Nyt kaivataan PÄIVYSTYKSIIN VAPAAEHTOISIA, voi viedä ruokaa, juomaa, kahvia, teetä, mansi-, musti- ja puolukoita, laatikoita, hedelmäkaakkua
Loukkaantuneille voi lukea tai laulaa, heidän kanssaan voi pelata korttia tai täyttää ristikoita! Moni iäkkäämpi myös vaikkapa pokerin pauloissa! Myös nuoria viruu päivystyksessä, sinkuille vinkkiä että tekee hyvän vaikutuksen huolenpito kun toinen heikoimmillaan; illastreffit järjestyvät kuin itsestään kun nappaa pari pitzaa kainaloonsa ja lähtee päivystykseen tiirailemaan loukkaantuneita ja vaikkapa liukastumisen uhreja!
Jos on lemmikkejä niin kannattaa ottaa mukaan koira, kissa, kultakala, kani, rotta- piristää etenkin lapsipotilaita ja toimivat terapeutteina.
Päivystyksessä nyt siis jopa viikkojen jonot ja harvalla onnettomuuden sattuessa eväitä mukanaan. Päivystyksen odotushuoneessa vain automaatit joissa limua ja pähkinöitä. Kaikki kynnelle kykenevät nyt auttamaan päivystyksiin. Ruokaa ja juomaa mukaan ja virkeää leikkimieltä joilla piristää sairaita ja loukkaantuneita! Pelikortteja, kirjoja ja vaikkapa jalka- tai koripallo mukaan niin yhä useampi toipuu ja tervehtyy!
Kommentit (90)
Vierailija kirjoitti:
Kannattaa myös pitää huolta omista vanhemmistaan. Vinkki vink.
Muistisairaat vanhukset lähetetään sairaalasta maakuntamatkalle. Jos ei maakunnasta löydy vapaata vuodepaikkaa, lähetetään vanhus maata kiertävälle radalle. Sitten omaiset soittelee ympäri maata terveyskeskuksiin, ja kyselee, onko tämän nimistä henkilöä siellä hoidossa. Terveyskeskusten henkilökunnan aikaa kulunut useita tunteja jo yksistään minun äitini etsimiseen, kun olemme hänen olinpaikkaansa pyrkineet selvittämään. Ja todellakaan ei ole aina löytynyt sieltä, mihin hänet sairaalasta lähetettiin, eikä lähimmästä terveyskeskuksesta.
Vierailija kirjoitti:
Mulla tuli kauhean hyvä mieli aloituksesta, vaikka se on ihan älytöntä kakkaa! 😄😄 Hirvittävä sepostus, jotku oikeasti selittää tämmöstä ja ovat tosissaan. Ihana.
No ei oo tosissaan.
Tämä on hauska aloitus. 😄
Mutta oikeasti kyllä just mietin Ylen juttua lukiessa, että ottaisko ne päivystyksiin pitämään potilaille seuraa ja tarjoilemaan ruokaa? Kiertäis vaan jututtamassa vanhuksia, ettei olis aika niin pitkä odotella, ja ehkä siinä vähän huoletkin helpottais, kun sais vaivoistaan avautua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla tuli kauhean hyvä mieli aloituksesta, vaikka se on ihan älytöntä kakkaa! 😄😄 Hirvittävä sepostus, jotku oikeasti selittää tämmöstä ja ovat tosissaan. Ihana.
No ei oo tosissaan.
Kyllä kuule on. 😃 Ei tämä aloittaja varmasti ole tästä asiasta, mutta samanlaisia höyryäjiä löytyy moneen asiaan.
Vierailija kirjoitti:
Yksi vaihtoehto on mennä yksityiselle tapaturma klinikalle, lekuri ottaa heti vastaan ja pääse tarvittaessa kuvaukseen.
Onko tuollaiset öisin auki? Missä noita on?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yksi vaihtoehto on mennä yksityiselle tapaturma klinikalle, lekuri ottaa heti vastaan ja pääse tarvittaessa kuvaukseen.
Onko tuollaiset öisin auki? Missä noita on?
Pääkaupunkiseudulla löytyy.
Vierailija kirjoitti:
Ei sairaalaan saa viedä eläimiä.
Älä ole ilonpilaaja.
Vierailija kirjoitti:
No ei varmaan ollut tosissaan, johan sen tuosta otsikosta huomaa. Yleinen vitsi palstalla tuo marjojen luettelointi noin. 😄 Mutta siis mulle tuli myös tosi hyvä mieli, taisin nauraa ekan kerran tänään. 😄
Kipeänä muut ihmiset vaan rasittaa, eläin voisi lohduttaakin jotakuta. Saisi ajatukset muualle.
Vierailija kirjoitti:
Jos kaadut ja murrat koipesi tai ranteesi ja ambulanssi sinut sieltä tien poskesta kyytiinsä korjaa, niin se ei ihan varmasti aja yksityiselle tapaturmaklinikalle. Siellä sinä hyväkuntoisena (vaikka kivuissasi) jonotat, kun sekakäyttäjät hoidetaan ennen sua ja naapurin muistisairasta mummoa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei sairaalaan saa viedä eläimiä.
Älä ole ilonpilaaja.
Itse en ainakaan suostuisi parantumaan vaikka jalan katkeamisesta ellen saisi kultakala- terapiaa🦿🐠💃
Mene ihan yksinäsi, mxelisairas sxkopää. Tee niille kirurgiset operaatiot ja muut hoitotoimet siinä samalla myös.
Minulla on pieni veturi, jolla voisin kuljettaa lapsia ja aikuisiakin sairaalan aulassa, ja liikuntav_mmaisia voisin ajaa sillä myös. Olen itse rakentanut siihen lisävaunujakin, vaikka veturi itsessään on vain leluksi tarkoitettu. Mutta lasten ilahduttamisen lisäksi ehdottomasti voin kuljettaa esim. raajarikkoisia (vanhuksia) pitkin pitkiä käytäviä.
Jahas, terveisiä sitten putkasta vain... Juuri pääsin pois. Menin eilen päivystykseen ilahduttamaan ihmisiä klovnina ja vartijat olivat kimpussani, ennen kuin ehdin sanoa, että eikö heille Patch Adams ole tuttu.
Vierailija kirjoitti:
Mulla tuli kauhean hyvä mieli aloituksesta, vaikka se on ihan älytöntä kakkaa! Hirvittävä sepostus, jotku oikeasti selittää tämmöstä ja ovat tosissaan. Ihana.
No ei v.tussa ole tosissaan! Ei kukaan edes täällä ole niin sekaisin.
Vierailija kirjoitti:
Kipeänä muut ihmiset vaan rasittaa, eläin voisi lohduttaakin jotakuta. Saisi ajatukset muualle.
Mikä ilahduttaakaan keuhkokuumeista kuin s..tanan iso käärme tai ahma.
Vierailija kirjoitti:
Oikeasti ei lääkäreitä hymyilytä jos päivystykseen lappaa auttajia kakkuineen.
Ei varsinkaan jos syötetään sitä leikkaukseen menijää.
Joo ja leikkaus siirtyisi sun pitsansyönnin vuoksi.