Petin miestäni... Pitäisikö kertoa????
Olen ollut mieheni kanssa 22 vuotta, kaksi lasta ja myös kaksi koiraa. Työn lisäksi lapset ja koirat vaativat paljon aikaa ja näin parisuhteelle ei ole ollut tarpeeksi ehkä tilaa viime vuosina. Olen jo pitkään kokenut olon tyhjäksi ja lähes näkymättömäksi.
Uutena vuotena olin pitkästä aikaa ystävien kanssa viihteellä, koska halusin päästä tuulettumaan kaupungille. Yksi mies lähestyi minua illan aikana ja lopulta jäin hänen luokse yöksi. Mieheni ei epäillyt mitään ja tämä koko juttu tuli täysin yllättäen. Nyt olen tässä muutaman päivän miettinyt pitäisikö miehelle kertoa mitä tapahtui vai ei... Onko kellään kokemuksia??
N44
Kommentit (114)
Kerro, että hänkin pääsee vieraisiin omantunnon kolkuttamatta. Sitten vain eroa valmistelemaan, ei tuo hyväksi enää muutu. Terveessä suhteessa ei ole tarvetta pettämiseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei pidä kertoa. Petetyksi tuleminen on miehelle paljon pahempaa kuin naiselle. Kun ei ole kyse viestittelystä ja tunnepuolen jutuista vaan kovasta pettämisestä. Siitä että on imenyt vierasta *unaa, antanut vieraan hyväillä paljaita rintoja, peppua ja *imppiä. Puhunut tuhmia. Lopulta voihkinut kun vieras mies on rynkyttänyt *unaansa syvällä *ussussasi.
Pidä huoli ettei miehesi saa koskaan tietää. Jos epäilee, kiistä aina vain kaikki, sillä petetty toivoo loppuun saakka kyseessä olevan jotakin muuta. Käy testeissä vaikka olisitte käyttäneet kumia.
en tajua miksi pahempaa miehelle? oletteko naisia vai miehiä jotka antaa yläpeukkuja?
"Kun ei ole kyse viestittelystä ja tunnepuolen jutuista vaan kovasta pettämisestä. Siitä että on imenyt vierasta *unaa, antanut vieraan hyväillä paljaita rintoja, peppua ja *imppiä. Puhunut tuhmia. Lopulta voihkinut kun vieras mies on rynkyttänyt *unaansa syvällä *ussussasi."
Kerro, jotta miehesi voi ottaa haaveilemansa eron ilman omantunnon tuskaa.
On taas kerran hienoa lukea (oletettavasti) sisarkunnan ajatuksia, kun on itse nainen on pettäjän asemassa.
Kaikki te, jotka neuvotte, että älä kerro niin toivottavasti teidän parempi puoliskonne jättää teidät, jos jostain syystä teillä sellainen on.
Vierailija kirjoitti:
Kerro jos mies oli Somali.
Muuten en kertoisi.
T. Somali
No hyi hel**tti, ei siihen kukaan normaali pystyis.
Pettäminen on elämän suola, eikä siitä ikinä kerrota.
Vierailija kirjoitti:
Yötä poissa, eikä miehellä hälytyskellot soineet. Miksi ajattelet asiaa vasta nyt etkä ennen pettämistä? Se ja sama mitä teet, pohjasakkaa kun edustat.
Tekisköhän mies itse samaa, eikä siksi uskalla kysyä?
Miehenä sanon, että todennäköisesti pettämiselle on ollu hyvä syy. Nainen on kuitenkin parisuhteessa heikompi ja alisteisempi osapuoli, ja jos mies ei ole osannut olla hyvä aviomies, sitä voi naisen olla vaikea kommunikoida. Siksi näin, ja jos miehesi on oikea mies, hän ottaa sen asiallisesti vastaan. Ei ala nyyhkimään luottamuksesta ja miehen arvosta, koska ei sellaista loppupeleissä ole, jos hän ei ole ollut hyvä. Päätät itse, mitä teet
Vierailija kirjoitti:
A. Pettäminen
B. Pettäminen + Valehtelu
Kumman uhriksi mielummin joutuisin jos olisi pakko: Vastaan yksiselitteisesti A. Yksi syvä trauma riittää, mikä liittyy seksuaalisuuteen. B ulottuisi vielä laajemmin luottamusongelmiin muidenkin lähi-ihmisten kanssa sekä tulisin katkerakai kun aikaani on tuhlattu ja minua huijattu.
