Tapailemani mies ottaa yhteyttä vain kun hänelle sopii. Pitäisikö unohtaa?
Pidän hänestä kovasti, on erilainen persoonaltaan. Meistä ei tule koskaan paria ja olemme siitä varmasti samaa mieltä mutta ystävinä olisi mukava pysyä.
Hän kuitenkin saattaa kadota pitkäksi aikaa joka on tavallaan minulle ok mutta nykyään minulla on alkanut tulemaan välillä huoli onko kunnossa.
En halua olla mikään roikkuja mutta jos itse laitan viestiä miten hänellä menee niin tulee sellainen olo, että hän saattaa jopa ahdistua siitä, joten odotan, että laittaa minulle välillä viestiä.
Meillä ei ole seksisuhdetta mutta ei täysin platonistakaan.
Tämä mysteerisyys saa miettimään vain, että jaksanko hiljaiseloa vai pitäisikö vain lopettaa tapailu ja yhteydenotto tyystin.
Kommentit (69)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten moneksi kuukaudeksi miehellä on tapana kadota vai onko tämä taas sitä perusvalitusta, että ei 15 minuutissa vastaa, eikö se välitä.
Katoaa useaksi päiväksi. Joskus pariksi viikoksi. Eikä siinä mitään mutta tekee sen tavalla joka jättää ihmettelylle sijaa tai sitten ylianalysoin. Ehkä minulla on liikaa kuitenkin alkanut muodostumaan tunteita sittenkin.
Kiitän vastauksista. Sain pohdinnalleni päätöksen, etten aio enää haikailla enkä jaksa tätä. Ei vain sovi minulle.
Ap
No eihän tuo ole pitkä aika laisinkaan, kun ei teillä ole mitään suhdetta ja olette vaan kavereita lähinnä. Minusta mies ei ole tehnyt mitään väärää. Yhteyttä otetaan silloin, kun sopii.
Voisi olla ideaa printata tämä viestiketju (siltä varalta, että se poistetaan) ja palata tähän aina silloin, jos päätös alkaa horjumaan tai jos mies ottaa yhteyttä.
Ainiin.
Unohdin varmaan yhden oleellisen asian kertoa.
Hän on aiemmin tässä viime aikoina lähentynyt (ennen tätä) ja oikeasti maalaili suhteemme tulevaisuutta minulle. En minä täysin tosissani ottanut, oli jo ilta ja emme selvinpäin olleet enää. Kuitenkin siitä huolimatta on puhunut jo muille suhteestamme ja minä olisin halunnut vielä pitää tämän meidän välisenä.
Kun läheni, niin sitten kuitenkin minäkin lähennyin. Sitten vaipui kuoreensa, laittoi viestiä vain lyhyesti ja asiallisesti ja sitten katosi päiviksi kuitenkin antaen ymmärtää, että haluaa tavata vielä.
Mutta kaikki on niin epämääräistä, että olen joutunut hämilleni vaikka yritän järkeistää ajatukseni kaiken kaikkiaan ja antaa olla.
No, onneksi olimme vain ystävätasolla eikä suhde ehtinyt edetä paljoa.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten moneksi kuukaudeksi miehellä on tapana kadota vai onko tämä taas sitä perusvalitusta, että ei 15 minuutissa vastaa, eikö se välitä.
Katoaa useaksi päiväksi. Joskus pariksi viikoksi. Eikä siinä mitään mutta tekee sen tavalla joka jättää ihmettelylle sijaa tai sitten ylianalysoin. Ehkä minulla on liikaa kuitenkin alkanut muodostumaan tunteita sittenkin.
Kiitän vastauksista. Sain pohdinnalleni päätöksen, etten aio enää haikailla enkä jaksa tätä. Ei vain sovi minulle.
Ap
No eihän tuo ole pitkä aika laisinkaan, kun ei teillä ole mitään suhdetta ja olette vaan kavereita lähinnä. Minusta mies ei ole tehnyt mitään väärää. Yhteyttä otetaan silloin, kun sopii.
Ei tässä ole tarpeen miestä tuomita. Se ei ole tässä olennaista. Mieshän vain toimii niin kuin itse näkee parhaaksi.
Olennaista on se, että ap ei ole tässä suhteessa tyytyväinen. Ap ei koe saavansa tässä suhteessa sitä mitä haluaisi. Ja siksi ap kokee parhaaksi irtaantua suhteesta. Ja tekee sen omaa hyvinvointiaan silmällä pitäen.
