Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten lopetit tupakoinnin?

Vierailija
04.01.2025 |

Oliko helppoa? Vaikeaa?. Kerro kokemuksesi.

Olen lopettamassa tupakointia. 

Kommentit (63)

Vierailija
1/63 |
04.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensin nikotiinisumutteita kuukauden verran, sitten nikotiinitabletteja pari viikkoa ja lopuksi mynttonia.

Nyt puolitoista vuotta polttamatta. 

Vierailija
2/63 |
04.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostin sähköhöyryttimen, eli sähkötupakan. Olen käyttänyt tätä jo kohta 20 vuotta. Vieläkään ei ole popkornikeuhkoa, vaikka sitä koskaan käyttäneet terveysterroristit peloittelivat siitä jo vuoden käytön jälkeen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/63 |
04.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päätin että nyt oon polttanut riittävästi tupakkaa, enää en tarvi koko loppuelämässäni yhtään tupakkaa. Vapautan itseni typerästä addiktiosta. Olin polttanut 25 vuotta ja lopettamisestani on 15 vuotta. 

Vierailija
4/63 |
04.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Päätin että nyt oon polttanut riittävästi tupakkaa, enää en tarvi koko loppuelämässäni yhtään tupakkaa. Vapautan itseni typerästä addiktiosta. Olin polttanut 25 vuotta ja lopettamisestani on 15 vuotta. 

Vähän kuin sanoisi puolellemiljoonalle suomalaiselle luottotiedottamalle, että älä enää elä yli varojesi. Tai juopolle, että lopeta ryyppääminen. Huonosti on toiminut. 

Vierailija
5/63 |
04.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huonosti. Nikotabut toimii korvaajana, mutta eukko ei anna syödä niitä ikuisesti.

Vierailija
6/63 |
04.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua kiinnostaisi nähdä jonkun 50 vuotta tupakoineen keuhkot. Itse en onneksi tupakoi. Silä rahalla oon mm. reissannu ja säästöön pannu.

Vierailija
7/63 |
04.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huonosti. Nikotabut toimii korvaajana, mutta eukko ei anna syödä niitä ikuisesti.

Johan on mekillistä perhedynamiikkaa. Onko teillä joku alistussuhde käynnissä. Onko sinulla kaulapanta ja elät selibaatissa? 😂

Vierailija
8/63 |
04.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli liian kallista jo kun maksoi jonkun 5e

Vierailija
9/63 |
04.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tahdonvoimalla, ei siinä muuta tarvita.

Vierailija
10/63 |
04.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaihdoin ensin tupakan kannabikseen varmaan puoleksi vuodeksi ja sitten vaan lopetin. Tupakanhimo oli kadonnut ja kannabikseen ei jää riippuvaiseksi, niin se nyt vaan meni niin. Oli helppoa. Sitä ennen poltin päivässä monta askia tupakkaa kymmeniä vuosia.

Vierailija
11/63 |
04.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

32 vuotta nikotiinia kaikissa muodoissa aamusta iltaan. 12 vuotta sitten lopetin kerrasta. Kolme päivää vähän vieroitusoireita. Siihen jäi. 

Vierailija
12/63 |
04.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaihdoin nikotiinipusseihin. 

Vierailija
13/63 |
04.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla tyssää siihen kun juon kupin kahvia ja ilman kahviakaan ei voi olla.

Vierailija
14/63 |
04.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähdin polkemaan turusta utsijoelle ja en ottanut tupakkia mukaan. 1400 km reitti suomea ylös. Halusin samalla kuntoilla ja halusin tekemistä koko ajan että unohdan tupakoinnin.

Vierailija
15/63 |
04.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllästyin polttamiseen. Yritin tupakasta eroon monia kertoja. Lopulta ostin nikotiinipurkkaa ja pääsin sillä alkuun. Käsille piti saada jotain tekemistä, kudoin sukkia ja lapasia. Olen muutamia kertoja nähnyt unta, että poltan tupakkaa. Onneksi se on vain unta.

Vierailija
16/63 |
04.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päätin lopettaa ja nakkasin tupakat roskiin, mä join pari mukia vettä niin tupakin hinku ehti mennä ohi. Pari viikkoa totutellessa meni.. Tahdonlujuutta se vaan vaatii, tupakointi on vain tapa. Kaveri lopetti tupakoinnin ja kun esim ruoan jälkeen ois menny tupakalle, hän joi lasillisen vettä ja nosti puntteja 10krt, ei tehny enää mieli tupakkaa. Toinen kaveri kävi kävelemässä kerrostalonsa rappuja ylös alas.. Eli, keksi joku korvikehomma.  Purkat ym närästää ja muissakin on haittatekijöitä sekä nikotiinia, ja nää mitä nuoriso sauhuttaa, tekee keuhkoihin vettä.. 

Vierailija
17/63 |
04.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulin raskaaksi. Ensin käytin nikotiinikorvaustuotteita. Jouduin sairaalaan yhdeksi yöksi ja sen jälkeen en ole savuakaan polttanut. 16 vuotta ilman ja 20 vuotta tervakeuhkona. 

Mies poltti yli 30 vuotta ja keuhkot ei ole hyvät enää ikinä. Keuhkofibroosia, astmaa, ahtaumaa. Yritti lopettaa monta kertaa, 2 kertaa lääkkeellä ja sähkötupakalla sun muulla. Ei onnistunut ennenkuin sairaudet löytyi ja tupakka jäi siihen.

Vierailija
18/63 |
04.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puoli vuotta sitten lopetin tupakoinnin, sitä ennen poltin reilut 25v aski päivässä.  

Sitä ennen olin valmistellut asiaa vuoden päivät ja heinäkuussa se sitten yksi ilta tapahtui. Poltin viimeisen tupakan ja se oli siinä. Ollut ihmeen helppoa ja siitä ensimmäiset 3 pv vaikeimmat, ilman mitään korvaustuotteita tai muuta. 

Vierailija
19/63 |
05.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloitin tupakoinnin vuonna 1981 syksyllä, sen jälkeen ilman päivänkään katkoksia. Nyt joulukuun alussa kävin ihan tk:n lääkärin luona muiden asioiden vuoksi. Nuori nainen kysyi että sinulle on 3 vuotta sitten sanottu tupakoinnista, oletko lopettanut. Sanoin että yritin, mutta ei onnistu, yli 40 vuotta kun on polttanut.

Naislääkäri katsoi minua tarkasti silmiin ja kysyi, "Haluatko oikeasti lopettaa? Jos haluat, mieti kirjallisena miksi poltat, milloin poltat, milloin poltat aamulla ensimmäisen kerran, paljonko poltat, vaihteleeko savukkeiden määrä, poltatko useita peräkkäin? Vastasin kaikkiin ja hän kirjoitti minulle Varenikliini - reseptin.

Poltin aiemmin reilu askin vuorokaudessa, nyt eka viikko päättyy ja olen vähentänyt n 12-14 tupakkaan vuorokaudessa. Pakkohan ei ole ole lopettaa ennen kuin ensi viikon keskiviikkona... Saas nähdä miten käy... Olen hyvin kiitollinen tällä nuorelle naislääkärille, saattoi olla kandikin, joka otti asian ihan oikeasti pöydälle ja esitti asian selkeästi ja ymmärrettävästi.

Vierailija
20/63 |
05.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tupakointia takana oli noin 30 vuotta. Vaihdoin vapeen ja aikani sitä höyrystellen lopetin myös sen, erittäin helppoa. Nyt täysin savuttomana ollut 2,5 vuotta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kuusi kolme