Mistä tällainen kumppanin omituinen käytös johtuu?
Hänen kanssaan ei pysty keskustelemaan kuin arkipäivän pinnallisista asioista. Kaiken muun hän kokee hyökkäyksenä häntä vastaan ja hän "hyökkää takaisin", vastaa jotain ihan asiayhteydestä eriävää. Ihan liian kauan katselin tuollaista, tiesin ettei hänellä ole kaikki kunnossa, mutta en saanut erotuksi kuin vasta ihan liikaa tuollaista kuunnelleena. Hän itse oli kova neuvomaan ja opastamaan muita, tiesi aina kaiken mielestään muita paremmin. Hänen neuvonsa vaan olivat ihan irti todellisuudesta, niitä noudattamalla kaikki olisi mennyt päin seiniä. En tosin tiedä oliko se hänen perimmäinen tarkoituskin neuvoinensa.
Esimerkkejä hänen tavastaan kommunikoida: Kehotin häntä menemään lääkäriin asian X vuoksi, niin hän vastasi miten hän joutuu aina vahtimaan minua kun olen niin outo. Kysyin voisiko hän selventää asiaa. Oli pitkään hiljaa ja vastasi: Juurihan minä sanoin. Koskaan hän ei perustele omituisia väitteitään. Jos kehuin joskus häntä jostain, hän ei kiittänyt kehuista tai mitään positiivista vastausta, vaan hän kertoi miten laiska ja ilkeä olen. Osaatteko sanoa mistä tuollainen johtuu? Saitteko kiinni siitä mitä tarkoitan?
Kommentit (45)
Negatiivinen ja hankala ihminen, varmaan tyhmäkin.
Jatkan vielä. Jopa hänen omat vanhempansa olivat keskustelleet puolisoni (entinen nyt) kanssa siitä miten hän minua kohtelee. Kuulin tästä vasta jälkeenpäin. Tämän jälkeen puolisoni alkoi kertomaan minulle miten hänen vanhempansa eivät lainkaan pidä minusta ja alkoi luettelemaan asioita mitä heidän mielestään teen väärin. Tämä oli omituista, koska tulin todella hyvin toimeen hänen vanhempiensa kanssa. Vanhemmilleen hän taasen valehteli miten minä en pidä heistä ja muuta vastaavaa. Eli selkiemme takana hän valehtelemalla sekä minulle että vanhemmilleen pelasi meitä toisiamme vastaan. Samaa muidenkin elämässäni olleiden ihmisen kanssa.
En tiedä, mutta onnittelen sinua että pääsit eroon!
Lauantai ja paskaa miesvihaprovoa pukkaa. Huoh.
Joku mt-ongelma. Osittain kuulostaa ihan ex-mieheltä, jolla todettiin myöhemmin ainakin masennus.
Viikkokin ruman ja nalkuttavan akan kanssa asumista tekee miehestä tuollaisen.
Eroa? Eri asunnot? Älä kärsi. Kuulostaa ettei kommunikaatio oikein toimi suhteessa. Ehkä kehotat toista kylmästi tekemään vaan jotain (menemään lääkäriin), et ollut tukena tavallaan tai ehdottanut hieman kiertoteitse että onko lekurista siihen mitään apua. Hän ei halua kehuja, ehkä kehu kuulosti teennäiseltä? Miksi hänen pitäisi kiittää siitä mitä ei halua tai olet tunkenut itse. Hänen ilkeys silti on hänen "vika", olisi sellainen ehkä muutenkin, jos on ollakseen. Onko ottanut liikaa vastuita elämässä ja ei jaksakaan, ärtyy. -Kaikilla ei ole myös sama arvomaailma ja ajattelu, voi olla toinen lähtökohta. Ei lämpimiä tunteita?
