Miksi kukaan menisi kuntosalille?
Aikaa menee hukkaan ja maksaakin vielä. Saman treenin saa tehtyä kotona ja on vielä mukavampaakin.
Säästyy aikaa ja rahaa kun ei tarvi ensinnäkään kulkea salille, ostaa treenivaatteita, maksaa kk maksuja, ei tarvi jonottaa laitteille joita ei oikeasti edes tarvita. Senkun treenaa kotona vaikka alasti ja sitten omaan suihkuun.
Tylsä treenaaminenkin ei tunnu niin tylsältä jos vaikka katsoo jotain itseä kiinnostavaa sarjaa samalla.
Kommentit (163)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Taas nämä "asiantuntijat" äänessä 😄. Onpa tehokasta treeniä kun ihan televisiota katsot samalla, ihme kun et kirjaa lue. Jos sinulla olisi kokemusta enemmän niin ymmärtäisit eron. Vähän sama kuin sanoisin että miksi ihmiset ajaa autolla töihin kun voi pyörälläkin mennä.
"(A)siantuntijat" tosiaan. Sali on kaikille pakollinen eikä mikään muu ole järkevää. Kaikki maailman ihmiset salille vaan koska muuten kuollaan kaikki.
Kuntosaliharjoittelu oheistuotteineen on miljaardibisnes. Rahamies on haistanut rahan ja nyt niistetään viimeisetkin pennit saliharjoittelijan lompakosta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Taas nämä "asiantuntijat" äänessä 😄. Onpa tehokasta treeniä kun ihan televisiota katsot samalla, ihme kun et kirjaa lue. Jos sinulla olisi kokemusta enemmän niin ymmärtäisit eron. Vähän sama kuin sanoisin että miksi ihmiset ajaa autolla töihin kun voi pyörälläkin mennä.
"(A)siantuntijat" tosiaan. Sali on kaikille pakollinen eikä mikään muu ole järkevää. Kaikki maailman ihmiset salille vaan koska muuten kuollaan kaikki.
Kuntosaliharjoittelu oheistuotteineen on miljaardibisnes. Rahamies on haistanut rahan ja nyt niistetään viimeisetkin pennit saliharjoittelijan lompakosta.
Ne on nuo kaiken maailman manniset ja muut idiootit jokka tätä salia hehkuttaa.
Miksi aina nämä laiskimmat ja epävarmimmat ihmiset yrittää puuttua muiden harrastuksiin? Haukutaan muita kun tiedetään että itsestä ei ole samaan. Pelle porukkaa 🤡
Miksi olet tällä paskapalstalla? Senkin ajan voisit käyttää fiksummin. Olette kyllä ihan noloa porukkaa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei jaksa punttipate hiihtää 30 kilometriä. Moni niin kankea ettei saa edes monoa siteeseen.
Hiihtäjä-78
Jaa. Minä kun satun tietämään, että kaikki huippuhiihtäjät, ja iso osa tavoitteellisesti treenaavista harrastelijoista käy myös kuntosalilla hakemassa treeniin lisätehoja. Valmentaja varmaan sitten auttaa monojen kanssa?
Kuntosaliharjoittelu on lähes kaikissa lajeissa todella tärkeä ellei tärkein oheisharjoitus.
Miksi sitten kenialainen juoksee nopeammin kuin suomalainen, vaikka ei ole punttisalia vitkuttimineen koskaan nähnytkään?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei jaksa punttipate hiihtää 30 kilometriä. Moni niin kankea ettei saa edes monoa siteeseen.
Hiihtäjä-78
Jaa. Minä kun satun tietämään, että kaikki huippuhiihtäjät, ja iso osa tavoitteellisesti treenaavista harrastelijoista käy myös kuntosalilla hakemassa treeniin lisätehoja. Valmentaja varmaan sitten auttaa monojen kanssa?
Kuntosaliharjoittelu on lähes kaikissa lajeissa todella tärkeä ellei tärkein oheisharjoitus.
Miksi sitten kenialainen juoksee nopeammin kuin suomalainen, vaikka ei ole punttisalia vitkuttimineen koskaan nähnytkään?
Ne kenialaisetkin käyvät salilla. Jokainen kilpatason yleisurheilija treenaa salilla.
Naisille sopii muut liikuntamuodot, jooga, method putkisto, gigong
Näitä voi harrastaa ilmaiseksi kotona.
Vierailija kirjoitti:
Hiihtäjä-78
Miksi helvetissä tarviisiin hiihtää 30 kilometriä? Et sinäkään pärjäisi lätkässä mulle, etkä penkkipunnerruksessa. Ihmiset treenaa eri asioita. Voit hiihtää tietysti karkuun niillä suksilla niin et saa selkääs
Vierailija kirjoitti:
Hiihtäjä-78
Näyttää ainakin iso ego olevan hiihtopelleillä. Mammapalstalla kehuskella olemattomilla saavutuksilla, mutta päin naamaa et uskalla kellekään sanoa mitään. Suksii vaan karkuun 😄 nyt ymmärrän minkä takia hiihdät
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aika kauan saa maksaa salimaksuja, että mennään ohi siitä, että ostaisi vastaavat välineet kotiin.
