Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

45+ naiset, miten pidätte itsenne vetreänä? Joku muu kuin jooga?

Vierailija
04.01.2025 |

Ikää on nyt 48 vuotta ja voi taivas, kuinka kankeaksi on entinen notkea nainen tullut. Liikun suht aktiivisesti, mutta selvästi jotakin puuttuu. Etenkin aamulla kroppa on jäykkä, joka paikkaan sattuu ja entinen notkeus on historiaa. 

Mitä te olette tehneet vastaavassa tilanteessa? Miten olette saaneet ylläpidettyä vetreyttä ja notkeutta? Kaikki muu paitsi jooga käy. Olen kokeillut sitä muutaman kerran ja en vaan pysty syttymään siihen, vaikka moni sen nimeen vannookin. 

Kommentit (79)

Vierailija
21/79 |
04.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monipuolinen liikunta (ratsastus + tallihommat, kävely poluilla ja metsässä, voima harjoittelu, venyttely, pilates ja oja se jooga, josta kyllä yleensä teen vain perusrutiinin 5 minuuttia).

Lisäksi kiropraktikolla käynti kerran kuukaudessa.

Monipuolinen ruokavalio, otan myös lisävitamiineja silloin tällöin.

Vierailija
22/79 |
04.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Venyttely. Ja yläkropan lihaksista täytyy pitää huolta. Itse yhdistän painoharjoittelun ja venyttelyn. Ihan kotona telkkarin edessä. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/79 |
04.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Bodypump- ym. jumpat. En niin hirveästi edes niistä tykkää, mutta pakko jos meinaa jossain kunnosss pysyä.

N47

Migreenikot eivät voi harrastaa pumppeja tai rajuja jumppia. Se on melkein kävely kun ei ole liukasta ja rauhallinen jumppa.

Pyh. Ihan hyvin voi erilaista liikuntaa harrastaa, ei toki juuri silloin kun on kohtaus päällä. terv. kaikenlaista liikuntaa harrastava migreenipotilas

Vierailija
24/79 |
04.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuntosali 

Vierailija
25/79 |
04.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No siis ihan vaan venyttely. Harrastan liikuntaa, ja lenkin tai muun jälkeen kuuntelen äänikirjaa tai katson telkkaria ja venyttelen lattialla.

Parempi vaihtoehto olisi tarjota lihakselle vaihtoehtoista liikettä. Jos on valmis käyttämään aikaa liikkeeseen, se on hyödyllisempää, jos se on lihaskuntoharjoittelua.

Vierailija
26/79 |
04.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan vaan kotijumpalla 30 Min. Pvä. Venyttelyt pääpainona. 

Vierailija
27/79 |
04.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No siis ihan vaan venyttely. Harrastan liikuntaa, ja lenkin tai muun jälkeen kuuntelen äänikirjaa tai katson telkkaria ja venyttelen lattialla.

Et sinä pelkällä venyttelyllä pysy vetreänä. Vaan juurikin venyttelyllä ja liikunnalla. 

Vierailija
28/79 |
04.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Venyttely. Ja yläkropan lihaksista täytyy pitää huolta. Itse yhdistän painoharjoittelun ja venyttelyn. Ihan kotona telkkarin edessä. 

Asiantuntijat eivät enää nykyään suosittele venyttelyä. 

Vierailija
29/79 |
04.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Bodypump- ym. jumpat. En niin hirveästi edes niistä tykkää, mutta pakko jos meinaa jossain kunnosss pysyä.

N47

Migreenikot eivät voi harrastaa pumppeja tai rajuja jumppia. Se on melkein kävely kun ei ole liukasta ja rauhallinen jumppa.

Pyh. Ihan hyvin voi erilaista liikuntaa harrastaa, ei toki juuri silloin kun on kohtaus päällä. terv. kaikenlaista liikuntaa harrastava migreenipotilas

Just näin. Itselläni on migreeni eikä se kyllä ole haitannut rajuissa HIIT jumpissa käymistä. Tekosyy tuollainen valittaminen.

Vierailija
30/79 |
04.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Asiantuntijat eivät enää nykyään suosittele venyttelyä. 

Se riippuu ihan ihmisestä. Esimerkiksi reumaatikon on hyvä venytellä, jotta nivelissä säilyy hyvä liikkuvuus. Toiset ovat valmiiksi yliliikkuvia tai tietyt lihakset on jatkuvasti venytyksessä, jolloin venyttely vain pahentaa asiaa.

