#hypistelymaksu - Maksaisitko 5€ kauppaan pääsystä?
Pieksämäkeläisellä askartelukaupalla on välähtänyt: koska kiinakaupat vievät asiakkaat eivätkä jäljelle jääneet osta tarpeeksi, kauppa on lyönyt koko tammikuun ajaksi 5€ käyntimaksun jokaiselle, joka oven avaa. :D
Maksu hyvitetään ostosten loppusummasta- vaan mitäs, jos ei löytynytkään ostettavaa? 5€ parin minuutin kiertelystä, tai enemmänkin, jos mukana on muuta perhettä.
Facebook: Taitajapuoti Terttu (itse juttu Pieksämäen lehdessä)
Kommentit (558)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Silleen jännä että kauppiaat kritisoi kaikin tavoin jostain Kiinasta tullutta krääsää ja sieltä tilaamista.
Kuitenkin itse myyvät ihan sitä samaa romua, moninkertaisella hinnalla.
Muuttuuko se euron härpätin eettiseksi ja vastuulliseksi, kun maksankin siitä vitosen paikalliselle krääsäkauppiaalle?
Itse tilaavat Kiinasta halpakrääsää myytäväksi. Sitten moralisoivat kun nykyisin kuluttajat voi ihan itse tilata suoraan.
Sulle on ikioma temu-ketju mihin voit mennä paistattelemaan tilaamillasi kumilenkeillä. Ei tarvitse joka ketjuun sitä kiinanpaskaa sulloa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Silleen jännä että kauppiaat kritisoi kaikin tavoin jostain Kiinasta tullutta krääsää ja sieltä tilaamista.
Muuttuuko se euron härpätin eettiseksi ja vastuulliseksi, kun maksankin siitä vitosen paikalliselle krääsäkauppiaalle?
Itse tilaavat Kiinasta halpakrääsää myytäväksi. Sitten moralisoivat kun nykyisin kuluttajat voi ihan itse tilata suoraan.
Sulle on ikioma temu-ketju mihin voit mennä paistattelemaan tilaamillasi kumilenkeillä. Ei tarvitse joka ketjuun sitä kiinanpaskaa sulloa
Tuon askartelutarvikekaupan tuotteista noin 90 % tulee Kiinasta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On kyllä viime vuosina tippuneet suomut silmiltä tässäkin asiassa. Ensin oli ne Keskon ja kumppaneiden törkeät hinnankorotukset ruoalle, sen jälkeen näitä yrittäjien haistatteluita ja valitusvirsiä lehdissä. Ostan nykyään mahdollisimman vähän, oli se sitten ruokaa tai askartelutarvikkeita.
Kyllä ne asiakkaatkin osaavat haistatella. En ole yrittäjä, vaan 30-vuotias työntekijä, ja hienosti asiakkaat haistattelevat 20-vuotiaille aspalaisille, vaikka valitukset pitäisi osoittaa ylemmälle taholle. Alvin korotuksen myötä hinnat nousevat hieman, ja niistä kehdataan valittaa aspalaisille, keillä ei ole mitään tekemistä hintojen kanssa.
Mikä ihme juttu tämä ajatus on, että aspatyöntekijän ei tarvitse ottaa vastaan asiakaspalautetta jos a
Miksi?
Koska hän on kyseisessä firmassa töissä asiakasrajapinnassa ja silloin on luontevaa ottaa vastaan asiakaspalaute kentältä.
Sen sijaan että pakoillaan asiaa "ei kuulu mulle vaan jollekin muulle" ajattelun taakse.
Jos asiakas antaa palautteen (kärkkäänkin), se otetaan vastaan ja annetaan asiakkaalle vaikutelma että hänen mielipiteensä on kuultu ja hänen kantansa ymmärretään (vaikka olisikin eri mieltä/palaute olisi typerä tms).
Sitä kutsutaan myös puhejudoksi.
Suomalaisilla on erittäin paljon opittavaa asiakaspalvelusta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On kyllä viime vuosina tippuneet suomut silmiltä tässäkin asiassa. Ensin oli ne Keskon ja kumppaneiden törkeät hinnankorotukset ruoalle, sen jälkeen näitä yrittäjien haistatteluita ja valitusvirsiä lehdissä. Ostan nykyään mahdollisimman vähän, oli se sitten ruokaa tai askartelutarvikkeita.
Kyllä ne asiakkaatkin osaavat haistatella. En ole yrittäjä, vaan 30-vuotias työntekijä, ja hienosti asiakkaat haistattelevat 20-vuotiaille aspalaisille, vaikka valitukset pitäisi osoittaa ylemmälle taholle. Alvin korotuksen myötä hinnat nousevat hieman, ja niistä kehdataan valittaa aspalaisille, keillä ei ole mitään tekemistä hintojen kanssa.
