Lastensuojelusta on tullut veronmaksajien rahoilla ja perheiden hädällä pyörivä miljoonabisnes 2000-luvulla!
Lastensuojelu | Lastenkodeista tuli miljoonabisnes Yritys voi pyytää 1 200 euroa yöltä eikä sosiaalitoimi voi muuta kuin maksaa: https://www.hs.fi/feature/art-2000010860463.html
Kokoomuslaisten mantra on kaikessa soteen liittyvässä, miten julkinen sektori on tehotonta ja kallista! Entä palvelujen yksityistäminen?! Se on ainakin kallista ja yhä kalliimpaa veronmaksajille. Eikä loppua näy. Vielä on peruskoulu saamatta niin maan tasalle, että on "pakko" perustaa yksityiskouluja! Kovasti maahanmuuton kautta ongelmia halutaan sinnekin ja kurjistamalla lapsiperheet työttömyyteen ja toivottomuuteen.
Kommentit (388)
Vierailija kirjoitti:
Kaffebulla kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lapsiahan on kuollut useampi lastensuojelun asiakkaana.Teinit pyörivät hatkassa ympärimaata ,kun ovat karanneet sijoituspaikasta,että sellainen lastensuojelu meillä.
Tajuatko että ihan samalla tavalla ne hatkaa kotoaan. Ei ne lapset pysty olemaan kotona kun vanhemmat juo ja narkkaa!
Lastensuojelun ansiosta heillä on edes joku paikka missä nukkua ja saa ruokaa.
No miksi ne lastensuojelun hoivista hatkaa, kun siellä ei aikuiset juo, ei narkkaa? Kyllä se teini hatkaa just siksi, että haluaa ITSE juoda tai löytää jännitystä. Tunnen useita tällaisia teinejä. Joku on itsetuhoinen ja siksi tekee noin tyhmästi, mutta suurin osa hakee vain typerää jännitystä.
No niinhän ne tekee. Ei niillä lapsilla ole koskaan ollut turvallista kotia eikä se laitos pysty sitä vajetta paikkaamaan. Laitoksessa saa katon pään päälle ja ruokaa, mutta kun omien vanhempien rakkautta ja huolenpitoa ei ole koskaan ollut eikä tule olemaan, niin kyllä ne nuoret sitä oireilee. Etsivät rakkautta kaikista vääristä paikoista. Sen kanssa kasvaminen, ettei omat vanhemmat koskaan välittäneet, jättää elinikäisen haavan. Vaikea on siltä pohjalta näiden nuorten solmia mitään oikeita ihmissuhteita, kun ei ole siitä mallia, mitä välittäminen tarkoittaa. Osa huostaanotetuista nuorista silti selviää.
🇺🇦🇮🇱
Perheiden hädällä...itsekkäiden vanhempien lasten asioiden hoitamista. Saisivat olla kiitollisia pienestäkin avusta. Vikinää ja valitusta, kun on itse niin oman mukavuuden perään.
Katsoin Yleltä sitä kodittomat -sarjaa ja siinä kaikki ne päihdenuoret haaveilivat perheestä. Miksi tämmöiset onnettomat joilla ei ole mitään rahkeita vanhemmuuteen, haluavat lapsia? Tätä mä olen aina ihmetellyt.
🇺🇦🇮🇱
Kaffebulla kirjoitti:
Katsoin Yleltä sitä kodittomat -sarjaa ja siinä kaikki ne päihdenuoret haaveilivat perheestä. Miksi tämmöiset onnettomat joilla ei ole mitään rahkeita vanhemmuuteen, haluavat lapsia? Tätä mä olen aina ihmetellyt.
Just näiden vekkulien jälkikasvu tuo leivän pöytään.
- laitosohjaaja
Öljy voi jonain päivänä loppua maapallolta mutta ongelmanuoret ei koskaan. Lastensuojelu - strong buy!
Kaffebulla kirjoitti:
Eikö ole surullista että yhteiskunta ja sossut ovat epäonnistuneet näiden yksilöiden kohdalla niin pahasti etteivät voi koskaan edes sukuaan jatkaa? Järkyttävää. Muka hyvinvointiyhteiskunta, nuoret aivan heitteillä ilman asuntoja sairaina. Missä näiden vanhemmat, sosiaali- ja terveydenhuolto? Nämähän siinä sarjassa ovat ihan pentuja vielä, eikö kukaan auta.
Vierailija kirjoitti:
Öljy voi jonain päivänä loppua maapallolta mutta ongelmanuoret ei koskaan. Lastensuojelu - strong buy!
Yleensäkään sote alan työt ei lopu kuin siihen, että ihmiset loppuu pallolta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaffebulla kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lapsiahan on kuollut useampi lastensuojelun asiakkaana.Teinit pyörivät hatkassa ympärimaata ,kun ovat karanneet sijoituspaikasta,että sellainen lastensuojelu meillä.
Tajuatko että ihan samalla tavalla ne hatkaa kotoaan. Ei ne lapset pysty olemaan kotona kun vanhemmat juo ja narkkaa!
Lastensuojelun ansiosta heillä on edes joku paikka missä nukkua ja saa ruokaa.
