Jatkuva toisen "opettaminen"
Tunnetteko ihmisiä, joilla on tapana puhua muille niin, kuin olisivat koko ajan opettamassa heille jotakin?
Itse tunnen yhden ja tulee jotenkin kiusaantunut olo, kun toinen "ohjeistaa" tai "opettaa" asioita, aivan kuin toinen ei olisi niistä koskaan kuullut. "Tässä on tämmöinen kuorimaveitsi ja katso, näin tällä voi kuoria perunoita".
Kommentit (45)
Mun ensimmäinen poikaystävä oli tuollainen, halusi opettaa mulle kaikkea. Ei ymmärtänyt että osasin jo monia asioita ja että asiat voi tehdä monella tavalla ja silti menee oikein. Ei sitä jaksanut vuottakaan. Rasittavaa seuraa.
Vierailija kirjoitti:
Tämä ihmistyyppi on raskas. Tuntuu, että he pitävät toisia vähä-älyisinä, jolle täytyy selittää yksinkertaisimmatkin asiat. Usein selittävät vielä vaikeimman kautta. Ajattelen usein heidän tekevän asiaa siksi, että asian ymmärtäminen on heille ollut haasteellista ja siksi kertovat muille, kun luulevat, että se on sitä myös muille.
Perusopetuksen opettajista en tunne montaa, jotka eivät tähän syyllistyisi. Toki muistakin aloista näitä löytyy.
Juuri tuollainen vähä-älyinen olo tuosta tulee. Mikä ihme saa jonkun ihmisen luulemaan, että tavalliset arkipäiväiset asiat olisivat toiselle jotenkin uusia tai ihmeellisiä?
Heh, isäni on juuri tällainen. Selittää kaikki asiat juurta jaksaen eikä usko, että osaan itse mitään, jos ei ihan kädestä pitäen olla neuvomassa, miten esimerkiksi paistetaan kananmuna. Olen 35-vuotias.
Vierailija kirjoitti:
Heh, isäni on juuri tällainen. Selittää kaikki asiat juurta jaksaen eikä usko, että osaan itse mitään, jos ei ihan kädestä pitäen olla neuvomassa, miten esimerkiksi paistetaan kananmuna. Olen 35-vuotias.
Ai kamala, sain hyvät naurut kyllä tästä. 35-vuotias opettelemassa isänsä johdolla kananmunan paistoa :).
Vanhemmilla naisilla juontaa hyvän toimintakykyisen kyrvän puutteesta.