Kyllä ne myyjät on se taho jotka asiakaspalautteen ottaa vastaan ja vie viestiä eteenpäin. Turha sanoa "olen täällä vain töissä". Myyjän työhön kuuluu asiakaspalautteen vastaanotto. Koskaan ei pidä provosoitua asiakkaan puheista ja motkotuksista. Parinkymmenen vuoden kokemuksella. Te nuoret otatte vielä kaiken itseenne, ajan myötä oppii suodattamaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Soitin- ja musiikkikaupoilla oli kovat ajat jo kaksikymmentävuotta sitten. Ns. asiakkaat kävivät testaamassa soittimia kivijalkakaupoissa ja sanoivat lähtiessään miettivänsä vielä. Sitten tilasivat Thomannilta halvemmalla.
Itse suosin kivijalkakauppoja eikä ne hinnat kanta-asiakkaalle olleet juurikaan Thomannia kalliimpia, ja takuuhuolto toimi paremmin.
Nyt on itsellä jo ikää sen verran, etten välitä jos ihan vapaaehtoisesti ihmiset tilaavat suurista nettikaupoista ja tuhoavat siinä ohessa oman kotimaansa talouden. Sillä ne työt viedään Suomesta pois, ja sitä kautta hyvinvointivaltio lopullisesti tuhotuksi. Minä en elä enää niin kauan, eikä ole jälkikasvuakaan joten - 🖕
Vai onko ongelma ahne kauppias? Jos kilpailija myy saman soittimen monta sataa euroa halvemmalla.
Ei se ole asiakkaiden vika, että vievät kovalla työllä ansaitsemansa raha
On kiva käydä sovittamassa vaatteet kivijalkaliikkessä ja tilata ne sitten nettikaupasta. Kivijalkaliikkeen omistaja tykkää maksaa omasta pussistaan elantonsa ja pitää kauppaa pystyssä vaatteidensovittelijoiden iloksi. Elannon ansaitseminen, kuka sellaista tarvitsee. 😂
Rahaa saa seinästä.
Mä teen silleen, että käyn torilla ilmaiseksi maistelemassa kaikki marjat ja piirakat, sitten tilaan ne netistä koska siellä on sikapaljon halvempaa.
Vierailija kirjoitti:
No jos ostat tavarasi Kiinasta, niin mitä tämä sinua edes liikuttaa? Ja siihen on lukuisia syitä miksei tavara voi maksaa täällä samaa mitä Kiinassa. Ei vain voi. Siinä ei ole kuitenkaan se kauppiaan ahneus se päälimmäisin syy.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Soitin- ja musiikkikaupoilla oli kovat ajat jo kaksikymmentävuotta sitten. Ns. asiakkaat kävivät testaamassa soittimia kivijalkakaupoissa ja sanoivat lähtiessään miettivänsä vielä. Sitten tilasivat Thomannilta halvemmalla.
Itse suosin kivijalkakauppoja eikä ne hinnat kanta-asiakkaalle olleet juurikaan Thomannia kalliimpia, ja takuuhuolto toimi paremmin.
Nyt on itsellä jo ikää sen verran, etten välitä jos ihan vapaaehtoisesti ihmiset tilaavat suurista nettikaupoista ja tuhoavat siinä ohessa oman kotimaansa talouden. Sillä ne työt viedään Suomesta pois, ja sitä kautta hyvinvointivaltio lopullisesti tuhotuksi. Minä en elä enää niin kauan, eikä ole jälkikasvuakaan joten - 🖕
Vai onko ongelma ahne kauppias? Jos kilpailija myy saman soittimen monta sataa euroa halvemmalla.
Ei se ole asiakkaiden vika, että vievät kovalla työllä ansaitsemansa raha
Verkkokaupalla ja kivijalkakaupalla on ihan erilaiset kulut, tietysti se näkyy hinnassa.
Ketuttaa yrittäjien puolesta nämä asiakkaat jotka tulee vttuilemaan että muualta saa halvemmalla. Miksi sitten käy kaupassa jos kerran tietää että muualta saa halvemmalla? Ihmeellistä tämä yrittäjäviha Suomessa. Puolet kansasta ei tiedä mitään yrittämisestä ja menee tyhmyyttään huutamaan kauppaan.
En ole tuo edellinen jolle kommentoit.
Hypistelymaksu, rahan ottaminen ilman asiallista perustetta on varastamista. Itse omasta päästä keksityt verukkeet rahan ottamiselle toiselta eivät kelpaa asialliseksi perusteeksi, vaan kyse on varastamisesta tai petoksesta. Muuten voisin tässä ja nyt määrätä teille viestin lukumaksun, vitonen kaikilta jotka lukee tämän viestin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä ne myyjät on se taho jotka asiakaspalautteen ottaa vastaan ja vie viestiä eteenpäin. Turha sanoa "olen täällä vain töissä". Myyjän työhön kuul
Totta kai otan itseeni, jos minua haukutaan ja minulle huudetaan. Minua on uhkailtu vä kiv allalla ja haukuttu pas ka ksi työntekijäksi, kun olen tehnyt työni niin kuin on ohjeistettu. En todellakaan halua tuollaisia asiakkaita asiakkaaksi, voivat painua muualle.
