Asunnon myynti remontoituna vai ei
Olen jo kauan miettinyt asuntooni myymistä. Nyt tuli eteen semmonen juttu että kylpyhuone pitäisi remontoida. (Ei kuitenkaan kosteusvauriota) Mietin että viittinkö enää alkaa laitetaan rahaa tuhansia tähän jos haaveilen kuitenkin myyväni ja tässä kuolemassa kylässä remontin en usko kauheesti hintaa nostavan ? Ostaako kukaan asuntoa jota joutuu remontoimaan ?
Kyseessä on kerrostalo asunto, kaksio
Kommentit (64)
Kannattaa kysyä tästä välittäjältä.
Jos on kerran kuoleva kyläpahanen, tuskin tulet rahojasi saamaan takaisin. En remppaisi ja laittaisin pian myyntiin. Myynti voi olla hankalaa ja kestää muuttotappioalueilla pahimmillaan vuosikausia.
Jos remontoi hyvällä maulla. Välillä ihmiset remontoi niin järkyttävillä materiaaleilla, että ei viitsi siksi ostaa, koska ei halua purkaa juuri remontoitua, mutta ei myöskään omaa silmää miellytä yhtään.
Se on dilemma. Et tule ikinä saamaan remonttirahojasi takaisin mutta toisaalta koko kämppä jää myymättä, ellei se ole hyvässä kunnossa.
Jos asunto on muuten sellaisessa kunnossa ettei tarvitse remonttia niin varmaan kannattaa se kylppäri remontoida siistiksi niin sen voi ostaa joku joka ei halua tehdä mitään remonttia.
Jos taas muutenkin asunto kaipaa ainakin pintaremonttia niin ei ehkä sitä kylppäriäkään kannata remontoida. Saa ostaja sittrn remontoida kokonaan mieleisekseen.
Ei missään nimessä kannata remontoida.
Myy remontoimattomana. Moni haluaa rempata itse mieleiseksi ja jos kylppärin kaakelit väärän väriset niin voi loppua kiinnostus.
Muuttotappioalue. 🤔 Paha juttu. En usko, että remontti auttaa. Ostaja voi sitten rempata mieleisekseen. Jos ei mene kaupaksi, voit sitten kokeilla remonttia. Siinä mun vinkit.
Vierailija kirjoitti:
Jos remontoi hyvällä maulla. Välillä ihmiset remontoi niin järkyttävillä materiaaleilla, että ei viitsi siksi ostaa, koska ei halua purkaa juuri remontoitua, mutta ei myöskään omaa silmää miellytä yhtään.
Joo. Mustat keittiöt, aarrgghh!
Siinä on kaksi puolta: Jos remontoit, ehkä et tosiaan saa remonttiin käytettyjä rahoja takaisin. Se on riski muuttotappioalueella. Mutta muuttovalmiiksi remontoitu menee aina silti helpommin kaupaksi kuin remontin tarpeessa oleva. Jos et remontoi, voi olla että et saa ollenkaan kaupaksi, etkä saa mitään.
Pikku fiksillä saa ihmeitä aikaan. Uudet kaakelit ja muut voi olla mielestäsi suorastaan upeat ja ostaja ehdokkaasta suorastaan yököttävät.
En lähtisi remontoimaan. Jos sijainti on huono ja lopulta muukaan asunto ei oikein vastaa uutta (ei sanottu, mutta voin kuvitella). Ei oikein järkeä. Halvalla joutuneet myymään
Ostin asuntoni remontoimatta ja aion myydä taas remontoimatta.
Ehkä voit kokeilla ensin ilman remonttia? Kokeile vaikka niin, että siistit muut pinnat, mutta jätä vain kylpyhuone vaille remonttia. Jos ei mene, niin tee se kylpyhuoneremontti.
Jätä ilman remonttia ja huomioi remontin tarve hinnassa.
Älä remontoi. Uusi omistaja saa tehdä sitten mieleisensä.
Puhutko minun asunnostani? 😂
Mulla on ihan sama tilanne edessä. Selvää on, että aion teettää pintarrmpan kylppäriin eli kaakelit/laatat vaihtoon ja uuden kalusteet. Kyllä se ainakin myyntiä nopeuttaa ja paljon, varsinkin kuolevassa kaupungissa.
Älä remontoi, uudet omistajat tekevät kuitenkin rempan.
Paha sanoa, äidin kämppä oli ihan hirveässä kunnossa ja meni remontoimattomana hyvin kaupaksi. Hyvä sijainti ja muut asiat vaikutti tässä tapauksessa enemmän ja ostaja pisti koko asunnon uusiksi niin tässä tapauksessa se kylppäriremontti olisi mennyt hukkaan.