Minulla sama. Kaikkein hirveimmältä tuntuu, kun asia paljastuu ja toinen sanoo, että "ajattelin ettet saa koskaan tietää". Miksi tällä tavalla ajatteleva ei pettäisi jatkuvasti?
Mä joskus aikanaan kerroin. Jälkikäteen ajatellen olisi pitänyt jättää sanomatta. Olisimme eronneet kuitenkin. Ajattelin, etten kestä omia tekojani ja tunnustan, ajattelin vain itseäni kertomalla. Ei mitään järkeä, satutin vain enemmän ihmisiä. Mutta kukin tekee omat valinnat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kun ei tiedä, ei voi murehtia. Älä kerro. Jos kerrot, luottamus menee lopullisesti ja avioliittonne ei tule enää entiselleen. Unohda itsekin seikkailusi ja jatka elämää.
Tottakai teet näin jos et välitä ja rakasta kumppaniasi.
Jos oikeasti rakastat ja välität, niin kerrot.
Miksi? Mitä hyötyä kertomisesta on?
Se hyöty on että minä en edes yhtä sekuntia elä pettäjän kanssa, minulla on oikeus tietää jos vaimoni pettäisi että voin ottaa avioeron pettäjästä.
"Pidä huoli ettei miehesi saa koskaan tietää. Jos epäilee, kiistä aina vain kaikki, sillä petetty toivoo loppuun saakka kyseessä olevan jotakin muuta. Käy testeissä vaikka olisitte käyttäneet kumia."
Hyi tämä on kaikkein pahinta, mitä mulle on tehty. Jätetty kuukausiksi ja vuosiksi roikkumaan tilanteeseen, jossa on vaan valehdellut ihan h*lvetisti, vaikka todisteiden valossa tiesin koko ajan totuuden.
Se tunne, kun toinen pitää sua ihan tyhmänä saappana, jolle menee kyllä läpi, kun tarpeeksi keksii selityksiä, on jäätävä. Sellaista kaasuvalottamista en toivo naiselle enkä miehelle.
Jos toinen on saanut vainun, silloin viimeistään pitää tunnustaa, jos vielä haluaa, että on jotain pelastettavaa.
Vierailija kirjoitti:
Jos olet ollut miehesi kanssa yhdessä 22 vuotta ja tämä on ensimmäinen ja viimeinen kertasi kun petät niin en kertoisi. Kertomalla helpottaisit vain omaa omaatuntoasi ja satuttaisit miestäsi.
Itse olen ajatellut niin että kun ollaan naimisissa niin ollaan uskollisia. Toisaalta ajatus siitä että kun menet naimisiin niin et enää ikinä saa koskea tai olla kenenkään muun kanssa. Onko tämä kohtuullista esim. 50 vuotta kestävässä liitossa. Tästä syystä olisin itse valmis antamaan miehelleni anteeksi yhden yksittäisen hairahduksen, miksi en siis itsellenikin. Itse en kyllä haluaisi tietää mieheni hairahduksesta, olettaen että se tosiaan jäisi yhteen kertaan.
Kyllä on täysin kohtuullista odottaa että 50v jälkeenkin ollaan 100% uskollisia. Jos vaimoni makaisi toisen miehen kanssa, minä pidän sitä vakavuus asteella tapon yrityksenä.
Kumi kun ei välttämättä suojaa edes oikein käytettynä ja on täysin mahdollista että tartuttaa HIV tai jonkun herpeksen kumppaniinsa.
Avioliitto on intiimi yhteys ja sitä luottamusta ei saa missään olosuhteissa rikkoa.
Häpeä silmät päästäsi ja kerro välittömästi mitä olet mennyt tekemään.
Parisuhde muutenkin kuolee pettämiseen vaikka ei kerro. Se syyllisyys on niin kova että ei sitä pysty kukaan salaamaan. Toinen kyllä näkee että joku on muuttunut, vaikka kuinka salaisit.
