Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Liikuntapalvelujen siirtyminen 14% verokantaan

Vierailija
06.01.2025 |

Vero.fi:

"Muun muassa näihin tavaroihin ja palveluihin sovelletaan 14 % arvonlisäverokantaa vuodesta 2025:

Liikuntapalvelut, esimerkiksi peli- ja salivuorojen tennis-, golf-, jäähalli- ja liikuntavuorojen sekä hiihtohissilippujen myynti."

Kommentit (150)

Vierailija
141/150 |
06.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Niin, rikkailla on varaa asioihin, joihin köyhillä ei ole varaa. Näin se maailma pyörii, vaikka kommunistit muuta väittävät. On vain epärealistista kuvitella, että kaikki saa kaikkea ja epäreilua, että köyhät saisivat ilmaiseksi (tai valtion maksamana, eli rikkaiden rahoista) sen mistä rikas joutuu maksamaan."

Mitä kaikkea olet valmis tiputtamaan tähän kategoriaan, johon vain rikkailla on varaa? Millaisia asioita itse arvostat?

Vierailija
142/150 |
06.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikö tässä kun kansalaisia yritetään kannustaa enemmän liikkumaan ja syömään terveellisesti, pitäisi nimenomaan laskea ko. palvelujen hintoja..

Mietitään mistä priorisoidaan terveydenhuollosta. Rahaa menee paljon elintasosairauksien hoitoon. Sitten vähennetään ihmisten varaa valita itselle mielekäs liikuntalaji.

Liikkua voi ilmaiseksikin. Palvelut ovat niille, joilla on motivaatiota niistä maksaa. 

Tiedän, että voi ja harrastetaan myös näitä ilmaisia liikuntalajeja. Käydään esim. Hiihtämässä ja pyöräilemässä. Mutta minkäs teet, kun esim. Lapsi ei ole näistä niin innoissaan, kun taas maksulliseen ohjattuun liikuntaharrastukseensa pyytää viikosta toiseen, että pääsisi.

Aikuisena voi kyllä pakottaa itsensä liikkumaan

Hiihtovälineet on järkyn kalliita! En ole lapsuuden kouluajan pakkohiihdon jälkeen hiihtänyt, mutta nyt tuli joku mielenhäiriö, että voisin testata nykyaikaisia karva/ pitopohjasuksia, kun lapsena juurikin osaamattoman voitelun = tervaamisen takia hiihtäminen oli vaikeaa.

Ei mulla todellakaan ole varaa ostaa suksia, siteitä, monoja, sauvoja, ja vielä siihen soveltuvaa ulkoilupukua ja hanskoja. Niihin uppoaa yli 500e. Ja jos hiihto ei suju vieläkään, rahat menee hukkaan. Talvikelitkin ovat epävarmoja.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/150 |
06.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Niin, rikkailla on varaa asioihin, joihin köyhillä ei ole varaa. Näin se maailma pyörii, vaikka kommunistit muuta väittävät. On vain epärealistista kuvitella, että kaikki saa kaikkea ja epäreilua, että köyhät saisivat ilmaiseksi (tai valtion maksamana, eli rikkaiden rahoista) sen mistä rikas joutuu maksamaan."

Mitä kaikkea olet valmis tiputtamaan tähän kategoriaan, johon vain rikkailla on varaa? Millaisia asioita itse arvostat?

Jos minä arvostan jotain, olen myös valmis tekemään töitä sen eteen, enkä odota valtiota tarjoilemaan sitä minulle. Yhteiskunnalla on parempaakin tekemistä kuin tarjoilla tennistunteja ja kahvakuulaajoogaa koko kansalle. 

Vierailija
144/150 |
06.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mulla todellakaan ole varaa ostaa suksia, siteitä, monoja, sauvoja, ja vielä siihen soveltuvaa ulkoilupukua ja hanskoja. Niihin uppoaa yli 500e. Ja jos hiihto ei suju vieläkään, rahat menee hukkaan. Talvikelitkin ovat epävarmoja.

Mulle tuli myös mielenhäiriö hiihdosta korona-aikaan. Päiväkodissa olin innokas hiihtäjä, mutta koululiikunta teki tuosta innosta selvää. Kävin katselemassa suksien hintaa ja ei hele.. ihmeellinen koko kansan harrastus kun pelkkiin välineisiin menee satasia, vaikka ostaisi halvalla. Katselin käytettyjäkin, mutta kalliita olivat nekin.

Samoin muuten pyörät. Halvimmat ruosteläjät on 50e ja varmaan toinen mokoma kunnostukseen. Uutena en viitsinyt edes katsoa mitä maksavat.

Luistimia sentään saa edelleen halvalla, joskaan ei mitään kovin hyviä eli nilkkaa tukevia.

Vierailija
145/150 |
07.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko koskaan ollut paskempaa hallitusta?

On. Mm. edellinen hallitus, jonka tekojen takia tässä ollaan.

Muistutus taas kaikille: Nykyisen hallituksen ongelmat ovat edellisten hallituk(/st)en ansiota.

Vierailija
146/150 |
07.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Muistutus taas kaikille: Nykyisen hallituksen ongelmat ovat edellisten hallituk(/st)en ansiota.

Miten on edellisen hallituksen syytä, että nykyinen hallitus nostaa liikuntapalveluiden verotusta? 

Vierailija
147/150 |
07.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uimahalli on ainoa liikuntapaikka, josta suostun maksamaan. Kaikki muu liikuntani on ilmaista. Painoindeksini on 21, joten ei tarvi tulla läskejä haukkumaan.

Vierailija
148/150 |
07.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tätä hallitus kai haluaa, että ei ihmisillä ole varaa edes liikuntaharrastuksiin. Omassakin lajissa hinnat nousivat enkä tiedä pystynkö enää jatkamaan... 

Vierailija
149/150 |
07.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos minä arvostan jotain, olen myös valmis tekemään töitä sen eteen, enkä odota valtiota tarjoilemaan sitä minulle. Yhteiskunnalla on parempaakin tekemistä kuin tarjoilla tennistunteja ja kahvakuulaajoogaa koko kansalle. 

Mistä sinä keksit tuon, että valtion pitäisi tarjota? Pienituloisia on ihan töissäkäyvissäkin.

Vierailija
150/150 |
07.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei todellakaan johdu. Suomi on velkaantunut jo viimeiset 17 vuotta. Kuinkas monta kokkarihallitusta siihen on mahtunut? Tämä viimeisin perskok-hallitus haluaa sitten kurjistaa kaikkein heikompien elämää vielä lisää oikein olan takaa. Mutta onneksi sentään yksityisille lääkäriasemille riittää rahaa, eiks niin.