Mistä tällainen kumppanin omituinen käytös johtuu?
Hänen kanssaan ei pysty keskustelemaan kuin arkipäivän pinnallisista asioista. Kaiken muun hän kokee hyökkäyksenä häntä vastaan ja hän "hyökkää takaisin", vastaa jotain ihan asiayhteydestä eriävää. Ihan liian kauan katselin tuollaista, tiesin ettei hänellä ole kaikki kunnossa, mutta en saanut erotuksi kuin vasta ihan liikaa tuollaista kuunnelleena. Hän itse oli kova neuvomaan ja opastamaan muita, tiesi aina kaiken mielestään muita paremmin. Hänen neuvonsa vaan olivat ihan irti todellisuudesta, niitä noudattamalla kaikki olisi mennyt päin seiniä. En tosin tiedä oliko se hänen perimmäinen tarkoituskin neuvoinensa.
Esimerkkejä hänen tavastaan kommunikoida: Kehotin häntä menemään lääkäriin asian X vuoksi, niin hän vastasi miten hän joutuu aina vahtimaan minua kun olen niin outo. Kysyin voisiko hän selventää asiaa. Oli pitkään hiljaa ja vastasi: Juurihan minä sanoin. Koskaan hän ei perustele omituisia väitteitään. Jos kehuin joskus häntä jostain, hän ei kiittänyt kehuista tai mitään positiivista vastausta, vaan hän kertoi miten laiska ja ilkeä olen. Osaatteko sanoa mistä tuollainen johtuu? Saitteko kiinni siitä mitä tarkoitan?
Kommentit (45)
Vierailija kirjoitti:
Joku in k keli näköjään multipeukuttaa. In kke li tunnisti oman käytösmallinsa.
Voi vanhapiika parkaa, kun kaikki eivät olekaan samaa mieltä.
Mulla on tollanen läheinen, aivan hirveä. Persoonallisuushäiriö on diagnoosi.
Vierailija kirjoitti:
Viikkokin ruman ja nalkuttavan akan kanssa asumista tekee miehestä tuollaisen.
Sehän on sitten erinomainen juttu ettei teidän tarvits olla naisten kanssa enää missään tekemisissä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jatkan vielä. Jopa hänen omat vanhempansa olivat keskustelleet puolisoni (entinen nyt) kanssa siitä miten hän minua kohtelee. Kuulin tästä vasta jälkeenpäin. Tämän jälkeen puolisoni alkoi kertomaan minulle miten hänen vanhempansa eivät lainkaan pidä minusta ja alkoi luettelemaan asioita mitä heidän mielestään teen väärin. Tämä oli omituista, koska tulin todella hyvin toimeen hänen vanhempiensa kanssa. Vanhemmilleen hän taasen valehteli miten minä en pidä heistä ja muuta vastaavaa. Eli selkiemme takana hän valehtelemalla sekä minulle että vanhemmilleen pelasi meitä toisiamme vastaan. Samaa muidenkin elämässäni olleiden ihmisen kanssa.
Tekisi mieli sanoa että persoonallisuushäiriö, mutta tällaisia ihmisiä on oikeasti aika paljon. Purkavat kai pahaa oloaan, jota eivät kykene purkamaan rakentavammin. Yhtä häiriintyneitä ilmiöitä, kuin esim. cute aggression, eli halu
Täti sammuttaa välillä sen pöytäkoneen ja käy vaikka kävelyllä.
Se johtuu Helena koivun kommentoinnista
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joku in k keli näköjään multipeukuttaa. In kke li tunnisti oman käytösmallinsa.
Voi vanhapiika parkaa, kun kaikki eivät olekaan samaa mieltä.
Eikö sulla oikeasti ole elämässäsi mitään muuta kuin täällä louskuttaminen. Olet äärimmäisen säälittävä.
Vierailija kirjoitti:
Viikkokin ruman ja nalkuttavan akan kanssa asumista tekee miehestä tuollaisen.
Kerro lisää kun kerran aloitit, herrasmies. Etkö osaa pitää puoliasi miesten keskuudessa, vai miksi hyökkäät naisten kimppuun?
Itse olet syypää siihen kun olet sellaisen ihmisen kanssa väkisin jonka kanssa ei synkkaa arvot ja keskustelu yhteys ollenkaan. Miksi et lähde pois ja koitat väkisin vaan muuttaa toista ihmistä jankkaamalla. Ihminen ei voi muuttaa muuta kuin omaa itseään eikä muita väkisin.
Vierailija kirjoitti:
Itse olet syypää siihen kun olet sellaisen ihmisen kanssa väkisin jonka kanssa ei synkkaa arvot ja keskustelu yhteys ollenkaan. Miksi et lähde pois ja koitat väkisin vaan muuttaa toista ihmistä jankkaamalla. Ihminen ei voi muuttaa muuta kuin omaa itseään eikä muita väkisin.
Lukutaito. Ap on eronnut.
Kuulostaa persoonallisuushäiriöltä, ehkä jotain muutakin.
Kun erosin epävakaan persoonallisuushäiriön omaavasta, elämänlaatuni nousi 200% (sitten kun olin päässyt hänestä kokonaan eroon, aloitti vainoamisen).
Jos suhteessa nalkutetaan niin se on sairas ja pitäisi lähteä erilleen. Minun äitini oli ihan järkyttävä nalkuttaja eikä meillä koskaan kotona saanut nukkua viikonloppunakaan aamu kuuden jälkeen.
Mieheni ei koskaan melua ja herätä minua jos hän itse herää aikaisemmin ja se oli ihan ihmeellistä. Joo ja kummankin puolista ettei herätetä toisiamme ja sitten ollaan paremmalla tuulella. Minäkin teen ihan hiljaisia töitä jos mieheni nukkuu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kas kun ei äidinkielen taito. Nyt välillä on lukutaito. 😅
Vierailija kirjoitti:
Kun erosin epävakaan persoonallisuushäiriön omaavasta, elämänlaatuni nousi 200% (sitten kun olin päässyt hänestä kokonaan eroon, aloitti vainoamisen).
Tarkoitatko muulla aspergeria, aivovammaa vai mitä?
Miksi tuhlaat aikaasi ja ainoaa ja parasta elämääsi tuollaisen kanssa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kas kun ei äidinkielen taito. Nyt välillä on lukutaito. 😅
Mikä ihme sua vaivaa. Vai oletko ihan vaan idiootti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oho! Kyllä pitää sekaantua ihan täyshulluun joka vielä aloittaa vainoomisenkin tullessa jätetyksi. Eikö sinulla ole mitään ihmistuntemusta niin kuin muilla on, välttyäkseen ihan sekopäisiltä.
Oletko varma ettei luettelosta jäänyt mitään pois?