Mtv3-uutisessa yrittäjä sanoo, että asiakkaat saattavat käydä kenkäkaupassa sovittamassa ja tilaavat sitten netistä kengät MUUTAMAA KYMPPIÄ halvemmalla. Miten todellisuudesta irtautunut voi olla?! Totta pirussa kengät tilataan muualta, jos hintaero on useita kymmeniä euroja. Ihan samalla tavalla tuokin akka käy tankkaamassa halvimmalla asemalla. Typerää ja suhteellisuudentajutonta tämän yrittäjän puheet, ja typerä on tämä pääsymaksukin.
Sietääkin lopettaa, jos ei edes joulumyynnillä osannut tuollainen putiikki tehdä tulosta. Lopettivat liikkeen vielä hyvissä ajoin ennen joulua (21.12.), ettei vahingossakaan tulisi myyntiä.
Vierailija kirjoitti:
Hypistelymaksu, rahan ottaminen ilman asiallista perustetta on varastamista. Itse omasta päästä keksityt verukkeet rahan ottamiselle toiselta eivät kelpaa asialliseksi perusteeksi, vaan kyse on varastamisesta tai petoksesta. Muuten voisin tässä ja nyt määrätä teille viestin lukumaksun, vitonen kaikilta jotka lukee tämän viestin.
No nyt" vähän " provosoiduit 😄.
Mietipä uudelleen mistä siinä on kyse.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä ne myyjät on se taho jotka asiakaspalautteen ottaa vastaan ja vie viestiä eteenpäin. Turha sanoa "olen täällä vain töissä". Myyjän työhön kuul
Tämä.
Monella aspalla on sellainen asenne, että mitä negatiivisempi palaute, sitä jyrkemmin se torjutaan jo palautteen antohetkellä.
Esihenkilöille kerrotaan vain se ruusuisin palaute. Tämä toimintamalli ilmeisesti apinoitu itänaapuristamme.
Totta on se, että aina asiakas ei osaa antaa palautetta rakentavassa muodossa.
Aspan tulee kuitenkin tunnistaa asiakkaan tunteet (kiukku, turhautuminen, viha jne) ja erotella ne itse palautteen aiheesta. On ihmiselle luonnollista reagoida kielteisiin kokemuksiin negatiivisesti. Aspan tehtävä on tässä olla se ammattilainen ja luoda asiakkaalle mielikuva että hänet on kuultu ja hänet on otettu tosissaan, vaikka asia olisi kuinka vähäpätöinen tahansa.
Kun asiakas kokee että hänet huomioidaan, yleensä mielikin laantuu ja negatiivisesta alusta huolimatta tilanne voi kääntyä positiiviseksi.
Mikäli kiukkuinen asiakas kohtaa aspan puolelta seinäkiiston, vähättelyä, torjuntaa tai aggressiota, asiakkaan kiukku eskaloituu ja muodostuu lumipalloefekti.
Tällöin kärpäsestä tulee usein härkänen ja mainehaitta kasvaa kohtuuttomaksi, huomioiden kiukun juurisyyn, esimerkiksi pitkä jonotusaika -> palautteen anto eskaloituu -> suunnaton metakka kaupassa ja haukkuminen jatkuu somessa.
Nämä ajatukset ihan autopuolen amispohjalta..
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä ne myyjät on se taho jotka asiakaspalautteen ottaa vastaan ja vie viestiä eteenpäin. Turha sanoa "
No sitten teet virheen ja olet väärässä ammatissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuon askartelutarvikekaupan tuotteista noin 90 % tulee Kiinasta.
Ja siitä syystä hinnan pitäisi olla sama kuin Kiinassa? Että unohdetaan Suomen verotus, unohdetaan työvoimakustannus, unohdetaan liiketilan vuokra, unohdetaan sähkölasku ja sitä rataa. Mä niin haluaisin kun sä lähtisit yrittäjäksi tuollaista pyörittämään. Kauankohan olisi liike pystyssä? Sä voit perustella itsellesi, että ostat mistä halvimmalla saat. Tee toki niin. Mutta aika turha tulla mussuttamaan jotain lapsellista skeidaa siitä, että miksei täällä ole kiinan tavaroilla myös kiinan hinnat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No jos ostat tavarasi Kiinasta, niin mitä tämä sinua edes liikuttaa? Ja siihen on lukuisia syitä miksei tavara voi maksaa täällä samaa mitä Kiinassa. Ei vain voi. Siinä ei ole kuitenkaan se kauppiaan ahneus se päälimmäisin syy.
Kyllä mä ymmärrän vähittäiskaupan kulurakenteen.
Tätä nykyajan anekauppaa en ymmärrä. Jos maksan tuotteesta euron, olen rikollinen. Jos maksan vitosen ja pyöritän kirkon (tai askartelu kaupan) bisnestä siinä sivussa, olen pyhimys.
Tuote on sama ja sen aiheuttamat ympäristöhaitat sama.
Paska idea. Sehän kaupalle mannaa. Kuluttajat maksaa muutenkin ostosten hinnassa,vaikka mitä
Tähän se tulevaisuudessa meneekin ettei kauppaankaan pääse ilman maksua.. Ovat vaan aikaansa edellä
Ei se ole asiakkaiden vika, että vievät kovalla työllä ansaitsemansa rahat sinne josta saa parasta vastinetta rahoillensa.