No miksi ne lastensuojelun hoivista hatkaa, kun siellä ei aikuiset juo, ei narkkaa? Kyllä se teini hatkaa just siksi, että haluaa ITSE juoda tai löytää jännitystä. Tunnen useita tällaisia teinejä. Joku on itsetuhoinen ja siksi tekee noin tyhmästi, mutta suurin osa hakee vain typerää jännitystä.
Luulen että eivät ole saaneet
Työkaluvalikoima on usein pelkkä vieraannutus. Lapselta viedään isä.
Vierailija kirjoitti:
Kaffebulla kirjoitti:
Eikö ole surullista että yhteiskunta ja sossut ovat epäonnistuneet näiden yksilöiden kohdalla niin pahasti etteivät voi koskaan edes sukuaan jatkaa? Järkyttävää. Muka hyvinvointiyhteiskunta, nuoret aivan heitteillä ilman asuntoja sairaina. Missä näiden vanhemmat, sosiaali- ja terveydenhuolto? Nämähän siinä sarjassa ovat ihan pentuja vielä, eikö kukaan auta.
Jos nuori aikuinen ei suostu ottamaan apua ITSE vastaan, niin thats it.
Vierailija kirjoitti:
Kaffebulla kirjoitti:
Sossuthan niitä siinä ohjelmassa auttoi, vanhemmat loistivat poissaolollaan.
🇺🇦🇮🇱
Vierailija kirjoitti:
Kaffebulla kirjoitti:
Sijoitetut nuoret saavat aikuistuessaan jälkihuollon vuokra-asunnon. Moni vaan pakkoon sen ja menettää. Kun pitäisi osata asua ja maksaa vuokra niillä sosiaalietuuksilla, jotka sitä varten saa.
Mikä meni pieleen ennenkuin nämä nuoret täyttivät 18?Ei näytä kauhean onnistuneelta kuntoutustulokselta näiden asunnottomien elämä. Työn tulos ei ole mennyt niin sanotusti ehkä ihan putkeen
Tuskin on maailmassa vielä sellaista yksityistä toimijaa nähty, joka tekee tuloksensa ensisijaisesti valtiota laskuttamalla ja siihen ei liittyisi loputonta määrää kusetusta.
Joillekin nuorisokotitapaukselle on vaikea ymmärtää, että silloin kun ulkopuolinen ihminen auttaa ystävällisyyttään, niin siihen vastatataa kiitoksella, ei tarjoamalla suihinottoa alennuksella.
Vierailija kirjoitti:
Ylisuuret katteet ja osingot rahastamalla hädänalaisten tilaa veronmaksajilta pitää kieltää.
Rahoitusta säästyy reilusti kun maksetaan vain todelliset tuotantokustannukset.
Lapset toki pitää hoitaa, mutta 240.000 ja ylikin vuodessa per lapsi on kestämätön kustannustaso.
Kokoomus toi tämän uuskommunismimallin, jossa rahat maksetaan valtion taskusta suoraan yrityksille. Kaikki maksavat kustannukset ja harvat hyötyvät.
Lastensuojelu ja vanhushoiva kuuluvat kunnille/valtioille, jotta kustannuksiin saadaan tolkku tulevaisuudessa.
Juuri näin, osinkotuotoilla ei ole mitään tekemistä lastensuojelun hoidon kanssa. Niilläkin tuotoilla voitaisiin palkata lisäresursseja julkiselle puolelle, jolloin hoito tehokkaampaa ja kustannukset vielä jopa samat.
Kaffebulla kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Todella yököttävää. Heikoimpien hädällä rahastetaan.
Olisiko paras sitten jättää nämä lapset sinne perheisiin? Kun vanhempia ei vastuu kiinnostele.
Ei, vaan toteuttaa palvelu julkisin voimin, yhteiskunnan varoja paremmin suunnaten.
Vierailija kirjoitti:
Mikä meni pieleen ennenkuin nämä nuoret täyttivät 18?Ei näytä kauhean onnistuneelta kuntoutustulokselta näiden asunnottomien elämä. Työn tulos ei ole mennyt niin sanotusti ehkä ihan putkeen
Ne tapaa vanhempiaan viikonloppusin ja lomilla. Vanhemmat opettaa omat arvonsa ja tapansa.
Vierailija kirjoitti:
Niinpä. Ketään kun ei voi väkisin pakottaa kunnon kansalaiseksi tai edes elämään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ne tapaa vanhempiaan viikonloppusin ja lomilla. Vanhemmat opettaa omat arvonsa ja tapansa.
Nähneet vanhempiensa "elämää" usein 15, 16 tai 17 vuotiaaksi asti. Laitoksen pitäisi pyyhkiä tämä koko lapsuuden trauma ja osattomuus 1-3 vuodessa pois? Kun ei onnistu 70% tapauksissa, niin laitokset on "paskoja" työntekijöineen?
Kuunnelkaa itseänne.
- ohjaajana 27 vuotta
On siellä sellaisiakin, joita on autettu ja pönkitettu vauvaiästä asti. Mikään ei auta. Ylisukupolvinen syrjäytyminen jatkuu.
Hesarissa oli juttu, että miesten kokema kaltoinkohtelu lapsena, näkyy heidän vauvojensa aivoissa. Traumat todellakin siirtyy eteenpäin, tahtoi tai ei.