Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hallituksen leikkaukset ovat saaneet kansan paniikkiin

Vierailija
04.01.2025 |

Ihmiset eivät uskalla enää kuluttaa, koska pelkäävät rahojen loppuvan ja ostavat vain ruokaa alennuksesta.

Kommentit (86)

Vierailija
41/86 |
04.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hallitus leikkaa nyt hiilijalanjälkemme, mutta mitään paniikkiahan tässä ei ole havaittavissa. Juuri tätä ilmastotekoahan me kansalaiset olemme ihan itse vuosikausia vaatineet.

Vierailija
42/86 |
04.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

haha. Rahat loppui jo 2008.  Nyt on elätty velalla ja bileet alkaa loppumaan.

Miksi Kokoomus ei ole onnistunut kasvattamaan talouden kakkua? Heillähän piti olla joku salainen kasvun resepti hallussa, jota muilla ei ole.

valehtelivat, ei ne oikeasti osaa mitään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/86 |
04.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kotitaloukien laarien pohjat on jo kaavittu, joten kyllä se raha on oikeastikin loppu. Empatian murusetkin on jo syöty. Koska oli pakko tehdä niin. Pakko!

Vierailija
44/86 |
04.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä te niitä rahojanne säästätte ja patjan alla pidätte? Ei niitä mukaansa täältä saa. Kerran täällä edetään ja mä ainakin käytän rahoja matkustamiseen, huonekaluihin ym. 

Ja sen takia sulla onkin joka toinen viikko rahat lopussa, ja oot lisää pummaamassa. Ei kiitos loisille

Täh, ei oo rahat lopussa. Käteen tulee 3500 kuussa palkkaa, miehelle samaten. Kyllä ihan keskituloisenakin voi pärjätä ja elää hyvää elämää. 

Vierailija
45/86 |
04.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyhjensin tilini niin saan asumis- ja toimeentulotukea jos tulee joskus tarvetta.

Vierailija
46/86 |
04.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomi on euroopan Kuuba.

Vierailija
47/86 |
04.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen aina ollut säästäväinen ja puskuria on niin että vain sota on tekijä joka ajaisi meidät ahdinkoon. Mutta kun moni on elänyt kuin viimeistä päivää niin myöhäistä on säästää kun pas.a on osunut jo tuulettimeen. Ei pidä luottaa kehenkään. Ei yhteiskunnan apuun eikä työpaikan säilyvyyteen.

48/86 |
04.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On totuttava huonompaan elintasoon. Korjattava vaatteet, kodinkoneet. Ajettava vanhoilla autoilla. Vaihdettava fitness salit järven jäähän ja hankiin. Tää on ihan helppoa, kun tottuu.

Tosiaan tottumuskysymys. Mä opettelin viime vuonna elämään taas 1980-luvun elintasolla ja tänä vuonna tavoitteena on 1970-luvun elintaso. Kun ensi vuonna jään eläkkeelle, tavoitteena on 1960-luvun elintaso. Elin lapsuuteni 1960-luvulla ja ihan hyvä vuosikymmen se mulle oli. Nälkää ei tarvinnut nähdä eikä nakupellenä kulkea talvipakkasilla. Äiti ompeli ja korjasi itse kaikki meidän vaatteet. Mulla odottaa ompelukone, sovitusnukke ja läjä kankaita. Ompelin itsekin silloin ysärin laman aikaan kaikki omat ja lasteni vaatteet, joten nyt vaan palaan takaisin niihin aikoihin. Siskonpoika tuossa muutama viikko pohti, että nyt kun mummi on kuollut, onko suvussa enää ketään villasukkien kutojaa. Eipä taida olla muita kuin minä, joten puikot heiluu jo siskonpojan villasukkia varten. 

Vierailija
49/86 |
04.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päin seinää mennään ja kovaa. Meillä ei hätää tällä hetkellä mutta muistissa on vielä eri ajat ja tiedossa että asiat voi muuttua hyvin pian. Lama-ajan lapsina ei olla ikinä eletty velaksi ja osattu varautua huonompiinkin aikoihin. Kaikki eivät ole. Ei tarvi kuin sairastua, erota, saada lapsi tai joutua lomautetuksi niin moni on k"sessa lopullisesti.

Vierailija
50/86 |
04.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hallitus on kyllä surkea, uskomatonta, mutta jopa surkeampi kuin Sipilän hallitus.

Suomessa on nyt useampi ongelma ja suurin osa liittyy johtamiseen ja yrityksiin.

Tyypillinen tapa käyttää julkisia rahoja on tehdä organisaatiomuutos (anteeksi että käytin rumaa O-sanaa). Sellaiseen menee valtavasti resursseja eikä uusi systeemi yleensä näytä olevan parempi kuin entinen, mutta aiheutti sentään kivan kaaoksen ja toimintahäiriöitä (köh köh sote köh köh työkkärien lakkauttaminen). Toinen samanlainen ongelma on se, että laitetaan valtavasti verorahoja kehyksiin eli rakennetaan uusia toimitiloja, muutetaan, siirrytään sinne tänne tai maksetaan maltaita uusista sovelluksista tai it-palveluista, jotka eivät sitten toimikaan kunnolla (köh löh Helsingin kaupungin palkanmaksusekoilut).

Olisi parempi antaa asiantuntijoiden tehdä huolellisia suunnitelmia, joiden perusteella sitten vaiheittain toteuttaa ym. projektit ja muistaa että se sisällön/palvelun tuottaminen on tärkeämpää kuin niiden kehysten puunaaminen.

