypit, jotka voi vaan pistää puljun kiinni pariksi viikoksi ja kaikilla on vapaata.
Olen varmaan onnekas, kun joulun jälkeen olin iloinen siitä, että työt alkoi taas.
Vierailija kirjoitti:
Samaa fiilistä täällä. Sosiaalisten tilanteiden pelkoa, en haluaisi mennä töihin, ahistaa niin paljon.
Sama täällä. Oon vaan siivooja. Mut ahdistaa se sosiaalisuus. Ja ekstrovertit ihmiset.
Vierailija kirjoitti:
Mikä noin kauhea työ on?
Puhelinhaastattelija
Ap
It will get better 💪 Minuakaan ei houkuta mennä huomenna töihin. Itseasiassa mulla olisi jo loppunut kokonaan nää työt koska määräaikaisuus päättyi, mutta tunnollisena ja kilttinä tyttönä menin jatkamaan sopimusta koska työtilanne on niin hlvetillinen. Eli koin että en voi lopettaa koska kaikkia sotkukasoja töissä on niin paljon ja sanottiin että kukaan ei saa lopettaa. Huh, näistä viisastutaan ja näistä opitaan. Tsemppiä meille molemmille ja kaikille muillekin!
Ahdistaa myös. Pahinta vielä, että seuraavat 2 kk joudun tekemään haluamattani pitkää päivää: iltoja, viikonloppuja. Ylityötunteja ei saa rahana eikä vapaana. Tilanne on työsopimuksen vastainen ja olen konsultoinut liittoa. Oikeudenkäyntiin ei kannata kuulemma lähteä, vaikka perusteet on. Minua on neuvottu hakemaan saikkua ja ilmoittamaan työsuojeluun. Esimies ei reagoi mitenkään. Ainoa keino on irtisanoutua, mutta minulla on 3 kk irtisanomisaika. Hankaloittaa uuden työn saamista ja toisaalta en kestä tässä työpaikassa kolmea kuukautta.
Minullakin vatsaa vääntää ja epämääräinen ahdistava olo, huomenna eka työpäivä joululoman jälkeen. Työ itsessään on kivaa mutta surkea esimies tekee päivistä tuskaa. Olen hakenut uusia töitä ja parhaillaan olenkin hakuprosessissa toiseen työpaikkaan. Vuoden 2025 haaveena päästä eroon hirveästä esimiehestäni.
Vierailija kirjoitti:
Huomenna Päiväkotiin töihin. Vtuttaa jo valmiiksi jatkuvasti valittavat vanhemmat työntekijät. Kaikki on aina valituksen ja juoruilun aihetta. Olisivat iloisia, että on edes työpaikka!!!! Yritän itse hiljaa jaksaa löytää ilon aiheita ja olen aika puhumaton, sillä elämässä on pitkittyneesti raskaita asioita. Katson välillä hyvin surullisena noita jotka juoruilee ja valittaa suu vaahdossa kaikesta!!!!
Tämä! Ärsyttää myös töissä valittavat työkaverit ja valittavat asiakkaat. Elämässä voisi olla asiat huonomminkin, tai mistä minä tiedän mitä käyvät elämässä läpi. Ei varmaan ole sitten asiat kovin hyvin, mutta olisivat edes sitten hiljaa. En jaksa negatiivisuuden lietsojia. Pitää olla kiitollinen siitä mitä on. Teen etänä ja oma ratkaisu on ollut se, että olen mykistänyt teams ryhmiä, ei tarvitse katsella sitä valitusta jatkuvasti. Aah, mikä työrauha tullut tämän myötä!
Vierailija kirjoitti:
Sosiaalisten tilanteiden pelko saa usein alkunsa kiusaamisesta. Joku pershärö alkaa aikansa kuluksi kiusaamaan kun hän niin haluaa.
Kyllä, mm. työpaikkakiusaamista olen saanut kokea menneisyydessäni. Ei ole itseaiheutettua (sosiaalisten tilanteiden pelko siis), kuten joku neropatti tässä ketjussa väitti.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Irtisanot itsesi heti aamulla, niin olo helpottuu heti. Kuka kumma viitsii itseään kiusata menemällä työåaikkaan jota vihaa??