Ja isompi koti johon laitteet mahtuu vasta maksaakin.
Ja vielä sellaiset lattiat että kunnon maastavetotreeni onnistuu. Kerrostalossakin voi tulla sanomista painojen tiputtamisesta.
Sinne vaan! Muiden pervojen sekaan juhlimaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hiihtäjä-78
Miksi helvetissä tarviisiin hiihtää 30 kilometriä? Et sinäkään pärjäisi lätkässä mulle, etkä penkkipunnerruksessa. Ihmiset treenaa eri asioita. Voit hiihtää tietysti karkuun niillä suksilla niin et saa selkääs
Miksi kenenkää tarttis pelata lätkää tai penkkipunnertaa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hiihtäjä-78
Ne kenialaisetkin käyvät salilla. Jokainen kilpatason yleisurheilija treenaa salilla.
Juoksija lehdessä oli joskus juttua jostain ihan maailman huippukestävyysjuoksijoiden valmentajasta. Sanoi että sen verran pitää käydä kuntosalilla että jaksaa kantaa palkinnot kotiin
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos haluaa isot lihakset, niin silloin pitää olla sali. Mutta sellaisen urheillullisen hoikan kropan saa helposti kotitreenillä.
Kuka haluaa isot lihakset?
Nainen ei saa hankittua treenattua fitnesspeppua muuten kuin kuntosalilla isoilla painoilla.
Fitnesspeppu on yhtä ällö kuin botox huulet.
Varmaan korjattukin jo ketjussa, mutta huuliin ei laiteta botoxia. Botox ei ole täyteaine. Mistä ihmeestä ihmiset ovat keksineet tuon?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos haluaa isot lihakset, niin silloin pitää olla sali. Mutta sellaisen urheillullisen hoikan kropan saa helposti kotitreenillä.
Kuka haluaa isot lihakset?
Nainen ei saa hankittua treenattua fitnesspeppua muuten kuin kuntosalilla isoilla painoilla.
Fitnesspeppu on yhtä ällö kuin botox huulet.
Varmaan korjattukin jo ketjussa, mutta huuliin ei laiteta botoxia. Botox ei ole täyteaine. Mistä ihmeestä ihmiset ovat keksineet tuon?
Lähiöbotox laitetaan huuleen
Vierailija kirjoitti:
En ymmärrä mitä täällä valitetaan.
Itselläni kotona kuntosali, samoilla laitteilla mitä löytyy kaupallisilta saleilta. Talo sen verran iso ja jo suunnittelu vaiheessa rakennettu kuntosalille oma 50m2 huone. Kaikki laitteet mahtuu sinne.
En maksa kuukausimaksuja, samalla tapaa kun en asu vuokralla. En vaurastuta muita kuin itseäni.
Jaa oletko muutenkin omavarainen? Kasvatat/metsästät/kalastat itse ruokasi, teet vaatekankaasi itse, nikuttelet huonekalusi, oma generaattori, jopa öljylähde? Helevetti kun väliin joutuu lukemaan typeriä kommentteja.
Vierailija kirjoitti:
Hiihtäjä-78
Minä pääasiassa hiihdän ja juoksen. Murra näitä on tukemassa saliharrastus. Nämä lajit eivät sulje toisiaan pois.
Hassu ketju. Haukutaan toisten liikuntaharrastuksia. Yleisesti ottaen ihmiset liikkuu liian vähän, joten hiihtäkööt tai punttailkoot, kuhan tekevät jotain
Mä maksan ePassirahoilla noin 8kk kuntosalia /vuosi. Loppu 4kk ei lle paha hinta maksaa omasta taskusta.
Salitreeni on vähentänyt mm. selkäongelmia ja peruskunto on selvästi parantunut.
Itselle salilla käynti motivoi paljon enemmän kuin joku kotitreeni kahvakuulalla ja kuminauhalla.
Salitreeni on ajan henki, jopa kultti. Markkinointi on siis kaikin puolin onnistunut ja rahat ohjautuvat salien omistajille.
Itse olen kokeillut treenata salilla, usemmankin kerran, enkä pitänyt. Epämiellyttävä ympäristö ja epämiellyttävät ihmiset. Jos nyt sitten vanhenen ja lihasmassani surkastuu ennen aikojaan, niin olkoon niin. Eivät nuo saliaddiktitkaan terveitä ole, vaikka kuinka treenaavat muka oikein asennoin ja ottein. Kaikilla on jotain isompaa kremppaa, polvet tai selkä ja olkapää. Kultti pitää kuitenkin treenivammojakin terveellisempänä kuin sitä, ettei treenaisi salilla.
Mieleni hylkii aina muutenkin ajan henkeä ja kultteja, joten mikään vakuuttelu ei saa minua treenaamaan juuri salilla.
Metsään mennään siinä kun et ymmärrä kuntosalin ja maatilan töiden eroa. Et varmasti edes tiedä mikä liike kehittää mitäkin lihasta. Näitä "asiantuntijoita" aina löytyy vaikka ei mistään mitään tiedä. Sielläkin äidin oma tissiposki huutelee.