Onko hänellä alkoholi, asperger, työpaineita tai koulu, lääkkeen vaikutus, liikaa töitä ja menoja, päihteitä, lapsuus, muuta, traumaa, tv-draama, kaveripiirin vaikutus, isän esimerkki tai äidin, verensokerin tasaisuus, väsymystä talvella? Vaikea sanoa siis. On puolustuskannalla koko ajan, onko hermoärsytys hermostossa tai väsynyt. Jonka vuoksi ilkeähkö ja puolustuskannalla. Vai oletko itse kylmän oloinen myös, hänen käytös ei silti sinun vika. Hänen ohjeensa sinulle ei myös kuulostanut luotettavilta, jos menisi päin seinää. Jos keskustelu ei toimi, pitäisi yleensä vaan erota ja jos toinen ei vaikuta rakastuneelta millin vertaa. Kuin olisi sama jos on eri asunnoissa. No tutki asiaa mitä haluat.
Kuulostaa ihan ex-vaimoltani joka on nykyään suljetulla.
Aivovamma tai kehitysvamma. Ei muutu.
Vierailija kirjoitti:
Aloituksessa ei mainittu sukupuolia. Onko aloituksessa mainittu käytös mielestäsi miehille tyypillistä kun heti oletit aloituksen kertovan miehen käytöksestä.
Vierailija kirjoitti:
En tiedä, mutta onnittelen sinua että pääsit eroon!
Mies pääsi eroon ap:stä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aloituksessa ei mainittu sukupuolia. Onko aloituksessa mainittu käytös mielestäsi miehille tyypillistä kun heti oletit aloituksen kertovan miehen käytöksestä.
Osaamme kyllä lukea rivien välistä ja tulkita tyyliä.
Vierailija kirjoitti:
Jatkan vielä. Jopa hänen omat vanhempansa olivat keskustelleet puolisoni (entinen nyt) kanssa siitä miten hän minua kohtelee. Kuulin tästä vasta jälkeenpäin. Tämän jälkeen puolisoni alkoi kertomaan minulle miten hänen vanhempansa eivät lainkaan pidä minusta ja alkoi luettelemaan asioita mitä heidän mielestään teen väärin. Tämä oli omituista, koska tulin todella hyvin toimeen hänen vanhempiensa kanssa. Vanhemmilleen hän taasen valehteli miten minä en pidä heistä ja muuta vastaavaa. Eli selkiemme takana hän valehtelemalla sekä minulle että vanhemmilleen pelasi meitä toisiamme vastaan. Samaa muidenkin elämässäni olleiden ihmisen kanssa.
Riidankylväjä.
Vierailija kirjoitti:
Sain kiinni ja jos et ole jo eronnut, eroa.
Eli et saanut kiinni, kun et edes tajua hänen jo eronneen.
Toisaalta mietin onko toisen tehtävä miettiä mikä toisella on. Koska häiriöitä, ristiriitoja ja tunnetiloja on niin monenlaisia. Samoin ihmistyyppejä hyvin erilaisia. On riskisuhde joskus jos ilmapiiri on riitainen ja toinen ei välitä oikein, paitsi petihommista. Enpä jäisi.
Vierailija kirjoitti:
Voit lopettaa. Paska trolli ei mennyt läpi n
Joku in k keli näköjään multipeukuttaa. In kke li tunnisti oman käytösmallinsa.
Vierailija kirjoitti:
Tekisi mieli sanoa että persoonallisuushäiriö, mutta tällaisia ihmisiä on oikeasti aika paljon. Purkavat kai pahaa oloaan, jota eivät kykene purkamaan rakentavammin. Yhtä häiriintyneitä ilmiöitä, kuin esim. cute aggression, eli halu tappaa joku, minkä kokee söpöksi
En tiedä onko hedelmällistä yrittää ymmärtää tällaista. Antaa mieluummin kaikkien elää kaltaistensa kanssa, tuollaisethan tuhoavat toisensa hyvin nopeasti. Eli pysytellä itse vaan erossa ja mahdollisimman kaukana, ja mahdollisesti myös hänen verkostoistaan
Koita mennä eteenpäin elämässäsi ja jättää eksän sekoilut omaan arvoonsa. Se mitä voit tehdä on miettiä, miten voit tunnistaa tuollaiset ihmiset kauempaa ja miten pystyt välttämään heitä jatkossa. Ihmiset yleensä aika nopeasti paljastavat millaisia ovat: jos alkavat heti haukkumaan muita, on vain ajan kysymys, että haukkuvat sinuakin.
Sain kiinni ja jos et ole jo eronnut, eroa.