Teidän vuoteessa on lopun elämää se vieras mies teidän välissä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei pidä kertoa. Petetyksi tuleminen on miehelle paljon pahempaa kuin naiselle. Kun ei ole kyse viestittelystä ja tunnepuolen jutuista vaan kovasta pettämisestä. Siitä että on imenyt vierasta *unaa, antanut vieraan hyväillä paljaita rintoja, peppua ja *imppiä. Puhunut tuhmia. Lopulta voihkinut kun vieras mies on rynkyttänyt *unaansa syvällä *ussussasi.
Pidä huoli ettei miehesi saa koskaan tietää. Jos epäilee, kiistä aina vain kaikki, sillä petetty toivoo loppuun saakka kyseessä olevan jotakin muuta. Käy testeissä vaikka olisitte käyttäneet kumia.
en tajua miksi pahempaa miehelle? oletteko naisia vai miehiä jotka antaa yläpeukkuja?
Nainen voi ajatella että se oli vain joku kännipano eikä sellaisia naisia kukaan kadehdi. Miehelle taas tuo olisi kaikista pahinta pettämistä: vaimo antaa kännikiimoissaan tuntemattomalle panomiehelle.
Vierailija kirjoitti:
Sehän oli vaan merkityksetön pano. Nekin on välillä kivoja ja ihania. Mitä niitä vatuloimaan. Jos altisti vakikumppanin seksitaudille, niin sitten eti(i)kka vähän happamampaa.
Sekä on sitten hyvä asia ja ok että jonkun täysin merkityksettömiä takia petti omaa puolisoa?
Jos altisti taudille?? Siis kun altisti taudille.
Sinä olet täyttä ihmis jätettä, päästä varpaisiin asti.
Et edes ymmärrä oman kirjoittamasi mielettömyyttä.
Vierailija kirjoitti:
ohis Kuinka kauan pitää odottaa että kaikki taudit näkyvät testissä?
3-6kk, viimeistään 6kk jälkeen on vasta-aineet hiv c hepatiitti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ollut aikaa parisuhteelle, mutta kokonainen yö vieraalle miehelle.
Jos tuntisin sinut, lakkaisin tuntemasta.
No voi kyynel, kyllä aikuiset miehet kestävät. Tai ainakin pitäisi kestää
Ei se kestämisestä kiinni ole, aikuisella miehellä on sen verran hyvä itsetunto että ei elä Hu*Ran kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sehän oli vaan merkityksetön pano. Nekin on välillä kivoja ja ihania. Mitä niitä vatuloimaan. Jos altisti vakikumppanin seksitaudille, niin sitten eti(i)kka vähän happamampaa.
Sekä on sitten hyvä asia ja ok että jonkun täysin merkityksettömiä takia petti omaa puolisoa?
Jos altisti taudille?? Siis kun altisti taudille.
Sinä olet täyttä ihmis jätettä, päästä varpaisiin asti.
Et edes ymmärrä oman kirjoittamasi mielettömyyttä.
Tääkin on yks loukkaavimpia asioita petetylle. Pettäjä sanoo, ettei sillä ollut mitään merkitystä eikä tehnyt sitä "minkään takia". Sun elämä ja mielenterveys on sillä hetkellä ihan murskana, ja toinen sanoo, että teki sen "ei minkään takia". Olis ollut vaikka totaalisen ihastunut, niin olisin voinut ymmärtää tekojaan, mutta että "ei minkään takia" tuhota suhde, minut ja perhe.
Vierailija kirjoitti:
Pettäminen on elämän suola, eikä siitä ikinä kerrota.
On sinulla aika karmeat nautinnot elämässä. Mutta kyllä vielä edestäsi löydät..
A. Pettäminen
B. Pettäminen + Valehtelu
Kumman uhriksi mielummin joutuisin jos olisi pakko: Vastaan yksiselitteisesti A. Yksi syvä trauma riittää, mikä liittyy seksuaalisuuteen. B ulottuisi vielä laajemmin luottamusongelmiin muidenkin lähi-ihmisten kanssa sekä tulisin katkerakai kun aikaani on tuhlattu ja minua huijattu.