Jos irtisanoo itsensä joutuu karenssiin, eikä saa työmarkkinatukea kolmeen kuukauteen.
Sama fiilis todella usein. Haen koko ajan työpaikkoja, mutta ei onnista. En ymmärrä miksi olen niin vaikeasti työllistyvä, vaikka olen opiskellut kaikenlaista.
Vierailija kirjoitti:
Sulla on sentään ollut kahden viikon loma. Itse palvelualalla ja vihaan työtäni eikä voi unelmoidakaan, että pyhienkään aikaan tuollalailla vaan oltaisiin pitkillä lomilla. Ellei käytä lomapäiviään siihen. Toisin kuin toimistotyypit, jotka voi vaan pistää puljun kiinni pariksi viikoksi ja kaikilla on vapaata.
Eikös lomaan nyt yleensä käytetä lomapäiviä?
Ajatelkaapa jos olisitte monisairaita. Saisitte olla kotona.
Vierailija kirjoitti:
Aina kaikilla on vaan paha olla, miksi siinä pitää kieriä, ottaa nyt vaan niskasta itseään kiinni ja alkaa elää, ei tämä nyt niin vaikeaa ole...
Ainaisia valittajia, koskaan mikään ei ole hyvin ja sitten MINÄ maksan sairaseläkeläisten menoja, joo, miksi v...a mun pitää maksaa teidän valittajien "ei oo kivaa, ahistaa, haluan muiden maksavan elämäni"... -elämä.
Ei muuta kuin n...n jatkoksi, siellä on hyvä kiikkua!
Mun tuttu oli sun kaltainen öyhöttäjä. Sit osui pilkka omaan nilkkaan ja työ meni. Uutta ei löytynyt ja lopulta löysi tiensä n...n jatkoksi.
Vierailija kirjoitti:
Mä niiiin tiedän mitä toi on. Siis kun vatsaa vääntää, jännittää, uni tule...
Mä vaihduin hetkessä pomon uskotusta alakastiin, en vieläkään tiedä, mitä tapahtui...
Oi ihanuus, kun pääsin eläkkeelle, pois
Tsemppiä sulle
Ootko katsellut uusia töitä, onko nykytyössäsi mitään muutosta mahdollista tehdä?
Kiitos <3
Kuvailit niin hyvin olotilaani nyt. Olen onnellinen puolestasi, että olet päässyt jo eläkkeelle.
Nykyisessä työssäni ei ole mahdollista tehdä muutoksia. Periaatteessa vaihtoehtona olisi yrittää päästä johonkin toiseen "aivottomaan" työhön, missä saattaisin jotenkuten pärjätä. Mutta ei se jotenkin tunnu hyvälle, että pitäisi jaksaa eläkkeeseen asti vastenmielisessä työssä.
Koulussa pärjään huonosti. EHKÄ joku helppo amistutkinto voisi olla vaihtoehto, mutta toisaalta olen nyt aika masentunut ja väsynyt ja tuntuu, etten jaksaisi opiskelua tällä hetkellä.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Irtisanot itsesi heti aamulla, niin olo helpottuu heti. Kuka kumma viitsii itseään kiusata menemällä työåaikkaan jota vihaa??
Jos irtisanoo itsensä joutuu karenssiin, eikä saa työmarkkinatukea kolmeen kuukauteen.
Työmarkkinatukea? Eiköhän suurin osa työssä olleista saa ansiosidonnaista tai peruspäivärahaa. Työmarkkinatuki on pitkäaikaistyöttömien juttuja.
Ap, voisit saada sairauslomaa masennukseen. Varaa aika työterveyteen.
Perseellään istuminen kotona se vasta ahdistaakin. Liikaa aikaa ajatella. Mieluummin ahdistuu töissä ja saa rahaa kuin että ahdistuu kotona ja rahat ei riitä mihinkään. Vaikka työt ovatkin perseestä ja välillä kyllästyttää, niin ei auta muu kuin mennä. Nykyään ei ole helppo tuosta noin vaihtaa hohdokkaampiin töihin, jotka sitten viimeistään 3 vuoden kuluttua v*tuttaa yhtä paljon kuin nykyiset. Ei elämä voi olla jatkuvia virikkeitä ja kivaa actionia. Tietyt asiat vaan pitää hoitaa, muuta vaihtoehtoa ei ole.