Miksi kukaan menisi kuntosalille?
Aikaa menee hukkaan ja maksaakin vielä. Saman treenin saa tehtyä kotona ja on vielä mukavampaakin.
Säästyy aikaa ja rahaa kun ei tarvi ensinnäkään kulkea salille, ostaa treenivaatteita, maksaa kk maksuja, ei tarvi jonottaa laitteille joita ei oikeasti edes tarvita. Senkun treenaa kotona vaikka alasti ja sitten omaan suihkuun.
Tylsä treenaaminenkin ei tunnu niin tylsältä jos vaikka katsoo jotain itseä kiinnostavaa sarjaa samalla.
Kommentit (163)
Vierailija kirjoitti:
Salitreeni on ajan henki, jopa kultti. Markkinointi on siis kaikin puolin onnistunut ja rahat ohjautuvat salien omistajille.
Itse olen kokeillut treenata salilla, usemmankin kerran, enkä pitänyt. Epämiellyttävä ympäristö ja epämiellyttävät ihmiset. Jos nyt sitten vanhenen ja lihasmassani surkastuu ennen aikojaan, niin olkoon niin. Eivät nuo saliaddiktitkaan terveitä ole, vaikka kuinka treenaavat muka oikein asennoin ja ottein. Kaikilla on jotain isompaa kremppaa, polvet tai selkä ja olkapää. Kultti pitää kuitenkin treenivammojakin terveellisempänä kuin sitä, ettei treenaisi salilla.
Mieleni hylkii aina muutenkin ajan henkeä ja kultteja, joten mikään vakuuttelu ei saa minua treenaamaan juuri salilla.
Aika säälittävä vuodatus. En tajua teitä ihmisiä, joille koska aktiviteetti X ei henkilökohtaisesti sovi, pitää patologisoida tuon aktiviteetin X harrastajat "kultisteina", "addikteina" ja ylipäätäänsä "epämiellyttävinä" ja sairaina ihmisinä. Sama kuin minä kokeilisin tennistä, mutten henkilökohtaisesti siitä erityisesti innostu, ja siksi menen kutsumaan tenniksestä pitäviä ihmisiä maailman alimmaksi saastaksi. Kertoo paljon sinusta ja henkisestä tilastasi tällaiset ulostulot. :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Salitreeni on ajan henki, jopa kultti. Markkinointi on siis kaikin puolin onnistunut ja rahat ohjautuvat salien omistajille.
Itse olen kokeillut treenata salilla, usemmankin kerran, enkä pitänyt. Epämiellyttävä ympäristö ja epämiellyttävät ihmiset. Jos nyt sitten vanhenen ja lihasmassani surkastuu ennen aikojaan, niin olkoon niin. Eivät nuo saliaddiktitkaan terveitä ole, vaikka kuinka treenaavat muka oikein asennoin ja ottein. Kaikilla on jotain isompaa kremppaa, polvet tai selkä ja olkapää. Kultti pitää kuitenkin treenivammojakin terveellisempänä kuin sitä, ettei treenaisi salilla.
Mieleni hylkii aina muutenkin ajan henkeä ja kultteja, joten mikään vakuuttelu ei saa minua treenaamaan juuri salilla.
Aika säälittävä vuodatus. En tajua teitä ihmisiä, joille koska aktiviteetti X ei henkilökohtaisesti sovi, pitää patologisoida tuon aktiviteetin X harrastajat "kultisteina", "addikteina" ja ylipäätäänsä "epämiellyttävinä" ja sairaina ihmisinä. Sama kuin minä kokeilisin tennistä, mutten henkilökohtaisesti siitä erityisesti innostu, ja siksi menen kutsumaan tenniksestä pitäviä ihmisiä maailman alimmaksi saastaksi. Kertoo paljon sinusta ja henkisestä tilastasi tällaiset ulostulot. :D
Kultilla viittaan juuri ajan henkeen ja tietynlaiseen aivopesuun. Käsitykseen, että mikään muu liikunta ei voi korvata salilla käymistä, vaan salilla on ehdottomasti käytävä, jos haluaa huolehtia terveydestään ja lihaskunnostaan. Ehdottomuus tekee kultin.
