Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko joogasta hyötyä te jotka yoogaatte?

Vierailija
06.01.2025 |

Te jotka harrastatte joogaamista niin onko siitä ollut hyötyä? Käyttekö jossain joogatunneilla vai katsotteko youtubesta ohjattuja joogatunteja? Itseäni kiinnostaisi alkaa joogaamaan noiden videoiden avulla

Kommentit (48)

Vierailija
41/48 |
06.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jooga ei sovi kristitylle, eikä oikein muillekaan.

Älä höpötä. Olen kristitty ja uskon enkä näe siinä mitään ristiriitaa joogan kanssa. Järjestäähän kirkkokin kristillisiä joogaretriittejä silloin tällöin. Joogaa voi harrastaa ilmankin että itse tunnustaa siihen liittyvää hindulaista uskoa. 

Ylläoleva lause on kyllä hassua. Vrt. Ihan kuin minusta tulisi kristitty sillä, että laitan kädet ristiin ja silmät kiinni.

Vierailija
42/48 |
06.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi tässäkin ketjussa joku psykopaatti runkk -ari mellastaa?!?! MIEHET UUNIIN!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/48 |
06.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi tässäkin ketjussa joku psykopaatti runkk -ari mellastaa?!?! MIEHET UUNIIN!

Samaa ihmettelen. Tosi rasittavaa väkeä. Päässä vikaa. 

Vierailija
44/48 |
06.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Jooga on kattokäsite monenlaiselle henkisen valaistumisen ja tyyneyden tavoittelulle. Usein näihin tavoitteisiin pyritään liikunnallisen harjoittelun avulla. Suomessa on nimenomaan korostunut joogan liikunnallinen rooli, mutta historiallisesti jooga on paljon muutakin kuin rauhallista venyttelyä kuntokeskuksessa. Joogan tai uskonnon määrittely ei ole aivan yksinkertaista, mutta tässä jaksossa pureudutaan joogan uskonnollisiin juuriin. Millainen on intialaisten uskontojen rooli joogassa?"

https://areena.yle.fi/podcastit/1-71292863

Vierailija
45/48 |
06.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ashtanga toimii, mutta vaatii jonkin verran sinnikkyyttä, että homman saa käyntiin jos ei ole valmiiksi keholtaan ja kenties muutenkin kuosissa. Ei myöskään oikein sovi laiskoille tai kiireisille kun harjoitus tehdään 5-6 kertaa viikossa.

No höpsis - ihan hyvin voi ashtangaa harjoittaa myös kerran tai kaksi viikossakin, toki kehittyminen on tällöin hitaampaa. Itse olen harrastanut n. kerta kaksi viikkoon tahdilla nyt yli 5 v ja välillä pidempiä taukojakin ja on kyllä tapahtunut paljon kehitystä. Toki aloitus oli hankalaa, en ehkä suosittelisi ensimmäiseksi joogalajiksi kellekään. Kun ashtangaa alkaa harjoittaa, on vaikea harjoittaa enää muuta ainakin itselleni, sillä ashtangassa kun tehdään aina samat liikkeet samassa järjestyksessä, tuntuu, että kaikissa muissa joogissa tehdään ihan väärin :D Mutta tällöin myös kehityksen huomaa, mikä onkin ashtangassa ihan parasta. Ja asthangaa ehdottomasti vain ohjatulla tunnilla alkuun, siinä on niin paljon nippeliä...

Vierailija
46/48 |
06.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä aloin joogata videoiden avulla koronan aikana. Aloitin Adrianesta ja siirryin Kassandraan taitojen karttuessa. Kyllä joogasta apua on, itselleni se vaan on vähän liian tylsää enkä jaksa enää joogata aktiivisesti.

Vierailija
47/48 |
07.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä aloin joogata videoiden avulla koronan aikana. Aloitin Adrianesta ja siirryin Kassandraan taitojen karttuessa. Kyllä joogasta apua on, itselleni se vaan on vähän liian tylsää enkä jaksa enää joogata aktiivisesti.

Mäkin katson jooga ja meditaatio videoita

Vierailija
48/48 |
07.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

On paljon hyötyä keholle ja mielelle, mutta pitää olla vähän kärsivällinen, hyödyt eivät tule ihan hetkessä ja ihan aluksi ei ole edes välttämättä kovin mukavan tuntuista.