Miksi käytetyt vaatteet on nykyään ihan ylihintaisia?
Nuhjuiset neuleet 5-6€ ja jotkut h&m jakut 15e jne. Erityisesti vintedissä olen seurannut tätä hinnoittelua. Haluaako ihmiset vain tienata eikä niinkään ole tärkeää päästä vaatteista eroon? Mielestäni kirppis idea menee ihan pilalle jos ei pääse tekemään ns löytöjä? Ihan sama vaikka jotain olisi käytetty kerran-kaksi, ei se ole enää uusi, vaan siirtynyt käytetty kategoriaan vaikka olisikin ihan uuden näköinen edelleen. Turhauttaa. Ostan mielummin siksi kokonaan uutta alennusmyynneistä koska hintaeroa käytettyyn ei juurikaan ole.
Kommentit (29)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nettikirppiksillä syntyy kuluja vaatteiden mittaamisesta, kuvaamisesta, säilyttämisestä ja lähettämisestä sekä verkkokaupan ylläpidosta. Suuri osa vaatteista jää myymättä, ja myös näistä syntyvät kulut pitää kattaa. Totta kai hinta on korkeampi kuin itsepalvelukirppareilla.
Hah, ei minulla ainakaan ole syntynyt mitään kuluja kun olen ripustanut paidan henkariin ja ottanut siitä kuvan ja vähän mittanauhalla mitannut hihan pituutta jne. Ja säilytyskin hoituu ihan omassa vaatekaapissa muiden vaatteiden seassa ilmaiseksi, tai no pitäähän minun vuokraa maksaa asunnosta.. et nyt tainnut ihan tietää mikä esim vinted on. Ap
Voisihan sitä rueta laskemaan esim. kameran hankintahinta / otettu kuva, muistikortin hankintahinta / otettu kuva, hengarin hankintahinta / käyttökerta, jne
Hyvä idea.. ja kännykällä kuvatessa pistää vähän lisähintaa kännykän hankintakuluista ja nettiyhteydestä. Niin ja jos pimeän aikaan otat kuvia niin täytyy olla valotkin päällä eli sähköstä ja siitä lampusta voi vähän laittaa hintaa. Empsä ole aiemmin keksinyt! Ap
Kyllä on secondhandin hinnat nousseet kaikkialla. Myymälät jotka saa tavarat lahjoituksena (jopa sisään kannettuna, kuluitta) käyttävät oikein "ammattihinnoittelijaa". Hinnoittelu siltikin järjetöntä. Vaatteet (kuten Lidlin Esmarat) saattaa olla uutta kalliimpia. Vanhoista takeista, kengistä, jopa vajaista hajuvesistä pyydetään useita kymppejä. Eikä edes kummemmasta merkkikamasta kyse. Merkkikulahduksista vasta osataankin nyhtää. Samaan aikaan halpaketjut lisääntyneet ja uutena alesta voi saada halvemmalla puhdasta ja ehjää.
Mahtaa olla kovat katteet käytetyllä tavaralla. Ihmettelen miten tavara kiertää ollenkaan. Myisivät mielummin määrää kuin "laatua". Ei oo varaa eikä intoa enää turhiin löytöretkiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nettikirppiksillä syntyy kuluja vaatteiden mittaamisesta, kuvaamisesta, säilyttämisestä ja lähettämisestä sekä verkkokaupan ylläpidosta. Suuri osa vaatteista jää myymättä, ja myös näistä syntyvät kulut pitää kattaa. Totta kai hinta on korkeampi kuin itsepalvelukirppareilla.
Hah, ei minulla ainakaan ole syntynyt mitään kuluja kun olen ripustanut paidan henkariin ja ottanut siitä kuvan ja vähän mittanauhalla mitannut hihan pituutta jne. Ja säilytyskin hoituu ihan omassa vaatekaapissa muiden vaatteiden seassa ilmaiseksi, tai no pitäähän minun vuokraa maksaa asunnosta.. et nyt tainnut ihan tietää mikä esim vinted on. Ap
Voisihan sitä rueta laskemaan esim. kameran hankintahinta / otettu kuva, muistikortin hankintahinta / otet
Näinhän ne ahneet yrityksetkin nykyään toimii, kaikki nämä "välilliset" kulut oli upotettu aiemmin tuotteen myyntihintaan ja voittoon, mutta nyt on keksineet tekosyyn, "avoimuuden" nimissä erotella tällaiset kulut, mutta lisänneet ne entisen hinnan päälle, jolloin voitot ovat vain lisääntyneet. Tällaista huijausta kaikki nykyään on kaupallisessa toiminnassa, moraalitonta ja halveksittavaa!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No kyllä minä ajattelen, että nähty vaiva on syytä jotenkin korvata. Samoin jos vaikka leivon jollekin tutulle, pyydän myös pienen korvauksen työstä enkä pelkästää
Alle 150€ tuotteet kannattaa viedä "Kierrätyskeskukseen", jos ei sukulaiset tai ystävät tarvitse. Sinne jos ei kelpaa, niin sitten lumpuksi/"Sorttiasemalle". Sen jälkeen katoaa nämä alennuksen vinkujat, jotka eivät ymmärrä, että ilmoituksen tekoon kuvauksineen ja kirjoituksineen sekä tuotteen lähettämiseen/noudon sopimiseen kuluu omaa aikaa myyjältä. On vain oikeus ja kohtuus, että ajasta saa korvauksen. Ja mitä halvempi tuote, niin sitä enemmän on näitä "myytkö eurolla, alustava varaus, kysyn puolisolla illalla" -tyyppejä, joille vastaamiseen käytetty aika pitää myös saada katettua myyntihinnalla. Siksi en myy alle 150€:n tuotteita netissä. Säästyy todella paljon aikaa.
