Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

"You don't have to ever tell a grown man how to love you" ja 9 muuta hyvää neuvoa naisille 💛

Vierailija
05.01.2025 |

Hyvät viisaat neuvot. Oikein jäin näitä miettimään.

1. You don't have to ever tell a grown man how to love you. It is pathetic. 

2. What one man won't do for you, another man who values you, will do. (!)

3. He's gonna cheat if he wants to and there's nothing you can do about it. But don't blame yourself, it's not your fault.

4. Stop accepting the phrase "well this is just who I am". It is not acceptable.

5. A man is going to treat you exactly how he feels about you. (!!) Think about that one.

6. When he then shows you how he feels about you, even if you don't like it, believe him! (!)

7. Men will literally do anything for the woman he truly loves. 

8. If he really loves you the way he says he does with his mouth and his actions will always back it up and tell you he means what he says.

9. Don't give a man second chance - grown mature men are fully aware of their actions when they do it.

10. You are not asking too much. You are just asking the wrong person. You are the correct perfect package just at the wrong address!

Jäittekö miettimään jotain kohtaa? Minkä kohtien kanssa teillä on ollut vaikeaa?

Laitan Youtube - linkin kommenttiosioon.

Kommentit (52)

Vierailija
41/52 |
05.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilman kontekstia nuo toteamukset ovat latteuksia ja jopa vaarallisen yksinkertaisia. 

Esim. 9. kohta. Kukaan ei ansaitse toista mahdollisuutta? Missä tilanteessa? Onko kyse siitä, että nainen ei vain ymmärrä tai pidä jostain eikä halua kuulla päteviä selityksiä, vaan nyt on paha mieli ja pakko saada mies pois? Toimiiko tämä molempiin suuntiin eli nainen ei saa myöskään tehdä virhettä?

Ja kuukauden päästä anellaan miestä itkien takaisin, kun parempaa ei löytynytkään? Ehdottomuus ja mustavalkoisuus eivät ole hyveitä. 

Mukava voimafantasia ja feel good -lista, mutta tosielämä on vähän monimutkaisempaa. 

Vierailija
42/52 |
05.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljon hyviä pointteja listassa. Sanoisin jopa, että melkoisen suuri osa parisuhdeongelmista tulee siitä, että mies ei oikeasti rakasta, on vain tyytynyt ja roikottaa naista suhteessa saadakseen seksiä ja kodinhoitopalvelut. Toki nainenkin voi olla suhteessa vain hyötyäkseen, en minä sitä sano. Nämä suhteet aina särkevät sen aidosti rakastavan. Ja he hukkaavat vuosia elämästään. 

Pitäisi vain uskoa, että jos mies ei kohtele hyvin, eikä panosta suhteeseen, hän ei rakasta. Eikä loputtomiin uskoa selityksiä lapsuudentraumoista ja muista ongelmista. 

Kiinnitin myös huomiota tuohon, ettei mies voi sanoa, että tällainen minä vain olen, mutta nainen olisi täydellinen paketti.

Ymmärsin sen niin, ettei kenenkään pitäisi hyväksyä sitä, että toinen kohtelee huonosti ja selittää, että tällainen minä vain olen, en voi sille mitään enkä edes yritä muuttua. Kyllä aikuisen pitää ottaa vastuu teoistaan, sukupuolesta riippumatta. 

Ja oikealle ihmiselle toinen on se täydellinen paketti, sellaisena kuin on, sukupuolesta riippumatta. Sekään ei tarkoita, etteikö joutuisi itsensä ja parisuhteen kanssa töitä tekemään, molemmat. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/52 |
05.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta sovinismia jos vaihdat naisen tilalle miehen :D ihan hyviä neuvoja joka parisuhteeseen katotaan kuinka pitkälle pääsette, kuinka paljon kusta päässä voi olla ?

Vierailija
44/52 |
05.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies, miten kohtelet äitiäsi siten yleensä naisiakin.

Vierailija
45/52 |
05.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tällaiset itsestäänselvyyksiä latelevat listat tahtovat olla yhtä rasittavia kuin sitaattitaulut.

