Miksi käytetyt vaatteet on nykyään ihan ylihintaisia?
Nuhjuiset neuleet 5-6€ ja jotkut h&m jakut 15e jne. Erityisesti vintedissä olen seurannut tätä hinnoittelua. Haluaako ihmiset vain tienata eikä niinkään ole tärkeää päästä vaatteista eroon? Mielestäni kirppis idea menee ihan pilalle jos ei pääse tekemään ns löytöjä? Ihan sama vaikka jotain olisi käytetty kerran-kaksi, ei se ole enää uusi, vaan siirtynyt käytetty kategoriaan vaikka olisikin ihan uuden näköinen edelleen. Turhauttaa. Ostan mielummin siksi kokonaan uutta alennusmyynneistä koska hintaeroa käytettyyn ei juurikaan ole.
Kommentit (29)
Vierailija kirjoitti:
Nettikirppiksillä syntyy kuluja vaatteiden mittaamisesta, kuvaamisesta, säilyttämisestä ja lähettämisestä sekä verkkokaupan ylläpidosta. Suuri osa vaatteista jää myymättä, ja myös näistä syntyvät kulut pitää kattaa. Totta kai hinta on korkeampi kuin itsepalvelukirppareilla.
Hah, ei minulla ainakaan ole syntynyt mitään kuluja kun olen ripustanut paidan henkariin ja ottanut siitä kuvan ja vähän mittanauhalla mitannut hihan pituutta jne. Ja säilytyskin hoituu ihan omassa vaatekaapissa muiden vaatteiden seassa ilmaiseksi, tai no pitäähän minun vuokraa maksaa asunnosta.. et nyt tainnut ihan tietää mikä esim vinted on. Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nettikirppiksillä syntyy kuluja vaatteiden mittaamisesta, kuvaamisesta, säilyttämisestä ja lähettämisestä sekä verkkokaupan ylläpidosta. Suuri osa vaatteista jää myymättä, ja myös näistä syntyvät kulut pitää kattaa. Totta kai hinta on korkeampi kuin itsepalvelukirppareilla.
Hah, ei minulla ainakaan ole syntynyt mitään kuluja kun olen ripustanut paidan henkariin ja ottanut siitä kuvan ja vähän mittanauhalla mitannut hihan pituutta jne. Ja säilytyskin hoituu ihan omassa vaatekaapissa muiden vaatteiden seassa ilmaiseksi, tai no pitäähän minun vuokraa maksaa asunnosta.. et nyt tainnut ihan tietää mikä esim vinted on. Ap
No kyllä minä ajattelen, että nähty vaiva on syytä jotenkin korvata. Samoin jos vaikka leivon jollekin tutulle, pyydän myös pienen korvauksen työstä enkä pelkästään raaka-aineista. Säilytyskuluilla ja vastaavilla en viitannut Vintediin. On monia erilaisia nettikirppiksiä, jotka toimivat eri periaatteilla. Itse en kyllä edes viitsisi kaupitella mitään parin euron rättejä netissä. Hirveä vaiva mittaamisissa ja kuvaamisissa korvaukseen nähden.
Mistä saat uuden, sopivan ja laadukkaan neuleen 5 eurolla? Onko pehmeä ja lämmin, sisältääkö villaa, mohairia?
Pyydän neuleistani itsepalvelukirpparilla kohtuuhinnan, noin 10 eur, mutta kaupittelen joko ihan uutta merkkitavaraa tai kotimaisia kasari-ysärivaattetta.
Vaatteiden käytettynä ostaminen on yleistynyt ja suosittua. Tietenkin ihmiset ja yritykset yrittävät tästä hyötyä.
Itse käyn kivijalkakirpputoreilla usein. Siitä huolimatta tänä vuonna olen ostanut neljä vaatetta koska on hankalaa tehdä löytöjä Shein/Lidl-rytkyjen seasta. H&M-laatukin on joskus ihan ok, mutta viimeaikoina nuo täysin surkealaatuiset ovat lisääntyneet.
Vähän huvittaa joskus nämä ap:n kaltaiset vinkujat, joiden mielestä muut ovat ahneita, koska myyvät liian kalliilla, kun heidän itsensä pitäisi saada löytöjä pilkkahintaan. Sehän ei ole ahneutta lainkaan.
Vierailija kirjoitti:
Mistä saat uuden, sopivan ja laadukkaan neuleen 5 eurolla? Onko pehmeä ja lämmin, sisältääkö villaa, mohairia?
Pyydän neuleistani itsepalvelukirpparilla kohtuuhinnan, noin 10 eur, mutta kaupittelen joko ihan uutta merkkitavaraa tai kotimaisia kasari-ysärivaattetta.
En mistään, kirjoitinkin että nuhjuiset neuleet 5-6e. Mutta kympillä saatankin jo saada kaupasta uuden h&m neuleen joka kestää hyvänä sen minkä kestää. Pointti oli se että noista perus ketjuliikkeiden vaatteista pyydetään ihan ylihintaa. Tottakai laadusta saa pyytää enemmän mutta kohtuus niissäkin käytettynä. Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voisihan sitä rueta laskemaan esim. kameran hankintahinta / otettu kuva, muistikortin hankintahinta / otettu kuva, hengarin hankintahinta / käyttökerta, jne. ja lisätä ne tuotteen hintaan :D
Vierailija kirjoitti:
Pyydä mummo mitä pyydät, KUKAAN ei osta.