Ostin kerran H&M:stä seitsemällä eurolla vaatteen ja sitten näin, että joku kaupitteli kirpparilla samanlaista lähes kolmella kympillä. Etiketti tietysti leikattu pois.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vähän huvittaa joskus nämä ap:n kaltaiset vinkujat, joiden mielestä muut ovat ahneita, koska myyvät liian kalliilla, kun heidän itsensä pitäisi saada löytöjä pilkkahintaan. Sehän ei ole ahneutta lainkaan.
Niimpä, kuka tässä sit tekee oikein ja kuka väärin? Itse kun myyn kirppareilla niin harvoin hinnoittelen mitään yli viiden euron. Ehkä jotain takkeja ja uudehkoja merkkikenkiä maks 10e. Ja siksi koska haluan että ne menee kaupaksi eikä minun tarvitse säilyttää niitä kotona tilaa viemässä. Ap
Miksi sinulla on uudehkoja vaatteita myynnissä alun perinkään? Siksi, koska olet shoppailuaddikti. Minä käytän ostamani vaatteet loppuun asti.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä on secondhandin hinnat nousseet kaikkialla. Myymälät jotka saa tavarat lahjoituksena (jopa sisään kannettuna, kuluitta) käyttävät oikein "ammattihinnoittelijaa". Hinnoittelu siltikin järjetöntä. Vaatteet (kuten Lidlin Esmarat) saattaa olla uutta kalliimpia. Vanhoista takeista, kengistä, jopa vajaista hajuvesistä pyydetään useita kymppejä. Eikä edes kummemmasta merkkikamasta kyse. Merkkikulahduksista vasta osataankin nyhtää. Samaan aikaan halpaketjut lisääntyneet ja uutena alesta voi saada halvemmalla puhdasta ja ehjää.
Mahtaa olla kovat katteet käytetyllä tavaralla. Ihmettelen miten tavara kiertää ollenkaan. Myisivät mielummin määrää kuin "laatua". Ei oo varaa eikä intoa enää turhiin löytöretkiin.
Sivumennen todeten Lidlin vaatteiden laatu on laskenut. Ennen olivat usein täyttä luonnokuitua, nykyisin pelkkää tekokuitua. Itse voisin vanhasta laadusta maksaakin saman, mitä uuden hinta on kaupassa.
Minusta tosin ei ostajaa saa, koska en jaksa kahlata kivijalkakaupassa vaatteiden materiaalitietoja. Nettikirppareilta saman tiedon saa melko vähällä vaivalla ja sieltä sitten tarvittaessa ostan, vaikka hinnassa olisikin enemmän käsittelykuluja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voisihan sitä rueta laskemaan esim. kameran hankintahinta / otettu kuva, muistikortin hankintahinta / otet
Yrität nyt kovasti vääntää vitsiä siitä, mitä kaikkia kuluja myyjälle koituukaan. En pidä minään liiketoiminnan menestystarinana sitäkään, että mittailee, kuvailee, kirjoittaa kuvauksia, viestittelee ostajien kanssa, pakkaa ja kantaa postiin kahden euron vaatteita eikä huomioi tehtyä työtä hinnassa mitenkään. Ehkä sinulla on runsaasti aikaa käytettävissäsi eikä mitään parempaa tekemistä, mutta jotkut arvottavat aikaansa toisin.
Tämähän se on. Pöytävuokrat on niin korkeita ettei ole järkeä myydä euron tai parin vaatteita.
Itse olen kolmella viimeisellä myyntikeikalla joko jäänyt tappiolle tai tienannut muutaman kympin, vaivaan nähden ihan turhaa. Nyt lahjoitan vaatteet suoraan Hopelle.