Asunnon myynti remontoituna vai ei
Olen jo kauan miettinyt asuntooni myymistä. Nyt tuli eteen semmonen juttu että kylpyhuone pitäisi remontoida. (Ei kuitenkaan kosteusvauriota) Mietin että viittinkö enää alkaa laitetaan rahaa tuhansia tähän jos haaveilen kuitenkin myyväni ja tässä kuolemassa kylässä remontin en usko kauheesti hintaa nostavan ? Ostaako kukaan asuntoa jota joutuu remontoimaan ?
Kyseessä on kerrostalo asunto, kaksio
Kommentit (64)
Miesystävä aikoinaan remppasi koko asunnon ennen myyntiä, myöskin muuttotappiopaikkakunnalla.
Asunto edelleen myymättä, rempasta aikaa 12 vuotta.
Vierailija kirjoitti:
Myy remontoimattomana. Moni haluaa rempata itse mieleiseksi ja jos kylppärin kaakelit väärän väriset niin voi loppua kiinnostus.
Ei kuolemassa olevassa kylässä, missä ap sanoi asuvansa.
Riippuu miten pian ap:n tarvii päästä muuttamaan. Jos olet valmis useammankin vuoden myymään tai myymään käytännössä lähes ilmaiseksi, niin älä remppaa. Jos haluat nopeasti sieltä pois, niin remppaa.
Vierailija kirjoitti:
Puhutko minun asunnostani? 😂
Mulla on ihan sama tilanne edessä. Selvää on, että aion teettää pintarrmpan kylppäriin eli kaakelit/laatat vaihtoon ja uuden kalusteet. Kyllä se ainakin myyntiä nopeuttaa ja paljon, varsinkin kuolevassa kaupungissa.
Meillä päin tuo ei kyllä ole pintaremppa vaan ihan isompi remontti. Harvemmin kylppärissä remontissa seiniä puretaan kokonaan.
Vain pikkufiksausta tekisin enintään. Parempi antaa ostajan remontoida mieleisekseen. Voi vielä tulla jotain putki- ja sähköjuttuja jotka pitää päivittää samalla. Kun myin erään asuntoni niin joku kysyi vesieristeistä, sanoin että en tiedä, varmaan ovat rakennusvuoden vaatimusten mukaiset. Kuten kaikki muukin. Silloin ei vaadittu esim. vesieristeitä eikä vikavirtasuojia. Remppaa oli tehty vuosien varrella mutta ei niistä mainittu.
Remontoidun saa yleensä myytyä kalliimmalla, jos saa remontin tehtyä/teetettyä kohtuu hinnalla. Kannattaa tehdä perus neutraalia tyyliä (liian räväkkä kylppäri voi karkoittaa ostajia, koska on yksi kalleimmista remontoitavista tiloista ja räväkyyttä kaipaava voi sen sisustaa tyyliinsä sopivammaksi) mikäli remontoi.
On pääsääntöisesti kahdenlaisia ostajia: niitä jotka haluavat muuttovalmiin kodin (osalle ihan seinän maalaus on liikaa tehtävää) ja niitä jotka etsivät remontoitavaa asuntoa (kodiksi tai flipattavaksi).
Tässä markkinatilanteessa tutustuisin huolella alueen tarjontaan ja keskustelisin välittäjän kanssa.
Puunaa se kylppäri kunnolla. Poistat kalkkeumat, putsaat saumat ja kaakelit kunnolla. Jos silikonisaumat on surkeassa kunnossa, niin vaihda vain ne. Stailaa myyntikuviin pyyhkeillä ja kylppärin matolla, kai sinne sellainen sopii, ettei näytä niin kalsealta ja kolkolta. Jos siellä on kaappi tai laatikoita, missä on vetimiä, niin kannattaa harkita niiden uusimista, osta sellaiset mitkä menevät entisiin kiinnitysreikiin.
Vierailija kirjoitti:
Älä remontoi, uudet omistajat tekevät kuitenkin rempan.
Todennäköisemmin jättävät ostamatta.
Vaikea tuohon on kyllä mitään sanoa. Ostajia on monenlaisia, itseäni ei siis niin kiinnosta missä kunnossa asunto on koska osaan ja voin remontoida asuntoa, pidän tärkeämpänä sitä että missä kunnossa taloyhtiö on ja onko kuinka kalliit asumiskulut siinä.
Mä tein myyntirempan, koko kämpän maalasin lattiasta kattoon valkoisella ja uusin kaikki jalkalistat. Aikaa meni yksin turatessa viikko. Rahaa meni 500€ ja kovasti kehuttiin kun on niin siistiä, että niin siistiä..
Mä aion myydä kämpän ja siellä oli justiinsa taloyhtiöremontit, niin remontoin kylppärit koska oli pakko, mutta jätin kaikki tonnin kaapin jne. ostamatta, ja keittiön täysin remontoimatta, sinne tehtiin putkirempat kyllä, mutta ajattelin, että tuskin uusi omistaja tahtoo minun valitsemaani keittiötä, niin remontoikoon mieleisekseen.
