En voi ymmärtää miten jotkut saa lyhyessä ajassa kymmeniä kiloja painoa
Itse en saa edes yhtä kiloa lisää vaikka kuinka yritän.
Kommentit (67)
Syömällä. Olen vasta 30-vuotisen elämäni aikana saanut kerättyä jo 40kg.
Vierailija kirjoitti:
Se on aineenvaihdunnan tehosta kiinni.
Mä pystyin teininä syödä vaikka mitä herkkuja päivittäin enkä lihonut yhtään. Nyt 32 vuotiaana saan miettiä syömisiäni, kun aineenvaihdunta hidastuu iän myötä. Liikunnasta ja ruokavaliosta kiinni, että aineenvaihdunta parantuisi.
Mä voin syödä nyt 45 vuotiaana mitä vain eikä paino nouse kunhan jätän viinat pois.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Läski on syntynyt läskiksi. Se on se juttu.
Läski on jo syntyessään 5-6 kiloinen möllykkä.
Ja minkä läski sille mahtaa? Olisiko hänen ollut mahdollista laihduttaa sikiönä äitinsä kohdussa?
Terveellisempää läskille on pitää suunsa kiinni. Se auttaa monellakin tavalla.
Ensin toivot itsellesi jonkun sairauden, joka lihottaa ( vaikka kilpirauhasen liikatoiminta) ta muun sairauden, jonka lääke lihottaa tai turvottaa, kortisonit, mielialalääkkeet, hormonivalmisteet...
Eli: nopeaan lihomiseen voi olla moniakin syitä, ei kannata niitä muiden tapauksia ihmetellä.
Hanki mieluummin lihasta jos painoa haluat lisää.
Liikutko yhtään? Tuohan on sinänsä kätevää, tulee halvaksi eläminen
-Olen aina ollut tosi liikunnallinen.Rakastan ruoanlaittoa ja monipuolista ruokaa joten ei tule halvaksi..
Vierailija kirjoitti:
Olen syönyt konvehteja ja muita suklaaherkkuja noin kolme kiloa joulusta alkaen. Paino on noussut vain puoli kiloa, vaikka lisäksi olen syönyt ruokaa normaali määrät.
Minäkin. Lisäksi 500 grammaa homejuustoa, pari pakettia suolakeksejä, pizzaa, karkkia, olutta, glögiä, kuorrutettuja manteleita jne.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Liikutko yhtään? Tuohan on sinänsä kätevää, tulee halvaksi eläminen
-Olen aina ollut tosi liikunnallinen.Rakastan ruoanlaittoa ja monipuolista ruokaa joten ei tule halvaksi..
Kävelen kaikkialle ja käyn salilla. Eläminen ei tule halvaksi, kun pitää syödä älyttömät määrät, jotta pysyy edes nykypainossa.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lisäät suolaa aina ruokalusikallisen jokaiseen ruokaan mitä syöt, juot 2-4 litraa limsaa tai coca-colaa ruokajuomana ja pidät pizzapäivän joka ilta syöden yhden perhepizzan muun ruuan lisäksi ja pyydät siihen extrajuuston, et liiku lainkaan. Pitäisi jo viikon jälkeen olla ainakin se 1 kg tullut.
Puhut pskaa 🙂
Tai ehkä tuo naisilla on eri asia.
4000-4500 kaloria on normi kulutus ollut itselläni päivässä ja tuosta nyt ei sellaista määrää saa millään.
Ei tuolla tule viikossa kiloakaan, päin vastoin lähtisi ja enemmän kuin kilo.
Olet 2 metriä pitkä, 100 kg painava ja juokset 2h joka päivä?
195cm 90kg, käyn salilla ja lenkillä 4 kertaa viikossa.
Tuolla aktiivisuudella ja painolla sinun ylläpitokalorit ovat noin 3200 kcal. Jos syöt 4500 kcal/päivä, niin lihoat 200 grammaa päivässä.
Vierailija kirjoitti:
Stressi lihottaa nopeasti.
Ei lihota, jos se vie ruokahalun.
Lihoin kerran 30 kg muutamassa vuodessa. Omaisten kuolemat ja jatkuva stressi laukaisivat syömishäiriön.
Ahmimista ei hoideta samalla tavalla kuin anoreksiaa, vaikka ovat saman kolikon eri puolet.
Otappa kontolles psykoosisairaus ja olanzapinkuuri. Tulee 10 - 15 kiloo ihan heittämällä ja diabeteksen kaupanpäälle.
Vierailija kirjoitti:
Läski on syntynyt läskiksi. Se on se juttu.
Läski on jo syntyessään 5-6 kiloinen möllykkä.
On se naisettomuus vaan kamala paikka ja mieti, että hamaan tappiin asti jatkuu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jotkut lääkkeet lihottaa ja turvottaa tosi paljon. Ole onnellinen että et liho äläkä missään nimessä mollaa lihoneita. Nim. lihonut 13 kg vaikka en paljoo enää syö paitsi lääkkeitä.
Seliseli.
... painavat luut.
Luin jostain että kahden samanpituisen ihmisen luuston paino ei paljon vaihtele, korkeintaan 2 kiloa. Joten lihavien ihmisten on turha vedota "luuston painoon". Valitettavasti en muista mistä luin joten en voi linkata lähdettä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jotkut lääkkeet lihottaa ja turvottaa tosi paljon. Ole onnellinen että et liho äläkä missään nimessä mollaa lihoneita. Nim. lihonut 13 kg vaikka en paljoo enää syö paitsi lääkkeitä.
Seliseli.
... painavat luut.
Luin jostain että kahden samanpituisen ihmisen luuston paino ei paljon vaihtele, korkeintaan 2 kiloa. Joten lihavien ihmisten on turha vedota "luuston painoon". Valitettavasti en muista mistä luin joten en voi linkata lähdettä.
Aikuisen luuranko painaa kokonaisuudessaan vain 7-12 kilogrammaa. Ei tarvita sen kummoisempaa lähdettä, kun kyse on ihan faktatiedosta.
No nyt on keksitty nälkähormonit,lihot heti vaikket syö mitään.
Ennen ei onneksi ollut tuollaisia,eikä sairauksia tai lääkityksiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä pystyin teininä syödä vaikka mitä herkkuja päivittäin enkä lihonut yhtään. Nyt 32 vuotiaana saan miettiä syömisiäni, kun aineenvaihdunta hidastuu iän myötä. Liikunnasta ja ruokavaliosta kiinni, että aineenvaihdunta parantuisi.
Mä voin syödä nyt 45 vuotiaana mitä vain eikä paino nouse kunhan jätän viinat pois.
Se on merkki hyvästä aineenvaihdunnasta. Mulla se on hidastunut ja syön mitä huvittaa. Liikunta on jäänyt talviaikaan vähemmälle ja mätäten, joten nämä selittää lievää lihoamistani.