Kokemukseni perusteella tosiaan ihmiset salilla ovat epämiellyttäviä. Siellä on isoon ääneen karjahtelevia ja muita säikäytteleviä "tositreenaajia", jotka paukuttavat painoja ja metelöivät joka käänteessä. Ja sitten persettään tai huulitörötystään kuvaavia keikisteleviä naiskulttilaisia pimppitrikoissaan. Voi olla, että jossain muussa ympäristössä nämä ihmiset olisivat mukavan oloisia, mutta epämiellyttävä ympäristö tekee heistä epämiellyttäviä. Ja aika moni lepuuttaa vesipullojaan ja tavaroitaan laitteella, jolla ei itse juuri sillä hetkellä treenaa. Itsekkään ja itsekeskeisen oloisia tyyppejä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Älä laita lainausmerkkeihin sanoja, joita en ole sanonut. En ole käyttänyt sanoja kultisti tai addikti. En myöskään ole sanonut salilla kävijöitä sairaiksi siinä mielessä kun tuossa viittaat. Hieman jäitä hattuun nyt. Tuo ylimitoitettu tunnereagointi on myös yksi asia, mistä en pidä ja mitä sali-ihmisillä tuntuu paljon olevan.
Ihan tavallisia ihmisiä mun salilla kyllä käy. Juuri koskaan ei mitään testosteroni- lihaskimppuja taikka nuorta liian tiukkoihin trikoisiin itsensä ahtanutta influensseria.
Saleja kun on monenlaisia. Niistä voi valita.
Vierailija kirjoitti:
Salilla tapahtuvat vammat syntyvät pääasiassa siitä, että nostetaan ykkösmaksimeita tai tehdään muuten isoilla painoilla huonolla tekniikalla. Jos tekee liikkeet hyvällä tekniikalla myös negatiivisiin vaiheisiin keskittyen toistoalueella 6+, saa olla aika ihme, jos loukkaantuu.
Viesti 144/146, kutsuit salilla käymistä kultiksi, siellä käyviä saliaddikteiksi ja epäterveiksi. Eli kyllä sanoit juuri noi lainaamani asiat. Sen lisäksi, että olet selkeästi henkisesti epätasapainoinen, kun kerran niin pöyristyt muiden normaaleista harrastuksista, olet myös valehtelija. Suosittelen hakeutumaan terapiaan, jos et niin jo tee.
En aio ostaa kotiin kaikkia kuntovälineitä. Siksi mentävä salille vaikken muista ihmisistä piittaakaan.
Kummallisilla saleilla ihmiset käyvät. Minä aloitin vuonna -98 ja takana on vuosia eri saleilla, eri kaupungeissa. Jokaisella on käynyt ihan tavallisia, mukavia ihmisiä. Nytkin olen salilla ja täällä on mun lisäksi kymmenkunta miestä. Kukaan ei kuolaa, tuijota tai pervoile. Kukaan ei varaile laitteita tai ähki (ähkimisessä ei kyllä mielestäni ole mitään pahaa).
Vierailija kirjoitti:
Viesti 144/146, kutsuit salilla käymistä kultiksi, siellä käyviä saliaddikteiksi ja epäterveiksi. Eli kyllä sanoit juuri noi lainaamani asiat. Sen lisäksi, että olet selkeästi henkisesti epätasapainoinen, kun kerran niin pöyristyt muiden normaaleista harrastuksista, olet myös valehtelija. Suosittelen hakeutumaan terapiaan, jos et niin jo tee.
En käyttänyt termiä "epäterve", vältän yleensäkin typeriä svetisismejä. Kirjoitin, että "salitreeni on ajan henki, lähes kultti".
Vaikuttaa siltä, että sinulla on suuria vaikeuksia kestää sitä, että joku ajattelee toisin kuin sinä. Mutta et voi oikein sitä estääkään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Salilla tapahtuvat vammat syntyvät pääasiassa siitä, että nostetaan ykkösmaksimeita tai tehdään muuten isoilla painoilla huonolla tekniikalla. Jos tekee liikkeet hyvällä tekniikalla myös negatiivisiin vaiheisiin keskittyen toistoalueella 6+, saa olla aika ihme, jos loukkaantuu.
En tarkoittanut mitään yksittäistä loukkaantumista, vaan yleensäkin liian kovan treenin aiheuttamia kremppoja. Ne tulevat pitkän ajan kuluessa, ja ne huomaa liian myöhään. Minulla on läheisiä, jotka ovat käyneet salilla vuosikausia ja taatusti tehneet liikkeet oikein ja ohjatusti. Olen nyt kuitenkin heitä kivuttomampi, kun olen säästellyt itseäni sopivasti heidän kovaan tavoitteelliseen treeniinsä verrattuna. Heillä on monenlaista kulumaa ja rasitusta niskassa, selässä, nivelissä ja polvissa. On surullista, kun kävely muuttuu vaivaisen näköiseksi, vaikka lihakset on kunnossa.