Hallituksen ongelma on nytkin vision puute. Tunnelinäkymällä vain säästetään ja leikataan. Eli tuhotaan muttei rakenneta. Uusien työpaikkojen ja yritysten sijaan saamme lisää työttömiä ja enemmän konkursseja. Missään ei synny uusia innovaatioita ja tuotteita, vaan suuryritykset ajavat alas toimintaansa Suomessa, siirtävät ehkä ulkomaille yhä enemmän. Pieniä ja keskisuuria yrittäjiä ei tueta tarpeeksi, he päätyvät enemmänkin laittamaan lapun luukulle ja hanskat naulaan.

Orpon hallitus on kuin hiekkalaatikon ilkeä poika, joka potkii muiden hiekkakakut rikki, muttei itse osaa tehdä ainuttakaan kakkua itse. Mikään ei kasva, kehity eikä uusiudu. Sen minkä Orpon monottaminen rikkoo, sille ei osata tehdä mitään: köyhät köyhtyvät enemmän, sairaat eivät pääse hoitoon, työttömät eivät pääse enää edes palkkatukitöihin, kukaan ei kohta haluaa enää ruveta yrittäjäksi...

ONNEKSI elämme demokratiassa, joten voimme äänestää seuraavissa vaaleissa tosin. Toki seuraavalle hallitukselle tulee tiukat vaatimukset: heidän pitää yrittää korjata sen minkä Orpo rikkoi ja pyrkiä sen sijaan luomaan työpaikkoja ja tarjota yrityksille parempi toimintaympäristö. Näyttää usein siltä, että poliitikot valitettavasti ratsastavat vaalikaudesta toiseen ja unohtavat että heillä pitäisi olla pitkän linjan visio kuinka kehittää maata ja toimia sen mukaan. En tiedä onko montaakaan poliitikkoa, jolla olisi rahkeet johtaa seuraavien vaalien jälkeistä hallitusta.

Vierailija
51/86 |
04.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Byrokratiaa pitäisi korvata tekoälyllä. Kelan hakemukset tekoälyn arvioitaviksi. Sairaalaan paperihommat tekoälylle. Koulutuksessa pitäisi käyttää enemmän tekoälyä. Säästöt olisivat tähtitieellisiä, kun puhutaan Suomesta.

Vierailija
52/86 |
04.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yle sanoo että suomalaiset on maailman onnellisin kansa, uskokaa nyt!!

Vierailija
53/86 |
04.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikös tuo ole paniikin vastakohta jos ei kuluteta hullun lailla.

Vierailija
54/86 |
04.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hallitus leikkaa nyt hiilijalanjälkemme, mutta mitään paniikkiahan tässä ei ole havaittavissa. Juuri tätä ilmastotekoahan me kansalaiset olemme ihan itse vuosikausia vaatineet.

Niinpä niin, nytkin on pakkasta ja lunta, joka talvi. Joskus vähempi ja joskus enemmän. Niin kertoi myös muut, jotka ovat eläneet myös 50-luvun. Ihmismuisti on niin lyhyt kuin ei muista kuin sen viimeisen talven, maanviljelijät kyllä muistavat.

Vierailija
55/86 |
04.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hienosti tiivistetty tämä rikkomisilmiö.

Kansantalous ei toimi siten, että kaikki leikkaaminen on säästöä, kokonaistaloudelliset vaikutukset pitäisi kyetä arvioimaan. 

Ideologinen ehjän rikkomisilmiö on jo maksanut ja maksaa vielä lisääkin miljardeja. Rahaa tuntuu olevan, vaikka Purra muuta hokee. 

Suomi on niin pieni yhteiskunta, että tämän hallituksen jälkiä korjaillaan vielä pitkään. 

Vierailija
56/86 |
04.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikäs olisi vasemmiston vaihtoehto? Ilmaisen rahan jako kaikille? Lisää tukia?

Vierailija
57/86 |
04.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

ONNEKSI elämme demokratiassa, joten voimme äänestää seuraavissa vaaleissa tosin. Toki seuraavalle hallitukselle tulee tiukat vaatimukset: heidän pitää yrittää korjata sen minkä Orpo rikkoi ja pyrkiä sen sijaan luomaan työpaikkoja ja tarjota yrityksille parempi toimintaympäristö. Näyttää usein siltä, että poliitikot valitettavasti ratsastavat vaalikaudesta toiseen ja unohtavat että heillä pitäisi olla pitkän linjan visio kuinka kehittää maata ja toimia sen mukaan. En tiedä onko montaakaan poliitikkoa, jolla olisi rahkeet johtaa seuraavien vaalien jälkeistä hallitusta.

Siinäpä on kyllä haastetta saada niitä lisäpaikkoja, esim. upm:ltä tuli uutisia, mikäli hakkuurajoitukset tulee voimaan niin se johtaa suomesta tehtaiden alasajoon. Kun mennään eu:n politiikan mukaan, niin tuleehan ne voimaan, koska suomi ei saa päättää ITSE miten käyttää omia metsiänsä käyttää. Venäjältä toki saa tuoda puuta mielinmäärin, mutta raja on kiinni. Kyllä sotesta voi leikata, ei ihminen tarvitse käydä julkisella hammaslääkärissä kun pärjää ilman hampaitakin tarvittaessa, jostain pitää säästää valtion. Voi olla, että kohta voi kaikki maksaa sairaalamaksunsa itse, jos ei ole vakuutusta.

Vierailija
58/86 |
04.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älkää hätäilkö, vappusatanen on luvattu edellisen hallituksen toimesta ja rahaa on !

Vierailija
59/86 |
04.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Persut eivät tämän hallituksen jälkeen pääse uuteen hallitukseen ja paras niin.

Vierailija
60/86 |
04.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomi on euroopan Kuuba.

Mutta paskalla säällä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yksi seitsemän