Valtio on olemassa kansalaisia varten, ei toisinpäin: Jos valtio ei hyödytä kansalaisiaan,
On kansalaisten velvollisuus muuttaa valtiota, jonka olemassaolon tarkoitus on palvella kansalaisiaan. Ei toisinpäin.
Kommentit (51)
Vierailija kirjoitti:
Tätä ihmettelen esimerkiksi liittyen tähän "tulevaisuudessa ei ole enää varaa maksaa eläkkeitä" -keskusteluun. Monet alistuvat kuin se olisi tosiasia, jolle ei voi tehdä mitään...?
Frågan lyder: Varför gjordes inget åt saken år 1990?
Följande fråga lyder: Varför beslöt de stora årskullarna år 2000 att det räcker med att råna andras barn?
Den sista frågan lyder: Vad tror de stora årskullarnas få barn att de kan göra åt dem som pensioneras mellan sina föräldrar och sig själva, utan att pensionskassorna töms?
Ryggradslösa "tarttis tehrä jotain" politiker är orsaken till att hela folket är i strilet. Det var visst någon hamnsjåare till sosse som var president då. Sedan blev det ännu värre med 12 år av Hallånen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Turhaan yrität sivistää tätä kansaa ei nää tajua
Ne luulee kaikki et me työskennellää medialla ja poliitikoille ja ne on oikein tyytyväisiä siihen asetelmaan.
Tuu sä ni lähetää rakentaa uutta
Niin. Valtio on olemassa kansalaisten takia ja vuoksi. Ihmisoikeudet on tosi tärkeä olla kunnossa jokaisella.
Miten tälle kommentille on alapeukkuja? Niin no suomi missä ihmisoikeudet alkaa siinä kymppitonnin kuukausipalkan paikkeilla.
Suomalaiset ei ansaitse ihmisoikeuksia! Empatia ei kuulu politiikkaan!
Ei vaan valtio on olemassa broileripoliitikkoja, varsinkin vasureita varten. Kansan tehtävä on maksaa koko lysti ja toimia noille huvituksenlähteenä kun nuo keksii aina vaan uusia rajoitteita ja kyykytystä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sivistys lähti liikkeelle aikojenalun alkaessa kun kristinusko alkoi sivistää meitä. Sittemmin ihmiset erosivat kirkon oppien piiristä ja alkoivat tehdä syntiä. Ihminen on ihmiselle susi ilman kasvatusta, sääntöjä ja rangaistuksia. Narsisti joka ajattelee lähimmäistensä etua pelkästään ilman periaatteita.
Väittäisin jopa päinvastaista. Ihmisessä on monia puolia, ja kapitalistinen yhteiskunta palkitsee sen itsekkään puolen. Vuosisatojen mittaan kristinusko on suojellut vääryyttä opettamalla asennetta "Sinun ei tarvi enää mennä temppeliin kaatamaan markkinapöytiä eikä uhmata asemiehiä henkesi kaupalla kun Jeesus teki kaiken puolestasi"
Jos noita punavaltioita katsotaan niin voidaan sanoa ettei mikään ole niin ahne ja itsekeskeinen ja piittaamaton seurauksista kuin kommunistilarppaaja valtaan päästyään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ne luulee kaikki et me työskennellää medialla ja poliitikoille ja ne on oikein tyytyväisiä siihen asetelmaan.
Niin. Valtio on olemassa kansalaisten takia ja vuoksi. Ihmisoikeudet on tosi tärkeä olla kunnossa jokaisella.
1.300.000 finländare jobbar inom den privata sektorn och betalar precis allt, däribland 715.000 offentligt anställda och 3.635.000 andra = 1.600.000 pensionärer, 535.000 arbetslösa och 1.500.000 barn och studerande. Dagens finska stat är närmast en synnerligen burdus stråtrövare.
Skadejadenönnönnöö, SKIP.
Näinkö teillä siellä Venäjällä on?