Ketjusaleilla en ole käynyt, vaan tuen paikallista yrittäjää. Hinta salikortilla on suolaisempi, mutta sen maksaa mielellään kun tietää että laitteisiin ei tarvitse ikinä jonottaa, ja salilla käy pääasiassa yli 25-vuotiaita aikuisia.
Salilla käyn nimenomaan sen takia, että se on puolitoista tuntia omaa aikaa jossain muualla kuin kotona.
Vuorotyöläisenä tullut käytyä salilla monenlaiseen aikaan, ja iltaisin siellä enemmän nuorta porukkaa, aamupäivisin taas eläkeläisiä.
Ja kyllä mä sanoisin että ne eläkeläiset jotka siellä käy näyttää keskiverto ikäihmisiä terveemmiltä.
Musta sali on kiva juuri siksi, että siellä voi lähtötasosta riippumatta omaan tahtiin ja omaan treeniin keskittyen kuitenkin olla jossain määrin kontaktissa muiden kanssa, mutta ei pakko.
Mitä sitten jos jollakulla on pepputrikoot tai salimake tavoittelee uutta ennätystään.Ihmisiä ollaan kaikki, ja tekemässä siellä omaa juttuamme, josta tulee hyvä olo niin fyysisesti kuin psyykkisesti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos ei liiku, kertyy painoa. Ja ylipaino on syöpää aiheuttava asia.
Ja sali on ainoa paikka maailmassa missä voi liikkua. Siksi varmaan kaikki ihmiset paikoissa joissa ei ole kuntosalia kuolevat heti syöpään.
AP, jonka aivopieruiksi kaikki nämä lapsenomaiset eipäsjuupakset luen, ei taida ihan olla mikään penaalin terävin kynä. Kaveri näyttäisi olevan ihan aidosti vihanen niille, jotka tykkää käydä salilla. Hassu tapaus.
Vierailija kirjoitti:
Minusta on ainakin tympeää tehdä kotona liikkeitä jollain kovalla matolla. Laitteet paljon mukavampia.
Minulla tulee tympeä ja ahdistava olo kuntosalilla. Kotona teen aeroopisia harjoituksia pätkittäin. Ei ole tylsää. Jaa joo, menen sen jälkeen töihinkin vielä. Ihan ok.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei jaksa punttipate hiihtää 30 kilometriä. Moni niin kankea ettei saa edes monoa siteeseen.
Hiihtäjä-78
Jaa. Minä kun satun tietämään, että kaikki huippuhiihtäjät, ja iso osa tavoitteellisesti treenaavista harrastelijoista käy myös kuntosalilla hakemassa treeniin lisätehoja. Valmentaja varmaan sitten auttaa monojen kanssa?
Kuntosaliharjoittelu on lähes kaikissa lajeissa todella tärkeä ellei tärkein oheisharjoitus.
Miksi sitten kenialainen juoksee nopeammin kuin suomalainen, vaikka ei ole punttisalia vitkuttimineen koskaan nähnytkään?
Sinäkö ajattelet että maailman kärkijuoksijat eivät jostain syystä pääsisi kuntosalille? Jännä. He kyllä treenaavat ammattimaisesti ja siihen sisältyy muutakin kuin juoksun jolkutusta, vaikka edustavatkin Keniaa.
Vierailija kirjoitti:
Liikkuminen on yhtä ihanaa kuin vessan peseminen niin mieluummin teen molemmat kotona kuin julkisissa tiloissa.
Jos on normipainoinen/hoikka, liikkuminen on mukavaa. Olen itse ollut ylipainoinen ja hoikka.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos ei liiku, kertyy painoa. Ja ylipaino on syöpää aiheuttava asia.
Ja sali on ainoa paikka maailmassa missä voi liikkua. Siksi varmaan kaikki ihmiset paikoissa joissa ei ole kuntosalia kuolevat heti syöpään.
AP, jonka aivopieruiksi kaikki nämä lapsenomaiset eipäsjuupakset luen, ei taida ihan olla mikään penaalin terävin kynä. Kaveri näyttäisi olevan ihan aidosti vihanen niille, jotka tykkää käydä salilla. Hassu tapaus.
Ja sinähä se tiiät onko ap ees yhtää kommenttia tänne laittanu ku oot salimakejumala
Mä syön itseäni juuri huippukuntoon.
Siinähän riittää ihmeteltävää läskille valaalle.