Vierailija kirjoitti:
Ainiin.
Hän on aiemmin tässä viime aikoina lähentynyt (ennen tätä) ja oikeasti maalaili suhteemme tulevaisuutta minulle. En minä täysin tosissani ottanut, oli jo ilta ja emme selvinpäin olleet enää. Kuitenkin siitä huolimatta on puhunut jo muille suhteestamme ja minä olisin halunnut vielä pitää tämän meidän välisenä.
Kun läheni, niin sitten kuitenkin minäkin lähennyin. Sitten vaipui kuoreensa, laittoi viestiä vain lyhyesti ja asiallisesti ja sitten katosi päiviksi kuitenkin antaen ymmärtää, että haluaa tavata vielä.
Mutta kaikki on niin epämääräistä, että olen joutunut hämilleni vaikka yritän järkeistää ajatukseni kaiken kaikkiaan ja antaa olla.
Ap
No eipä yllätä yhtään, että on jo maalaillut tuollaisia hömpötyksiä. Et olisi muuten edes tehnyt koko aloitusta, jos mies olisi sulle vain kaveri, josta et olisi pätkääkään kiinnostunut ja sulle olis se ja sama, ottaako mies yhteyttä joka päivä kaverina tai kerran kuussa kaverina.
Eli sä selkeästi haluat enemmän, mutta mies on tuommoinen kylmää kuumaa tyyppi ja pakenee aika ajoin. Välttelevä kiintymyssuhdetyyli ainakin. Noilla voi olla myös haaremi muitakin naisia, joita pyörittävät. Vaikka kuinka olisivat introverttityyppisiä. Mulla on kokemusta tommosesta.
Vierailija kirjoitti:
Ainiin.
Ap
Eipä hän paljon sinun toiveita tunnu kunnioittavan. Puhuu suhteesta kylillä ennen kuin on edes sinun kanssa puhunut.
Tuo tulevaisuuden maalailu on myös tapa koukuttaa. Jos mies on huomannut sinun varautuneisuuden tai epäilyt, niin näyttämällä vihreää valoa ja luomalla mielikuvaa suhteen etenemisestä saa sinut taas koukuttumaan lisää. Ja sehän toimi myös kuten sanot, että sitten sinäkin lähennyit. Se siis toimi!
Mutta sinä olet fiksu, kun tajuat kuitenkin, ettei kannata ihan tosissaan ottaa.
Ja tosiaan tuokin kaikki voisi olla ihan normaalia suhteen etenemistä, jos se ei sisältäisi tuota hämmennystä ja ristiriitaisia tunteita ja ihmettelyä.
Tästähän tuli mieleen ja kehoitan juoksemaan:
Se vetää mua puoleensa, vaanii ja viettelee
Ei itse ehkä huomaakaan mitä se tekee
Se uhrinsa lumoaa, polveni notkahtaa
Ja ennen kuin huomaankaan, pois jo menee
Toiseen maailmaan
Sä oot vaarallinen, sä oot vaarallinen, sä oot vaarallinen
Ja mä janoan vaaraa
No otatko sinä yhteyttä kun sinulle ei sovi, vain kertoaksesi että ei sovi tälläkään kertaa?
Vaikene kokonaan ja katso, ottaako yhteyttä. Sinä taidat odottaa teistä enemmän ja miehelle olet vain joku kiva kaveri, et romanttisessa mielessä. Tai kysy suoraan.
Vierailija kirjoitti:
upup
Miksi nostat ketjuani? Ei sille ole oikein mitään syytä enää. Olen saanut jo kattavasti vastauksia.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Siis, jos teillä ei ole seksiä, niin unohda välittömästi.
Ja vaikka olisikin, niin unohda sittenkin. Outoihin kuvioihin ei kannata aikaa tuhlata.
Sinun kannattaisi keskittyä miettimään omia tuntemuksiasi ja ajatuksiasi sen sijaan, että aprikoit ja arvailet miehen fiiliksiä.