Vierailija kirjoitti:
Näinhän sen pitäisi olla. Sitten on Venäjä, jossa 146 000 000 kansalaista on Putleria varten, Kiina ja Pohjois-Ruma-tai-Korea. "Kaikkien rakastama" USA:kin saattaa lipsahtaa Trumpin kaudella siihen osastoon.
Obama ja Zelenskyi tuon lauseen kausilllaan tekivät tunnetuksi. Nyt voinemme unohtaa sen ainakin sadaksi vuodeksi.
Krim är visst med i Sovjets folkmängd, kanske delar av Luhansk med? Det enda goda med ryssarna är det att de dör i avsevärt större mängd än vad det kommer nya kålsupare till.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sivistys lähti liikkeelle aikojenalun alkaessa kun kristinusko alkoi sivistää meitä. Sittemmin ihmiset erosivat kirkon oppien piiristä ja alkoivat tehdä syntiä. Ihminen on ihmiselle susi ilman kasvatusta, sääntöjä ja rangaistuksia. Narsisti joka ajattelee lähimmäistensä etua pelkästään ilman periaatteita.
Väittäisin jopa päinvastaista. Ihmisessä on monia puolia, ja kapitalistinen yhteiskunta palkitsee sen itsekkään puolen. Vuosisatojen mittaan kristinusko on suojellut vääryyttä opettamalla asennetta "Sinun ei tarvi enää mennä temppeliin kaatamaan markkinapöytiä eikä uhmata asemiehiä henkesi kaupalla kun Jeesus teki kaiken puolestasi"
Jos noita punavaltioita katsotaan niin voidaan sanoa ettei mikään ole niin ahne ja itsekeskeinen ja piittaamaton seurauksista kuin kommunistilarppaaja valtaa
Suomen valtio on aina ollut liian ahne ja tulee sitä aina olemaankin.
Aivan sama mistä puolueesta pääministeri on niin KusiNouseePäähän. ts. valta nousee aivan liikaa päähän.
Pääministerin virka tulisikin lakkauttaa, siinä on liikaa yhdelle ihmiselle.
Onhan teeveessäkin nykyään 2 juontajaa yleisempi kuin 1.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos noita punavaltioita katsotaan niin voidaan sanoa ettei mikään ole niin ahne ja itsekeskeinen ja piitt
Samaa mieltä! Pääministerin ja presidentinkin hommat voisi laittaa puoliksi.
Vierailija kirjoitti:
Tätä ihmettelen esimerkiksi liittyen tähän "tulevaisuudessa ei ole enää varaa maksaa eläkkeitä" -keskusteluun. Monet alistuvat kuin se olisi tosiasia, jolle ei voi tehdä mitään...?
Itseasiassa parikin politiikkoa on ääneen miettinyt, että näitä eläkerahoja voisi käyttää ihan muihin asioihin kuin työeläkkeisiin. Mikäli nämä ei olisi perustuslailla suojattuja eläkerahoja, niin poliitikot olisi luultavasti jo käyttänyt kaiken viimeistä senttiä myöten muuhun. On varmaan jokainen poliitikko noita varmaan miettinyt, että voisiko niitä käyttää muuhun, mutta onneksi törmäävät perustuslakiin asiassa.
Rinteeltä taas uusi eläkeavaus: Työeläkerahastoista voidaan irrottaa satoja miljoonia euroja naisten eläkkeiden korottamiseen https://www.hs.fi/politiikka/art-2000006299727.html
Myös liikenneministeri Berner ehdotti aikoinaan , että eläkerahoja käytettäisiin infrastruktuurin rakentamiseen. https://puheenvuoro.uusisuomi.fi/kiljunen/209351-elakevaroja-muuhun-kui…
Vierailija kirjoitti:
Näinkö teillä siellä Venäjällä on?
Venäjällä etsitään selvännäkijöitä. Ei vaan löydy kun kaikki ovat kännissä. Ei venäjällä selviä kännistä, ei venäjällä selviä kännistä. Eikä ainakaan missään kremlissä voi venäjälle selvitä kännistä.