Vierailija
31/79 |
04.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt menee jo asian vierestä, mutta te vanhemmat naiset, jotka seksiä ylistätte, eikö teillä vaihdevuodet vaikuttaneet haluihin? Nautin ennen seksistä suunnattomasti, mutta päälle 40-vuotiaana halut loppuivat kuin seinään eivätkä ole viiden vuoden aikana palautuneet. Kiinnostaisi tietää, onko joku saanut ne palaamaan katoamisen jälkeen. Ei ole kiinni kumppanista, mies tekisi kaiken nautintoni eteen, mutta minä en kiihotu mistään. Vetreyttä pidän yllä rauhallisella liikunnalla kuten kävelyllä ja venyttelen paljon päivän mittaan aina noustessani istumasta, jumppapallon päällä roikkuminen on hyvä tehokeino.

Vierailija
32/79 |
04.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pilates ja tanssi. Pilates on lähtöisin liikuntarajoitteisista ja esim. salsa sopii vielä vanhoille mummoillekin. Ei ana tarvitse tavoitella sirkustason akrobatiaa.

Vierailija
33/79 |
04.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajattelin vain vanheta ja kuolla. Aamulla on jo sängystä nouseminen kivuliasta, hidasta ja vaikeaa. Menee useampi tunti, että kivut rauhoittuu sen verran että kykenee liikkumaan normaalisti. Jos on edellisenä päivänä vaikka kävellyt enempi niin sekin tuntuu aamulla kipuina. Pitää olla vilkasukkaa ja tohvelit jalassa ettei satu niin paljon kävellä.

Vierailija
34/79 |
04.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap jatkaa! Kiitos kovasti, täällähän on mainoita ajatuksia!

Olen harrastanut vuosia body combatia ja pumppia, vaikka minulla on migreeni. Ollut aina. Ehkä kokeilen nyt pilatesta seuraavaksi. 

Nuorempi seksikumppani olisi varmasti jossakin toisessa todellisuudessa ihan hauska ajatus, mutta valitettavasti minulla on juridis-kemiallinen status sellainen, etten voi siihen ruveta (avioliitto rakastamani miehen kanssa). 

Kiitos kovasti jo kaikista ajatuksista! Lupaan testata ja koettaa olla kärsivällinen. Olen vähän lyhytjänteinen joskus  

Vierailija
35/79 |
04.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

N47

Kuulostaa minustakin tekosyyltä. Stressi on pahinta ja liikunta auttaa sen purkamisessa.

Vierailija
36/79 |
04.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä välillä ihmettelen, kun neli-viisikymppiset ihmiset valittaa raihnaisuuttaan. Töissäkin jotkin 40+ ikäiset puhuu omista sairaskertomuksistaan ja valittaa vaivoistaan. Itse olen 45 enkä juurikaan harrasta liikuntaa. Olen ikinä tehnyt fyysistä työtä. Olen ketterä ja reipasliikkeinen eikä vaivoja ole. Olen fyysisesti paljon paremmassa kunnossa kuin moni nuorempi. Kävelenkin paljon nopeammin kuin monet nuoremmat ja omanikäiset. Onko kyse sitten geeneistä? Äitini ja isoäitini samanlaisia.

Vierailija
37/79 |
04.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 50 vuotias nainen ja saan yhä spagaatin harjoittelematta. Liikun monipuolisesti, nukun riittävästi, syön terveellisesti ja vältän ylipainoa. Syön vain sen verran kuin kulutan. Joka päivä pitää hengästyä ja hikoilla. Mutta myös levätä ja välttää stressiä

Vierailija
38/79 |
04.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä Jormat, jotka teeskentelevät naisia jakavat jotain seksiohjeita 🤢🤮

Vierailija
39/79 |
04.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naisvoimistelu. Sellainen vanhoista musta-valkodogumenttiohjelmista tuttu.

Vierailija
40/79 |
04.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suosittelen voimaharjoittelua, siis oikeasti isoilla painoilla tehtynä. Moni vähän vanhempi (50+) nainen on kasvanut aerobic-aikakaudella ja tottunut hinkuttamaan kilon käsipainoilla pitkiä sarjoja näkyvän lihaskasvun pelossa.

Olen harrastanut nuoresta asti tanssia ja joogaa ja kuvitellut, että tämäntyyppiset lajit pitävät vetreänä. Vastaavasti kuvittelin, että kuntosaliharjoittelu tekee jäykäksi. Aloitettuani kuntosaliharjoittelun yllätyin, miten paljon se parantaa liikkuvuutta. Johtuu varmaan siitä, että lihakset venyvät, kun niitä liikutetaan laajoilla liikeradoilla lisäpainon kanssa. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kaksi kahdeksan