Vierailija
46/52 |
05.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vähän semmoista realismista irronnutta Disney-pilvilinnahattaraa, jolla puolustellaan omaa yksipuolista prinsessastatusta. Parisuhde vaatii molemmilta kommunikaatiota ja joustamista.

No ei todellakaan. :D Kerrot tuossa vaan omasta toksisesta asennemaailmastasi. Mahdollisesti myös siitä, että koet rakkauden humpuukina ja mietit vain tarpeita ja käyttöasioita. Tämän 10 kohdan viisaan listauksen on tehnyt Jordan Peterson, josta ei tekemälläkään saa Disney-prinsessaa. :D 

Siitä olen samaa mieltä, että hyvä parisuhde tarkoittaa molemminpuolista hyvää kohtelua. Mutta tämä on huolestuttavaa, että et tuota listaa näe hyvänä vaan heti vedät whataboutismin mukaan, mutta kun miehetkin. Tietenkin, myös miehiä tulee vastavuoroisesti kohdella rakastavasti.

MUTTA nyt puhutiin neuvoista naisille ja heillä/meillä on oi

Valitettavasti et ole ymmärtänyt kontekstia. Se neuvolista on tehty naisille, se ei ole tehty molemminpuolisena listana. Se ei silti poissulje tietenkään sitä, että myös vastavuoroisesti kohdellaan miehiä hyvin. Tämä on itsestäänselvää. Narsismilta kuulostaa lähinnä tuollainen jankkaaminen, että kaikessa täytyy olla kyse miesten tarpeista, silloinkin kun lista on tehty naisille.

Vierailija
47/52 |
05.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Paljon hyviä pointteja listassa. Sanoisin jopa, että melkoisen suuri osa parisuhdeongelmista tulee siitä, että mies ei oikeasti rakasta, on vain tyytynyt ja roikottaa naista suhteessa saadakseen seksiä ja kodinhoitopalvelut. Toki nainenkin voi olla suhteessa vain hyötyäkseen, en minä sitä sano. Nämä suhteet aina särkevät sen aidosti rakastavan. Ja he hukkaavat vuosia elämästään. 

Pitäisi vain uskoa, että jos mies ei kohtele hyvin, eikä panosta suhteeseen, hän ei rakasta. Eikä loputtomiin uskoa selityksiä lapsuudentraumoista ja muista ongelmista. 

Kiinnitin myös huomiota tuohon, ettei mies voi sanoa, että tällainen minä vain olen, mutta nainen olisi täydellinen paketti.

Ymmärsin sen niin, ettei kenenkään pitäisi hyväksyä sitä, että toinen kohtelee huonosti ja selittää, että tällainen minä vain olen, en voi sille mitään enkä edes yritä muuttua. Kyllä aikuisen pitää ottaa vastuu teoistaan, sukupuole

Hyvin kirjoitettu siellä. Selitin itse tuon näennäisesti ristiriitaisen kohdan aiemmalla sivulla, siinä ei ole ongelmaa. Mies joka oli siihen palstalla takertunut ihan tahallaan vaan takertui kohtaan, koska ketjussa käy jankkaamassa siitä, miten naisia ei voi nyt näinkään huomioida ja kääntää kaiken miesten tarpeisiin. Olen tämänkin pariin kertaan jo sanonut, että molemminpuolisuus hyvä kohtelu on tietenkin tärkeää, mutta lista on tehty naisille ja se on hyvä listaus, jos ensimmäinen reagointi on kiistää lista ja höpöttää naisista prinsessoina, se on

red flag.

Vierailija
48/52 |
05.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tällaiset itsestäänselvyyksiä latelevat listat tahtovat olla yhtä rasittavia kuin sitaattitaulut.

No kuule! :D Kunpa olisikin noin. Mutta selvästi näin ei ole. Listan jutut eivät valitettavasti ole itsestäänselvyyksiä. Valitettavasti!

Vierailija
49/52 |
05.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naiset antaa aivan liikaa anteeksi ala-arvoista kohtelua miehiltä ja selittelee miesten tekosia milloin miehen lapsuuden traumoilla, milloin milläkin ihme tekosyillä.