Vierailija kirjoitti:
Ihmiset eivät nykyään osaa eivätkä halua remontoida.
En kyllä taloyhtiössä tekisi kylpyhuoneremonttia ikinä koska kylpyhuoneesta menee vesieristeet uusintaan aina putkiremontin yhteydessä. Mikä järki on omineen remontoida oma kylpyhuone kuntoon kun putkiremontti tulee?
Remontointi nopeuttaa myyntiä varmasti, luulisi olevan toivottavaa saada nopeati myydyksi kuolevassa kylässä.
Itse ainakin skippaan heti asunnot joita ei remontoitu. En jaksa muuttohälinän ohessa heti alkaa suurempaa remonttia tekemään.
Remontoimaton on myös riski, remontin yhteydessä voi paljastua esim kosteusvaurio joten siksikin hyvä skipata asunnot joita ei remontoitu.
No siksipä tässä olen vaikeassa tilanteessa. Putkiremonttia ei ole tehty, eikä vielä suunnitelmissa näy. Talo vm 89
Mutta koska kaakelit on aikoinaan laitettu huonosti ja ne alkaa nyt tippuu, niin kylpyhuone remppaa ei oikein voi mitään 10 vuotta enää odottaa. Olisin kyllä mielelläni odottanut sinne putkiremontti aikaan.
Aloittaja
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihmiset eivät nykyään osaa eivätkä halua remontoida.
No en osaa remointoida, mutta onneksi remonttimiehet osaavat. Oli kyllä hyvä, kun sai itse valita kaikki materiaalit koko asuntoon.
Vierailija kirjoitti:
En kyllä taloyhtiössä tekisi kylpyhuoneremonttia ikinä koska kylpyhuoneesta menee vesieristeet uusintaan aina putkiremontin yhteydessä. Mikä järki on omineen remontoida oma kylpyhuone kuntoon kun putkiremontti tulee?
Ei uusita aina. Monissa remonteissa vedetään uudet putket pintavetona ja viemärit sukitetaan. Ei niissä kosketa vesieristyksiin. Tai ne läpivetopaikat käsittelevät, mutta ei niissä mitään varsinaisia vesieristyksiä tehdä.
Vierailija kirjoitti:
Jos remontoi hyvällä maulla. Välillä ihmiset remontoi niin järkyttävillä materiaaleilla, että ei viitsi siksi ostaa, koska ei halua purkaa juuri remontoitua, mutta ei myöskään omaa silmää miellytä yhtään.
Siinäpä se, kun kaikilla ei ole samanlainen maku. Olen muutaman kerran harmitellut, kun olisi muuten hyvä asunto ostettavaksi (sijainti, pohja ym.), mutta on menty remontoimaan juuri kulloisenkin muodin mukaiseksi, eli omaan makuuni yleensä pieleen. Esimerkiksi joitakin vuosia sitten muodissa olleista suklaanruskeista lattioista en tykkää ollenkaan, tai neliskanttisista laatikkomaisista pesualtaista vessassa. Etenkin risoo, jos talon aluperäistä tyyliä ja rakennusaikaa ei ollenkaan oteta remontissa huomioon.
Vierailija kirjoitti:
Puunaa se kylppäri kunnolla. Poistat kalkkeumat, putsaat saumat ja kaakelit kunnolla. Jos silikonisaumat on surkeassa kunnossa, niin vaihda vain ne. Stailaa myyntikuviin pyyhkeillä ja kylppärin matolla, kai sinne sellainen sopii, ettei näytä niin kalsealta ja kolkolta. Jos siellä on kaappi tai laatikoita, missä on vetimiä, niin kannattaa harkita niiden uusimista, osta sellaiset mitkä menevät entisiin kiinnitysreikiin.
Sama neuvo täältä. Jos kylppäri kaipaa remonttia, yhtiössä on piakkoin linjasaneeraus edessä ja kylpyhuone menee siinä uusiksi joka tapauksessa.
Kunnon puunaus ja stailaus riittää. Jos siellä on joku Mooseksen aikainen peilikaappi tmv. jonka saa helposti seinältä pois, kannattaa tilalle hankkia joku nätimpi. Jos katto on maalattu ja kellastunut, sen uudelleen maalaamista voisi harkita.
remontointi tarkoittaa hometta, vesivahinkoa niiden peittelyä. ÄLÄ MISSÄÄN TAPAUKSESSA REMONTOI. naurattaa nua stailaus ohjelmat joissa huivikaulat kalustaa asuntoja muka viihtyisimmäksi 10000e palkkiolla.
Pakolliset remontit eivät tuo lisäarvoa asunnolle, ne vaan pitävän sen arvoa yllä. Yleensä remontti maksaa enemmän kuin siitä saatava hyöty. Eli kannattaa myydä remontoimattomana, sinulle jää silloin enemmän käteen.