Vierailija kirjoitti:
Vähän huvittaa joskus nämä ap:n kaltaiset vinkujat, joiden mielestä muut ovat ahneita, koska myyvät liian kalliilla, kun heidän itsensä pitäisi saada löytöjä pilkkahintaan. Sehän ei ole ahneutta lainkaan.
Niimpä, kuka tässä sit tekee oikein ja kuka väärin? Itse kun myyn kirppareilla niin harvoin hinnoittelen mitään yli viiden euron. Ehkä jotain takkeja ja uudehkoja merkkikenkiä maks 10e. Ja siksi koska haluan että ne menee kaupaksi eikä minun tarvitse säilyttää niitä kotona tilaa viemässä. Ap
Tähän aikaa vuodesta ihmiset myy lahjaksi saatuja villasukkia 1-2 e pari. Eikä mene kaupaksi.
Kaikki on nykyään kallista. Uskokaa jo.
Tavallaan ymmärrän pointin siinä, että vaikka olisi upouusi niin tietenkään ei kannata laittaa sitä hintaa millä olet kaupasta ostanut, koska samalla summalla voit jo mennä kaupastakin ostamaan. Mutta jos on tosiaan vaan muutaman kerran käytetty ja kunto vastaa uutta, niin ihan hyvin voi pyytää vaikka puolet uuden hinnasta. Se on sitten kiinnostuneen ihmisen oma valinta haluaako ostaa vai eikö halua. Tietenkin jos on selvästi _todella_ paljon käytetty, eli väri on haalistunut paljon jne, niin silloin voi huomauttaa hinnasta, että hyvä jos joku edes ilmaiseksi hakee, mutta muuten jos vastaa uutta niin ihan naurettavaa se valitus hinnasta. Ei kai kukaan tietenkään ensin osta uutta vaatetta ja parin käyttökerran jälkeen myy lähes ilmaiseksi? Verrattavissa kuin heittäisi senkin rahan suoraan kaivoon.
Tuossahan aloituksessa puhuttiin vaatteista jotka ovat alunperinkin edullisia 🤔 kyllä mä ymmärrän jos on oikeesti merkki niin sitten pyydetään enemmän koska arvo niissä vaatteissa säilyy..mutta ne pitää olla ehjiä , sekä puhtaita. Huonokuntoisia mutta merkkejä myydään joskus kovallakin hinnalla ,sitä ihmettelen että miksi luullaan että rikkinäisiä ostetaan
Minä myyn halvalla, 2 € / vaate, koska pääasia on, että saan siivottua. Kaikki on ehjää ja tahratonta. Yhtään vaatetta ei ole mennyt kuukauden aikana kaupaksi.
Vierailija kirjoitti:
Tavallaan ymmärrän pointin siinä, että vaikka olisi upouusi niin tietenkään ei kannata laittaa sitä hintaa millä olet kaupasta ostanut, koska samalla summalla voit jo mennä kaupastakin ostamaan. Mutta jos on tosiaan vaan muutaman kerran käytetty ja kunto vastaa uutta, niin ihan hyvin voi pyytää vaikka puolet uuden hinnasta. Se on sitten kiinnostuneen ihmisen oma valinta haluaako ostaa vai eikö halua. Tietenkin jos on selvästi _todella_ paljon käytetty, eli väri on haalistunut paljon jne, niin silloin voi huomauttaa hinnasta, että hyvä jos joku edes ilmaiseksi hakee, mutta muuten jos vastaa uutta niin ihan naurettavaa se valitus hinnasta. Ei kai kukaan tietenkään ensin osta uutta vaatetta ja parin käyttökerran jälkeen myy lähes ilmaiseksi? Verrattavissa kuin heittäisi senkin rahan suoraan kaivoon.
Enemmän miettisin että miksi ostaa vaatteen jos käyttää kerran tai kaksi ja sitten haluaisi siitä ns rahat takaisin? Joo ymmärrän että hutiostoja käy joskus mutta tarjonnan perusteella niitä tuntuu olevan paljon. Mutta niinhän se on ettei se tyhmä ole joka pyytää vaan se joka maksaa. Ap
Koska tämä kirppistely on muotia, siksi.
Vierailija kirjoitti:
Olen itse lähtenyt kivijalkakirppikseltä vaatekauppaan edullisempien hintojen perässä :D ja ei, ei ollut kirppiksella mitään spessua huikean kallista laatumerkkiä.
Kaiholla muistellen 2000 -luvun alkua, kun viikkorahalla sai kirppikseltä ostettua vaikka mitä.
Jos itsepalvelukirpparin vuokra on 30 e/viikko ja myy vaatteita 1-2 eurolla, niitä pitää mennä kaupaksi paljon, että saa edes vuokran katettua. Sitten menee vielä provisio kirpparin pitäjälle. Kokeilin tätä pari kertaa ja kannattamattomaksi totesin.