Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten lopetit tupakoinnin?

Vierailija
04.01.2025 |

Oliko helppoa? Vaikeaa?. Kerro kokemuksesi.

Olen lopettamassa tupakointia. 

Kommentit (63)

Vierailija
21/63 |
05.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähensin vähitellen ja käytin korvaustuotteita tukena. Lopullinen lopettaminen onnistui helposti. Vähittäisessä nikotiinin käytön lopettamisessa oli ainakin se etu, ettei tullut ummetusta, aineenvaihduntaongelmia tai lihomista.

Vierailija
22/63 |
05.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lopettamalla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/63 |
05.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan vain lopettamalla 

Vierailija
24/63 |
05.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aloitin tupakoinnin vuonna 1981 syksyllä, sen jälkeen ilman päivänkään katkoksia. Nyt joulukuun alussa kävin ihan tk:n lääkärin luona muiden asioiden vuoksi. Nuori nainen kysyi että sinulle on 3 vuotta sitten sanottu tupakoinnista, oletko lopettanut. Sanoin että yritin, mutta ei onnistu, yli 40 vuotta kun on polttanut.

Naislääkäri katsoi minua tarkasti silmiin ja kysyi, "Haluatko oikeasti lopettaa? Jos haluat, mieti kirjallisena miksi poltat, milloin poltat, milloin poltat aamulla ensimmäisen kerran, paljonko poltat, vaihteleeko savukkeiden määrä, poltatko useita peräkkäin? Vastasin kaikkiin ja hän kirjoitti minulle Varenikliini - reseptin.

Poltin aiemmin reilu askin vuorokaudessa, nyt eka viikko päättyy ja olen vähentänyt n 12-14 tupakkaan vuorokaudessa. Pakkohan ei ole ole lopettaa ennen kuin ensi viikon keskiviikkona... Saas nähdä miten käy... Olen hyvin kiitollinen tällä nuorelle naislääkärille, saattoi olla kandikin, joka ot

Joko sitä champixia ? saa, kun on ollut jo pari vuotta saatavuusongelmia? 

Vierailija
25/63 |
05.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nikotiinipusseilla, mutta nyt haluaisin kyllä lopettaa nekin, mutta vaikeaa on. Parempi olisi ollut lopettaa ilman korvikkeita, varsinainen ongelma olisi korjaantunut, kun nyt vain vaihdoin annostelutapaa. Siis parempi näin kuitenkin. Pusseista huolimatta paino on noussut tupakattoman 2 vuoden aikana 5 kiloa. 

Vierailija
26/63 |
05.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulemalla raskaaksi, imettämällä, uusi raskaus ja imetys, kolmas ja neljäs lapsi samaan putkeen.

Lopetin seinään kun testi näytti positiivista. Olin jo nuorena päättänyt etten koskaan raskaana ollessa tupakoi.

Vierailija
27/63 |
05.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tupakat oli loppu enkä vaan jaksanut/viitsinyt lähteä kauppaan. Ajattelin kokeilla kauanko kestän ja nyt olen "kestänyt" 153 päivää. 53 tupakointiVUODEN jälkeen.

Alussa tuli mielitekoja esim. aamulla, ruokailun jälkeen jne. tilanteissa, joissa aikaisemmin oli tapana mennä tupakalle. Jotenkin sain ajatukset kääntymään muuhun toimintaan, kai se sitten tahdonvoimaa oli.

Ilman vapettamista ja nikotiinipusseja, "tupakkaa" nekin ovat. Hullua puhua tupakoinnin lopettamisesta, jos on siirtynyt noihin. Riippuvuus jatkuu.

Samalla tavalla lopetin kahvinjuonnin, unohdin ostaa kahvia... teepusseja löytyi kaapista.

