Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko 15 liian iso ikäero, jos ollaan keski-iässä? Mies 54 ja minä 40

Vierailija
06.01.2025 |

Kokemuksia isosta ikäerosta iäkkäämpänä.

Kommentit (254)

Vierailija
21/254 |
06.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

15 on sukupolven välinen kuilu. 

Eiköhän ikäero tule selviten esiin sitten, kun sinä olet 60 ja hän 75. Silloin luonasi asuu vanhus, kun sinä olet täydessä iskussa.

Oikeassa elämässä 60-vuotias on harvoin "täydessä iskussa", toki teräsmammat palstalla aina ovat. 

Aika huonokuntoisia ihmisiä tunnet. Kyllä 60-vuotiaan kuuluu olla vielä hyvässä kunnossa, varsinkin 75-vuotiaaseen verrattuna. 

Vierailija
22/254 |
06.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä juuri noin päin. Nuorempi mies on luonnotonta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/254 |
06.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sinun on kiva käydä töissä kun toinen viettää eläkepäiviä? Ja kun itse pääset eläkkeelle n. 80-vuotias on jo puoliksi haudassa ellei jopa kokonaan, se siitä "yhteisestä" vanhuudesta. Viimeisinä vuosina ennen kuin itse pääset eläkkeelle hoidat työsi lisäksi myös kodin ja mahdollisesti vanhuudenhöperön ukkelin. Ihana tulevaisuus edessä ;)

Jos ap elää yksin, niin ei hänellä silloinkaan ole yhteistä tulevaisuutta kenenkään kanssa, ja yksin hoitaa kotinsa. Ja mistä tiedät, milloin ap:lla on mahdollisuus päästä eläkkeelle? 

Vierailija
24/254 |
06.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miehesi pääsee eläkkeelle viimeistään 12 vuoden päästä. Sinulla eläkeikään on 28 vuotta. Mikäs siinä jos sinua ei haittaa lähteä töihin vielä 16 vuoden ajan sen jälkeen kun miehesi on jäänyt eläkkeelle. Pahimmassa tapauksessa saat alkaa heti eläkkeelle vihdoin päästyäsi omaishoitajaksi. Matkustelut ja muut aktiviteetit voit tyystin unohtaa. Miehesi on siinä vaiheessa jo ihan seniili vaikkei dementiaa ei olisikaan. 

Mikään ei takaa, että listatuista asioista pääsisi nauttimaan vain sillä, että hylkää tietyn kumppaniehdokkaan. Voi olla, että ketään muuta kiinnostavaa ei tule vastaan. Voi olla, että muuten kiinnostava ja sopivanikäinen kumppani ei tykkää matkustaa tai tällä on aivan erilainen näkemys siitä, kuinka eläkepäiviä vietetään. Kumppani voi sairastua tai jäädä työttömäksi tai muuttua eläkkeelle jäätyään sietämättömäksi. Aika harva lopulta elää eläkeiässä mitään unelmien elämää. 

Vierailija
25/254 |
06.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuossa iässä ei haittaa yhtään. 

Mutta, mutta. Olen nyt 62 ja mies 72. Aivan mahdotonta menoa. Sairastaa, ei kuule mitään, ei ymmrrä mitään. Toki tilanteeseen vaikuttaa sairauden jättämät vaivat, aivoinfarkti. On kuin eläisin elävän muumion kanssa. 

Vierailija
26/254 |
06.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

On kokemusta 15-17v. ikäeroista. Ei toimi. Liian iso ikäero.

Vierailija
27/254 |
06.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä tuo 15 kuuluu neljääntoista.  Lässytä muutakin.

Vierailija
28/254 |
06.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sinun on kiva käydä töissä kun toinen viettää eläkepäiviä? Ja kun itse pääset eläkkeelle n. 80-vuotias on jo puoliksi haudassa ellei jopa kokonaan, se siitä "yhteisestä" vanhuudesta. Viimeisinä vuosina ennen kuin itse pääset eläkkeelle hoidat työsi lisäksi myös kodin ja mahdollisesti vanhuudenhöperön ukkelin. Ihana tulevaisuus edessä ;)

Jos ap elää yksin, niin ei hänellä silloinkaan ole yhteistä tulevaisuutta kenenkään kanssa, ja yksin hoitaa kotinsa. Ja mistä tiedät, milloin ap:lla on mahdollisuus päästä eläkkeelle? 

Yksin ei kuitenkaan tarvitse huolehtia kuin itsestään.

-eri

Vierailija
29/254 |
06.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi 54 mies ottaisi noin vanhan naisen? Ei se 40v naisen arvoa korota miehen silmissä, että suostuisi ottamaan itseään vanhemman miehen. 40v nainen ei voi enää saada lapsia ja on vaihdevuosissa.

Vierailija
30/254 |
06.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyvä juuri noin päin. Nuorempi mies on luonnotonta.

Nuorempi nainen on luonnotonta.