Minun mielestä se menee nykyään niin että ihmiset on valtiota varten.
Ihmistenhän on pakko mennä töihin jotta tämä yhteiskunta pyörii ja kovapalkkaiset johtajat,asiantuntijat ja tutkijat saa palkkansa.
Minä olen koko aikuisiäkin kokenut asian niin että olen orja joka raataa töissä sen takia että yhteiskunta saa rahaa, samalla yhteiskunta jatkuvasti rajoittaa minun elämää ja pyrkii ohjailemaan minun käytöstäni.
Siksi en lapsia tänne halua tehdä, pitäkää tunkkinne.
Vierailija kirjoitti:
Ihmistenhän on pakko mennä töihin jotta tämä yhteiskunta pyörii ja kovapalkkaiset johtajat,asiantuntijat ja tutkijat saa palkkansa.
Minä olen koko aikuisiäkin kokenut asian niin että olen orja joka raataa töissä sen takia että yhteiskunta saa rahaa, samalla yhteiskunta jatkuvasti rajoittaa minun elämää ja pyrkii ohjailemaan minun käytöstäni.
Syntyvyys onkin romahtanut. Ei ihmiset halua kuvailemaasi valtiota, ei sellainen ole hyvä kansalaisille.
Ihminen voi elää aivan hyvin ja täysin onnellista sekä täyttä elämää ilman valtiota.
Valtiota sen sijaan ei ole olemassakaan ilman sen tunnustavia ihmisiä. Valtio on täysin ihmisen keksintö, jonka tarkoitus on helpottaa elämää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Syntyvyys onkin romahtanut. Ei ihmiset halua kuvailemaasi valtiota, ei sellainen ole hyvä kansalaisille.
Ei niin, minun mielestä syntyvyys on alentunut juurikin siitä syystä että koko 2000 luvun ajan tämä valtio on mennyt vain huonompaan suuntaan. Arvot,asenteet,palkat ja koko yhteiskunta siinä mukana on vain huonontunut.
Vierailija kirjoitti:
Ihminen voi elää aivan hyvin ja täysin onnellista sekä täyttä elämää ilman valtiota.
Valtiota sen sijaan ei ole olemassakaan ilman sen tunnustavia ihmisiä. Valtio on täysin ihmisen keksintö, jonka tarkoitus on helpottaa elämää.
Saman näkemyksen jaan kanssasi. Maapallomme resurssit vaan ovat sattuneista syistä rajatut, ja siksi valtiot on otettu käyttöön. Jonkun tahon pitää taata ihmisille jonkinlainen oikeus näihin resursseihin.
Toisilla on näkemys, että myös kansalaiset ovat resurssi. Ja kyllähän sitä resurssia hyväksi käytetään. Orjat olivat suuri resurssi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei niin, minun mielestä syntyvyys on alentunut juurikin siitä syystä että koko 2000 luvun ajan tämä valtio on mennyt vain huonompaan suuntaan. Arvot,asenteet,palkat ja koko yhteiskunta sii
Kokoomus ollut liian monta kertaa hallituksessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
1.300.000 finländare jobbar inom den privata sektorn och betalar precis allt, däribland 715.000 offentligt anställda och 3.635.000 andra = 1.600.000 pensionärer, 535.000 arbetslösa och 1.500.000 barn och studerande. Dagens finska stat är närmast en synnerligen burdus stråtrövare.
Skadejadenönnönnöö, SKIP.
Alla adderar vi något till diskussionen. Tack för dit genomtänkta och välmotiverade inlägg.
Vierailija kirjoitti:
Kokoomus ollut liian monta kertaa hallituksessa.
Samoin sdp,vas,vihr,keskusta,kd ja rkp.
Pitäisköhän seuraava hallitus olla vaikka ps+liike nyt? Miten me tänne saadaan mitään muutosta kun aina nuo samat vanhat paskat puolueet ovat päättämässä asioista.