Vierailija
28/63 |
05.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lopetin polttamisen ihan vaan jättämällä sen seuraavan röökin polttamatta. Tosin motivaationa oli esikoisen ilmoitus olemassaolostaan positiivisen raskaustestin muodossa. Uutenavuotena tuli 20 vuotta viimeisestä tupakasta.

Vierailija
29/63 |
05.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lopetin vaan ihan seinään eikä tehnyt kertaakaan edes mieli sen jälkeen. Nyt menny 5 vuotta. Asiaa auttoi että yhden kerran savuke laukas rytmihäiriön niin ois aika ihme jos sen jälkeen ois tehny mieli. Siihen siis loppu vaikka vaaraton tykytys olikin. 

Vierailija
30/63 |
14.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan kauheeta tämä on . Onnekkaita ovat ne joilla ei näemmä tuu pahoja vieroitusoireita.

Itseä ärsyttää koko aika, olen käytännössä raivon vallassa mutta pystyn onneksi pidättämään sen. Tosin en jaksa jutella,olen mielummin omassa rauhassa. Keskittymiskyky nollassa. Mikään ei kiinnosta,ei vaikka voittaisin lotossa. Kaikki on se ja sama.

Liikunta sujuu huonommin ja jaksaminen siinäkin loppuu nopeammin kuin silloin tupakoidessa.

Outoa tämä. Hengästyn siis helpommin. Nälkä vaivaa vaikka syön normaalisti.Tuntuu kun koko persoona olis muuttunut. Lopetin kaksi viikkoa sitten.

Vierailija
31/63 |
14.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helposti. En ole aloittanut koskaan.

Vierailija
32/63 |
14.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päättämällä, etä nyt se loppuu. Nikottinipurkalla, jota kannattaa syödä riittävän kauan. Eli itse käytin 3 vuotta. Aluksi meni paljon, sitten harvemmin. Lopulta pidin mukana, ja piti ottaa vain joskus.

Vierailija
33/63 |
14.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen kuullut myös tuasta veden juonnista kaksi tuttavaa väittävät sillä päässeen eroon. tehoaa kuulemma kahvin ja kaljan jälkeiseen tupakan himoonkin. onko muilla kokemuksia.

Vierailija
34/63 |
14.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vasta raskaus sai lopettamaan eikä tehnyt tiukkaa, vaikka poltin askin päivässä 17v ennen sitä. Kaikki muut yrittämiset loppui viimeistään 3pvän sisään kauheisiin viekkareihin. Nyt olen ollut 3v jo ilman!

Vierailija
35/63 |
14.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lopetin 16v runsaan polttamisen seinään. Nikotiinilaastareita käytin kolme viikkoa ja se oli siinä.

Loppu vaiheessa vedin kaksi askia päivässä punaista LM:ään tai camelia, onkohan sellaisia edes enää olemassa.

Elämäni paras päätös.

Vierailija
36/63 |
14.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juuri olin pääsemässä nikotiinista irti laastareiden avulla, mutta sitten tulivat nikotiinipussit kauppoihin. Sillä tiellä ollaan edelleen.

Vierailija
37/63 |
14.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Polttelin noin 16 vuotta röökiä ja yks päivä vaan heitin röökit roskiin ja lopetin. Nyt 25 vuotta savuttomana.

Vierailija
38/63 |
14.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieti, kohta aski maksaa 13 euroa ja nousee jatkossa aina 20 euroon. Hanki vape, nikotiini laastari tai jokin muu ja tee päätös

Vierailija
39/63 |
14.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nikotiinipusseilla oli helppoa lopettaa 2 vuotta sitten. Tuli vaan mittari täyteen sitä röökiä. Nyt olen pienentämässä noita nikotiinin määriä eli tällä hetkellä 6 mg pusseja.

Vierailija
40/63 |
14.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mieti, kohta aski maksaa 13 euroa ja nousee jatkossa aina 20 euroon. Hanki vape, nikotiini laastari tai jokin muu ja tee päätös

Ei o pikkurahasta puutetta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kolme viisi