Vierailija
31/254 |
06.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eiköhän ikäero tule selviten esiin sitten, kun sinä olet 60 ja hän 75. Silloin luonasi asuu vanhus, kun sinä olet täydessä iskussa.

Isäni on 75 ja hyvissä sielun ja ruumiin voimissa. Paremmassa kunnossa kuin nykynuoriso. 

Vierailija
32/254 |
06.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tätini oli miehensä kanssa samalla ikäerolla. Vaikuttivat onnellisilta. Nyt täti on mullan alla ja mies on virkeä seniori.

Vierailija
33/254 |
06.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

On iso ikäero!

Meillä minä olen 55 v ja mies 60 v ja ikäero tuntuu suurelta. Mies on vanhentunut paljon nopeammin ja vaikuttaa nykyään ihan vanhukselta, minun on vaikea jaksaa häntä enää.

Vierailija
34/254 |
06.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse aloin ap suunnilleen ikäisenäsi seurustelemaan 11 vuotta vanhemman miehen kanssa. Jo viisi vuotta myöhemmin mies alkoi pappautumaan pahasti, ei todellakaan ollut enää se reipas mies, johon aikoinaan ihastuin vaan mies lihoi rajusti ja liikunta jäi, sen sijaan alko alkoi maistumaan. Myös miehen arvomaailma siirtyi persuja kohti.

Vierailija
35/254 |
06.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miehet ikääntyvät 10 vuotta naisia aikaisemmin, eli naisen iässä miehesi on 64.

Niin.. toisin päin toimii paremmin.

mutta! Mielestäni jokainen tietää itse . Jos rakastuu ja tuntee vetoa toiseen ja kaikki tuntuu oikealta, ikää ei ajattele. 

jos ap voit ilman suurempaa kamppailua tai surua päästää miehestä menemään, ei hän ollut sulle se oikea. Tai yksi niistä oikeista. Sitten taas jos on, ei se ikä häiritse. 

Vierailija
36/254 |
06.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pian saat vaihtaa vaippoja höperölle papparaiselle.

Tänään opin että 20 vuotta on pian.

30 vuotta menee vielä nopeammin.

Vierailija
37/254 |
06.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos todella rakastaa toista, ei ikäerolla ole merkitystä. Kelle vain voi tapahtua mitä vaan ja tunnen itsekin yhden 35-vuotiaan, joka hoitaa sairastunutta puolisoaan, joten ei se aina edes ikää katso. Toisaalta taas jotkut 80-vuotiaatkin ovat hienossa kunnossa vielä. 

Tuo nyt ainakin on ihan typerä argumentti, että toinen pääsee aikaisemmin eläkkeelle niin on sitten tylsä itse lähteä töihin. Tuolla lapsellisella logiikalla ei voisi ottaa kuin tasan samanikäisen puolison. Toisen tai molempien eläkkeelle jäänti nyt vain on elämänvaihe siinä missä muutkin vaiheet. Ei aina voi olla samalla tavalla kuin puolisolla. Voihan toinen olla vaikka opiskelija kun toinen on jo työelämässä. Tai toinen käy töissä ja toinen on kotona lasten kanssa. 

Vierailija
38/254 |
06.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oikeassa elämässä 60-vuotias on harvoin "täydessä iskussa", toki teräsmammat palstalla aina ovat. 

Aika huonokuntoisia ihmisiä tunnet. Kyllä 60-vuotiaan kuuluu olla vielä hyvässä kunnossa, varsinkin 75-vuotiaaseen verrattuna. 

Riippuu niin paljon ihmisistä, mun tuttava teki töitä vielä 78-vuotiaana, vanhustenhoidossa hoitajana vielä. Riippuu fyysisestä aktiivisuudesta ja geeneistä missä kunnossa on kasikymppisenä.

Vierailija
39/254 |
06.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aika tynnyrissä elät, jos et tunne yhtään huonokuntoista 6-kymppistä, ja aikamoinen pudotus on sinulla odotettavissa, jos mielestäsi olet tuossa iässä täydessä iskussa, mutta jo 10-15 vuoden päästä niin surkeassa kunnossa, että tarvitset apua kaikkeen ja kuuluisit hautaan. 

Toisekseen, se että sanon, ettei 6-kymppinen ole täydessä iskussa ei suoraan tarkoita huonokuntoisuutta. On hän kuitenkin keskimäärin huonokuntoisempi kuin 50-vuotias, saati 40-vuotias. 

Vierailija
40/254 |
06.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos joutuu edes miettimään, kyseessä ei varmaan ole sellainen rakkaus jonka edessä ei olisi vaihtoehtoja. Ja itse taas en enää mihinkään muuhun olisi lähtenyt. 

Itse tosin rakastuin pari vuotta nuorempaan mutta hänKIN on jo tosi raihnainen. Esim. seksistä ei meinaa tulla mitään kun on vaan vaivaa vaivan perään. Mutta kun menin jo rakastumaan! Nyt tästä on tosi paljon vaikeampi lähteä. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yhdeksän kaksi