Ap sanoi ettei halua vastauksia, mutta vastaanpa kuitenkin yleisellä tasolla. Jaa-a, noista on paljon kokemusta. Ehkä olen sitä tyyppiä, että siedän tuollaista liian kauan, mutta kai tuosta jotain on oppinut. Väittäisin, että syynä voi olla mikä tahansa, pleijeri, emotionaalisesti kypsymätön, introvertti jne. On täysin mahdollista, että kyseinen henkilö ei kaipaa kovin läheistä ihmissuhdetta (jotain kuitenkin) eikä yksinkertaisesti ymmärrä ns tavallisten ihmisten tarvetta yhteydenpitoon tai lähentymiseen, Ja jos hänellä on niukasti kokemusta naisista, hän ei osaa sellaista tehdä tai feikata edes siksi, että tietäisi sinun sitä kaipaavan. Esin vähän autismin kirjolla oleva voi olla tällainen, mitenkään autisteja kritisoimatta, ihmisten perusluonne on mikä on. Ehkä tuo on hänen käsityksensä ihmissuhteesta oikeasti? Pääongelma on tarpeiden kohtaamattomuus. Tavallaan kovin ikävä vaihtoehto siinä mielessä että jos ja kun häviät kuvioista, hän on varmasti hyvin pettynyt (ja samaa on voinut tapahtua samoista syistä jo aiemmin, mikä on tehnyt hänet entistä varovaisemmaksi). Varmaan suora keskustelu asiasta olisi paras vaihtoehto, mutta tiedän kyllä että se on kovin vaikeaa, varsinkin kun "mitään ei ole sovittu".
On tietysti muitakin vaihtoehtoja, Monia vuosia sitten yksi tällainen kylmää-kuumaa henkilö oli (jälkikäteen ajateltuna) aika narsistinen ja todella kavala, ja juuri se seksittömyys harhaanjohti minut ajattelemaan että kysessä ei ole pleijeri, mutta itse asiassa luin sittemmin, että se voi olla osa patologista käyttäytymistä. Henkisestä kontrollistahan parhaat kicksit tulee. Mutta en tiedä, kaikkiahan nykyään syytetään narsisteiksi. Ehkä se ei ole kuitenkaan todennäköisin vaihtoehto.
Hyi hitto että tuli mieleen tapailemani mies. Hänkin maalaili alussa nätin kuvan jossa haluaa olla avioliitossa ja vauvojakin olisi mukava saada, ja minä satuin olemaan ainoa josta hän pystyy kiinnostumaan sillä on omien sanojensa mukaan 'selektiivinen'. Sitten kun sovittiin tapaaminen, alkoi kylmyytys. Taitava puhelija muuttui kahden sanan mieheksi viesteissä, ja niitä tippui harvassa. Sanoin ettei minulla yksinkertaisesti ole aikaa, rahaa, energiaa tai muitakaan resursseja tuhlattavaksi tuppisuun tapaamiseen. Sitten muuttui ääni kellossa ja mies palasi puhekykyiseksi, oikein soiteltiin.
Tällä tapaa se meni pari kuukautta, aina vähän enemmän täkyä minun suuntaani ja välillä kylmää kiviseinää. Meinas järki lähteä, ja lähtikin itse asiassa. Olen myös varma että tällä kakkakikkareella oli muitakin naisia narussa, esitti vain raasua maalaisukkoa joka ei koskaan käy missään iltaseitsemän jälkeen. Nyyh.
Naisia sillä oli historiallisesti ollut joku satatuhatta. En silleen ihmettele, charmikas kaveri. Mutta ihan kunnon narsisti. Ja kyllä, minulla on auktoriteetti diagnosoida tämä.
Kiitän edelleen vastauksista ja siis tottakai keskustelu aiheesta voi jatkua mutta tarkoitin vain, ettei välttämättä tarvi nostella ketjua mutta toisaalta jos aihe kiinnostaa niin mikäs siinä.
Minulle tuli vielä mieleen, että kun olemme alkaneet tapailemaan ja lähestymään, niin hoki usein, että "tästä meidän jutusta voisi tulla meidän näköinen suhde".
Minulle tuo kuulosti ihan mukavalta, en minäkään ole suuria haaveillut.
Mutta, nyt kun mietin. Tuo sisältää oikeastaan kaiken sanoman, jolla myös ihminen voi kuitata kaiken epämääräisen. Koska suhdehan on vain tällainen, omanlainen.
Mutta silti asetellut sanat alkuun sai miettimään, että jotain syvempää ystäväsuhdetta, nyt mietin, että kyse taisi olla antaa minulle sellainen viesti jotta kuvittelisin jotain enemmän.
Voin olla väärässäkin.
Ap
Uskomaton pelle tuo mieS