Poistan miehen elämästäni aina kun hän alkaa käyttäytyä huonosti, ja se on ratkaissut ongelmani miesten suhteen. 

Mies ei ole keskipiste, olen itse oman elämäni keskipiste.

Vierailija
50/52 |
05.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Edes rakastamansa ihmisen vuoksi ei pidä tehdä mitä vain. Omat rajat pitää tuntea ja pitää. 

Eikä kaikille välttämättä löydy sopivaa puolisoa. Se on unelmaa vain. Silti ei kannata olla sellaisen kanssa, jonka kanssa ei ole riittävästi yhteistä ja rakkautta. 

Muuten ok lista.

Vierailija
51/52 |
05.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ka kohta 1: kyllä on hyvä käydä keskustelua mistä kumpikin pitää ja mitä kaipaa. Eri asiat merkitsee eri tavoin eri ihmisille. 

Vierailija
52/52 |
05.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Naiset antaa aivan liikaa anteeksi ala-arvoista kohtelua miehiltä ja selittelee miesten tekosia milloin miehen lapsuuden traumoilla, milloin milläkin ihme tekosyillä.

Poistan miehen elämästäni aina kun hän alkaa käyttäytyä huonosti, ja se on ratkaissut ongelmani miesten suhteen. 

Mies ei ole keskipiste, olen itse oman elämäni keskipiste.

Hyvää huomiointia siellä. Juuri näinhän se on ja enemmän naiset ovat uhranneet itseään parisuhteissa, näkyy ihan tutkimuksissakin, joiden mukaan miehet ovat onnellisempia suhteessa kuin yksin ja naiset taas onnellisempia omillaan kuin miehen kanssa asuen. Jostainhan se kertoo, siitä mielestäni, että miehet saavat enemmän "plussaa" kuin naiset suhteessa, eli jälleen naiset ovat joustaneet aivan liian pitkälle itsensä kustannuksella.

Sitten vielä näissä ketjuissa miehet yrittävät tulla jälleen näivettämään sitä, että ajatellaan hetki asioita naisten hyväksi. On heti kiire sanoa, että naiset vaativat liikaa, tällainen on prinsessatyyliä ja muistuttaa naisia huomioimaan kaikessa omien tarpeiden mietinnässäkin miehen tarpeita. Näivettävää.

Tärkeää on tietää myös oma arvo. Ei lähteä suhteuttamaan sitä suhteessa siihen ja näihin, ja kun miehet, ja enhän minä nyt, enhän minä nyt voi itseriittoisesti sanoa niinkään, ynnä muuta näivettävää. Vaan ihan vaan, että oma arvo on tärkeä ja se voi olla korkealla, ja se on hyvä asia. Jos se on ongelma miehille, se on hälyyttäävää, koska naisten haluaminen alhaisilla itsetunnoilla ja omanarvontunnoilla kertoo jonkinlaisesta hyväksikäytön halukkuudesta ja ei-hyvyydestä, ajatellaan että sellaiset sietävät sitten mitä vaan. 

JA vaikka ei olisi missään suhteissa, niin se itsensä kanssa oleminen ja oman arvon hyvänä pitäminen ovat tärkeitä. Tää lista oli nyt tehty naisista suhteessa miehiin, mutta ihan vaan omillaan ollen, ilman suhteutuksia minnekään, se on hyvä että on oma arvo hyvänä ja rakastetaan itsejämme. Siis ihan ilman mitään myrkyllisiä väitteitä itserakkaista naisista, kun tilanne on todellisuudessa usein niin, että monelle tekee hyvää oppia rakastamaan itseään, etenkin jos jatkuvasti jankataan ettei saa niin sanoa, muuten naiset ovat taas itserakkaita eivätkä miettimässä miehiä. Täällä eletään ihan omaa elämää ja siinä on se oma itse, eikä sitä tarvitse jatkuvasti suhteuttaa ja kuihduttaa arvossa kaikkeen muuhun.

Voidaanko sanoa vahvasti ja ilman mutkuja (huom miten jouduin mutkujen kautta yllä selittämään, tämä on osoitus sen vaikeudesta) : oma arvo on tärkeä ja se on hyvä, että se on korkealla. Aamen.