Onko Liisa aikansa elänyt etunimi?
Onko muita Liisoja ja mitä ikäluokkaa olette? Mä olen -63 syntynyt, maanantaina täytin 61v. Olen ristimänimeltäni Marja-Liisa, mutta äitini kertoi, että heti kun opin puhumaan sanoin etten ole Maijaiita vaan Iita. Minusta Liisa on kaunistelematon ja yksinkertainen nimi, kiva olla Liisa!
Kommentit (31)
Vierailija kirjoitti:
Täällä yksi Liisa! Ja lapsenlapsenikin on Liisa. Ollaan 67- ja 1-vuotiaita.
Tässä ap, tulipa hyvä mieli kun luin tämän. Ja kiitos kaikille jotka kommentoi.
Vierailija kirjoitti:
Lisa Marie Presley. Siinä on kaunis nimi.
Suomeksi Liisa Maria ei kuulostaisi niin kauniilta.
Mikä vika Liisa Maire nimessä nyt on ?
Vierailija kirjoitti:
Tarvitaan sekalaisesti kaikenlaisia nimiä.
Ainakin Lottia kaivataan kohtapuoliin.
Mona Liisa olisi kyllä kaunis nimi ja saa hymyilemään.🙂
Hyvä nimi. Olisin voinut harkita omallekin lapselle, mutta en saanut tytärtä. Olen vuosikertaa -73 ja omassa ikäluokassani Liisoja ei kyllä paljon ollut. Pari koulukaveria muistan, joilla oli Liisa etunimenä mutta ei kutsumanimenä. Jollakin se oli kaksiosaisen nimen jälkipuoliskona niin Ap:llä, mutta häntä kutsuttiin vain sillä ekalla puoliskolla.
Liisa on mielestäni ajaton ja iätön nimi, nuorin tietämäni Liisa on 22v. Toisenkin noin parikymppisen Liisan tiedän, en muista onko tuota nuorempi vai ei.
Taitaa 90% Liisoista olla noin 60v. Ihan hyvä nimi heille.
Veikkaan Liisa -nimen olevan lähivuosien nouseva nimi. Jokunen vuosi sitten tytöille nousi hitiksi E -kirjaimella alkavat nimet. Ehkä kohta on L -kirjaimen vuoro. Myös nimi Leena tai Lena on nousevien joukossa. Näin mä ennustan.
Vierailija kirjoitti:
Lissu on nykyaikaisempi.
Lissu-Li
Liisa kuuluu samaan klassikkonimisarjaan kuin Anna, Maria, Eeva, Elina, Aino ja Maija. Kauniita klassikkoja.